Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 september 2011, 09:33   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zie het nut niet van zulke discussies. Die mensen zijn dood, laat die gerust (allemaal dus) en wat de overlevende familieleden betreft, die laat je ook met rust, elk mens maakt zijn eigen keuzes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik stel vast...
Ik ook!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 2 september 2011, 09:36   #62
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik ook!
Je roept en scheldt vooral...

En je klikt overmatig in het kolommetje rechts met de smileys.

Ik kan dat ook hoor.
Vito is offline  
Oud 2 september 2011, 09:38   #63
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Je roept en scheldt vooral...

En je klikt overmatig in het kolommetje rechts met de smileys.

Ik kan dat ook hoor.
Nog typisch! De man spelen! Pffffffffi

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 2 september 2011, 09:42   #64
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord! Maar dan vraag ik je eens na te gaan hoeveel keren meer 'gewone' dode Vlaams-nationalisten hier in dit forum als beschadiging zijn opgevoerd! En dat wordt blijkbaar vlotter geslikt!
Mensen die zulke tactieken hanteren klasseer ik bij het groot vuil.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 09:43   #65
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog typisch! De man spelen! Pffffffffi
Wat doe jij heel de tijd al?

Dit onderwerp is één groot ad hominem spel.

Oei, dat was ook met het vingertje zeker? Ga heen, jongen...
Vito is offline  
Oud 2 september 2011, 10:12   #66
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smeer hen maar wat stroop om de mond, softe Vlaam,! Ze zullen wel over je heen rijden als je woorden nog niet koud zijn! Het is een schande dat het ganse misdadige en corrupte Belgische bestel nog op zulk een manier uit de wind wordt gezet!
Je begrijpt het niet hé? Gelieve dan ook geen onnozele uitspraken te doen. Ik toon enkel en alleen de hypocrisie van onze Belgicistjes aan, niet meer, niet minder.

Voor de rest houd ik geen enkele, maar dan ook geen enkele, rekening met de bende van Laken. Dat het koningshuis ons 3 euro per jaar, per Belg kost is mij de moeite helemaal niet waard en voor de rest hebben ze toch geen bal te zeggen. Neen, het koningshuis boeit me helemaal niet en er zijn wel wat belangrijkere zaken aan de hand die wel aandacht verdienen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 2 september 2011, 10:15   #67
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je begrijpt het niet hé? Gelieve dan ook geen onnozele uitspraken te doen. Ik toon enkel en alleen de hypocrisie van onze Belgicistjes aan, niet meer, niet minder.

Voor de rest houd ik geen enkele, maar dan ook geen enkele, rekening met de bende van Laken. Dat het koningshuis ons 3 euro per jaar, per Belg kost is mij de moeite helemaal niet waard en voor de rest hebben ze toch geen bal te zeggen. Neen, het koningshuis boeit me helemaal niet en er zijn wel wat belangrijkere zaken aan de hand die wel aandacht verdienen.
Die kosten mij jaarlijks een pint?! De kop eraf verdomme!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 2 september 2011, 10:46   #68
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Mogen vanaf nu dan ook alle topics over de vader en zus van Bart De Wever hier gepost worden?
Daar post men alles al over.
alfa16vjtd is offline  
Oud 2 september 2011, 11:01   #69
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Laat ons dit topic vanaf nu gewoon gebruiken als topic om bwarrior met zijn mond vol tanden te zetten wanneer hij weer eens het verleden van de vlaams nationalisten boven gaat halen. Met zijn uitspraken mogen we ook de meeste haatberichten van de BUB naar de vuilbak verwijzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wat heeft Marie-José - derde kind van Koning Albert I, in een tijd waar de Salische wet gold - van België dan wel te maken met het politieke bestel in België?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 2 september 2011 om 11:06.
alfa16vjtd is offline  
Oud 2 september 2011, 11:07   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Laat ons dit topic vanaf nu gewoon gebruiken als topic om bwarrior met zijn mond vol tanden te zetten wanneer hij weer eens het verleden van de vlaams nationalisten boven gaat halen. Met zijn uitspraken mogen we ook de meeste haatberichten van de BUB naar de vuilbak verwijzen.
Voila. Door hem gewoon gelijk te geven in dit topic kan je op de rest van zijn berichten gewoon met een linkje naar dit topic verwijzen. Handig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 2 september 2011, 11:23   #71
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Voila. Door hem gewoon gelijk te geven in dit topic kan je op de rest van zijn berichten gewoon met een linkje naar dit topic verwijzen. Handig.
Wat was mijn bedoeling anders, denk je?
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=43

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 2 september 2011, 21:09   #72
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

S-Cs fascisten? ik gok ja...
Oud 2 september 2011, 21:30   #73
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt met de dag duidelijker. De Saksen-Coburgs waren in feite meer het fascisme genegen waren dan de de grootste Vlaams-nationalisten.
We kennen al de escapades van Leopold III ( een bezoekje aan Berchtesgaden bij den Adolf bijvoorbeeld), maar nu blijkt dat diens zusje, Marie-José, zelfs het bed deelde met Il Duce, den Mussolini. Is dat nu een fascistische hoer? Hebben ze die haar hoofd ook al kaal geschoren? Of is dat eigenlijk een kenmerk van de 'goede Belg': anderen beschuldigen van daden die men zelf stiekem beging, een soort 'aanval is de beste verdediging'?

http://www.zita.be/nieuws/binnenland...mussolini.html
U zou beter het boek van A. De Jonghe lezen: 'Hitler en het politieke lot van België'. Dan zou u meteen afzien van die prietpraat die u hier constant verkoopt. Maar een boek lezen zit er bij u niet echt in.

