Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 22:57   #9981
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Behalve mijn Zaïrese vriend in de tijd. Dat was een schatteke (en een knappe man!)
Yep,

dat is de rode draad.

Alle allochtonen zijn te vermijden, behalve deze die ik ken.

Racisme ontstaat vooral door een gebrek aan kennis.

Eens ge met die mensen gaat praten, ze leert kennen, hun gewoonten leert begrijpen worden ze plots 'mens' ipv 'allochtoon'.
Oud 8 september 2011, 22:57   #9982
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het erg jammer dat deze discussie, zoals veel andere, overheerst wordt door steevast dezelfde forummers die iedereen gijzelen met hun opvattingen over racisme en discriminatie.
Naar mijn ervaring heeft het helemaal geen zin om een discussie daarover te voeren met deze personen.Integendeel, de aandacht lijkt hen een kick te geven, want een debat kun je dat eindeloos gedram met dezelfde uitgeholde weergave van hun opvattingen toch echt niet noemen.
Wat vooral te betreuren valt; de kwaliteit van dit forum zakt op deze wijze steeds verder en dieper, eigenlijk zou iedereen die onterecht beschuldigd wordt van discriminatie of racisme dat onmiddellijk moeten melden aan de moderatie, mogelijk worden deze forummers dan toch eens aangesproken op hun storend gedrag.
Ben het grotendeels met je eens, behalve met de laatste alinea.
Ten eerste omdat, in tegenstelling tot wat ze zelf praktizeren en nastreven, ik wel van mening ben dat ook zij hun zeer bizarre meningen, of wat daarvoor moet doorgaan, mogen uiten, hoe weerzinwekkend en totalitair die verder ook mogen zijn.
En ten tweede omdat die forummers op die manier prima anti-reclame voor zichzelf en vooral voor hun verderfelijke, levensgevaarlijke gedachtegoed maken.
Oud 8 september 2011, 23:05   #9983
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hm.

Het niveau van dit (sub)forum zit al langer op een all-time low.
De discussies zijn weinig meer dan plat en lomp racisme en hebben niets te maken met een intelligente kritiek op maatschappelijke problemen.
Ik zie dat toch ietwat anders Alboreto.

De discussies verworden, dankzij een groepje selectief verontwaardigde "racisme"-roepers, waartoe ik jou ook zeer zeker reken, tot weinig meer dan het open Belgisch kampioenschap topics verkloten omdat er maatschappelijke problemen worden aangekaart die voorgenoemd groepje, waartoe jij dus ook behoort, maar niet kunnen verkroppen omdat die zaken niet stroken met het utopische wereldbeeld dat dat groepje nastreeft.
Oud 8 september 2011, 23:06   #9984
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ben het grotendeels met je eens, behalve met de laatste alinea.
Ten eerste omdat, in tegenstelling tot wat ze zelf praktizeren en nastreven, ik wel van mening ben dat ook zij hun zeer bizarre meningen, of wat daarvoor moet doorgaan, mogen uiten, hoe weerzinwekkend en totalitair die verder ook mogen zijn.
En ten tweede omdat die forummers op die manier prima anti-reclame voor zichzelf en vooral voor hun verderfelijke, levensgevaarlijke gedachtegoed maken.
Ik zie het onterecht beschuldigen van anderen niet als een mening maar als storend gedrag.
En wat ben je ermee dat iedere discussie verziekt wordt door steeds hetzelfde gedram van dezelfde personen?
Voor mij is dat niet gelijk aan uiteenlopende meningen, ookal zijn die weerzinwekkend, hilarisch, totalitair of wat dan ook, want natuurlijk zie ik daar geen probleem in, daar dient dit discussieforum immers voor!
Maar je kunt nauwelijks nog een bedat voeren omwille van het gedram van steeds dezelfde personen, dat is wel storend en ik vind dat daar wel eens op mag worden aangesproken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 23:09   #9985
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik zie dat toch ietwat anders Alboreto.

