![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Gouverneur
|
Hoeveel tijd kost het om een kind een taal te leren? Mijn kinderen worden tweetalig opgevoed, ze spreken dus vanzelfsprekend Nederlands, maar krijgen thuis ook Chinees mee van de moeder.
Tijdens de zomervakantie is de dochter 2,5 maand in China geweest bij de grootouders. Het gevolg is een zeer goede kennis van het Chinees voor haar leeftijd (net geen 5 jaar) en op 3 maanden tijd leest en schrijft ze al 75 Chinese karakters. Hoe komt het dan dat er hier in Mechelen een legertje moslims rondloopt dat op hun 16de nog geen fatsoenlijk Nederlands kent? Vinden de ouders het misschien niet belangrijk om hun kinderen die taal te leren. Zoals ik al zei, op jonge leeftijd zijn enkele maanden voldoende om de basis te leggen voor een taal. En dan maar komen klagen dat ze niet kunnen volgen op school, dat ze later geen job vinden, ... Mijn vrouw volgde indertijd NT2 op het CVO, tot de hoogste graad. Men heeft daar zelfs een creche waardoor de veelbarende hoofddoekdragers toch nog naar de les kunnen. De kinderverzorgsters zijn trouwens meestal moslima's en er staat niet zelden arabische muziek op ipv nederlandstalige kinderliedjes. De kostprijs is zoiets als 0,5 €/u, dus echt geen excuses om deze taallessen Nederlands te leren. Hoeveel moslims zie je dan in die lessen? Juist, amper een paar en in de hogere niveaus al helemaal geen meer. Ik ben hier de laatste om te beweren dat ze te lui zijn om te leren, je vindt ze wel terug in de lessen arabisch, zo zie je maar waar ze hun prioriteiten leggen. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kinderen zijn als eens spons en zeker tot op de leeftijd van vijf jaar zuigen ze naadloos verschillende talen tegelijk op. Na hun vijfde blijft dat extra talent natuurlijk nog een aantal jaren aanslepen, maar blijkbaar is de jonge leeftijd vooral belangrijk om de hersenfunctie bepaalde taalcentra te laten aanleggen, waardoor die talenkennis levenslang verankerd wordt. voor onze taalonwilligen (we gaan daar niet "onkundigen" van maken, ze WILLEN niet) is het dus superbelangrijk om zo jong mogelijk Nederlands te leren. Zoals U/uw vrouw uw dochter de mogelijkheid geeft om chinees te leren, zouden de taalonwilligen tenminste hun kinderen de mogelijkheid moeten geven aan hun kinderen om hetzelfde te doen, zeker omdat ze hier toch wel uit vrije wil zijn komen aanwaaien? Ik hoor echter dat vooral in marokkaanse kringen, de kinderen thuis geen nederlands MOGEN spreken onder elkaar "omdat anders ons moeder ons niet verstaat". Maar zorg er dus vooral maar voor dat ons moeder geen drie woorden nederlands kent hoor politici! anders is het racistisch hé. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eenieder die de koran eens goed gelezen heeft, had dat natuurlijk al kunnen weten, want daarin staat gewoon dat de islam zich niet mag aanpassen, maar dat in tegendeel de omgeving aan de islam aangepast moet worden.
|
|
|
|
#104 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....52#post5663452 |
|
|
|
|
|
|
#108 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het bevalt mij wel want daardoor bevestig je enkel dat je weet dat je hier totaal de mist in gaat.
|
|
|
|
|
#109 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pas na die post heb ik deze vraag gestelt, hoe kan je ze dan al beantwoord hebben met je reactie hier? Nu maak je jezelf wel heel erg belachelijk.
Laatst gewijzigd door illwill : 4 september 2011 om 14:44. |
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tja, dat is dan "alle moslims buiten" natuurlijk (of op het niveau van Finland brengen, hoeveel hadden ze er alweer? 500 per jaar?). Nou ja, dat is dan UW oplossing zullen we maar zeggen. Wij dùrven zoiets zelfs al niet meer te opperen. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen?betreffende We weten al lang dat Vlaanderen het slechtst presteert wat gelijke kansen betreft. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees je "Finland" en daar eindigt het. |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is een forum waar alles blijft staan...dat weet je toch, of niet? Deze vraag maak jij nu. Ik heb deze niet gesteld. Ik heb de vraag zelfs meerdere keren opnieuw gesteld en zelfs zopas hier enkele posts terug. Je hebt het echt erg te pakken. En meteen een mooi vb hoe je probeert te manipuleren, woorden verdraait en simpelweg liegt.
Laatst gewijzigd door illwill : 4 september 2011 om 15:08. |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wat is "chenge the world"? het niveau van Molenbeek? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 15:07. |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef eens antwoord op een vraag die al 100x gesteld is... En wat kan een school doen aan gezinnen uit een lagere socio-economische klasse? En aan onderstaande punten die het probleem maken. 1) thuis een andere taal spreken? 2) van een lagere sociale klasse komen? 3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma? 4) hun kinderen later naar school sturen? 5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat? 6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen?http://forum.politics.be/showthread....52#post5663452 |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toon eerst aan dat wat je aanhaalt meer voorkomt in België dan in alle andere landen. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga je weer halallen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 16:41. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zie je de vraag niet staan? Het eerste citaat. Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 16:44. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
waarom link je dan niet gewoon naar de link zelf? daarin staat tenminste de quote waarnaar wordt gerefereerd en waarbij uw antwoord totaal nietszeggend is voor de verandering.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 16:51. |
|
|
|