Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 09:32   #21
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
.....

van Oriana ? sorry, ik heb alleen maar gecopied en gepaste, heb er zelf geen woord aan toegevoegd

nice try!
forum trasher

Met de meeste standpunten van het Blok ben ik het volledig eens.
Ik heb nog van niemand een reden gehoord waardoor ik niet op het Blok zou stemmen.
ja, geruchte zoals "Het Blok wil vrouwen aan de haard" (bullshit), "Blok is geen democratische partij"(neen?, de enigste), "Geen goed standpunt omdat het van het Vlaams blok is"(ja watte)
Dosz is offline  
Oud 9 juli 2004, 09:48   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Djeezes, weer zo'n bevlogen type die ons wil bekeren! Nice try but....
jan hyoens is offline  
Oud 9 juli 2004, 10:23   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Als mensen die absoluut VB lid zijn en stemmen hier zonder blozen schrijven dat het 70 punten programma te lang is om te lezen - hoeven we daar niet meer dieper op in gaan en kunnen we ons gerust op "perceptie" voortgaan.

Het effect van het VB is in ieder geval dat (in sommige districten/gemeenten een meerderheid) van onze mideburgers zich ongegeneerd racistisch uit. Het is een feit dat het vlaamse volk door honderden jaren bezetting door vreemde legers, ingensieve handel ed. (kruispunt van Europa) puur
etnisch een mengvolk is. Ik ken mensen met bv een uitgesproken portugese (adelijke ?) naam die zo vlaams zijn als wat, maar bovendien de pech hebben er "vreemd" uit te zien. Zelf heb ik in mijn familie & zijn mijn kinderen bloedverwanten van Zuidamerikanen met indiaans "bloed"
afrikanen (café crème), chinezen, joden, duitsers...

Hier op dit forum schrijft een van de "stichters" van het Vb
over een ontmoeting met een "vlaams nationalist" die
bang is dat als het Vlaams Blok het gemeentebestuur in
Beveren zal overnemen dat zijn (gekleurde) geadopteerde kinderen daar moeilijkheden gaan krijgen.
Onze "founding father" betreurt dit - maar wedden dat hij zijn ongelijk nooit zal toegeven ?

Want : Vlaams Blokkers die in een multiculturele omgeving wonen zullen u quasi altijd trots melden dat zij gekleurde vrienden hebben. Philip De Winter : ik zal U bewijzen dat ik geen racist ben : ik zou zelfs bruine , vrienden kunnen hebben. Ik wet niet wat ik aan die uitspraak het meest moet bewonderen - de voorzichtige politieke gespletenheid die er bewust inzit of het duidelijke racisme van de man dat er onbewust mee ingeslopen is.

Vlaams Blokkers zijn mensen : in sommige omstandigheden zijn mensen een uiterst gevaarlijke soort. Hun neiging van kliklijnen op te zetten en hun idee over het gewelddadig onderdrukken van criminaliteit als oplossing van het probleem
is hier een duidelijke exponent van. In een recent VPRO programma "tegenlicht" werd er een inteligente uiteenzetting gegeven over de "exporteerbaarheid" van democratie. Men poneerde daar oa. dat bij een onvrhoeds instellen van een democratisch regime de bevolking geneigd is etnisch gecentreerde dictatuur aan te stellen m.a.w af te rekenen
met de "andere" minderheden. Vlaams blokleden herkennen hierin onmiddelijk moslimstaten met een christelijke minderheid... maar vergeten dan wel onmiddelijk dat het bewijs voor een "hogere " evolutie op de democratieschaal
dan ook de verdraagzaamheid tegenover minderheden is.

Er is echter hoop : volgens Frank van Hecke zijn echte Vlamingen is het Eerstmogende Eigen Volk diegenen die een
Vlaams Blok lidkaart in hun bezit hebben : die is vlugger aan
te schaffen dan de belgische nationaliteit krijgen volgens de "snelbelgwet" en inderdaad : steeds talrijker zijn de
marrokaanse en turkse vrouwen die na een ongelukking huwelijk
om zich "veilig" in dit nieuwe land te voelen een Vlaams Blok lidkaart aanschaffen... Dus wat zijn wij nu aan het zeuren over racisme & het Vlaams Blok het is een kwestie van tijd. Wordt je als gekleurde mens gepest ? Haal je Vlaams Blok lidkaart boven en klaag je pestkop aan bij de partij.

De volgende keer dat Philip De Winter door Borgerhout rijdt en het uitzicht van al die vreemde mensen met vreemde kleren
benauwend vindt kan hij geruster zijn : ze zijn immers lid van de partij ! & de kriminelen ? Die pak je gewoon hun lidkaart af.
Oud 9 juli 2004, 10:40   #24
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Oriana for president!!

Ongelooflijk hoe sommigen van het 70-puntenplan beweren dat er niks discriminerends instaat. Daarom dat het VB zich in alle mogelijke bochten wringt om te zeggen dat het plan als te extreem is afgevoerd maar dat de kiezers gerust mogen zijn dat ze niet minder radicaal zijn geworden?

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline  
Oud 9 juli 2004, 10:58   #25
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

jan hyoens is offline  
Oud 9 juli 2004, 11:11   #26
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wauw, qua argumentatie kan dat tellen!

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be