Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 16:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Top-magistraat Antwerpen waarschuwt "Einde Democratie op komst"

Ik vind dat een politiek signaal als een kanon.

Zo'n magistraat van dat niveau, dat is toch niet de eerste de beste.
En zijn woorden zijn hem niet ontglipt op een weldadige receptie waar hij met chauffeur was ... (ik bedoel enkel dat hij zich niet per ongeluk versprak ... ik bedoel niet dat die man zou drinken ..)

Hij zegt zoiets ook niet in een brief die hij in een opwelling schreef ...

Neen, hij zegt zoiets op zijn mercuriale (dat is blijkbaar een ivoren toren woord voor "jaarlijkse toespraak")

Ik ben benieuwd hoeveel aandacht deze stellingname zal krijgen.

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-op-komst.aspx

een paar zinnen:
Citaat:
De problemen worden onbeheersbaar. Het totaal falende migratiebeleid is maar één uiting daarvan. Dat vinden de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois (foto) en advocaat-generaal Piet Van den Bon.

Liégeois en Van den Bon openden donderdag het gerechtelijk jaar in het Antwerps Arbeidshof.

In de zogenaamde mercuriale, de toespraak bij de opening van het gerechtelijk jaar, hamerden Liégeois en Van den Bon keihard op enkele maatschappelijke trends. “België is het land van melk en honing. Dat is een gevaarlijke realiteit”, speechte Van den Bon. “Er is een groeiend gevoel van straffeloosheid” (…) Hoelang zullen de politiek verantwoordelijken nog dulden dat we afstevenen op een EDE, een end of democracy event”, voegde Liégeois daaraan toe.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 16:16   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Straf hé.
Toch wel leuk dat er op de échte relevante echelons van onze maatschappij hetzelfde geluid te horen is als de N-VA.
Ik vraag me af of ze het wel zo doelen.
Oud 1 september 2011, 16:21   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En zijn woorden zijn hem niet ontglipt op een weldadige receptie waar hij met chauffeur was ... (ik bedoel enkel dat hij zich niet per ongeluk versprak ... ik bedoel niet dat die man zou drinken ..)

Neen, hij zegt zoiets op zijn mercuriale (dat is blijkbaar een ivoren toren woord voor "jaarlijkse toespraak")

een paar zinnen:
Een lidkaart van het VB hebben Schoof.
De N-VA gaat er ook niets aan doen jongen.
Ge zult mijn voorstel weeral afwijzen.
Tegen beter weten in. Want we zijn namelijk racisten hé.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 07:21   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo zijn alle "waarschuwingen" zoals VB ze al een kwart eeuw geleden formuleerde,en waarvoor ze in de ban gedaan werden,uitgekomen,of worden ze nu in de hoogste politike- en gerechtelijke echelons openbaar vermeld....

Waarom zegt een topmagistraat dergelijke "politiek oncorrecte " dingen,wel wetende dat er voor hem gevolgen kunnen zijn (minimaal een "brief" van Minister Declerk )

Omdat het gerechtelijk personeel nu vrijwel dagelijks te maken heeft met de gevolgen van slordig "migratiebeleid" natuurlijk.Een gerechtelijk apparaat dat nog MOET werken met wetten en methoden uit een tijd dat iedereen het beste met elkaar voor had.Wetten uit een tijd dat er een tamelijk uniforme maatschappij bestond,(en niet een kombinatie van individualisme bij veel mensen,of juist extreme hokjesgeest bij anderen,met algemene onbekwaamheid(om allerlei redenen) van ouders om hun kinderen op te voeden....),Magistraten die de gevolgen zien van een steeds manifestere onwil van de 2 kamers van volks-vertegenwoordigers om hun verantwoordelijkheid te nemen en te stoppen met het uitvaardigen van onnozele wetjes,maar eens SERIEUS bezig te zijn met de maatschappij die hen verkozen heeft.....

De gevolgen daarvan verschijnen steeds massaler voor een rechter,die met zijn instrumentarium van de jaren 60 iets moet proberen te doen

Laatst gewijzigd door kelt : 2 september 2011 om 07:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 07:22   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

een paar zinnen:
N-VA maakt zichzelf de kop van jut en dat is het einde van de democratie ?

Lachwekkend vindt u zenf niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 07:48   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Einde van de democratie? Zalig!
Oud 2 september 2011, 08:04   #7
De Vlaamse Lente
Vreemdeling

De Vlaamse Lente's schermafbeelding

Standaard

Hier de integrale toespraak.
Altijd leuk om het eens van iemand anders te horen.

