Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2011, 13:50   #141
Francientje
Minister

Standaard

[quote=atmosphere;5682321]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
UN Genocide Article 2, of this convention defines genocide as: "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life, calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group."

Waarom zijn ze daar dan wel stelselmatig mee bezig ?

Wat doet het ertoe hoe iets genoemd word, het gaat om het resultaat .
Te idioot voor woorden om Israel vredelievender af te willen schilderen dan haar tegenpartij, omdat de resultaten van haar acties dat tegenspreken en eerder het tegendeel doen vermoeden.
Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
Het vecht niet voor de grootheid van de een of andere knoeipotten godsdienst, het vecht niet om de wereld te kunnen veroveren en straks op een pyramide van lijken te kunnen geen schreeuwen:'ik won, ik ben de
beste, wij zijn het uberras. Het vecht gewoon opdat zijn inwoners een
goed, vruchtbaar leven zouden kunnen leiden. En het vraagt niet beter dan
dat de andere bewoners van dat gedeelte in de wereld ook te zien doen.
Maar daarvoor is van Arabische zijde dus wel nodig:
1. GEBOORTEBEPERKING.
2. Investeringen in onderricht. (en ik heb het dus niet over koran onderricht.)
3. emancipatie van hun vrouwen (zal op natuurlijke manier voortvloeien
uit de geboortebeperking)
Maar goed, het duurt nog zeker vijftig jaar voordat ze dat inzien.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 14:02   #142
Oblique
Banneling

Standaard

[quote=Francientje;5682447]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Welke resultaten? Als Israel aangevallen wordt verdedigdt Israel zich . En het doet dat goed.
Het vecht niet voor de grootheid van de een of andere knoeipotten godsdienst, het vecht niet om de wereld te kunnen veroveren en straks op een pyramide van lijken te kunnen geen schreeuwen:'ik won, ik ben de
beste, wij zijn het uberras. Het vecht gewoon opdat zijn inwoners een
goed, vruchtbaar leven zouden kunnen leiden. En het vraagt niet beter dan
dat de andere bewoners van dat gedeelte in de wereld ook te zien doen.
Maar daarvoor is van Arabische zijde dus wel nodig:
1. GEBOORTEBEPERKING.
2. Investeringen in onderricht. (en ik heb het dus niet over koran onderricht.)
3. emancipatie van hun vrouwen (zal op natuurlijke manier voortvloeien
uit de geboortebeperking)
Maar goed, het duurt nog zeker vijftig jaar voordat ze dat inzien.
Binnen 50 jaar is in Israel 70% arabier met Israelisch paspoort. Of volledig geanahileerd.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 18:41   #143
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat mag je wel stellen!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 19:10   #144
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ja, ongeveer 1500 Gaza inwoners dood gebombardeerd in 2009. die doen dat inderdaad heel goed.

Laatst gewijzigd door Tamam : 11 september 2011 om 19:11.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 19:41   #145
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
ja, ongeveer 1500 Gaza inwoners dood gebombardeerd in 2009. die doen dat inderdaad heel goed.
zeg dat tegen die helden die zich achter deze burgers hebben verschuild en nadat ze Israël hadden AANGEVALLEN (al meer dan 80 jaar bezig btw)
Oud 11 september 2011, 21:08   #146
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

je wilt het over menselijke schilden hebben in Gaza 2009?

http://www.guardian.co.uk/world/2009...rimes-guardian

Oud 12 september 2011, 00:04   #147
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je wilt het over menselijke schilden hebben in Gaza 2009?

http://www.guardian.co.uk/world/2009...rimes-guardian

na 90+ jaar aanvallen pik je wel eens iets van je vijand...
Oud 12 september 2011, 07:20   #148
Francientje
Minister

Standaard

En bovendien loopt dat 'menselijk schild' hier niet het kleinste risico. Behalve...behalve
als zijn eigen familie beslist op hem te schieten.
Het is niet alsof ze het een mijnenveld insturen.
Oud 12 september 2011, 07:51   #149
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Kijk deze docu maar eens:
http://video.google.com/videoplay?do...35082506256015