De discussies verworden, dankzij een groepje selectief verontwaardigde "racisme"-roepers, waartoe ik jou ook zeer zeker reken, tot weinig meer dan het open Belgisch kampioenschap topics verkloten omdat er maatschappelijke problemen worden aangekaart die voorgenoemd groepje, waartoe jij dus ook behoort, maar niet kunnen verkroppen omdat die zaken niet stroken met het utopische wereldbeeld dat dat groepje nastreeft.
Daar duidt u toch hetzelfde probleem wat ik aanhaal..je kunt inderdaad gene maatschappelijk probleem nog bespreken zonder dat het onmiddellijk verziekt wordt door het gedram van de zelfverklaarde kruisvaarders tegen racisme en dat gebeurt maar al te vaan op een persoonlijke, kleinerende manier van aanspreken.
Je kunt dan of de discussie laten vallen, of er op ingaan, geen van beiden is echter zinvol.
Oud 8 september 2011, 23:10   #9986
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het onterecht beschuldigen van anderen niet als een mening maar als storend gedrag.
En wat ben je ermee dat iedere discussie verziekt wordt door steeds hetzelfde gedram van dezelfde personen?
Voor mij is dat niet gelijk aan uiteenlopende meningen, ookal zijn die weerzinwekkend, hilarisch, totalitair of wat dan ook, want natuurlijk zie ik daar geen probleem in, daar dient dit discussieforum immers voor!
Maar je kunt nauwelijks nog een bedat voeren omwille van het gedram van steeds dezelfde personen, dat is wel storend en ik vind dat daar wel eens op mag worden aangesproken.
Je zou dat kunnen vermijden door het debat te voeren met diegenen die er voor open staan en op "het gedram" niet meer te reageren? Dat heeft trouwens geen enkele zin. De negeerlijst is daar een handige tool voor...
De loopgrachten zijn gegraven, de stellingen ingenomen. Aan de Ijzer hebben ze jaren lang gezeten en dat gaat hier dezelfde weg op.

Laatst gewijzigd door lantjes : 8 september 2011 om 23:11.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 23:12   #9987
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep,

dat is de rode draad.

Eens ge met die mensen gaat praten, ze leert kennen, hun gewoonten leert begrijpen worden ze plots 'mens' ipv 'allochtoon'.
Dat is dus helemaal niet de rode draad, dat is wel wat u steeds als "draad" oplegt en ten onrechte.
Oud 8 september 2011, 23:14   #9988
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hm.

Het niveau van dit (sub)forum zit al langer op een all-time low.
De discussies zijn weinig meer dan plat en lomp racisme en hebben niets te maken met een intelligente kritiek op maatschappelijke problemen.
Inderdaad.
En ik denk niet dat de moderatoren hier aanwezig zijn of hier iets aan doen.

Ik snap het nut van dit topic niet, en waarom het ooit kan of zou mogen bestaan.
Onnodig een apart draadje maken waar men niets anders doet dan een welbepaalde bevolkingsgroep in een negatief daglicht stellen.
Dat is net als de negatieve propagandaspotjes die Hitler over de joden uitzond om de mensen te brainwashen alsof alle joden slecht waren, of om ze angstig te maken tegenover die bevolkingsgroep.

Als men geen inhoudelijke thema's over inburgering, integratie en vreemdelingenbeleid op een volwassen manier kan bespreken, dan zou ik deze forummers doorverwijzen naar StormFront.org waar ze thuishoren.

Dit forum hoeft voor mij niet langer als er gediscussieerd wordt zonder argumenten, of met argumenten waarvan de bron niet klopt of incorrecte data bevatten, door vragen te negeren, valselijke beschuldigingen, ... ik vind het toch wat onder de gordel.
Zolang dat niet op een normale manier kan, raad ik iedereen die het hier mee eens is aan om hier weg te blijven tot er een moderator effectief iets aan doet.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 23:16   #9989
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Het is zeer zeker storend, dat ben ik met je eens, maar het positieve daarvan vind ik dat ze door dat irritante gedrag geen betere anti-reclame voor zichzelf en hun gedachtegoed konden maken. Zelfs serieuze mensen die het in principe met hun eens zijn, laten deze storende forummers uit pure walging liever links liggen en willen er niet mee geassociëerd worden. Ik heb dat onlangs al enkele keren gelezen.
Oud 8 september 2011, 23:28   #9990
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
duidelijk de OT niet gelezen
Citaat:
Ik snap het nut van dit topic niet
wat doe je hier dan
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 05:40   #9991
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnodig een apart draadje maken waar men niets anders doet dan een welbepaalde bevolkingsgroep in een negatief daglicht stellen.
Dat is net als de negatieve propagandaspotjes die Hitler over de joden uitzond om de mensen te brainwashen alsof alle joden slecht waren, of om ze angstig te maken tegenover die bevolkingsgroep.
Inderdaad.
Sommige draden zijn wel interessant en er worden hier en daar verstandige discussies gehouden, maar het meeste hier is anti-allochtonen propaganda die duidelijk onder het niveau zit van dit anders prachtige initiatief.

Ik heb begrepen van Maarten dat dit subforum gecreëerd is om die rommel een beetje uit de andere subfora te houden, maar daar slagen ze ondertussen ook niet meer in (zie Binnenland, Maatschappij en samenleving en Godsdienst en levensovertuiging).
Oud 9 september 2011, 06:27   #9992
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep,

dat is de rode draad.

Ja, idd, dat was de fout van deze familie, dat meisje had haar dubbele open beenbreuk kunnen vermijden door eerst met die groep van 20 man een praatje te slaan. Dat ze daar niet aan gedacht heeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 06:30   #9993
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ik snap het nut van dit topic niet, en waarom het ooit kan of zou mogen bestaan.

Als men geen inhoudelijke thema's over inburgering, integratie en vreemdelingenbeleid op een volwassen manier kan bespreken, dan zou ik deze forummers doorverwijzen naar StormFront.org waar ze thuishoren.

Dit forum hoeft voor mij niet langer als er gediscussieerd wordt zonder argumenten, of met argumenten waarvan de bron niet klopt of incorrecte data bevatten, door vragen te negeren, valselijke beschuldigingen, ... ik vind het toch wat onder de gordel.
Zolang dat niet op een normale manier kan, raad ik iedereen die het hier mee eens is aan om hier weg te blijven tot er een moderator effectief iets aan doet.
Uw woorden zijn niets waard zolang je zelf niet eens doet wat je hier zegt.

Je negeert vragen van anderen.
Beschuldigd iedereen van rascisme.
Verdraait woorden van anderen.
Legt constant woorden in de mond van anderen.
...

Dus je blijft hier weg vanaf nu?
Oud 9 september 2011, 07:02   #9994
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Racisme = discriminatie op basis van ras enz.

U prefereert de definitie van Arbiter boven die van uw 'heilige' CGKR

Arbiter zal content zijn...

Stop met u onsterfelijk belachelijk te maken met uw ziekelijke obsessie over 'racisme op dit forum'...
Inderdaad, discriminatie op basis van ras enz... is een vorm van racisme dat niet toegestaan is.

Het moderatieteam heeft dit niet zelf uitgevonden :
Wij houden ons aan de richtlijnen van het CGKR:
Algemeen stelt men dat informatie (op internet) schokkend, verontrustend en kwetsend mag zijn ook al treft ze een bepaald deel van de bevolking. Met het “aanzetten of aansporen tot” moet de dader (auteur) echt de bedoeling hebben dat diegenen tot wie hij zich richt andere personen of groepen zal discrimineren, haten of geweld tegen hen zal gebruiken. En dat is strafbaar volgens de wet.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 september 2011 om 07:03.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 07:16   #9995
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ben je met een discussie die opgestart wordt om haat te zaaien en racisme te verspreiden.
Zo kaart je toch geen maatschappelijke problemen aan.