http://www.scribd.com/doc/63788717/D...rps-Arbeidshof
Oud 2 september 2011, 09:24   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Wat Jan met de pet al jaren zegt hebben ze nu pas door?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:46   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat Jan met de pet al jaren zegt hebben ze nu pas door?
Ze hebben eerst Janssens gevraagd om de adressen van de studiebureaus en er dan een slordige 20 miljoen Euro tegen gegooid.
Die zijn dan op hun kosten op de lappen gegaan en hebben aan de toog hun oren opengetrokken...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:49   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ze hebben eerst Janssens gevraagd om de adressen van de studiebureaus en er dan een slordige 20 miljoen Euro tegen gegooid.
Die zijn dan op hun kosten op de lappen gegaan en hebben aan de toog hun oren opengetrokken...
Nu nog een studie bestellen die het tegengestelde aantoont.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:50   #11
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Declerck is not amused. Vooral de uitspraak van procureur-generaal Liégeois over 'het einde van de democratie' ligt hem zwaar op de maag. Hij zal er dan ook op reageren.
Citaat:
Ontslagnemend minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) gaat de Antwerpse procureur-generaal Yves Liégeois een "stevige brief" schrijven over diens uitspraken over het migratiebeleid.
Jean-François Leclercq zal niet gesactioneerd worden voor zijn idiote uitspraak: "Onafhankelijk Wallonië moet corridor naar de zee hebben", want dat raakt hen niet. Anderzijds de politiek verwijten dat hun beleid op termijn leidt naar de ondergang van de democratie en het sociaal weefsel daar kunnen ze niet met lachen. Nonsens behoort tot de 'academische vrijheid', kritiek op politiek wanbeleid valt daar niet onder.
Oud 2 september 2011, 09:59   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Jean-François Leclercq zal niet gesactioneerd worden voor zijn idiote uitspraak: "Onafhankelijk Wallonië moet corridor naar de zee hebben", want dat raakt hen niet. Anderzijds de politiek verwijten dat hun beleid op termijn leidt naar de ondergang van de democratie en het sociaal weefsel daar kunnen ze niet met lachen. Nonsens behoort tot de 'academische vrijheid', kritiek op politiek wanbeleid valt daar niet onder.
toemme....die zit er wel vlak op zeg
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:04   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Kritiek leveren ok. Dat men eerst begint met de hand in eigen boezem te steken. Dus eerst zorgen dat er in de verschillende hoven iedereen uit gebonjourd word, die ergens een politieke levenslange benoeming gekregen heeft, wegens de juiste partijkaart. Dan pas kan je spreken van een onafhankelijk gerecht. Dan moeten regeringsleden nadien ook geen telefoontjes, of beter gezegd telefoontjes die, ja toch, neen toch niet ,gepleegd zijn met de gerechtelijke instanties uit te leggen. Er bestaan controle-organen binnen het gerecht, die met de nu bestaande aanwezige technologie, van alle onderzoeksdaden door een onderzoeksrechter, met een druk op de knop kunnen doorgestuurd worden en gecontroleerd op mogelijke fouten, door die bestaande controle-organen, waardoor procedure-fouten voor bewezen feiten uitgesloten worden. Als deze geachte heer eerst zorgt voor een efficiënte werking van alle tot zijn beschikking staande rechts-organen en de taken van die verschillende organen specificeert, weet iedereen wat zijn taak is en kan er ook een interne evaluatie plaatsvinden. Die waar nodig, tijdig kan bijgesteld worden worden. De rechtspraak moet volledig onafhankelijk zijn, maar de werking van de rechts-organen mag wel aangestuurd en efficiënter gemaakt worden. Als de politiek dit om welke reden dan ook, niet doet, is het de taak van het rechtsorgaan zelf interne verbeteringen aan te brengen. Geen enkele burger zal er tegen zijn als ze dit transparant en niet vanuit hun ivoren torentjes uitvoeren. Wat bij een proces-verbaal door een flitspaal efficiënt en automatisch kan, waar enkel nog de hand van de postbode, die hem bij jouw in de bus steekt aan te pas komt, kan ook voor de verwerking van de meeste rechtzaken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:08   #14
De Vlaamse Lente
Vreemdeling

De Vlaamse Lente's schermafbeelding

Standaard

Ha, ik ben eens benieuwd naar die "stevige brief".
Gaat hij ingaan op de kern van de zaak of de man spelen of het probleem filosofisch benaderen?
Wie gaat het meest berispt worden?
Yves Liégeois (juridische situatie mbt migratie) of Jean-François Leclercq (juridische impact van een zelfstandig Wallonië zonder corridor naar de Noordzee)
Oud 2 september 2011, 10:48   #15
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Liégois, die heeft lelijke dingen gezegd.

Leclercq heeft alleen maar luidop gedroomd.
Oud 2 september 2011, 11:02   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een paar zinnen:
Als ik hem was zou ik wel die belachelijke moustache afdoen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:34   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als ik hem was zou ik wel die belachelijke moustache afdoen.
Maar aangezien u hem niet bent, kunt u rustig die belachelijke moustache houden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:42   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA maakt zichzelf de kop van jut en dat is het einde van de democratie ?

Lachwekkend vindt u zelf niet ?
Wat vooral lachwekkend is, is het feit dat u er (alwéér) zonder enige reden de N-VA bijsleurt.

In de toespraak van de procureur-generaal vond ik volgend fragment:

"Enige relativering is zeker op zijn plaats: België is niet het enige Europese land dat turbulente tijden kent. Met zijn specifieke problemen en atypische mentaliteit is ons land wellicht het ideale laboratorium om een pioniersrol te vervullen in de stap voorwaarts."

Zeg nu zelf: uw land wordt hier toch helemaal niet 'afgebroken'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:46   #19
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Als de woede van het gewone volk aansluiting vindt bij de onvrede van bepaalde lagen van de burgerij, dan zijn de sociale voorwaarden voor een vorm van 'fascisme' vervuld. Die fase is nog maar een begin.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:59   #20
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

waar is den tijd dat alles wat gezegd werd over migranten door het Vlaams Blok/Vlaams Belang aanzien werd als simplistische en racistische praat. Met een veroordeling zelfs door magistraten. Waar is den tijd dat men zei dat bij rechtse partijen geen intellectuelen zaten en hun praat alleen maar domme praat was. Maar wat nu met deze magistraten die gisteren hun mond opendeden. Ik veronderstel dat magistraten toch een universitaire opleiding genoten en bij gevolg als intellectueel kunnen beschouwd worden. Inderdaad, de geest is uit de fles, er is gezegd wat gezegd moest worden. En die bokkensprongen van Declerck, neen, ik ben niet onder de indruk. De waarheid kwetst en onze politici zijn onbekwaam en de noodzakelijke en zware correctie zit er aan te komen. En wees maar zeker dat ze het weten. Declerck, you can fool some people sometimes but not all the people all times.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be