Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 08:45   #9881
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het is dan ook niet over zulke normaal geïntegreerde mensen dat men het heeft als het over "allochtonen" gaat.
Definieer 'allochtoon', dan weten we over welke je het wél hebt?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:46   #9882
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Idd ik las het ook just in de krant. Ge neemt me de letters uit het toetsbord. Raar hé dat men dan op de VB of Geert Wilders gaat stemmen. Hoe zou dat toch komen?
Niet dat ik het in alles met ze eens ben, maar die durven tenminste hun mond open doen.
En trouwens niet allemaal zijn zo ambetant. In mijn straat wonen 2 Turkse gezinnen waarvan eentje buurman.. Prima mensen, geen hoofddoekjes gedoe, spreken de kinderen zowat plat Limburgs. We kunnen het prima met ze vinden.
BTW die Turkse belg mogen ze van mij per direct zijne pas in nemen en acuut op de vliegmachien >>>> Turkije zetten, enkele reis.
Dat is nu net het probleem...al iemand zegt dat men iets tegen deze criminele moet doen dan schreeuwt men "rascist". Maar niemand bedoeld dat alle allochtonen slecht zijn.
Zolang men dat niet snapt zal het niet beteren en word het erger voor iedereen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:48   #9883
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Definieer 'allochtoon', dan weten we over welke je het wél hebt?
De definitie "allochtoon" geeft alleen aan "inwijkeling". maakt niet uit van waar, of welke cultuur, filosofie of religie eraan verbonden is. Het is in de loop der laatste jaren verworden naar een politiek correct woord voor "vreemdeling" of "crimineel van vreemde origine". Het gaat zelfs verder, en het zijn vooral moslims die als "allochtoon" omschreven worden in de pers en publieke schrijfsels, waarbij "allochtonen" van andere origine meer direct worden omschreven.
Oud 8 september 2011, 09:25   #9884
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De definitie "allochtoon" geeft alleen aan "inwijkeling". maakt niet uit van waar, of welke cultuur, filosofie of religie eraan verbonden is.
Citaat:
Een voorbeeld uit mijn werkomgeving. Directe collega, op en top Turkse naam en uiterlijk , maar totaal "Antwaarps" accent. Goeie werkkracht, met verstand van zaken, en een toffe peer bij pot en pint. Wa kunt ge daar nu op tegen hebben?
Uiteraard niets.
Ik kan ook genoeg positieve verhalen over deze allochtonen schrijven. Dat ontkracht meteen het draadje.
Oud 8 september 2011, 09:37   #9885
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah nee, de draad gaat over de net niet "niet criminele allochtonen".
Dus de "positieve voorbeelden" ontkrachten de negatieve feiten niet, maar zetten net die negatieve feiten in een schijnwerper waarbij het criminele aspect uitvergroot wordt.

En dat is zoals ik al schreef, "propaganda".
Ikzelf besef maar al te goed dat er in elke bevolkingsgroep rotte appels zitten. We moeten criminaliteit alleen maar erkennen en hard de kop inslaan, anders woekert het verder als een gemene, etterende wonde.
Knuffelen van personen die criminele feiten gesteld hebben is hetzelfde als een etterende wonde bestrooien met suiker, die arme ziektekiemen weten toch niet beter.

Om een voorbeeld te geven. De Fore waren zowat de laatste stamleden die officieel aan ritueel kannibalisme deden. Effe de hersens van bompa opvreten, en de ziekte, Kuru genaamd, en verwant aan Creusfeld Jacob en Gekke Koeieziekten, die bompa gedood heeft verspreiden.
Toch waren er bij de hersenvretende Fore goeie huisvaders en gore kinderverkrachters.

Wat nu?
Het opvreten van dooie familieleden is een taboe en wettelijk verbod in 99.9% van alle samenlevingen op aarde, en we kunnen er van uitgaan dat niemand het kan goedkeuren, maar volgens ons fantastisch forumlid "Eberhard L." is kinderverkrachting toegelaten hier in België.
Nog beter, in sommige samenlevingen is het hebben van sex met een gewillige kleuter toegelaten, of nog erger, toelating krijgen van de ouders, met de kleuter huwen en de leuter erin drukken...

