Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2011, 18:34   #3661
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is de kern; haatzaaien, w�*t is 't precies, hoe bewijs je 't, dat wordt nergens gedefinieerd, dat is moeilijk te bewijzen.

Inderdaad 'n moeilijke kwestie,
"Haatzaaien" staat niet eens in de Van Dale. Dat betekent dat het een relatief nieuw woord is, een neologisme.
Wie precies dat woord heeft uitgevonden, is onbekend, maar het is wel bekend dat het van meet af aan door links gebruikt is om elke tegenstand, elke kritiek op de multicul te doen verstommen toen de traditioneel daarvoor gebruikte woorden als "discriminatie" en "racisme" door het vele en grootschalige misbruik ervan, hun impact begonnen te verliezen.
De definitie van "haatzaaien" op wikipedia vertoont dan ook grote overeenkomsten met die van "racisme" en "discriminatie". Eigenlijk dus oude wijn in nieuwe zakken, met dien verstande dat "haatzaaien" nóg meer zaken omvat (o.a. taalvaardigheid, beroep, uiterlijk en dergelijke) en dat het bijgevolg nóg vager gedefiniëerd is, zodat men er qua interpretatie alle kanten mee uit kan, vooral de slechte.
Zou zoiets ooit in een wet gegoten worden, dan kun je er vergif op innemen dat het een ware heksenjacht zal ontketenen. Dan is niets of niemand nog veilig voor de nu al zo vaak bizarre aanklachten van met name extreemlinks. Dan zal zo'n "haatzaai-paragraaf" gegarandeerd misbruikt gaan worden om alles wat niet in de cultuur-marxistische pas loopt, te doen zwijgen en in het gareel te dwingen.

Citaat:
Is 't zo dat mensen steeds haatdragender worden of dat ze steeds gevoeliger worden, steeds minder kunnen verdragen?
Mensen worden niet steeds haatdragender, maar kunnen wel steeds minder verdragen. Dat is ook logisch als je mensen met als dag en nacht van elkaar verschillende culturen, religies, zeden en gewoontes dwingt samen te leven in de ijdele hoop om daarmee de multiculturele utopie te doen slagen. Dat werkt alleen maar averechts. Mensen gaan zich daardoor alleen maar meer aan elkaar ergeren, de sociale cohesie verdwijnt dan met alle gevolgen van dien. En dan komen de "racisme-", "discriminatie-", "xenofobie-", "haatzaai-", "belediging-" en wat al dies meer zij-roepers om mensen een proces aan te doen, om mensen de mond te snoeren. Want dát is de enige manier waarop hun multiculturele heilstaat gerealiseerd kan worden; door er een politiestaat met gedachtencontrole van te maken.
Een prettig vooruitzicht, nietwaar?
Oud 11 september 2011, 18:43   #3662
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik weet het écht niet. ik ken mensen die behoorlijk gediscrimineerd werden en dat is geen pretje, het is vernederend en je krijgt het gevoel dat iedereen tegen je is waardoor je gevoeliger wordt, óók voor onschuldiger zaken. En dan kun je nog vechten tegen grove discriminatie, de subtiele alledaagse discriminatie is veel venijniger. Nu was die discriminatie gebaseerd op 'kleur', iets waar je niets aan kunt doen dus. Maar dan gaat het om echte 'discriminatie'. Moet ook zwaar aangepakt worden, vind ik.
Mensen op de kleur van hun huid discrimineren is dan ook in mijn ogen racisme.
Ik denk dat we 't daarover eens zijn.
Citaat:
Groepsbelediging vind ik een onzinterm. Hoe kun je nu beledigd worden als groep? En dan ook nog wegens een geloof? Er zal natuurlijk best wel iets van een emancipatiestrijd in zitten maar dan nog? Ik kende in mijn vorige woonplaats twee mannen van middelbare leeftijd, een Tukker en een Surinamer. Dat ging van: 'Hee zwarte aap, ik begrijp niet dat ze jullie ooit uit de bomen hebben gehaald!, gevolgd door: 'Hee kaaskop, ze hadden jou nog wat langer in de bleek moeten onderdompelen!'' Die mannen waren de allerbeste vrienden.
Allemaal niet hoogstaand maar voor hen werkte het.
Vind ik ook 'n onzinterm, waaraan gesleuteld mag worden of totaal afgeschaft.

