Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 10:15   #9441
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Jou voorstel was om de afkomst van mensen te laten afhangen in de quota. Alsof je dat niet zelf wist e makker.

Dit is geen discriminatie, dit is mensen met de juiste capaciteiten op de juiste plaats krijgen. Niets discriminerends aan.

Maar kom nu eens met cijfers...want daar praat je wel rond e.
Mijn voorstel was om met quota een weerspiegeling te hebben van de samenstelling van de bevolking.

Natuurlijk is dat steeds op basis van diploma's, capaciteiten.
Als 20 procent dan degene die een informatica diploma behalen allochtoon is, mag je toch verwachten dat in een ICT-bedrijf, er minimum 10 tot 15 procent allochtonen werken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:21   #9442
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn voorstel was om met quota een weerspiegeling te hebben van de samenstelling van de bevolking.

Als 20 procent dan degene die een informatica diploma behalen allochtoon is, mag je toch verwachten dat in een ICT-bedrijf, er minimum 10 tot 15 procent allochtonen werken.
is dat ook geografisch van toepassing? In steden waar 40% allochtoon zijn wordt verondersteld dat ook het gemeentebestuur, de bedrijven etc... voor 40% allochtoon zullen zijn?

Wat in rurale gebieden waar geen allochtoon te vinden is? Krijgen die aparte TV programma's zonder "afspiegeling van de stadse maatschappij"? Want waarom zouden die mensen naar gekleurde TV presentatoren moeten kijken als er geen afspiegeling is in hun dorp?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:30   #9443
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Ziet er zeker mooi uit..helaas zijn de huidige (kromme) quota zeker niet alleen het resultaat van 'discriminaties of racisme' maar ook van een gebrekkige scholing...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 10:57   #9444
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bron ?

U weet toch dat het zogenaamde 'glazen plafond' in werkelijkheid een hersenspinsel is van 'feministas' en veel vrouwen het gezinsleven prefereren boven een mateloze ambitie ?

http://carriere.blog.nl/actualiteit/...d-bestaat-niet
Wil je een bron voor "De helft van degene die een universitair diploma halen is vrouw."?

Neen ik weet dat niet.
http://www.undp.org.tr/publicationsD...%20Measure.pdf
Oud 31 augustus 2011, 10:59   #9445
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef de cijfers over de benadeelde vrouwen en allochtonen...wij wachten nog steeds.
Waarom zou ik cijfers moeten geven voor de benadeelde vrouwen en allochtonen?
Ik stel :
Er zijn cijfers over behaalde diploma's.
Bepaal de quota in functie van de samenstelling van de diploma-houders.
Oud 31 augustus 2011, 11:01   #9446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De vrt wacht alvast niet tot de minderheden de juiste kwalificaties hebben..

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-bij-VRT.dhtml

Misschien moeten we ook 'quota' invoeren op dit forum met een realistisch doorsteek van de vlaamse kiezer..dan mag er voortaan nog één linkiewinkie komen debatteren..
Waar lees jij dat ze niet de juiste kwalificatie moeten hebben?
In de vorige beheersovereenkomst stond enkel een streefcijfer voor het aantal vrouwen in het management (33 procent). Nu moet de omroep tegen 2014 minstens 1,5 procent personen met een handicap, 4 procent nieuwe Vlamingen en 40 procent vrouwen tewerkstellen. Ook het percentage van 33 procent vrouwen in het management wordt behouden.
Oud 31 augustus 2011, 11:06   #9447
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je een bron voor "De helft van degene die een universitair diploma halen is vrouw."?