Laatst gewijzigd door maddox : 8 september 2011 om 09:44.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 09:39   #9886
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De verdachten zijn "getint".
De Nederlanders worden kampioen in het uitvinden van steeds belachelijker eufemismen!
Oud 8 september 2011, 09:48   #9887
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ikzelf besef maar al te goed dat er in elke bevolkingsgroep rotte appels zitten. We moeten criminaliteit alleen maar erkennen en hard de kop inslaan, anders woekert het verder als een gemene, etterende wonde.
Daar zijn we het beiden mee eens.
Citaat:
Knuffelen van personen die criminele feiten gesteld hebben is hetzelfde als een etterende wonde bestrooien met suiker, die arme ziektekiemen weten toch niet beter.
Ik heb nog nooit een crimineel geknuffeld.
Ik denk dat we het beiden eens zijn.
Ben jij een dubbelnick van Artisjok, dan?
Oud 8 september 2011, 09:51   #9888
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het beiden mee eens.

Ik heb nog nooit een crimineel geknuffeld.
Ik denk dat we het beiden eens zijn.
Ben jij een dubbelnick van Artisjok, dan?
Niet echt, ik vraag niet steeds naar onbestaande links, noch zeur ik tot in den treure over details die totaal niks meer met de zaak te doen hebben, in tegenstelling tot U, die ik al bestempeld heb als een zwakke stencil van Artisjok.

Eneuh, ik ben al veel verder gegaan dan knuffelen met een criminele. Was een prachtige nacht vol wellust.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 september 2011 om 09:52.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:01   #9889
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eneuh, ik ben al veel verder gegaan dan knuffelen met een criminele. Was een prachtige nacht vol wellust.
Dus je levert eerst kritiek en gaat dan even later zeggen dat je zelf zo bent.
Oud 8 september 2011, 10:04   #9890
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard niets.
Ik kan ook genoeg positieve verhalen over deze allochtonen schrijven. Dat ontkracht meteen het draadje.
Doe maar dan, dan voldoet deze draad meteen aan de eisen van Arti en geeft het de waarheid weer.

Eens benieuwd of het deze familie nog kan schelen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LG3F41K2

Wat denk je nu zelf?

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2011 om 10:05.
Oud 8 september 2011, 10:04   #9891
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je levert eerst kritiek en gaat dan even later zeggen dat je zelf zo bent.
Als ge dat zo wil zien, ge doet maar.

Zwart/wit, mijn kloten.Bij vrouwen is't simpel. Als ge de lipkes opent is't allemaal roze.
Oud 8 september 2011, 10:05   #9892
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Doe maar dan, dan voldoet deze draad meteen aan de eisen van Arti en geeft het de waarheid weer.
Toch raar, hoe zo'n "off topic" posting toch positief kan ontvangen worden.
Oud 8 september 2011, 10:39   #9893
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Eens benieuwd of het deze familie nog kan schelen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LG3F41K2

Wat denk je nu zelf?
De leider van die allochtonen bleek een Belg te zijn volgens dat artikel. Ze zijn tevoren al verschillende keren uitgedaagd door de autochtonen, lees ik overduidelijk.

Wat ik daar zelf van moet denken? Dat die familie straks alle mensen van vreemde origine over dezelfde kam zal scheren en voor de rest een angstig leven zal lijden.

Een vriend van mij zijn portefeuille is vorig jaar gestolen geweest door een Vlaming. Geen probleem. Enkele maanden later werd zijn portefeuille gestolen door een Marokkaanse Belg. Plots moet hij alle Marokkaans ogende mensen gaan viseren en sinds kort gaat hij al langs de overkant van de straat lopen wanneer hij zo iemand tegenkomt. Voila, alsof elke persoon met een bepaald uiterlijk meteen een probleem zou vormen. Waarom doet hij dat niet als hij een Vlaming tegenkomt, die hebben hem toch ook bestolen.
Oud 8 september 2011, 10:45   #9894
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De leider van die allochtonen bleek een Belg te zijn volgens dat artikel. Ze zijn tevoren al verschillende keren uitgedaagd door de autochtonen, lees ik overduidelijk.
jij leest meer dan ik zie staan.

een Turkse "Belg"... ik noem dat een dubbelpaspoortige. driekwart van de gevangenissen zitten er vol mee. Het andere kwart zijn vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 september 2011 om 10:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 10:46   #9895
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Turkse Belg. Ergo, allochtoon met een Belgische identiteitskaart, net zoals ik.
2) met mijn 108 vette kilos stamp ik niemands scheen en kuitbeen over. Zelfs al is het een frele jongedame die me staat uit te schelden voor kutmongool.
Oud 8 september 2011, 10:54   #9896
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat ik daar zelf van moet denken? Dat die familie straks alle mensen van vreemde origine over dezelfde kam zal scheren en voor de rest een angstig leven zal lijden.

