![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoge arbeidslasten werkt arbeidsvernietigend. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen bij inflatie zal het een verschil uitmaken. Het gebrek aan competiviteit van de Belgische economie moet wel ergens anders gezocht worden (te hoge belastingen/rsz, onvoldoende geschikte arbeidskrachten, loonkurven die stijgen met de ouderdom...). |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even kan men het probleem nog wel uitstellen door "laat de rijken de crisis betalen". Dit tot er geen rijken meer zijn (of niemand nog rijk wil zijn). |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Zolang dit land opgescheept zit met vakbonden met de mentaliteit van een paar eeuwen geleden is hier niets bespreekbaar...
Zij zijn progressief in het betonneren van verworven rechten... ![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten die mensen enige realiteitszin aan de dag kunnen leggen, Belgie zou veranderen en nog lang overleven. En nu niet. En daar doen we het voor.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 september 2011 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weinig landen, misschien zelfs geen, weet het niet, een strikte indexkoppeling hebben is ook een feit. Maar dat een loslaten van de index ons gaat redden, betwijfel ik (toch zeker bij een lage inflatie, zoals we ze nu kennen). Heb zelfs den indruk dat het loslaten van de indexkoppeling meer psychologie is dan wat anders (via index krijgt den arbeider/bediende opslag, doch hij ziet dit niet als een opslag, en wilt daarbovenop nog ne tweede opslag - in Duitsland waar bij mijn weten geen directe indexkoppeling bestaat, krijgt hij deze indexopslag ook, doch pas na onderhandelen, en ziet dit dan ook als een opslag). Laatst gewijzigd door Bob : 4 september 2011 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg ook niet dat het loslaten van de index ons gaat redden. Er bestaat niet één wondermiddel om de Belgische economie opnieuw competitief te maken (devaluatie is niet mogelijk). En het is inderdaad deels psychologisch.
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die denken: nog even Minister worden om mijn vertrekpremie wat op te krikken, dan ga ik ergens anders in de zuil kruipen tegen een vette pree...
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wens hem wel af te schaffen - lonen moeten stijgen ifv productiviteit, niet inflatie - de huidige formule is een recept voor economische afgang. We moeten niet concurrentieel zijn met de lonen in China of Indie, maar wel met de buurlanden. En die hervormen en matigen hun lonen wel - als wij de huidige koers blijven varen - zoals Di Rupo en de rest van parasieten uit het zuiden en hun Vlaamse huisnegers lijken van plan te zijn - draait dat uit op een ramp.
#34 |
Banneling
|
![]() Tussen haakjes die Thomaes was vroeger gedelegeerd bestuurder bij Alcatel Lucent in Belgie waar ik werk. Ik heb een paar info sessies met die man meegemaakt en ik vond die kerel echt een onozelaar. Weinig inhoud, deed gewoon wat hem gezegd werd wat hij moest doen vanuit Parijs.
Ik denk in feite ook nu dat hij gewoon een spreekbuis is voor iemand anders. Neemt niet weg dat wat hij gezegd heeft wel juist kan zijn al wil ik mijn oren ook niet teveel bij de werkgevers organisaties leggen. Uiteindelijk zit daar ook veel eigenbelang bij net als bij alle drukkingsgroepen. Die dienen niet altijd het algemeen belang. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, een "Vervotte doen" met andere woorden.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe sneller hoe liever dus, vermits de Vlaming verworden is tot een apathische onnozelaar.
![]() |