Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 september 2011, 10:05   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Als de onderhandelingen mislukken kan het nu niet anders, of de partijen het nu willen of niet.
nee hoor. Leterme krijgt een doorstart. "in het kader van de financiele toestand en de begroting 2012"

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 2 september 2011 om 10:05.
vrijevlaming is offline  
Oud 2 september 2011, 10:08   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
de franstaligen weten dat, maar ik denk niet dat ze er mee inzitten dat de n-va weer zou winnen. Ze gaan die wetenschap gewoon gebruiken om nog meer toegevingen af te dwingen van de vlaamse partijen.

Zo iets in de aard van: "wij willen dit, dit en dit"
Vlaamse partijen: "jamaar neen, dat kan niet hé"
Franstaligen: "ok, verkiezingen dan maar?"
Vlamingen : "neen neen ! tis al goed, we gaan toegeven"
De "Vlaamse" partijen hebben ook geen schrik van een N-VA overwinning.

Op federaal niveau niet meer sinds de federale Vlaamse minderheidsregering.

Op Vlaams niveau niet omdat men weet dat BDW toch liever met de traditio's in bed duikt dan met het VB.
Oud 2 september 2011, 10:09   #23
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de franstaligen weten dat, maar ik denk niet dat ze er mee inzitten dat de n-va weer zou winnen. Ze gaan die wetenschap gewoon gebruiken om nog meer toegevingen af te dwingen van de vlaamse partijen.

Zo iets in de aard van: "wij willen dit, dit en dit"
Vlaamse partijen: "jamaar neen, dat kan niet hé"
Franstaligen: "ok, verkiezingen dan maar?"
Vlamingen : "neen neen ! tis al goed, we gaan toegeven"
Dat bedoelde ik.
Vito is offline  
Oud 2 september 2011, 10:18   #24
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op Vlaams niveau niet omdat men weet dat BDW toch liever met de traditio's in bed duikt dan met het VB.
Dat kan natuurlijk ook aan het VB liggen. Dacht dat de enige regering waarin die stappen de regering is die de onafhankelijk uitroept?

Nu ja, moest N-VA dat een punt maken bij de volgende verkiezingen in hun campagne dat zouden ze dat effectief moeten doen (want dan kan je gerust zeggen dat hun kiezers hun dat mandaat gaf), maar zolang ze strijden voor evolutie vs revolutie niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 10:19   #25
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
De tekstaanpassing wordt pas zondag uitgedeeld, geen nieuws dus tijdens weekend. Misschien na de 1ste bespreking ergens eind volgende week? Deadline staat nu toch op midden oktober (begin parlementair jaar).
Hard werken kun je van de Franstalige politici niet verwachten.
De politieke leiders hebben slechts 15 maanden de tijd gehad, om elkaars standpunten te verkennen ,uit te leggen en te begrijpen.
Dus het zal nog wel enige weken duren ,voordat de onderhandelingen kunnen beginnen.
Roderik is offline  
Oud 2 september 2011, 10:23   #26
vrijevlaming
Banneling

Standaard

ik denk dat ik de truuk van Di Rupo wel vat: hij zegt vaart te maken, maar is in feite alles aan het rekken tot het begin van het parlementair jaar zeer dichtbij komt. Iedereen weet dat ze tegen dan in principe rond moeten zijn. Door de marge voor extra gesprekken steeds kleiner te laten worden, hoopt hij zo gemakkelijker zijn strontakkoord door de strot van de vlaamse partijen te jagen. En ik vrees dat het hem nog zal lukken ook.
vrijevlaming is offline  
Oud 2 september 2011, 10:24   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn weten hebt u niet voor één van de in onderhandeling zijnde partijen gekozen.
U koos voor een partij die het niet wenst om "enige" verantwoordelijkheid op te nemen.
U koos er m.a.w. voor om van niets te weten ?
Ik denk niet dat jij meer weet dan ik.

Maar jij moet wel meer voelen dan ik. Jij moet weten hoe het voelt om je broek te laten zakken, voorover te buigen en je te laten pakken door Di Rupo, droog en bruut langs achter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2011, 10:25   #28
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nee hoor. Leterme krijgt een doorstart. "in het kader van de financiele toestand en de begroting 2012"
Dit wordt de maand van:
* verklaring van doorstart van "Leterme lopende zaken"
* mislukking van de onderhandelingen, die nog steeds niet kunnen beginnen.
* aankondiging van verkiezingen in november.
Roderik is offline  
Oud 2 september 2011, 10:26   #29
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Dit wordt de maand van:
* verklaring van doorstart van "Leterme lopende zaken"
* mislukking van de onderhandelingen, die nog steeds niet kunnen beginnen.
* aankondiging van verkiezingen in november.
geloof me vrij, ik hoop op verkiezingen. Als de onderhandelingen mislukken en er zit nog enig fatsoen bij of vld of cd&v, dan komen er verkiezingen. De vraag is of er nog enig fatsoen te vinden is bij die mensen, te zien wat ze nu allemaal uitsteken.
vrijevlaming is offline  
Oud 2 september 2011, 10:38   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat kan natuurlijk ook aan het VB liggen. Dacht dat de enige regering waarin die stappen de regering is die de onafhankelijk uitroept?

Nu ja, moest N-VA dat een punt maken bij de volgende verkiezingen in hun campagne dat zouden ze dat effectief moeten doen (want dan kan je gerust zeggen dat hun kiezers hun dat mandaat gaf), maar zolang ze strijden voor evolutie vs revolutie niet.
Waarom zouden ze daar voor de verkiezing een punt van moeten maken? Waarom mag dat niet beslist worden aan de hand van welke samenwerking een meerderheid oplevert nadat de kiezer zich heeft uitgesproken?
Oud 2 september 2011, 10:41   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "Vlaamse" partijen hebben ook geen schrik van een N-VA overwinning.

Op federaal niveau niet meer sinds de federale Vlaamse minderheidsregering.

Wat u nog steeds niet schijnt te beseffen is dat als VB en NVA samen een Vlaamse meerderheid behalen, de NVA de facto de meerderheid heeft in Vlaanderen en de andere partijen bij hun lepels heeft vanwege het Cordon.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 september 2011, 10:44   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloof me vrij, ik hoop op verkiezingen. Als de onderhandelingen mislukken en er zit nog enig fatsoen bij of vld of cd&v, dan komen er verkiezingen. De vraag is of er nog enig fatsoen te vinden is bij die mensen, te zien wat ze nu allemaal uitsteken.
Ik geloof ook geen seconde in verkiezingen. Ze slagen er al een jaar in om te doen alsof er iets beweegt, ze houden dat nog wel even vol met allerhande pseudo regelingen. Ondertussen neemt men een loopje met de democratie (al sinds 2007 eigenlijk) en geen haan die er naar kraait.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 2 september 2011, 10:46   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat u nog steeds niet schijnt te beseffen is dat als VB en NVA samen een Vlaamse meerderheid behalen, de NVA de facto de meerderheid heeft in Vlaanderen en de andere partijen bij hun lepels heeft vanwege het Cordon.
Het zou ook kunnen dat jij niet schijnt te beseffen dat als de N-VA een meerderheid haalt in Vlaanderen, samen met het VB, de N-VA gewoon weer in bed springt met de traditio's, om de volgende Belgische leiband redering te vormen.
Oud 2 september 2011, 10:54   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou ook kunnen dat jij niet schijnt te beseffen dat als de N-VA een meerderheid haalt in Vlaanderen, samen met het VB, de N-VA gewoon weer in bed springt met de traditio's, om de volgende Belgische leiband redering te vormen.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je nu onzin uitkraamt.
fox is offline  
Oud 2 september 2011, 11:04   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je nu onzin uitkraamt.
We zullen zien, er komen ooit nog wel eens verkiezingen.
Oud 2 september 2011, 11:21   #36
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ik denk dat ik de truuk van Di Rupo wel vat: hij zegt vaart te maken, maar is in feite alles aan het rekken tot het begin van het parlementair jaar zeer dichtbij komt. Iedereen weet dat ze tegen dan in principe rond moeten zijn. Door de marge voor extra gesprekken steeds kleiner te laten worden, hoopt hij zo gemakkelijker zijn strontakkoord door de strot van de vlaamse partijen te jagen. En ik vrees dat het hem nog zal lukken ook.
Er zijn geen Vlaamse partijen betrokken bij deze onderhandelingen, natuurlijk lukt het hem.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 11:22   #37
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hebben die ooit fatsoen gehad dan?!
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 11:25   #38
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze daar voor de verkiezing een punt van moeten maken? Waarom mag dat niet beslist worden aan de hand van welke samenwerking een meerderheid oplevert nadat de kiezer zich heeft uitgesproken?
Als ge campagne voert met de slogan "evolutie vs revolutie" dan moet ge consequent zijn en gaan voor die evolutie.

Moesten ze bij de volgende verkiezingen campagne voeren met "Vlaanderen onafhankelijk nu!" en ze halen genoeg stemmen, dan is het natuurlijk ook logisch dat ze gaan voor de onafhankelijkheid.

Voor mij maakt het weinig uit, zolang de Staat België maar kapot gaat is het allemaal goed, het is gewoon een kwestie van respect voor uw kiezers.

We hebben eindelijk nog eens een partij die consequent is in haar standpunten, laten we hopen dat het zo blijft.
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 11:26   #39
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik geloof ook geen seconde in verkiezingen. Ze slagen er al een jaar in om te doen alsof er iets beweegt, ze houden dat nog wel even vol met allerhande pseudo regelingen. Ondertussen neemt men een loopje met de democratie (al sinds 2007 eigenlijk) en geen haan die er naar kraait.
Nee, al sinds 1962.
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 12:54   #40
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk lukt dat, als ze de (vlaamse) partijen al hebben kunnen opvrijen om nva te dumpen dan is dit een fluitje van een cent. Elio zal hen wel dwingen om hun strot te openen. Als hij wat dreigt met nieuwe verkiezingen dan staan ze direct klaar om hem te pijpen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 2 september 2011 om 12:55.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be