Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 15:50   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard Het humanitair beleg, bombarderen en beschermen van de burgers van Sirte

Dozijnen bombardementen worden momenteel uitgevoerd op Sirte.

Geen miljoenen berichten hierover in de 'sociale media'.

De ware helden.

De verdedigers van Sirte.
Oud 2 september 2011, 12:38   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Volgens The Guardian vechten Britse en Franse troepen mee om Sirte te veroveren.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 september 2011 om 12:44.
Nr.10 is offline  
Oud 2 september 2011, 13:58   #3
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

De NATO ging van het beschermen van burgers naar het doden van burgers zoals we in Sirte zien. En geen noemenswaardige kritiek vanuit Europa dat er goedgeïnformeerd of cynisch bijloopt.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2011 om 13:59.
Johan Bollen is offline  
Oud 2 september 2011, 18:41   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De NATO ging van het beschermen van burgers naar het doden van burgers zoals we in Sirte zien. En geen noemenswaardige kritiek vanuit Europa dat er goedgeïnformeerd of cynisch bijloopt.
Wij weten dan ook niet of Sirte bevrijd moet worden of dat het bezet moet worden. Dat zal pas blijken als Sirte met de grond gelijk gemaakt is.
Piero is nu online  
Oud 2 september 2011, 18:53   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
goedgeïnformeerd
moet zijn 'slecht geïnformeerd'
Johan Bollen is offline  
Oud 2 september 2011, 18:56   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wij weten dan ook niet of Sirte bevrijd moet worden of dat het bezet moet worden. Dat zal pas blijken als Sirte met de grond gelijk gemaakt is.
En maar denken dat die Faluyahke's die 'het westen' zich denkt ongestraft te kunnen veroorloven niet ooit eens terug thuis zullen komen..."the far war always comes home"
Johan Bollen is offline  
Oud 3 september 2011, 18:12   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Het wordt steeds beter... Weerom snijdende kritiek van Tony Cartalucci.

Citaat:
Friday, September 2, 2011
Libya: NATO Enabling War Crimes
Cutting off a city from food & war is a war crime - again the ICC demonstrates its utter worthlessness.

Tony Cartalucci, Contributing Writer
Activist Post

According to the International Committee of the Red Cross, the denial of humanitarian assistance is a crime under international law. The Red Cross adds that "a massacre is not necessarily committed only with knives." While many will attempt to portray the premeditated creation of a humanitarian disaster as "more humane" than taking the city of Sirte by force - rebels have in fact already tried to take the city by force and were soundly repelled. NATO airstrikes have apparently proved ineffective and other cities are now bolstering their defenses and rejecting calls by the NATO-backed Al Qaeda fighters to surrender. As the deadline for NATO's military intervention grows increasingly nearer, their efforts to seize the nation have become increasingly more desperate and in proportion more depraved.

As has been pointed out and now clearly evident in Tripoli, the Benghazi rebels backed by NATO are not motivated by inclinations of "democracy" but rather tribal, ethnic, and viciously racial prejudices. Reuters has recently tried to whitewash what is essentially wholesale genocide being waged against Tripoli's black population by the Benghazi rebels led by Al Qaeda's notorious al-Hasidi. The targeting of Tripoli's black population has been entirely written off by the corporate media as rebels pursuing "suspected mercenaries." Why then would Sirte, Bani Waled, or any other city still standing soundly in defiance of these rebels and NATO, surrender and subject themselves to ensured genocide?

We are faced with a textbook case of a very real crime against humanity, yet the International Criminal Court is utterly silent, as are the voices in the UN that were vigorously clamoring to authorize war against Libya back in March of 2011. Silent also are the fraudulent George Soros Open Society-funded Human Rights Watch and Amnesty International (page 10) organizations. The ICC and the supporting myriad of contrived rights advocates once again demonstrates they are illegitimate institutions contrived solely to serve Wall Street and London's interests in a clearly one-sided manner. It is no wonder why the African Union has wholly rejected the International Criminal Court's decisions made against Libyan leader Muammar Qaddafi or why nations across the world exhibit increasing hostility toward "independent" NGOs like Human Rights Watch, Freedom House, and Amnesty International. Nations should not be expected to permit such organizations to operate within their borders when in reality their goal is not defending human rights but finding a predicate for foreign military intervention on behalf of the corporate-financier interests that fund them.

