![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() NOG meer in 't zwart werken dan nu
![]() Laatst gewijzigd door hurricane : 5 september 2011 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zorgen dat ge genoeg (herwinbare, geen gg) zaden en plantgoed in huis hebt een paar schapen, varkens en koeien houden zal u ook enige luxe kunnen genereren... en ervoor zorgen dat ge t u allemaal niet laat afpakken door den eerste den beste die passeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe weinig aanlokkelijk het ook mag lijken, we zitten allemaal in hetzelfde bootje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Burger
|
![]() voor een goede katapult heb je geen vergunning nodig. Ik hou trouwens niet van 'doodschieten'. Ik zal ze wel laten lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Absoluut niet. Een klein voorbeeld: het grootste land ter wereld, China, kent nog steeds 10% groei per jaar.
De problemen waar jij over spreekt treffen 10% van de wereld. That's it. En misschien kent een land daaruit torenhoge inflatie over een langere periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() In tijden van hyperinflatie doen zich altijd opportuniteiten voor voedsel en alcohol smokkel, bouw,...
Om u hierop voor te bereiden denk ik ook eerder aan moestuin, kippen en geitje of schaap in den hof en een houtkachel in je huis zetten. Hopelijk moeten we dit nooit meemaken, het ziet er ook niet echt naar uit maar je weet nooit.
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() wat ik meestal merk, is dat mensen niet goed doorhebben waarom hyperinflatie zich voordoet.
Hyperinflatie ontstaat eigenlijk door het bestrijden van deflatie. En dat is ook hetgeen overheden nu met bezig zijn. Bestrijden van deflatie (zie qe1, qe2, opkopen van obligaties schuldlanden, ....). Het probleem met het bestrijden van deflatie, is dat je geld in de markt gooit dat er eigenlijk niet hoort. Je krijgt dat geld niet meer uit de markt (stel u voor : weer een crash). Hierdoor neemt het vertrouwen af bij de gewone mens. En stel u voor dat de economie (nadat er geld in de markt is gegooid dat er niet hoort) terug opkrabbelt. Dan komt er eigenlijk nog meer geld in die markt. Bepaalde markten krijgen dan torenhoge inflatie, die ze dan weer moeten compenseren met geld in andere markten te gooien zodanig het volk nog moet of kan overleven. Op den duur, wordt dus eigenlijk een herstel, gevaarlijk. Deflatie bestrijden is een gevaarlijk spel.... Een goede link : http://www.usmarkets.nl/columns/1561...e-in-2009.html Naar mijn gevoel zijn alle onderdelen aanwezig om hyperinflatie te creeeren. Ik zeg niet dat het er komt. Ik hoop van niet. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 7 september 2011 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in het scenario van goud of geld om je ertegen te beschermen. Beter een evenwicht tussen schulden/inkomsten/spaargeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet je dus de vraag stellen waarom men inflatie wil en het verband met de partijen in de maatschappij die willen dat er inflatie is en er dus van profiteren. De winnaars van inflatie moet je niet gaan zoeken bij mensen die leven van hun arbeid en een beetje spaargeld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burger
|
![]() @Stingray ben ik 100% akkoord mee
Ik kan het ook moeilijk aan mijn kinderen uitgelegd krijgen, dat je in deze maatschappij bestraft wordt door te sparen, en beloond door te lenen. Ik kan en wil hun dat niet meegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ze willen ons dat wel doen geloven. Reken het maar eens volledig uit en u zult zien dat je met beiden verlies doet, met lenen iets meer dan met sparen. De enigen die worden beloond zijn de banken, grote ondernemingen en gezagsvoerders, zij die zich het alfa statuut claimen. Het gepeupel moet en zal blijven vechten om te overleven.
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() U mag er zeker van zijn dat de (hyper)inflatie er komt. Het is de enige manier om de gigiantische schuldenberg van het Westen te doen verminderen.
Ik vermoed dat het gecontroleerd zal verlopen, met 4 a 5 percent per jaar. Op 10 jaar tijd is de schuldenberg al de helft niet meer waard van wat ze ooit was. Op dit moment bevinden mensen met veel spaargeld zich op een gevaarlijke positie. Mensen met veel schulden daarentegen ... Voor mij is dit rampzalig, ik heb heel mijn leven hard gespaard voor mijn pensioen, en mijn pensioenkapitaal zou decimeren in zo'n situatie. Voor mijn zoon die net een huis kocht is dit ideaal. 3,68% op 25 jaar, en de inflatiei zit nu al bijna op dat niveau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bij een hoge inflatie zullen we met z'n allen verarmen (lonen stijgen niet mee met de producten ...) Bij een hyperinflatie komt er werkelijk teveel geld in omloop dat het geld eigenlijk niets meer waard is. Hier is dan geen enkele referentie meer van de geldwaarde. Vroeger werd de geldwaarde gekoppeld aan edelmetalen (goud, zilver, brons,...). Nu wordt deze waarde kunstmatig gedicteerd door het IMF (kort door de bocht komt het daarop neer, al weet ik ook wel dat het zo simpel niet in elkaar zit). Eens ze daar alle sporen kwijt zijn is het hek van de dam en kunnen we weer beginnen met ruilhandel. Dus: hyperinflatie zie ik niet echt onmiddellijke gebeuren, veel te veel invloedrijke mensen hebben daar te veel bij te verliezen.
"En de heersenden keerde ik de rug toe, toen ik zag wat zij thans heersen noemen: sjacheren, loven en bieden om macht - met het gepeupel!" Friedrich Nietzsche (1844-1900) Laatst gewijzigd door soms : 7 september 2011 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Konden ze goud bijkrijgen, dan konden ze centjes bijmaken. Als er goud weg ging, moest er weer geld uit de handel. Maar nu wordt geld gecreeerd door het maken van schuld. Schuld maakt geld. Als iedereen zijn schulden terugbetaald, dan is er geen geld meer. Of toch kwasie niets meer. Dat is ook hetgeen nu gebeurd. Mensen lenen minder, betalen hun oude leningen af. En de geldhoeveelheid krimpt. Dat hebben ze proberen compenseren met geld uit het niets op de markt te gooien (die qe1,qe2 en opkopen schulden, etc...) Laatst gewijzigd door chan : 7 september 2011 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |