Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 16:28   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De tijd dat enkel de mensen in de laagste sociaal economische statussen in contact kwamen met allochtonen ligt al lang achter ons.
De allochtoon is al lang niet meer de arbeidsmigrant die dan ook enkel in contact kwam met arbeiders, die bijgevolg op het V.B. begonnen stemmen.
Toen de heelder gezinnen naar hier werden gehaald en in gesubsidieerde wijken bij mekaar werden gestoken, waren het de andere Vlamingen die daar woonden en hun Belgische wijken als eersten zagen teloor gaan, die op het V.B. hebben gestemd.

Deze mensen hadden gemiddeld gezien misschien een lager I.Q. en waren verblind door haat en jaloezie (nu moesten zij de koek of hun werkplaatsen delen met vreemdelingen) of vrees voor het vreemde ... dat was het betoog van links. Een betoog wat ik ook jarenlang heb aangehoord en geslikt als zoete koek.

Tot mijn ogen opengingen, en ik en vele anderen met mij hebben moeten vaststellen dat die laagste socio-economische graden die ons toen al waarschuwden voor de ongein die gepaard ging met vreemdelingen, verdomd gelijk hadden.
Dat is waarom politici zo onbekwaam zijn: ze hebben te weinig of zelfs geen voeling met alle lagen van de samenleving en met wat zich daar afspeelt. Dat samen met een ivoren toren en Jan met de pet zwanst maar wat houding, heeft dit land kapot gemaakt.

Het is voor mij geen nieuws dat de zogenaamde "racistische V.B. ideeën" al lang doorgedrongen zijn in de "intellectuele" kringen van dit land. Beleidsmensen van quasi alle organisaties, mensen van het ocmw, mensen van allerlei slag, maar ook gewoon mensen die de krant lezen, mensen die ze in hun buurt hebben, mensen die de criminele aard ervan aan den lijve ondervinden of zien, mensen die in de zorg, in het onderwijs, in de kinderopvang, en met name mensen die in het juridisch vak zitten, statistici/onderzoekers die zich bezighouden met de samenstelling van de bevolking, evoluties, kenmerken, de ambtenarij, ... hebben meer dan genoeg te maken met de kuren en grillen van al wie men hier importeert.
Oud 2 september 2011, 16:32   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik dacht dat ik enkele dagen geleden al onwel werd toen een magistraat in alle ernst de Vlamingen begon te bedreigen met oorlog zo er geen corridor naar de Vlaamse (hallo ) kust zou komen. (Krijgen wij ook een corridor naar hun rivieren en naar de ardennen? Naar de bronnen van Spa en chaudfontaine misschien?) waarop er quasi zero politieke reacties kwamen, alsook op dit forum. Misschien maar beter dit meteen als nonsens te interpreteren in plaats van het ernstig te nemen...
De Vlaming laat het in ieder geval maar begaan.

Maar nu dit ... Behoorlijk beangstigend als je het mij vraagt, dat een magistraat tegen politici moet gaan zeggen dat de wetten die zijn uitgevaardigd totaal niet meer van toepassing zijn op de geëvolueerde samenleving en ze er een zootje van gemaakt hebben met kemels en ezelsoren.
Dit met gevolgen voor het systeem waar onze voorvaderen voor gevochten hebben en waar de plichtsbewuste Vlamingen zo hard voor hebben gewerkt en men terecht fier op was!!!
Oud 2 september 2011, 23:42   #23
Judge dredd
Vreemdeling

Standaard Eindelijk iemand die durft te spreken!

Eindelijk iemand die de vinger op de wonde legt, een zeer pijnlijke wonde zo blijkt! We kunnen volgens mij stilaan de vergelijking beginnen maken tussen Belgie en de Titanic. Het eerste klasse bovendek baadt in de onwetendheid, terwijl het voetvolk benedendeks aan het verzuipen is. Dit alles terwijl het orkest nog een mooi symfonietje aan het spelen is. Kortom, we gaan langzaam maar zeer zeker met zn allen de dieperik tegemoet. De ene al wat stijlvoller dan de ander. Het is ronduit schandalig dat mensen in het rusthuis, die nota bene hun ganse leven gewerkt hebben, nog steeds belastingen moeten betalen. Dit alles bovenop de minimum 1400 euro's voor een kamertje van vier op vier die ze maandelijks mogen neertellen. En dan te denken dat volledige aangespoelde families hier zonder nog maar één enkele euro te hebben bijgedragen aan onze sociale zekerheidskas kunnen genieten van alle sociale voordelen en uitkeringen, en allemaal onvoorwaardelijk! Over een schandaal gesproken!!! Net zoals bij de bourgeoisie op de Titanic primeert het eigenbelang bij onze politiekers en zullen we bijgevolg finaal ten onder gaan!!!
Judge dredd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 23:42   #24
Judge dredd
Vreemdeling

Standaard Eindelijk iemand die durft te spreken!