Who Watches the "Watchers?"

So who does the world turn to when the "international community" begins recklessly mass-murdering entire populations, shutting off entire cities from food and water to "starve them into submission," and "pound" civilian populations with airstrikes? The answer is, we turn to ourselves - the individual - who on a daily basis have facilitated in the first place the corporations and banks of Wall Street and London who are the perpetrators of these horrendous crimes. We have created these world-spanning financial and corporate empires, given them the power to act against entire nation-states with absolute impunity, so it must be we the people who rein back in this terrible power.

Just as we gave them this power by dedicating our time, money, talents, and attention to them, we can take it back by denying them likewise our time, money, talents, and attention. Turn to local alternatives, do without when we can, and entirely replace these corporations with local solutions systematically. If these elitists impose regulations to prevent such activity, take a cue from the brave people of America's Northeast who have passed local ordinances to cancel out US federal dictates. Ultimately, we must remember that these people are not the progressive, enlightened, caretakers of humanity they attempt to portray themselves as.

The global elite are essentially violent thugs, dressing up their tyranny with the trappings of religion, civilization, political legitimacy,and faux progress. We must be prepared defend ourselves, our communities, and our nation-states intellectually, politically, socially, financially, and physically. Our denial of this terrible and ever-growing tyranny will not spare us when its attention finally shifts toward our homes, families, businesses, and communities. Just as the Soviets or the Nazis worked
According to the International Committee of the Red Cross, the denial of humanitarian assistance is a crime under international law. The Red Cross adds that "a massacre is not necessarily committed only with knives." While many will attempt to portray the premeditated creation of a humanitarian disaster as "more humane" than taking the city of Sirte by force - rebels have in fact already tried to take the city by force and were soundly repelled. NATO airstrikes have apparently proved ineffective and other cities are now bolstering their defenses and rejecting calls by the NATO-backed Al Qaeda fighters to surrender. As the deadline for NATO's military intervention grows increasingly nearer, their efforts to seize the nation have become increasingly more desperate and in proportion more depraved.

As has been pointed out and now clearly evident in Tripoli, the Benghazi rebels backed by NATO are not motivated by inclinations of "democracy" but rather tribal, ethnic, and viciously racial prejudices. Reuters has recently tried to whitewash what is essentially wholesale genocide being waged against Tripoli's black population by the Benghazi rebels led by Al Qaeda's notorious al-Hasidi. The targeting of Tripoli's black population has been entirely written off by the corporate media as rebels pursuing "suspected mercenaries." Why then would Sirte, Bani Waled, or any other city still standing soundly in defiance of these rebels and NATO, surrender and subject themselves to ensured genocide?

We are faced with a textbook case of a very real crime against humanity, yet the International Criminal Court is utterly silent, as are the voices in the UN that were vigorously clamoring to authorize war against Libya back in March of 2011. Silent also are the fraudulent George Soros Open Society-funded Human Rights Watch and Amnesty International (page 10) organizations. The ICC and the supporting myriad of contrived rights advocates once again demonstrates they are illegitimate institutions contrived solely to serve Wall Street and London's interests in a clearly one-sided manner. It is no wonder why the African Union has wholly rejected the International Criminal Court's decisions made against Libyan leader Muammar Qaddafi or why nations across the world exhibit increasing hostility toward "independent" NGOs like Human Rights Watch, Freedom House, and Amnesty International. Nations should not be expected to permit such organizations to operate within their borders when in reality their goal is not defending human rights but finding a predicate for foreign military intervention on behalf of the corporate-financier interests that fund them.

...

Meer (+links en Video van Webster Tarpley): activistpost
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 september 2011 om 18:23.
zonbron is offline  
Oud 3 september 2011, 20:17   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Genocide in Sirte, een noodtoestand ?