Moet kunnen, als 't voor beiden werkt.
Citaat:
Ik weet het allemaal ook niet. Misschien is het zo dat we in Nederland al eeuwenlang met verschillende religies zitten opgescheept en dat we met schade en schande hebben geleerd a. iedereen in hun waarde te laten en b. niet zulke lange tenen te hebben bij een eventuele belediging. Die vrijheid van godsdienst is niet zonder veel strijd in de grondwet gekomen maar heeft zijn vruchten afgeworpen. Religie/levensbeschouwing is immers een persoonlijke kwestie. Al die mensen met een ander geloof die in de loop der eeuwen het land binnenkwamen hebben zich geconformeerd aan die opvatting. Maar dat ging geleidelijk. De grote groep immigranten met een ander geloof die vanaf de jaren 60 en 70 het land binnenkwam is niet opgegroeid met die opvatting.
Je legt de vinger op de wonde, ze zijn niet opgegroeid met die opvatting, in landen van herkomst geldt 't niet, kent men t niet eens, 't is daar doodnormaal.

Ik vergeet nog te vermelden dat de 1ste generatie zich nog min of meer conformeerde, de volgende generaties lijken steeds radicaler te worden.
Daar is 'n reden voor...

Maar...indien je naar 'n plaats migreert waar dat in 'n wet gegoten is, dien je je daaraan te conformeren, ook dat is integratie, vooral d�*t zou ik zeggen.
Er is strijd aan vooraf gegaan om dat te bereiken, opdat eenieder de keuze zou hebben en niemand vervolgd werd om die keuze, ook de keuze om godsdienstVRII te zijn, VRIJ van eender welke godsdienst/religie, ook dat.
Citaat:
Daarnaast is het zo dat iedereen zich tegenwoordig nogal snel gekwetst voelt.
Mensen hebben de ruimte niet meer om zichzelf te zijn...'t land is vol, de wereld is overvol!

Laatst gewijzigd door SDX : 11 september 2011 om 18:52.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 18:49   #3663
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
"Haatzaaien" staat niet eens in de Van Dale. Dat betekent dat het een relatief nieuw woord is, een neologisme.
Wie precies dat woord heeft uitgevonden, is onbekend, maar het is wel bekend dat het van meet af aan door links gebruikt is om elke tegenstand, elke kritiek op de multicul te doen verstommen toen de traditioneel daarvoor gebruikte woorden als "discriminatie" en "racisme" door het vele en grootschalige misbruik ervan, hun impact begonnen te verliezen.
De definitie van "haatzaaien" op wikipedia vertoont dan ook grote overeenkomsten met die van "racisme" en "discriminatie". Eigenlijk dus oude wijn in nieuwe zakken, met dien verstande dat "haatzaaien" nóg meer zaken omvat (o.a. taalvaardigheid, beroep, uiterlijk en dergelijke) en dat het bijgevolg nóg vager gedefiniëerd is, zodat men er qua interpretatie alle kanten mee uit kan, vooral de slechte.
Zou zoiets ooit in een wet gegoten worden, dan kun je er vergif op innemen dat het een ware heksenjacht zal ontketenen. Dan is niets of niemand nog veilig voor de nu al zo vaak bizarre aanklachten van met name extreemlinks. Dan zal zo'n "haatzaai-paragraaf" gegarandeerd misbruikt gaan worden om alles wat niet in de cultuur-marxistische pas loopt, te doen zwijgen en in het gareel te dwingen.
Vage term, 't woord bestáát niet eens.
't Is bovendien ook nog eens 'n belachelijke term, net als beledigen, wie bepaalt w�*t 't is?
Citaat:
Mensen worden niet steeds haatdragender, maar kunnen wel steeds minder verdragen. Dat is ook logisch als je mensen met als dag en nacht van elkaar verschillende culturen, religies, zeden en gewoontes dwingt samen te leven in de ijdele hoop om daarmee de multiculturele utopie te doen slagen. Dat werkt alleen maar averechts. Mensen gaan zich daardoor alleen maar meer aan elkaar ergeren, de sociale cohesie verdwijnt dan met alle gevolgen van dien. En dan komen de "racisme-", "discriminatie-", "xenofobie-", "haatzaai-", "belediging-" en wat al dies meer zij-roepers om mensen een proces aan te doen, om mensen de mond te snoeren. Want dát is de enige manier waarop hun multiculturele heilstaat gerealiseerd kan worden; door er een politiestaat met gedachtencontrole van te maken.
Een prettig vooruitzicht, nietwaar?
Van 't 'multiculturele' is men ondertussen al afgestapt omdat steeds meer, zelfs politici beginnen in te zien dat 't niet werkt, intussen is 'intercultureel' 't toverwoord geworden.

Om 't even hoe 't genoemd wordt, 't werkt niet, niet zolang er mensen zijn die om 1of andere reden zich niet kunnen of willen conformeren aan de zeden, gewoonten, waarden, normen en wetten van 't land waar men verkozen heeft te gaan leven om hun nakomelingen 'n betere toekomst te geven.