Eindelijk iemand die de vinger op de wonde legt, een zeer pijnlijke wonde zo blijkt! We kunnen volgens mij stilaan de vergelijking beginnen maken tussen Belgie en de Titanic. Het eerste klasse bovendek baadt in de onwetendheid, terwijl het voetvolk benedendeks aan het verzuipen is. Dit alles terwijl het orkest nog een mooi symfonietje aan het spelen is. Kortom, we gaan langzaam maar zeer zeker met zn allen de dieperik tegemoet. De ene al wat stijlvoller dan de ander. Het is ronduit schandalig dat mensen in het rusthuis, die nota bene hun ganse leven gewerkt hebben, nog steeds belastingen moeten betalen. Dit alles bovenop de minimum 1400 euro's voor een kamertje van vier op vier die ze maandelijks mogen neertellen. En dan te denken dat volledige aangespoelde families hier zonder nog maar één enkele euro te hebben bijgedragen aan onze sociale zekerheidskas kunnen genieten van alle sociale voordelen en uitkeringen, en allemaal onvoorwaardelijk! Over een schandaal gesproken!!! Net zoals bij de bourgeoisie op de Titanic primeert het eigenbelang bij onze politiekers en zullen we bijgevolg finaal ten onder gaan!!!
Judge dredd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 00:46   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge dredd Bekijk bericht
Wees blij, dat is het goede nieuws.

Alles moet eerst volledig kapot zijn alvorens de Vlaming korte metten met Belgie maakt.

En we zijn opweg, we staan nu geklasseerd bij Griekenland en de andere zorgenkinderen van Europa, de slechtste leerlingen. Met dit verschil, in die andere landen wordt er hard gewerkt aan oplossingen, hier blijft men brassen en uitverkopen. Ze blijven vergaderen en lunchen en hun bonnetjes binnenbrengen, meer zit er niet in.

Nu nog wachten op de speculanten en de totale instorting. Misschien, als de Vlaming dan wakker wordt en zijn slavenmentaliteit afwerpt, dan kunnen we eindelijk aan de toekomst beginnen werken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 september 2011 om 00:48.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 01:00   #26
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Einde van de democratie my ass, wanneer is dit land ooit democratisch geweest?

Voor de rest hebben ze dik gelijk - en ja ze geven de N-VA gelijk, terecht.

En wat de VBers betreft: Hadden jullie dezelfde punten gemaakt, maar op een redelijke manier, dan waren jullie wellicht nog altijd in een cordon gestoken wegens de 'hear no evil see no evil speak no evil' houding van de traditios, maar ondertussen waren jullie er al uit. Maar Dewinter legt niet enkel de vinger op de wonde, hij dehumaniseert en demoniseert de patient...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 3 september 2011 om 01:00.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 07:53   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
. Het is ronduit schandalig dat mensen in het rusthuis, die nota bene hun ganse leven gewerkt hebben, nog steeds belastingen moeten betalen. Dit alles bovenop de minimum 1400 euro's voor een kamertje van vier op vier die ze maandelijks mogen neertellen.
Dat niet alleen, maar als ze overlijden en hun kinderen hebben jaren moeten bijdragen leveren voor hun opvang, dan mogen diezelfde kinderen op d�*t bedrag ook nog eens "achterstallige belasting" betalen! Hou ermee rekening: men vergeet al te dikwijls de zogenaamde erfenis te weigeren als er toch niks overblijft, maar dan komt dus nadien de rekening van de belasting op de door de kinderen zelf verplicht bijbetaalde bedragen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 09:00   #28
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat dit heel correct verwoord is, het straffe is dat ik in een tweetalig bedrijf werk met een beetje dezelfde mentaliteit als in de politiek. Idem dito de postjes, het voetvolk, de gattenlekkerij,... en dit "Titanic" voorbeeld is er eentje dat ik quasi wekelijks in identieke vorm wel eens verwoord.
Ik ben zelfs al een stapje verder...
ik vraag mij al af wie eerst zal ten onder gaan
Ons bedrijf (reorganisatie) òf de staat (besparing �* la GB of griekenland) en ben stilaan mij bijgevolg stilletjes aan al een plaatsje aan het zoeken in een reddingsboot genaamd VDAB.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be