Citaat:
Tarpley: Al Qaeda Butcher Takes Over in Libya
Video
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 september 2011 om 20:19.
zonbron is offline  
Oud 3 september 2011, 20:52   #9
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Kan me echt geen reet schelen of Sirte nu een stad of een parkeerterrein is.
Oud 3 september 2011, 21:35   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Humanitaire democratiebrengende bombardementen, hé, zoals in Irak en Afghanistan.
Who's next?
Syria, Iran, Venezuela, Brazil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Kan me echt geen reet schelen of Sirte nu een stad of een parkeerterrein is.
Dat dachten we al.
Jij betaalt die bombardementen en de 'wederopbouw', via je belastingen en via prijsstijgingen allerhande. Ik ook.

De sappige oliecontracten nadien gaan naar multinationals.
En de Libiërs, zullen die beter af zijn?
Zijn de Iraquis beter af nu?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2011 om 21:41.
filosoof is offline  
Oud 3 september 2011, 21:38   #11
filosoof
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2011 om 21:39.
filosoof is offline  
Oud 3 september 2011, 21:51   #12
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
"in order to save the town we had to destroy it"

(over Ben Tre in Vietnam)
filosoof is offline  
Oud 3 september 2011, 21:53   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Genocide in Sirte, een noodtoestand ?
Geen genocide, het brengen van de democratische maatschappij.
Volgens de NAVO dan toch.
filosoof is offline  
Oud 3 september 2011, 22:33   #14
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Humanitaire democratiebrengende bombardementen, hé, zoals in Irak en Afghanistan.
Who's next?
Syria, Iran, Venezuela, Brazil.

Dat dachten we al.
Jij betaalt die bombardementen en de 'wederopbouw', via je belastingen en via prijsstijgingen allerhande. Ik ook.

De sappige oliecontracten nadien gaan naar multinationals.
En de Libiërs, zullen die beter af zijn?
Zijn de Iraquis beter af nu?
Ik betaal via mijn belastingen ook voor honderdduizenden lamzakken en werkonwilligen, alsook het massaal geimporteerde kiesvee van links dat nooit een enkele cent zal bijdragen aan ons sociaal spaarvarkentje.

Ik betaal ook voor sociale woningen voor mensen die wel een iPhone hebben, maar geen werk.

Ik betaal ook voor studiebeurzen van kinderen van....euh...de bodem van de genenpoel, ik betaal ook voor de walen die van potverteren een kunstvorm gemaakt hebben. Ik betaal ook voor een ambtenarenleger dat minstens 3 maal te groot is...

Ik betaal dus voor vele dingen. Sirte plat leggen kan er dan ook nog bij. Komen ze tenminste al niet meer naar hier.
Oud 3 september 2011, 22:44   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik betaal via mijn belastingen ook voor honderdduizenden lamzakken en werkonwilligen, alsook het massaal geimporteerde kiesvee van links dat nooit een enkele cent zal bijdragen aan ons sociaal spaarvarkentje.

Ik betaal ook voor sociale woningen voor mensen die wel een iPhone hebben, maar geen werk.

Ik betaal ook voor studiebeurzen van kinderen van....euh...de bodem van de genenpoel, ik betaal ook voor de walen die van potverteren een kunstvorm gemaakt hebben. Ik betaal ook voor een ambtenarenleger dat minstens 3 maal te groot is...

Ik betaal dus voor vele dingen. Sirte plat leggen kan er dan ook nog bij. Komen ze tenminste al niet meer naar hier.
Geef ons eens een bron over het aantal Libiërs die naar hier kwamen tot nu.
Dat kunnen we misschien bijhouden om te vergelijken hoeveel er volgende jaren zullen komen.
filosoof is offline  
Oud 4 september 2011, 00:31   #16
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Duvel je moet uw ideologie herzien als jij alleen werkt in België.
Machines moet werken mensen niet, als werken uw hobby is dan is dat een andere zaak uiteraard.
corse is offline  
Oud 4 september 2011, 00:35   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Duvel je moet uw ideologie herzien als jij alleen werkt in België.
Machines moet werken mensen niet, als werken uw hobby is dan is dat een andere zaak uiteraard.
Rijkjes moeten niet werken, de rest wel, maar betalen moeten ze allemaal.
eno2 is offline  
Oud 4 september 2011, 00:38   #18
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