Neen ik weet dat niet.
http://www.undp.org.tr/publicationsD...%20Measure.pdf
Zo werkt dat niet
Niet iedereen met een univ diploma is geschikt om/wil in een beheersraad zetelen..
Oud 31 augustus 2011, 11:06   #9448
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziet er zeker mooi uit..
Dank je.
Citaat:
helaas zijn de huidige (kromme) quota zeker niet alleen het resultaat van 'discriminaties of racisme' maar ook van een gebrekkige scholing...
Er zijn helemaal geen quota voor bedrijven.
Dan moet er dus gewerkt worden aan die discriminatie en racisme en aan die scholing.
Oud 31 augustus 2011, 11:08   #9449
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo werkt dat niet
Niet iedereen met een univ diploma is geschikt om/wil in een beheersraad zetelen..
Uiteraard. Ik wil nog geloven dat dit meer geldt voor vrouwen dan voor mannen.
Maar als een land als Noorwegen of Zweden (dat weet ik niet meer) genoeg capabele vrouwen vindt die dit willen doen, dan moeten wij dat toch ook kunnen.
Oud 31 augustus 2011, 11:08   #9450
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat ze niet de juiste kwalificatie moeten hebben?
In de vorige beheersovereenkomst stond enkel een streefcijfer voor het aantal vrouwen in het management (33 procent). Nu moet de omroep tegen 2014 minstens 1,5 procent personen met een handicap, 4 procent nieuwe Vlamingen en 40 procent vrouwen tewerkstellen. Ook het percentage van 33 procent vrouwen in het management wordt behouden.
Waar lees jij dat ze wel de juiste kwalificaties moeten hebben ?

En zelfs als..expliciet een vrouw /allochtoon of gehandicapte kiezen voor een job blijft discriminatie..
Oud 31 augustus 2011, 11:10   #9451
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als een land als Noorwegen of Zweden (dat weet ik niet meer) genoeg capabele vrouwen vindt die dit willen doen, dan moeten wij dat toch ook kunnen.
Waarom MOETEN wij dat ?

Als dat het natuurlijk verloop is in een gelijke kansenbeleid so be it..maar quota blijven discriminerende forceringen
Oud 31 augustus 2011, 11:12   #9452
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je.

Er zijn helemaal geen quota voor bedrijven.
Dan moet er dus gewerkt worden aan die discriminatie en racisme en aan die scholing.
Werk dan maar vooral aan de scholing/opvoeding, me dunkt dat dit het grootste probleem is..
Oud 31 augustus 2011, 11:14   #9453
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet als er al 40% werken in een ander bedrijf.
Je kan hier wel met % werken, maar dat gaat in praktijk niet.
Je hebt nu eenmaal grote bedrijven en kleine bedrijven.

Wat moet een bedrijf doen die maar 2 It`ers in huis nodig hebben en er al 2 hebben? Eentje buitenknallen en een allochtoon aannemen omdat dat moet terwijl ze dan 50% allochtonen in huis hebben?

Maar nogmaals...je hebt het over als als als...hoeveel allochtonen die afstuderen worden geweigerd? Geef eens wat cijfers over je beweringen over allochtonen en vrouwen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:20   #9454
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik cijfers moeten geven voor de benadeelde vrouwen en allochtonen?
Ik stel :
Er zijn cijfers over behaalde diploma's.
Bepaal de quota in functie van de samenstelling van de diploma-houders.
Zoals verwacht...hier gaan we weer.

JIj beweerd dat discriminatie nodig is omdat men vrouwen en allochtonen weert om de verkeerde redenen. Awel, hoe weet je dat dan? Geef de cijfers voor JOUW BEWERINGEN!

Waarom je dat moet geven? Voor mij moet je niets, maar als je mensen wil doen geloven dat er enige waarheid zit achter je woorden, raad ik je dat gewoonweg aan.

Cijfers over behaalde diploma`s zeggen niets over de jobs waar mensen voor gaan, laat staan over de discriminatie. Fenomeen van tegenwoordig is dat hooggeschoolden moeilijk aan een job geraken...is dat discriminatie? Nee, dat is het jobaanbod.

Dus nogmaals, kom eens met wat cijfers over je beweringen.
Oud 31 augustus 2011, 11:23   #9455
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En zelfs als..expliciet een vrouw /allochtoon of gehandicapte kiezen voor een job blijft discriminatie..
Hier ben ik het mee eens, en ik ben dan ook tegen " positieve discriminatie" wat enkel negatieve beeldvorming, ongeacht tot welke groep je behoort, versterkt.
Positieve discriminatie bestaat helemaal niet, wanneer je de ene groep bevoordeeld is dat hoe dan ook het achterstellen van andere groepen.

