Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2011, 10:27   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die bedragen mag je bijna halveren lijkt me, er zijn genoeg koten te vinden voor 200 euro en met 50 euro per week heb je voldoende als student.

100 euro/maand aan kledij etc is overdreven, ik spendeer zelfs nog niet zoveel met mijn hele gezin.
Dan kan je er evengoed nog 150 a 200 euro bijdoen voor sauna, solarium. pedicure en massages.

Als ze meer wil, moet ze er maar voor werken.

Een totale kost van 500 euro lijkt me billijk, de helft daarvan is 250.
Hogere studies voor 500€ per maand
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:32   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Het motiveert me wel om kinderloos te blijven

Vader o vader kom huiswaarts met mij
Oud 9 september 2011, 10:33   #23
eno2
Banneling

Standaard

De vraag die ik me ook stel is of ouders verplicht zijn studies te betalen van meerderjarige kinderen?
Oud 9 september 2011, 10:34   #24
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De vraag die ik me ook stel is of ouders verplicht zijn studies te betalen van meerderjarige kinderen?
ja. tot 25
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:40   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bedragen mag je bijna halveren lijkt me, er zijn genoeg koten te vinden voor 200 euro en met 50 euro per week heb je voldoende als student.

100 euro/maand aan kledij etc is overdreven, ik spendeer zelfs nog niet zoveel met mijn hele gezin.
Dan kan je er evengoed nog 150 a 200 euro bijdoen voor sauna, solarium. pedicure en massages.

Als ze meer wil, moet ze er maar voor werken.

Een totale kost van 500 euro lijkt me billijk, de helft daarvan is 250.
Lijkt me ook redelijk.
Hij heeft nog nooit iets gegeven eh Debbie! Hij mag wel wat afdragen nu, vind je ook niet? Vraag maar zoveel als je kan, als hij GOEIE redenen heeft om minder te betalen, zal de rechter daar oren naar hebben. Een auto is geen goeie reden .
Oud 9 september 2011, 10:40   #26
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik zit me hier suf te piekeren over het bedrag dat ik moet vragen, lig er 's nachts van wakker. Een beetje advies zou dus meer dan welkom zijn.

Even de situatie schetsen: Mijn dochter is net 20 jaar en start deze maand in Gent met hogere studies en gaat op kot.
De vader heeft nooit alimentatie betaald en zal nu dus voor het eerst verplicht worden zijn steentje bij te dragen.
Volgens mijn advocaat kan ik ongeveer 300 euro per maand eisen. Wat wil hij betalen? 75 euro per maand. Hij zegt dat hij niet meer kan missen omdat hij een auto moet afbetalen.
Ik weet dus niet goed wat ik zal vragen. Heb zitten denken aan 150 euro, of 200 euro,.....

Wat betalen jullie en wat vinden jullie een menselijk en betaalbaar bedrag?
Gaat die zijn auto voor op de studies van zijn dochter? Ik denk dat als hij nog nooit heeft betaald het eigenlijk logisch is dat hij zijn auto verkoopt, met het verschil een tweedehandswagen koopt en zo mogelijk die studies mee kan betalen. Lenen voor een auto is gewoon dom.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:41   #27
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ja mag volgens mij wel rekening houden me wat hij kan betalen: sommigen stellen hier dat 300 euro nog veel te weinig is maar het hangt ook af van wat hij verdient. Voor een persoon met een bescheiden loon kan 300 euro inderdaad veel geld zijn. Anderzijds: dat hij tot nu toe nooit een cent alimentatie betaalde (weet niet hoeland je gescheiden bent), is weinig fraai.

Je mag volgens mij wel een compromis maken maar 75 euro moet je niet aanvaarden. Zo'n voorstel getuigt van weinig respect voor zijn dochter.
De vraag die ik me verder zou stellen is: wat verdient hij netto per maand en wat kan hij werkelijk betalen.
ik weet dus niet wat hij verdient. Het moet inderdaad voor hem ook haalbaar zijn. Hij werkt al ongeveer 28 jaar in dezelfde fabriek, dus denk niet dat hij echt slecht verdient. Maar hij heeft nog een auto om af te betalen. En ja, 75 euro vind ik echt een belediging. Dat is amper genoeg om een kleutertje te onderhouden.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:43   #28
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hogere studies voor 500€ per maand
Mijn vader is fabrieksarbeider en hij heeft de gelijktijdige hogere studies van 2 van zijn kinderen betaald die beide op kot zaten. Mijn moeder werkt niet.

Denk je echt dat hem dat 1000 Euro per maand heeft gekost op een inkomen van (toendertijd) om en bij de 1400 Euro?

Uiteraard moesten we meehelpen en moesten we zelf ons inschrijvingsgeld en geld voor boeken etc. betalen via vakantiewerk.

Maar wij moesten in ieder geval niet afkomen met een kot van 10 000 frank, 6000 was de limiet, en 1500 frank per week voor alles.

Dat kwam op 12 000 frank per persoon per maand. (300 Euro).
Ik weet dat ondertussen de zaken duurder geworden zijn, maar er zijn uiteraard mensen die zelfs met 1000 Euro zakgeld per maand niet toekomen, nietwaar.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:44   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet dus niet wat hij verdient. Het moet inderdaad voor hem ook haalbaar zijn. Hij werkt al ongeveer 28 jaar in dezelfde fabriek, dus denk niet dat hij echt slecht verdient. Maar hij heeft nog een auto om af te betalen. En ja, 75 euro vind ik echt een belediging. Dat is amper genoeg om een kleutertje te onderhouden.
Auto, auto. Ik heb geen auto om af te betalen. Ik heb me netjes een autootje gekocht dat me van A naar B brengt en dat ik in één keer kon betalen. Hij moet dat dan ook maar doen. Hij kan z'n auto verkopen en een goedkoper exemplaartje aanschaffen dat 'm evengoed brengt waar 'm moet zijn.
Niet zoveel compassie mee hebben jong!
Oud 9 september 2011, 10:44   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Het motiveert me wel om kinderloos te blijven
Ge moet als man anno 2011 wel erg stom zijn om nog aan trouwen + kindjes te willen beginnen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:45   #31
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Lijkt me ook redelijk.
Hij heeft nog nooit iets gegeven eh Debbie! Hij mag wel wat afdragen nu, vind je ook niet? Vraag maar zoveel als je kan, als hij GOEIE redenen heeft om minder te betalen, zal de rechter daar oren naar hebben. Een auto is geen goeie reden .
Hij dreigt me het leven heel erg zuur te maken als ik meer dan 75 euro vraag. Ik wil hem dus een stukje tegemoet komen op voorwaarde dat hij me dan voorgoed met rust laat. Maw, niet de volle pot vragen maar wel dreigen dat als hij me niet met rust laat ik het dossier opnieuw open en een verhoging vraag, als dat mogelijk is.
Oud 9 september 2011, 10:46   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij dreigt me het leven heel erg zuur te maken als ik meer dan 75 euro vraag. Ik wil hem dus een stukje tegemoet komen op voorwaarde dat hij me dan voorgoed met rust laat. Maw, niet de volle pot vragen maar wel dreigen dat als hij me niet met rust laat ik het dossier opnieuw open en een verhoging vraag, als dat mogelijk is.
Hij gaat er zich toch ook gewoon moeten bij neerleggen hoor.
Ge kunt u toch nie gewoon laten afdreigen?
Oud 9 september 2011, 10:50   #33
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn vader is fabrieksarbeider en hij heeft de gelijktijdige hogere studies van 2 van zijn kinderen betaald die beide op kot zaten. Mijn moeder werkt niet.

Denk je echt dat hem dat 1000 Euro per maand heeft gekost op een inkomen van (toendertijd) om en bij de 1400 Euro?

Uiteraard moesten we meehelpen en moesten we zelf ons inschrijvingsgeld en geld voor boeken etc. betalen via vakantiewerk.

Maar wij moesten in ieder geval niet afkomen met een kot van 10 000 frank, 6000 was de limiet, en 1500 frank per week voor alles.

Dat kwam op 12 000 frank per persoon per maand. (300 Euro).
Ik weet dat ondertussen de zaken duurder geworden zijn, maar er zijn uiteraard mensen die zelfs met 1000 Euro zakgeld per maand niet toekomen, nietwaar.
Ja maar nu is het al duurder hoor. Een kot beneden de 270 euro ga je niet meer vinden. En we hebben echt lang en goed gezocht. 12 maanden te huren, plus 2 maanden waarborg.
Oud 9 september 2011, 10:53   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar nu is het al duurder hoor. Een kot beneden de 270 euro ga je niet meer vinden. En we hebben echt lang en goed gezocht. 12 maanden te huren, plus 2 maanden waarborg.
misschien voor het jaar erna eens kijken voor een kamer in een studentenhome?
Oud 9 september 2011, 10:54   #35
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Hij gaat er zich toch ook gewoon moeten bij neerleggen hoor.
Ge kunt u toch nie gewoon laten afdreigen?
op dit moment wil ik gewoon dolgraag weer rust in mijn leven, ik ben niet opgewassen tegen zoveel stress. Dus als we gewoon een middenweg kunnen vinden heb ik dat liever. Het enige wat ik wil is dat mijn dochter kan studeren, dat we uit de kosten geraken. Dat is alles. En ja, dat hij leert zijn verantwoordelijkheid te nemen, maar dat is blijkbaar hoe dan ook teveel gevraagd. Hij ziet dit als een smerige zet om hem te pluimen.
Oud 9 september 2011, 10:55   #36
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Auto, auto. Ik heb geen auto om af te betalen. Ik heb me netjes een autootje gekocht dat me van A naar B brengt en dat ik in één keer kon betalen. Hij moet dat dan ook maar doen. Hij kan z'n auto verkopen en een goedkoper exemplaartje aanschaffen dat 'm evengoed brengt waar 'm moet zijn.
Niet zoveel compassie mee hebben jong!
Zo is dat, ik denk er net zo over.
Oud 9 september 2011, 10:55   #37
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
misschien voor het jaar erna eens kijken voor een kamer in een studentenhome?
Daar hebben we ook voor gekeken maar dat is alleen voor studenten die universiteit doen. Mijn dochter doet hogeschool, ze studeert voor vroedvrouw.
Oud 9 september 2011, 10:56   #38
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ze eens op zoek naar het delen van een appartement of huis, in mijn tijd deelde ik een flat met 2 vriendinnen. Zo kom je op een veel kleinere prijs en waarborg.
Oud 9 september 2011, 10:57   #39
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Zo is dat, ik denk er net zo over.
Ik niet.

Maarjah, als ge ne kleinen hebt, moet de papaa er maar mee leren leven
Bezin eer je begint
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 10:58   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zit me hier suf te piekeren over het bedrag dat ik moet vragen, lig er 's nachts van wakker. Een beetje advies zou dus meer dan welkom zijn.

Even de situatie schetsen: Mijn dochter is net 20 jaar en start deze maand in Gent met hogere studies en gaat op kot.
De vader heeft nooit alimentatie betaald en zal nu dus voor het eerst verplicht worden zijn steentje bij te dragen.
Volgens mijn advocaat kan ik ongeveer 300 euro per maand eisen. Wat wil hij betalen? 75 euro per maand. Hij zegt dat hij niet meer kan missen omdat hij een auto moet afbetalen.
Ik weet dus niet goed wat ik zal vragen. Heb zitten denken aan 150 euro, of 200 euro,.....

Wat betalen jullie en wat vinden jullie een menselijk en betaalbaar bedrag?
Ik heb bij minnelijke schikking nooit alimentatie betaald want het is mijn ex die mij toen ik huisman was buitengesmeten heeft toen ze een verhouding begon met haar miljonaire baas en witteboord-crimineel (op zijn bedrijf is een paar jaar later van overheidswege een slotje gegaan vanwege herhaalde massieve belastingsontduiking en BTW-fraude) en omdat ze de kinderen meenam oa. vanwege het kindergeld en de aftrek van belastingen op haar hoog loon, , kinderen die dan, omdat ze daarvoor oud genoeg waren en zelf beslisten, in de week bij mij kwamen wonen. Omdat ik in een universiteitsstad werkte, konden ze bij mij op kot blijven gaan later, daar had ik een ruim genoeg appartement voor genomen. Maar toen mijn ex in de loop van de hun studie de onderling overeengekomen steun stopzette, dat was in 1992 zo'n 6O00bf per maand voor logies en eten etc, kon ik me dat als lageloonwerker onder de armoedegrens niet meer bolwerken en is de ene in het buitenland gaan studeren (op kosten van mijn ondertussen met haar miljardair hertrouwde ex ) en de andere is gestopt met studeren en gaan samenwonen met haar vriend. Die is nu, 15 jaar later, en volop zelf in de kinderen, haar universitair diploma aan het halen, -zoals Effect het straffeloos uitdrukt "als hoer" van haar vriend - ook al een miljonair. In werkelijkheid worden haar universitaire studies betaald door een werkloosheidsuitkering. Want je mag tegenwoordig gewoon ongehinderd blijven doordoppen als je hogere studies doet, je bent dan vrijgesteld van de arbeidsmarkt. Misschien een tip??

Maar om op je vraag te antwoorden:

Een menselijk bedrag lijkt mij de helft van de kosten

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2011 om 11:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be