![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
Discussietools |
![]() |
#9521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De scholen en instellingen zijn nergens hetzelfde dan de scholen en instellingen in andere landen. Wat is je punt nu eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#9522 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hey komaan e kerel. Waar haal je het lef om dat te verwachten. Trouwens, je hebt hier 2 mogelijkheden...: 1) Oftewel zeg je dat allochtonen, genetisch dom zijn en dus niet voldoen aan de standaart die hier heerst. 2) Oftewel zeg je dat ze te lui zijn ofzo dat ze het niet willen kunnen. Als jij zegt dat er nog een andere is...ik hoor het graag en anders...kies maar.
Laatst gewijzigd door illwill : 1 september 2011 om 12:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit het artikel blijkt dat in Vlaanderen de kloof het grootst is. Hoe komt het dat Vlaanderen het slechtst presteert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat de vlaamse allochtonen een taalbarriere hebben ? Omdat vlaanderen een te hoog onderwijsniveau hanteert ? Omdat in vlaanderen de marginaalste allochtonen wonen ? zeg jij het maar... Als je de studie zelf leest dan zie je dat in feite België slecht scoort, iets minder slecht in wallonië maar zij zitten eveneens onderaan het peleton.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 september 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het schoolsysteem schiet structureel tekort wanneer het gaat over gelijke kansen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9526 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ik het forum hier lees, denk ik dat er weinig forummers zijn die gelijke kansen (willen) bieden... Laatst gewijzigd door Bulevardi : 1 september 2011 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, met al dat gediscrimineer, krijgen een aantal mensen VEEL meer kansen, die zeer selectief benut worden.
![]() |
#9528 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sommige mensen hier willen precies enkel kansen voor zichzelf, en totaal geen voor andere bevolkingsgroepen. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 1 september 2011 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Zijn alle migrantenstroomen hetzelfde? Nee 2) Zijn alle scholen in Vlaanderen hetzelfde? Nee 3) Zijn alle Vlaamse scholen hetzelfde als in het buitenland? Nee 4) Zijn alle instellingen in Vlaanderen hetzelfde? Nee 5) Zijn alle Vlaamse instellingen hetzelfde als in het buitenland? Nee Kortom, er zijn enorm veel redenen waarom het vergelijken niet kan. Als in Belgie de kwaliteit van de opleidingen hoger ligt dan in Nederland...dan is het moeilijker voor zwakkeren of ongewilligen om mee te draaien. Wat wil jij dat er gebeurt?
![]() |
![]() |
![]() |
#9530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke manier krijgt wie precies niet genoeg kansen?
![]() |
![]() |
![]() |
#9531 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het schoolsysteem tekort schiet...hoe komt het dan dat er wel allochtonen zijn die floreren in deze maatschappij? Waar zit het verschil dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#9533 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is nog niet genoeg dat bepaalde bevolkingsgroepen systematisch in een negatief daglicht gesteld worden.
Vaak heeft men het hier over allochtonen terwijl die mensen reeds Belg zijn of hier geboren zijn, of van een tweede of derde generatie. Er is ook al 169 pagina's discussie over effectief racisme op het forum: http://forum.politics.be/showthread.php?t=156725 En je vraagt me waar ik een voorbeeld moet halen? Pick one. Ik doe uw moeite niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9534 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9535 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn indrukwekkende verschillen tussen Migranten hoor. 't Is niet dat iemand een identiteitskaart bezit waar "belg" opstaat dat die ook Belg is. Citaat:
Ik kan U geen ongelijk geven, anderen zullen die moeite wel doen. U bent ook migrant van bepaalde strekking of liefhebber van?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 september 2011 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9536 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9537 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De straat waarin ik leef is een levend voorbeeld van die nuance. "echte" Belgen die al 30 jaar in't straat leven, maar met moeite zwaar geaccidenteerd Vlaams kunnen spreken, op een uitkering terende, en 2de generatie Noordafrikanen met perfecte dictie, en een mooie baan. En alles ertussen in.
![]() |
![]() |
#9539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik behandel ieder naar zijn daden.
![]() |
![]() |
#9540 |
Provinciaal Statenlid
|