Een vriend van mij zijn portefeuille is vorig jaar gestolen geweest door een Vlaming. Geen probleem. Enkele maanden later werd zijn portefeuille gestolen door een Marokkaanse Belg. Plots moet hij alle Marokkaans ogende mensen gaan viseren en sinds kort gaat hij al langs de overkant van de straat lopen wanneer hij zo iemand tegenkomt. Voila, alsof elke persoon met een bepaald uiterlijk meteen een probleem zou vormen. Waarom doet hij dat niet als hij een Vlaming tegenkomt, die hebben hem toch ook bestolen.
Een Belg? Een Turkse Belg...is dat je manier om het feit weer te gaan ontkennen? Je bent een mooi bewijs van een groot deel van het probleem.
Uitgedaagt door de autochtonen? Overduidelijk? Graag de quote dan waar dat staat.

De vraag is of het abnormaal is dat deze familie niet meer positief zal denken over allochtonen (en zoals meestal, moslims). Ga je hen dat ook nog eens kwalijk nemen ook?

Van een keer een portefeuille pikken zal niemand wakker liggen. Los daarvan is je verhaal natuurlijk verzonnen en wil je nu echt het jatten van een portefeuille gaan vergelijken met een voruw een dubbele beenbreuk stampen en mensen bedreigen met een mes? Zijn dit voor feiten van dezelfde omvang?
Oud 8 september 2011, 11:08   #9897
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben blijkbaar niet de enige allochtoon die deze ervaringen kent/ heeft en kenbaar maakt. Blijkbaar zijn allochtonen even rascistisch tov zichzelf

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=BU3F3RVD

Citaat:
In mijn café komen Bulgaarse Turken, Marokkanen en Belgen. Al laat ik nooit meer dan drie Marokkanen toe, anders is het ambras.
Oud 8 september 2011, 11:09   #9898
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
een Turkse "Belg"... ik noem dat een dubbelpaspoortige. driekwart van de gevangenissen zitten er vol mee. Het andere kwart zijn vreemdelingen.
En sinds wanneer doen kleine details er toe voor jou?
Oud 8 september 2011, 11:11   #9899
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Van een keer een portefeuille pikken zal niemand wakker liggen. Los daarvan is je verhaal natuurlijk verzonnen en wil je nu echt het jatten van een portefeuille gaan vergelijken met een voruw een dubbele beenbreuk stampen en mensen bedreigen met een mes? Zijn dit voor feiten van dezelfde omvang?
Uiteraard gaat het allemaal de relevantie voorbij om het punt te ontzien.

Jij wil wellicht weer een fictief voorbeeld stellen:
A doet X , geen probleem, B doet X, wel probleem.
B behoort toevallig tot een bepaalde bevolkingsgroep. Blabla...
Oud 8 september 2011, 11:19   #9900
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard gaat het allemaal de relevantie voorbij om het punt te ontzien.

Jij wil wellicht weer een fictief voorbeeld stellen:
A doet X , geen probleem, B doet X, wel probleem.
B behoort toevallig tot een bepaalde bevolkingsgroep. Blabla...
Zoals ik al zei behoor jij duidelijk tot het probleem zelf.

Er is hier maar 1 iemand die een fictief vb aanhaalde en dat ben jij met je portefeuille.

Idd, het gaat TOEVALLIG in al deze gevallen om een allochtoon. Enkele rotte appeltjes e.
Blijf maar rustig verder ontkennen...het zal je niet helpen Arti. Opnieuw lieg je in je reacties...en durf je er dan niet meer op te reageren...je laat daarom het meerendeel van mijn vragen/reactie weg en haalt iets aan dat niemand ooit gezegt heeft en draait wederom rond de pot.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2011 om 11:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be