D�*t wordt vaak vergeten, dat w�*s toch de reden?

Indien men zo verdergaat z�*l niemand 'n betere toekomst hebben!
Oud 11 september 2011, 18:55   #3664
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen op de kleur van hun huid discrimineren is dan ook in mijn ogen racisme.
Ik denk dat we 't daarover eens zijn.
Voor de goede orde: Ik vind elke discriminatie fout. Mensen discrimineren omdat ze een bepaald geloof aanhangen of juist niet hoort gewoonweg niet.
Maar ik denk dat de meeste mensen het daarmee wel eens zijn. Hier zit volgens mij ook niet het probleem. Waar het m.i. wel inzit is waar we het net over hadden:

Voor ons is religie een persoonlijke kwestie, het is voor 'thuis', in je eigen tijd en op je eigen manier. Waar het botst is waar religies anderen hun leefwijzen willen opleggen of waarbij geloofstradities en gewoonten volgens voorschrift moeten plaatsvinden in de openbare ruimte of op het werk.

Als ik van mijn geloof 20x per dag luid moet boeren is dat geen enkel probleem als ik dat thuis doe. Als ik het op mijn werk doe is het een probleem. 'Hee joh, hou eens op met smerige gedoe'. Het gaat dus niet om het geloof zelf maar om het gedrag voortkomend uit dat geloof. Als je als werkgever iemand niet aanneemt omdat hij 20x per dag hard boert wordt dat nu al te gauw discriminatie genoemd. De werkgever moet het geboer faciliteren en zorgen voor ruimtes waar belijders van de 'boerreligie' ongestoord zichzelf kunnen uiten.
Dáár botst het dus.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 19:02   #3665
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de goede orde: Ik vind elke discriminatie fout. Mensen discrimineren omdat ze een bepaald geloof aanhangen of juist niet hoort gewoonweg niet.
Maar ik denk dat de meeste mensen het daarmee wel eens zijn. Hier zit volgens mij ook niet het probleem. Waar het m.i. wel inzit is waar we het net over hadden:

Voor ons is religie een persoonlijke kwestie, het is voor 'thuis', in je eigen tijd en op je eigen manier. Waar het botst is waar religies anderen hun leefwijzen willen opleggen of waarbij geloofstradities en gewoonten volgens voorschrift moeten plaatsvinden in de openbare ruimte of op het werk.

Als ik van mijn geloof 20x per dag luid moet boeren is dat geen enkel probleem als ik dat thuis doe. Als ik het op mijn werk doe is het een probleem. 'Hee joh, hou eens op met smerige gedoe'. Het gaat dus niet om het geloof zelf maar om het gedrag voortkomend uit dat geloof. Als je als werkgever iemand niet aanneemt omdat hij 20x per dag hard boert wordt dat nu al te gauw discriminatie genoemd. De werkgever moet het geboer faciliteren en zorgen voor ruimtes waar belijders van de 'boerreligie' ongestoord zichzelf kunnen uiten.
Dáár botst het dus.
Ja precies, dat is de essentie.

Volledig mee eens.
Oud 11 september 2011, 19:16   #3666
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor de ene 'n belediging is, kan voor 'n ander 'n reden zijn om in 'n schaterlach uit te barsten! 't Is subjectief, al die andere voorbeelden die jij aanhaalt zijn 'fysieke' zaken.
Wat voor de ene verkrachting is kan voor de andere een leuk potje sex zijn. 't Is subjectief.

Ik zal mezelf ook zelden beledigd voelen.
Het is voor wat mij betreft een teken van onmacht, domheid en een gebrek aan argumenten.
Maar het blijft een belediging.
Oud 11 september 2011, 19:19   #3667
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wordt 't dan geen tijd dat de 'wet' er 'n duidelijke omschrijving van geeft, zodat al die begrippen niet meer door elkaar gehusseld worden en er niet te pas en onpas 'racisme' geroepen wordt, als 't niet over racisme gaat?

'n Duidelijke omschrijving van �*l die begrippen?

Mijns inziens weet elk mens wel wat wel of niet ècht racisme is.

Voor mij is racisme iig niet; kritiek op 'n religie/ideologie hebben, noch 'n religie/ideologie beledigen, zelfs dat kan ik niet als racisme zien.
Akkoord.
Oud 11 september 2011, 21:15   #3668
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit klopt niet.
Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden.
Je weet pas wat er staat, als je het gelezen hebt.
Zo vermijdbaar vind ik dit niet.
Ooit al het woordje koran op google ingetikt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 21:19   #3669
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Oud 11 september 2011, 21:20   #3670
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vage term, 't woord bestáát niet eens.
't Is bovendien ook nog eens 'n belachelijke term, net als beledigen, wie bepaalt w�*t 't is?
Als ik toch eens wist wie dat bepaalt. Ik weet wel wie dat graag willen bepalen. Dat zijn precies dezelfden die de begrippen "discriminatie" en "racisme" te pas en te onpas gebruiken en op die manier uitgehold en gedevalueerd hebben; de multiculturalisten en cultureel-marxisten die hierin een nieuw wapen zien om anderen hun mening op te leggen.

