![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() als ze bloed geven
Lees het hier Dit kan tellen! Echt schandalig. Ik noem dit onverantwoord gedrag. MNM is een jongerenzender.Welke boodschap denk je nu dat er gegeven wordt aan jongeren? Mooie kerel is dat om er nog voor uit te komen dat hij liegt! Dit is echt met mensenlevens spelen. Dat men nu niet begint te zeveren over zich gediscrimineerd voelen... Andere risicogroepen worden immers ook uitgesloten. Zelfs de holebifederatie is er tegen. Laatst gewijzigd door Atalantatje : 13 september 2011 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt het maar eens tijd dat het rode kruis die achterhaalde homofobe regel laat vallen.
Goed zo, Tom De Cock! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan! Een win-win situatie dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoveel is het toch niet gevraagd om dat formulier eerlijk in te vullen? Je moet maar durven, door je eigen politieke overtuiging beginnen te liegen over zo'n serieuze vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal niks "serieus" aan de vraag naar iemands seksuele voorkeur met het oog hem op basis daarvan te discrimineren. De enige vraag die hier relevant is, is of de donor risicogedrag vertoont.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Weer wat relnichten gedoe..wie eist in godsnaam 'het recht op bloedgeven' op ?
Mij niet gelaten hoor, maar de eerste 'homo' die HIV besmetbloed doneert mag aangeklaagd worden voor pogingen tot doodslag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Homoseksualiteit is op zich geen risicogedrag.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Het is dan ook een domme regel.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, ik kan begrijpen dat is als beledigend en discriminerend ervaren wordt, maar het is toch echt wel om goede redenen. Men zou eigenlijk ook gewoon een HIV-test voor elke donatie kunnen uitvoeren, maar dat zal waarschijnlijk te veel tijd of geld kosten... ![]() Laatst gewijzigd door Albrecht : 13 september 2011 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die statistieken zijn regelrechte onzin. Zoals dat overigens wel vaker met statistieken het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ach Raf, mij niet gelaten dat jij wetenschappelijk onderzoek negeert als het je uitkomt. Die holebi-organisatie in dat tweede artikel doet dat gelukkig niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jammerlijke uitspraak. het aantal seropositieve homo's is weldegelijk schrikwekkend hoog. dat gegeven minimaliseren kan alleen maar tot méér seropositieven leiden.
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() 'De hiv-cijfers zijn in ons land alarmerend hoog voor de groep van mannen die seks hebben met mannen (msm).
Volgens de meest recente cijfers zou een op de twintig Belgische homomannen hiv hebben. Bovendien kent een op de zes homo's hun hiv-status niet, omdat ze zich niet laten testen. [b]Dit betekent dat een op de twintig mensen binnen een kleine groep van de bevolking het virus draagt. Doordat het aantal hiv-positieve mensen binnen deze kleine groep toeneemt, is er sprake van een sneeuwbaleffect. Vier vijfde (!) van de homomannen heeft wisselende seksuele partners, blijkt ook uit onderzoek. De homosubcultuur kent een uitgebouwde sekshoreca, waar mannen elkaar – vaak via internetdating – anoniem ontmoeten.' Onderzoekers wijzen er eveneens op dat het risico op een hiv-besmettingen [ook] binnen een vaste relatie hoog is. Het kan bovendien gebeuren dat een man oprecht denkt dat hij altijd veilig vrijt, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. Een vergissing bij een bloeddonor die tot een kleine groep behoort waar hiv procentueel veel meer aanwezig is, kan grotere gevolgen hebben dan een soortgelijke vergissing van een man die niet tot deze groep behoort.' Aldus Mieke Stessens van de holebi-organisatie. Zou die stiekem voor de fundi's werken? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Het succes van parenclubs en prostitutie lijkt mij aan te tonen dat "hetero" niet het synoniem is van "trouw". Om maar te zwijgen van het beter verborgen overspel (baas met zijn secretaresse, vrouw met de buurman)...
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals die homo minister die eens het voorbeeld ging geven, hij ging bloed geven.
"Oprotten" zeiden ze hem daar bij de bloedgevers, en maar goed ook, de volksgezondheid is niet iets om mee te spelen.
![]() |
![]() |