Ik vind onterechte beschuldigingen ook ambetant, als ze niet concreet over een bepaalde post gaan.

Als een bepaalde post geciteerd wordt, kan je er tenminste nog over discussiëren of die beschuldigingen al dan niet terecht zijn.
Oud 9 september 2011, 07:19   #9996
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar duidt u toch hetzelfde probleem wat ik aanhaal..je kunt inderdaad gene maatschappelijk probleem nog bespreken zonder dat het onmiddellijk verziekt wordt door het gedram van de zelfverklaarde kruisvaarders tegen racisme en dat gebeurt maar al te vaan op een persoonlijke, kleinerende manier van aanspreken.
Je kunt dan of de discussie laten vallen, of er op ingaan, geen van beiden is echter zinvol.
Je kan inderdaad geen maatschappelijk debat aankaarten, maar volgens mij is dat omdat het steeds overgaat in moslim/allochtonen-bashen.
Daar zou dan niet eens mogen op gewezen worden.
Oud 9 september 2011, 07:23   #9997
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan inderdaad geen maatschappelijk debat aankaarten, maar volgens mij is dat omdat het steeds overgaat in moslim/allochtonen-bashen.
Voornamelijk moslim-ciminelen-krantenberichtgevingslinks.
Met een paar zwarte krenten uit het Brusselse.
Citaat:
Dat klopt, van U zou geen enkele criminele daad met allochtone daders publiek gemaakt mogen worden. (tenzij het rijke westerlingen zijn, daar moet je eens zo hard op schijten)
Oud 9 september 2011, 07:26   #9998
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims zorgen overal voor problemen en toch zijn het altijd anderen die de schuld hebben.
Zoals ik al zei, jij bent een groot deel van het probleem.
Oud 9 september 2011, 07:27   #9999
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben je met een discussie die opgestart wordt om haat te zaaien en racisme te verspreiden.
Zo kaart je toch geen maatschappelijke problemen aan.

Ik vind onterechte beschuldigingen ook ambetant, als ze niet concreet over een bepaalde post gaan.

Als een bepaalde post geciteerd wordt, kan je er tenminste nog over discussiëren of die beschuldigingen al dan niet terecht zijn.
Door nooit te antwoorden op vragen kun je niet discussieren. Daar kan enkel jij iets aan doen.
Oud 9 september 2011, 08:53   #10000
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep,

dat is de rode draad.

Komaan zeg, met uw veralgemeningen!
Ik had ook Turkse en Marokkaanse collega's waar ik goed mee overeen kwam. Bij mijn vrijwilligerswerk heb ik ook wel eens te maken met allochtonen. In Israël werkte ik samen met Palestijnen.
Door die éne Zaïrees kwam ik natuurlijk ook in contact met zijn kennissenkring - toen kwam het eerste barstje in mijn tot dan onwankelbare mening over de immigranten, gastarbeiders e.d.! Ik was in die tijd fanatieker dan Artisjok in het verdedigen van vreemdelingen. Iemand heeft mij toen wat geld afgeluisd en gepoogd mij te laten borgstaan voor iemand waar ik nog nooit van gehoord had om die in België te krijgen. Zelfs dat maakte enkel dat ik een beetje voorzichtiger werd maar zeker niet dat ik de hele groep zou veroordelen, ik heb die gebeurtenissen zelfs nooit aan mijn familie en vrienden verteld omdat ik gewoon niet wou toegeven dat er bij die vreemden ook mensen met minder goede bedoelingen waren.
Pas later toen ik merkte dat bepaalde handelwijzen werkelijk schering en inslag waren, toen ik overal een enorme toevloed van immigranten zag, de ontelbare misbruiken van ons systeem en het fysieke geweld waartoe velen van hen in staat zijn, is mijn opinie beginnen veranderen. Ik ging me meer neutraal opstellen en ik heb gemerkt dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, dat niet al die inwijkelingen miskende, achtervolgde, te beklagen sukkelaars zijn maar dat heel veel van hen enkel willen profiteren van onze goedheid!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be