Een beetje uit de lucht zitten te papegaaien, is zo uw voornaamste bijdrage hier.

Laatst gewijzigd door system : 2 september 2011 om 21:33.
system is offline  
Oud 2 september 2011, 21:33   #74
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou beter het boek van A. De Jonghe lezen: Hitler en het politieke lot van België. Dan zou u meteen afzien van die prietpraat die u constant verkoopt. Maar een boek lezen zit er bij u niet echt in.

Een beetje uit te lucht papegaaien is zo uw voornaamste bijdrage hier.
Pleit dat ook de 'handelingen van de Saksen-Coburgs goed?

PS: trouwens weer een leuke ad hominem! Daar ben jij toch ECHT STERK in, hé!!! Nuja!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 2 september 2011 om 21:37.
Bokkenreyder is offline  
Oud 2 september 2011, 21:46   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Pleit dat ook de 'handelingen van de Saksen-Coburgs goed?
Leopold III heeft nooit een ontmoeting met Hitler georganiseerd. Dat werd allemaal bedisseld door zijn zuster. Leopold was hoogst ontevreden over deze ontmoeting. Ik heb het daar al over gehad.

Wat wel vermoedelijk waar is, is dat de koning een semi-autoritair regime wilde installeren. En dat hij België zoveel mogelijk uit de klauwen van de Duitsers wilde houden. Natuurlijk is dat niet gelukt. De Duitsers waren ook niet van gisteren. En daarom, zoals hier al vermeld werd, was Leopold de gevangene van de Duitsers in Laken en moest hij constant een Duits officier naast zich gedogen.

Niet dat ik Leopold wil vrijspreken van alle blaam. Zo geloofde hij tot vrij laat nog altijd in de overwinning van de Duitsers. Maar hij is gebleven. De 'anderen' zaten in Engeland, hetgeen natuurlijk het gemakkelijkste was (zoals de Nederlandse koningin).
system is offline  
Oud 2 september 2011, 21:51   #76
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Leopold III heeft nooit een ontmoeting met Hitler georganiseerd. Dat werd allemaal bedisseld door zijn zuster. Leopold was hoogst ontevreden over deze ontmoeting. Ik heb het daar al over gehad.

Wat wel vermoedelijk waar is, is dat de koning een semi-autoritair regime wilde installeren. En dat hij België zoveel mogelijk uit de klauwen van de Duitsers wilde houden. Natuurlijk is dat niet gelukt. De Duitsers waren ook niet van gisteren. En daarom, zoals hier al vermeld werd, was Leopold de gevangene van de Duitsers in Laken en moest hij constant een Duits officier naast zich gedogen.

Niet dat ik Leopold wil vrijspreken van alle blaam. Zo geloofde hij tot vrij laat nog altijd in de overwinning van de Duitsers. Maar hij is gebleven. De 'anderen' zaten in Engeland, hetgeen natuurlijk het gemakkelijkste was (zoals de Nederlandse koningin).

Daar heb je nu eens 100% gelijk in ! Onze dappere regering was daar ook om hier mensen tot 'verzet' aan te zetten wat dan weer represailles onder de onschuldige bevolking voor gevolg had! Maar dit brengt ons off-topic!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 2 september 2011, 21:55   #77
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een eenvoudig vraagje : als Leopold III de gevangene van de Duitsers was in Laken en constant een Duits officier naast zich moest gedogen, in hoeverre was het dan zijn verdienste dat hij “is gebleven” wijl 'anderen' in Engeland zaten ?
Gwylan is offline  
Oud 2 september 2011, 21:55   #78
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

sorry, dubbel

Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 september 2011 om 21:56.
Gwylan is offline  
Oud 2 september 2011, 22:04   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Een eenvoudig vraagje : als Leopold III de gevangene van de Duitsers was in Laken en constant een Duits officier naast zich moest gedogen, in hoeverre was het dan zijn verdienste dat hij “is gebleven” wijl 'anderen' in Engeland zaten ?

De verdienste is dat hij gehandeld heeft naar de wet en naar het etisch gebruik en dito verwachting.

°Naar de wet.
Een koning (volgens onze grondwet de opperbevelhebber van het leger en de persoon die de uiteindelijke beslissing neemt) die op een gegeven ogenblik vaststelt dat zijn leger wordt '(ge) (ver)massacreerd', moet de wapens neerleggen om verder zinloos bloedvergieten te vermijden. Dat is natuurlijk een zeer ondankbare taak, maar dat zijn zo de nadelen van een koningsschap.

°Naar het gebruik (lees: de wijsheid en ethiek).
Een koning die gecapituleerd heeft, hoort hij zijn volk te blijven. Hij moet als voorbeeldfiguur, mee'lijden' met de nederlaag van zijn volk. Ook dat is geen prettig vooruitzicht, maar ook dat hoort bij een 'goede' koning.

Leopold hield zich aan de wet en aan wat een koning hoor te doen bij een nederlaag: bij zijn mensen blijven.

Laatst gewijzigd door system : 2 september 2011 om 22:07.
system is offline  
Oud 2 september 2011, 22:06   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, het was allemaal zijn zuster.

Die was hier tenslotte baas.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be