Gaat over kinderen in de gaza strook. De bedoeling was het verhaal van beide kanten te bekijken. Zowel palestina als israel dus. Spijtig genoeg is dat nooit gelukt omdat de producer is doodgeschoten door israelische soldaten

I really think the war on terror is a bunch of bullshit
Just a poor excuse for you to use up all your bullets
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 09:45   #150
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Kijk deze docu maar eens:
http://video.google.com/videoplay?do...35082506256015

Gaat over kinderen in de gaza strook. De bedoeling was het verhaal van beide kanten te bekijken. Zowel palestina als israel dus. Spijtig genoeg is dat nooit gelukt omdat de producer is doodgeschoten door israelische soldaten
Ja, dat gebeurt dus als je ronddwaalt in combatzones. Het is een risico dat
gelijk welke oorlogsjournalist neemt.
Oud 12 september 2011, 09:55   #151
Francientje
Minister

Standaard

Mijn punt blijft dat de Arabische wereld structureel zijn eigen vernietiging toegaat.
Fijn, stel dat de Palestijnen erin slagen Israel op de een of andere manier kapot te
maken. En dan wat?
Ze krijgen 27000 vierkante km grond. Die op zichzelf gezien weinig waard is. Rekening gehouden met hun geboortecijfers en hun mentaliteit én het feit dat ze naar subsidies vande rest van de wereld zullen kunnen fluiten is het daar binnen laten we royaal zijn, vijftig jaar een nieuw Somalie.
Oud 12 september 2011, 10:12   #152
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat gebeurt dus als je ronddwaalt in combatzones. Het is een risico dat
gelijk welke oorlogsjournalist neemt.
Heb je het einde gezien van die docu? Ze lopen met een witte vlag rond in alle rust - in een situatie waar met scherp schieten niet nodig is. De manier waarop jij oorlogsmisdaden goedpraat is walgelijk.

Maar goed, vertel mij eens waarom het nodig was in die bewuste situatie met scherp te schieten. Als je het IDF wilt verdedigen door dik en dun, doe het dan consequent en beantwoord ook m'n vorige vragen eens (waarom 100en beeldmateriaal van journalisten afnemen "ter onderzoek" en het nooit vrijgeven/teruggeven als alles tot legitiem verliep?). Wat met het beeldmateriaal van Israelische soldaten die op iemand schoppen die al neerligt en dan met scherp hem op een paar centimeters koudmaken? "Zelfverderdiging" ook zeker?

Iets in mij zegt dat je gewoon die docu niet gezien hebt, en dat je gewoon spamt op alles wat kritisch is op het IDF en Israel. Je valt er door de mand mee.

"Wir haben es nicht gewusst", m'n botten.
Oud 12 september 2011, 10:13   #153
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt blijft dat de Arabische wereld structureel zijn eigen vernietiging toegaat.
Fijn, stel dat de Palestijnen erin slagen Israel op de een of andere manier kapot te
maken. En dan wat?
Ze krijgen 27000 vierkante km grond. Die op zichzelf gezien weinig waard is. Rekening gehouden met hun geboortecijfers en hun mentaliteit én het feit dat ze naar subsidies vande rest van de wereld zullen kunnen fluiten is het daar binnen laten we royaal zijn, vijftig jaar een nieuw Somalie.
Je spreekt over de Palestijnen zoals de nazi's deden over joden in de jaren '30. Goed bezig, mens.
Oud 12 september 2011, 10:53   #154
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Je spreekt over de Palestijnen zoals de nazi's deden over joden in de jaren '30. Goed bezig, mens.
Pardon? Kun je met een tekst tevoorschijn komen om dat aan te wijzen?
Wat heeft dit met de nazi's te maken?
Mensen die zichzelf niet eens kunnen bedruipen en acht kinderen maken die
overgeleverd worden aan de openbare onderstand of beter, in die streek,
aan personen die zelfmoordbommen etc van ze maken horen dringend
op een beter pad te worden gezet.
De Chinezen hebben dat begrepen (niet dat ik het met hun methodes eens ben),
India heeft dat begrepen. Maar de Arabieren...vergeet het. Die denken nog
altijd in de term van soldaatjes kweken. een beetje als de nazi's nu je het
daar over hebt.
Oud 12 september 2011, 11:03   #155
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Qua stereotyperen blijf je maar bezig, hopeloos geval.
Oud 12 september 2011, 11:15   #156
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Heb je het einde gezien van die docu? Ze lopen met een witte vlag rond in alle rust - in een situatie waar met scherp schieten niet nodig is. De manier waarop jij oorlogsmisdaden goedpraat is walgelijk.