Citaat:
Van 't 'multiculturele' is men ondertussen al afgestapt omdat steeds meer, zelfs politici beginnen in te zien dat 't niet werkt, intussen is 'intercultureel' 't toverwoord geworden.
Ook dit is hetzelfde gegoochel met terminologie door dezelfde mensen. Dezelfde zuur geworden wijn in nieuwe zakken.
Ze zullen wel iets gedacht hebben als: Multiculturaliteit is bewezen onwerkbaar, steeds meer mensen zijn dat grondig beu en het verzet ertegen groeit met de dag, dus nu noemen we hetzelfde onwerkbare concept gewoon anders, namelijk "interculturaliteit" en dan slikken mensen dat weer als zoete koek.
Maar ik mag toch aannemen dat de mensen inmiddels verstandiger geworden zijn en zich niet nog eens zo'n loer zullen laten draaien.

Citaat:
Om 't even hoe 't genoemd wordt, 't werkt niet, niet zolang er mensen zijn die om 1of andere reden zich niet kunnen of willen conformeren aan de zeden, gewoonten, waarden, normen en wetten van 't land waar men verkozen heeft te gaan leven om hun nakomelingen 'n betere toekomst te geven.

D�*t wordt vaak vergeten, dat w�*s toch de reden?

Indien men zo verdergaat z�*l niemand 'n betere toekomst hebben!
Dat is inderdaad het hele eieren eten; het werkt niet zolang er grote groepen mensen zijn die zich niet wensen te integreren. Doorgaans de mensen die de islam belijden, omdat de islamitische leer integratie eenvoudigweg niet toestaat.

Als het zo door blijft gaan, zal het gevolg inderdaad zijn dat niemand, autochtoon, noch allochtoon een betere toekomst zal hebben. Integendeel, een veel slechtere toekomst ligt in het verschiet, waarbij ik grootschalig wederzijds bloedvergieten allang niet meer uit kan sluiten.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 11 september 2011 om 21:24.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 21:20   #3671
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hoeft mijn huiswerk inderdaad niet te maken. Ik wil namelijk wel voldoendes op mijn rapport, en dat zie ik nog niet echt gebeuren indien jij mijn huiswerk zou maken, maar dit terzijde.
.
Oud 11 september 2011, 21:25   #3672
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik daarnet al schreef; het is de bedoeling dat je iets meldt omdat het in strijd is met het forumreglement.
En jij bent hier de forumpolitie van dienst?
Oud 11 september 2011, 21:27   #3673
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat scheelt er vrouwtje? Acht je de tijd rijp om nog wat ruzie te stoken?
.
De waarheid zeggen is geen ruzie stoken.
Oud 11 september 2011, 21:31   #3674
Alboreto

Standaard

Citaat:
De waarheid zeggen is geen ruzie stoken.
Op de man spelen is een teken van het ontbreken van argumenten, niet van De Waarheid.
Oud 11 september 2011, 21:41   #3675
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Op de man spelen is een teken van het ontbreken van argumenten, niet van De Waarheid.
Wat SDX zei was nochtans de waarheid.
Oud 12 september 2011, 05:24   #3676
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn antwoorden hierop zijn allemaal terug te vinden in mijn postje waaruit jij citeert. Ik blijf niet bezig. Je hebt nu genoeg aandacht van me gehad.
Je weet nu dat er in de wet geen definitie staat van racisme.
Hier waren we gebleven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 05:25   #3677
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet.
Je kan in google "immigratie en integratie" intikken en op sites terecht komen waar je overspoeld wordt met beledigende woorden.
Zo vermijdbaar vind ik dit niet.

Wat u tegen uw vriendin, vrouw of vrienden zegt is niet strafbaar, tenzij je dat in het openbaar doet.
Citaat:
Ja. Je punt is?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 10:22   #3678
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Je punt is?
Om even te vergelijken wat je daar terug vind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Oud 12 september 2011, 12:54   #3679
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dáár botst het dus.
zo fout

uw boerreligie is geen erkende religie, maar zou een sekte zijn.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 12:57   #3680
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft de koran met dit te maken?

uw obsessie met dat boekje blijkt geen grenzen te hebben

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be