![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() We zijn er met zijn allen blind voor, maar het is aanwezig en nog niet zo een beetje. De verbinding tussen racisme en uitbuiting, in termen van economische uitbuiting en machteloosheid, is altijd al het geval geweest.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar gaan we weer. Nog maar eens racisme. Het feit dat de overheidstaal hier Nederlands is is nu ook alweer racisme. Hoe pathetisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Vraag is: waarom catalogeert u het feit dat allochtonen de landstaal moeten beheersen als een racisme-probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() ALs het hun niet aanstaat moeten ze maar terugkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dat is een deel van het probleem ja. Ik vraag me echter af of u de nieuwsfeiten en de reaaliteit wel volledig volgt? Ben je het erover eens dat er economisch racisme bestaat of heb je voorbeelden nodig? Ik dacht dat het wel duidelijk was dat dit bestond, ik veronderstelde hier meningen te lezen die het goedpraten zeker geen meningen die het ontkennen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emigratie is casi 100% een armoedeprobleem. Door racistische overtonen te beklemtonen bij die problematiek speel je in de kaart van de tegenstander. Rcisme uit zich op alle terreinen van de samenleving. Inderdaad ook in de economie, maar minder in de economie dan elders, vermoedelijk, omdat daar het daar gaat om efficientie, kostprijs en winst. Racisme staat daardoor lager op de lijst. Als je het daar niet eens mee bent, geef dan praktisch e voorbeelden. Discriminatie bij aanwerving in de privé is daar één van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik in het buitenland wil gaan werken, dan moet ik ook maar zien of ze mijn diploma's daar erkennen. Dat moet iedereen. Daarbij kun je bijvoorbeeld nooit een diploma dat aan een dorpsschool ergens in Opper Volta gehaald is, gelijkstellen aan een diploma dat hier gehaald is.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heb niet gezegd dat een post... om te lachen is, en dat de ULB, nu ja... Uiteindelijk proberen dit soort posters hier iedereen te verneuken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat over elk diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kunt diploma's uit die landen niet zomaar gaan erkennen en gelijkschakelen aan diploma's van hier. Als ik bijvoorbeeld naar de dokter moet, wil ik wel een dokter met een gedegen opleiding, niet iemand die in Opper Volta de cursus "Medicijnman II" met goed gevolg heeft afgelegd.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak is dit niet zo,en dan kun je met dat diploma hier niet aan de slag;lijkt me toch volkomen logisch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben laagopgeleide mensen minder mogelijkheden op onze arbeidsmarkt. Wanneer er dan nog bijkomende drempels zijn zoals niet of slecht de taal beheersen ben je aangewezen op een vervangingsinkomen. Gelukkig bestaat dat hier, evenals opleidingen, sociale woningbouw, toegankelijk onderwijs en gezondheidszorg. Met racisme hebben die uitsluitingsfactoren als gevolg van armoede niets te maken, eerder met overprfessionalisering waardoor heel wat diensten naast mekaar hen werken, en indien iemand niet in een vakje past de kans bestaat dat er met die persoon ook niets meer gebeurd. Toch klopt het wel dat armoede bij allochtonen vaak nog groter is, maar dat heeft te maken met geld wat wordt opgestuurd naar thuislanden of illegale familieleden die moeten worden onderhouden, racisme heeft er helemaal niets mee te maken. Integendeel , er zijn momenteel ontzettend veel banen voor ongeschoold personeel, maar toch is er een grote groep die ook aan dat profiel niet beantwoord, omdat ze bijvoorbeeld onvoldoende de taal beheersen.. |
|
![]() |
![]() |