Maar goed, vertel mij eens waarom het nodig was in die bewuste situatie met scherp te schieten. Als je het IDF wilt verdedigen door dik en dun, doe het dan consequent en beantwoord ook m'n vorige vragen eens (waarom 100en beeldmateriaal van journalisten afnemen "ter onderzoek" en het nooit vrijgeven/teruggeven als alles tot legitiem verliep?). Wat met het beeldmateriaal van Israelische soldaten die op iemand schoppen die al neerligt en dan met scherp hem op een paar centimeters koudmaken? "Zelfverderdiging" ook zeker?

Iets in mij zegt dat je gewoon die docu niet gezien hebt, en dat je gewoon spamt op alles wat kritisch is op het IDF en Israel. Je valt er door de mand mee.

"Wir haben es nicht gewusst", m'n botten.
Oorlogsmidaden komen dus in elke oorlog voor en ik vind ja dat die altijd
gestraft horen te worden. Israel is daar overigens streng op.
Ik heb dat filmpje inderdaad niet ott aan het einde gezien. Ik ga nu proberen
het te doen.
een witte vlag...lol. Hamas en co stuurden indertijd een kind uitgerust
als een levende bom naar een Israelische grenspost. Gelukkig maar
zag iemand dat er iets mis was. De bom werd onklaar gemaakt door
rrn robot en...Het kind leeft nog altijd.
Je kunt het ook over ambulances hebben. Niemand hoort te schieten op een
ambulance wel?
Ja maar Hamas (en de PLO voor Hamas) gebruikte ambulances om gewapende manschappen te vervoeren. Wat doe je daar tégen? en dan de hele goedemeente maar gillen: 'Israel laat geen ambulances door!'
Ik vraag gewoon dat dezelfde regels gelden voor iedereen. En wie als eerste die regels overtreedt geeft aan zijn tegenstander het recht om die regel
te negeren.
overtreedt (om welke reden dan ook
Oud 12 september 2011, 11:16   #157
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Qua stereotyperen blijf je maar bezig, hopeloos geval.
Ja en nu wacht ik op je tekst.
Oud 12 september 2011, 15:14   #158
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik wil dit geen persoonlijk debat te maken. Maar laten we het constructief houden, Francientje:

-Geen stereotypering, racistische opmerkingen en onjuiste gegevens geven over een volk en religie, of we het nu hebben over de islam/arabieren of het jodendom en Israelieten.

-Beide kanten kennen extremen. De lijn over vrouwenrechten, homorechten, fundamentalisme is te trekken over zowel de extreme islamkant als de ultra-orthodoxe kant bij de joden. Beide groepen zijn terug te vinden aan Palestijnse kant (Hamas) en zijn tevens vertegenwoordigt aan Israelische kant (kolonistenbeweging, Jisrael Beeténoe, enz).

-De Palestijnse bevolking in Gaza zijn niet allemaal aanhangers van Hamas: deze mensen moeten daarom niet opdraaien voor bombardementen van het IDF. Op dichtbevolkt gebied clusterbommen en fosfor gaan droppen zoals in '09 valt niet goed te spreken, Hamas aanwezigheid of niet (vergeet ook niet dat er naast kinderen, vrouwen en bejaarden ook journalisten stierven bij die bombardementen). Of gaan we het over de bombardementen op Lebanon hebben in 2006?

Ga je het grote deel van de burgerbevolking dat toen ook stierf door buitensporige bombardementen van Israel zomaar uit gemakszucht op Hezbollah steken?