Wat wel kan is een goed sociaal beleid, waarbij bijvoorbeeld extra maatregels zijn voor alle langdurig werklozen, ongeacht origine.

DE uitbouw van sociale economie is ook een goede sociale maatregel, iedereen met grote afstand tot de arbeidsmarkt kan daar terecht..

Ik zou nooit een baan willen omdat ik een vrouw ben, wel omwille van mijn capaciteiten, ik knok om iets te bereiken liever dan de calimerohoed te dragen!

Laatst gewijzigd door alice : 31 augustus 2011 om 11:24.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:24   #9456
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, je kan landen niet gaan vergelijken. In sommige landen is het gezin belangrijker of zit dat nog in de cultuur. Laten we dus maar weer zwijgen over moslimlanden en het werken van vrouwen.
Men moet hier niets, dat is de keuze van de mensen zelf.

En NOGMAALS, als er zoveel vrouwen en allochtonen geweigerd worden met toch de juiste diploma`s...geef ze dan maar. Waar zijn ze, met hoeveel zijn ze? 1, 2 een handje vol? Een bus vol en dan houd het op? Hoeveel zijn er zo? En als je dat niet kan aangeven lul je gewoon wat uit je nek over discriminatie.
Oud 31 augustus 2011, 11:28   #9457
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, je kan landen niet gaan vergelijken. In sommige landen is het gezin belangrijker of zit dat nog in de cultuur. Laten we dus maar weer zwijgen over moslimlanden en het werken van vrouwen.
Men moet hier niets, dat is de keuze van de mensen zelf.

En NOGMAALS, als er zoveel vrouwen en allochtonen geweigerd worden met toch de juiste diploma`s...geef ze dan maar. Waar zijn ze, met hoeveel zijn ze? 1, 2 een handje vol? Een bus vol en dan houd het op? Hoeveel zijn er zo? En als je dat niet kan aangeven lul je gewoon wat uit je nek over discriminatie.
En kan iemand dan even aantonen dat autochtonen met een juist diploma nooit geweigerd worden???
Je moet hoe dan ook vak solliciteren, en zelfs al heb je meerdere gesprekken, dan nog overkomt het iedereen dat er voor iemand anders gekozen wordt!
Met discriminatie heeft dat niets te maken...wel met manier van selecteren..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:30   #9458
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678

De helft valt al af...nu nog even de cijfers weten van degene die wel een diploma halen en welk diploma en dan kunnen we kijken hoeveel hiervan toch werk geweigerd word....
Oud 31 augustus 2011, 11:34   #9459
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En kan iemand dan even aantonen dat autochtonen met een juist diploma nooit geweigerd worden???
Je moet hoe dan ook vak solliciteren, en zelfs al heb je meerdere gesprekken, dan nog overkomt het iedereen dat er voor iemand anders gekozen wordt!
Met discriminatie heeft dat niets te maken...wel met manier van selecteren..
Ik kan me nog een filmpje herinneren van enkele jaren geleden toen men het meldingspunt oprichte waar iedereen naartoe kon gaan om melding te maken wanneer ze een vorm van discriminatie hadden meegemaakt.
Men volgde toen een groepje van 3 Turkse of Marokaanse kerels van een jaar of 20 die een interimkantoor binnengingen en beweerden dat ze gediscrimineerd werden.

Ze gingen dus binnen en op ongelooflijke arrogante en brutale manier gaan ze ergens aan een tafeltje zitten en riepen iets in de vorm van "al werk voor mij?" Euhm, ja nee, antwoorde de vrouw aan de andere kant..."zie je wel" riepen ze toen "wij worden gediscrimineerd".

Ik zal het nooit vergeten. En wat me ook opvalt is dat men verwachtte dat er enorm veel meldingen zouden komen...maar jaren later...je hoort er niets meer over.
Oud 31 augustus 2011, 11:36   #9460
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het staat er inderdaad niet, dat kwalificatie ven geen belang is.
Goed opgemerkt.

Citaat:
Ja, dat is en blijft discriminatie. Hoeveel keer moeten we dat nu nog herhalen?
Moet ik ook nog eens uitleggen waartoe die maatregel dient?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be