1. Wie creatief is schept werkloosheid en meer vrije tijd, dit door automatisering, technologische vooruitgang en innovatie.
2. De overblijvende arbeid (vooral in de dienstensector) kan eventueel via een beurtrol evenredig verdeeld worden, deze moet tevens zo snel mogelijk geautomatiseerd worden indien… en waar mogelijk.
3. Werkloosheid is geen kanker maar simpelweg de vrucht van deze creativiteit, wie iets van economie kent weet dat, Marx is dus deels verouderd.
4. Hoge lonen geven de impuls aan bedrijven om te automatiseren en te moderniseren wat hun sterk maakt om te concurreren, verhuizen naar lage-loonlanden is daardoor niet noodzakelijk en is schadelijk voor de samenleving.
5. Hoge lonen hebben immers voor bedrijven altijd de drang naar automatisering en modernisering bevorderd, wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak is!
6. De huidige samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt, is als een machine die steeds meer werklozen, armoede en vensterkijkers produceert, dit is vals, een tegenstelling die zal moeten veranderen hoe dan ook.
7. Machines, automatisering en innovatie moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, niet het verhuizen van bedrijven naar lageloonlanden, of enkel handel met lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen die racisme uitlokken.
8. Handel met lageloonlanden moet zwaar belast of verboden worden, zodat onze prachtige KMO bedrijven levend blijven en zich enkel aan onze meer gevorderde levenstandaard moeten aanpassen om te kunnen concurreren, niet met lageloonlanden, dat is ridicuul.
9. De eigenaars van de private geautomatiseerde economie, die 24u op 24u consumptiemiddelen produceren zonder werkkrachten, deze zullen de vruchten van deze automatisering moeten delen, hoe dan ook, er is geen andere oplossing!
10. Deze technologische automatisering is verkregen door: educatie in scholen, hogescholen en universiteiten, door samenwerking van wetenschappers en arbeiders is ons systeem dus verbeterd, deze moet alsook tenvoordele van de totale samenleving worden gezien.
Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme, economie is een middel en geen doel op zich.
corse is offline  
Oud 4 september 2011, 00:45   #19
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Het calvinisme en arbeid:

Het calvinisme legt zeer sterk de nadruk op 'onophoudelijke menselijke bezigheid', een koortsachtig streven naar activiteit, werken en prestaties.
Volgens Erich Fromm (van de Frankfurter Schule) is dit koortsachtig streven “niet” het resultaat van een innerlijke kracht en / of zelfvertrouwen, het zou eerder gaan om een wanhopige poging om te ontsnappen aan de angst.
Onmachtgevoelens worden door bezeten bezigheid te boven gekomen (= dwangneurose).
Bij de Grieken werd dit probleem (in iedere maatschappij moet er toch een beetje gewerkt worden) opgelost door slavenarbeid (binnen zo'n maatschappij was arbeid de vrije mens onwaardig).

Calvinisme = innerlijke arbeidsdwang (die mensen tot hun eigen slavendrijver maakt).
Zonder deze innerlijke dwang (die irrationeel is) had het kapitalisme zich niet kunnen ontwikkelen.
corse is offline  
Oud 4 september 2011, 09:59   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het calvinisme en arbeid:

Het calvinisme legt zeer sterk de nadruk op 'onophoudelijke menselijke bezigheid', een koortsachtig streven naar activiteit, werken en prestaties.
Volgens Erich Fromm (van de Frankfurter Schule) is dit koortsachtig streven “niet” het resultaat van een innerlijke kracht en / of zelfvertrouwen, het zou eerder gaan om een wanhopige poging om te ontsnappen aan de angst.
Onmachtgevoelens worden door bezeten bezigheid te boven gekomen (= dwangneurose).
Bij de Grieken werd dit probleem (in iedere maatschappij moet er toch een beetje gewerkt worden) opgelost door slavenarbeid (binnen zo'n maatschappij was arbeid de vrije mens onwaardig).

Calvinisme = innerlijke arbeidsdwang (die mensen tot hun eigen slavendrijver maakt).
Zonder deze innerlijke dwang (die irrationeel is) had het kapitalisme zich niet kunnen ontwikkelen.
De oude Grieken roeiden zelf hun schepen. Het waren wel de theten die dat deden, de kern van de harde democraten.

Het Calvinisme heeft echter niets met de draad en met Cirte te maken en j e brengt het overal te pas en te onpas naar voor..
eno2 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be