-Over "kinderen kweken" waarmee je arabieren wilt stereotyperen; vergeet dan ook niet te vermelden dat kolonisten daar fanatiek in zijn. Op nieuw ingenomen gebied komen ze toe en willen ze bewust een groot nalatenschap om eretz-Israel te dienst te staan. Dat zeggen ze ook letterlijk. Maar ik zal nooit zeggen dat het typisch joods is om een groot gezin te hebben en "kinderen te maken" - iets wat jij wel doet met de Palestijnen.

Wat ik wil zeggen; stop met stereotyperen, stop met oorlogsmisdaden goed te praten, en wees kritisch over beide kanten. Onvoorwaardelijk achter Israel en hun daden staan toont dat je geen kritische geest hebt allesinds.
Oud 12 september 2011, 15:16   #159
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Robert Gates noemt Israël een ondankbare bondgenoot

IVM behandeling van kinderen kwam ik dit toevallig tegen:

Palestinian Christian girl abused at Ben Gurion Airport
Verderop besefte ik dat Israël niet alleen een probleem heeft met moslims maar evenzeer met de christenen die daar wonen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 september 2011 om 15:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 15:32   #160
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Palestinian Christian girl abused at Ben Gurion Airport
Verderop besefte ik dat Israël niet alleen een probleem heeft met moslims maar evenzeer met de christenen die daar wonen.
ik denk dat Israël in de bijna 40 jaar na dit voorval is veranderd
Israël heeft enkel problemen met terroristen (en aangezien die ook kinderen inzetten lijkt er niets mis met deze controle in de luchthaven toen)...

gezien er toen veel terrorisme was...
1965, januari - Al Fatah begint vanaf de Westelijke Jordaanoever met aanslagen op Israëlische doelen.
1968, 26 december - Twee Palestijnse gewapende mannen overvallen een El Al vliegtuig tijdens de vlucht van Beiroet (Libanon) naar Athene (Griekenland); hierbij wordt één persoon omgebracht.
1969, 18 februari - Palestijnse aanslag op een Israëlisch passagiersvliegtuig in Zürich.

[bewerken] 1970-1979
1970, 22 februari - In de buurt van Zürich (Zwitserland) wordt een passagiersvliegtuig van Swissair (Flight 330) in de lucht opgeblazen door Palestijnse terroristen. Hierbij komen 38 passagiers en 9 bemanningsleden om.
1970, 8 mei - In Avivim worden bij een slachting door de PLO in een schoolbus 9 kinderen en 3 volwassenen gedood en zijn er 19 gewond.
1970, 6 september - Bij een mislukte kaping van een Israëlisch El Al vliegtuig wordt de Nicaraguaanse kaper en Sandinist Patrick Arguello gedood en zijn Palestijnse medekaper Leila Khaled gevangengenomen.
1971, 28 november - De Jordaanse premier Wasfi Tal wordt in de Egyptische hoofdstad Caïro door Palestijnse terroristen vermoord.
1972, 5 september: Tijdens de 20e Olympische Spelen in München gijzelen acht leden van de Palestijnse terreurgroep Zwarte September de Israëlische sportploeg. De gijzeling wordt met geweld beëindigd op het vliegveld, waarbij zeventien doden vallen: alle gijzelaars en vijf terroristen. Zie ook Bloedbad van München.
1973, 1 maart: PLO-terroristen vermoorden de Amerikaanse ambassadeur en zijn plaatsvervanger in Khartoem, alsmede een Belgische diplomaat. De slachtoffers worden eerst ontvoerd en op telefonische instructie van Yasser Arafat doodgeschoten.
1973, 17 december - Aanslag met fosforgranaat, gepleegd door Fatah groep en Abu Nidal, in Pan Am vliegtuig (Flight 110). Vijf Palestijnen van deze groep voerden de aanslag uit terwijl het vliegtuig aan het taxiën was naar een terminal op vliegveld Leonardo Da Vinci International Airport. Tegelijkertijd gijzelen andere gewapende Fatah-leden de bemanningsleden en passagiers van een Lufthansa 737. In totaal komen 33 mensen om en raken meer dan 28 gewond.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...agen#1970-1979
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be