Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2011, 11:53   #61
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Het lijkt me eerlijk gezegd een beter idee te selecteren op ziektes en niet op seksueel gedrag...
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 11:55   #62
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Correctie dat leerden we vroeger in het middelbaar tegenwoordig is dat een ander paar mouwen
Ik heb in juni het middelbaar beëindigd. De exacte wetenschapsvakken zijn in mijn school (nog?) niet verwaterd. De andere vakken wel...
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 12:18   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Het lijkt me eerlijk gezegd een beter idee te selecteren op ziektes en niet op seksueel gedrag...
Inderdaad. Gezien er slechts steekproefgewijs wordt gecontroleerd stel ik mij nu wel de vraag 'wat indien de donor niet weet dat hij/zij ziek is'.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 13:06   #64
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dus OF je bedoelt dat er minder risico is dan de statistieken zeggen, OF je bedoelt dat er meer risico is dan de statistieken zeggen.

Jij hebt duidelijk nog een derde optie in je zak zitten. Leg gerust uit, hoor.
Tja, Raf bedoelt gewoon dat de hiv-statistieken en volksgezondheid in deze niet relevant mogen zijn, want er is hier iets veel belangrijkers op het spel: namelijk de goede reputatie van de homo's. En omdat we toch niet kunnen verwachten dat die homo's hun gedrag zouden aanpassen aan de volksgezondheidsnormen, passen we dan maar eventjes de volksgezondheidsnormen aan aan hun gedrag.

Simpel toch?

Als we, om de kroon niet te ontbloten, een veel strengere (en duurdere) screening moeten gebruiken voor homobloed dan voor alle andere groepen, dan zij het zo. Want de schone schijn gaat voorop natuurlijk
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 13:10   #65
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vind dit eigenlijk wel schandalig.
Simpel; men vereist dat men al 30 jaar ofzo geen onveilige seks, of seks met mannen heeft gehad, dus indien je daar niet aan voldoet, doe dan niet mee.

Je moet een blad ondertekenen waar je IN EER EN GEWETEN laat weten te voldoen aan de vereisten. Die gast heeft dus geen eer en geweten, en hij is dan nog zo dom om dit in héél Vlaanderen rond te bazuinen. Ik til heel zwaar en dergelijke leugens. Het is negatief voor de gehele holebigemeenschap.

Ikzelf vind de vereisten ook wat overdreven, maar daarom ga ik ze zeker niet overtreden, en zeker geen meineed plegen.
²

Hij is bovendien presentator van een radiozender waar veel jongeren naar luisteren.Voor veel jongeren is hij dus een voorbeeld...
Atalantatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:10   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Soms is een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid het enige middel om iets te verkrijgen. Het rode kruis maakt zich schuldig aan een ongeoorloofde discriminatie en daar moet eindelijk maar eens paal en perk aan gesteld worden. Als de overheid te mak is om op te treden (voor zover er überhaupt nog een overheid is natuurlijk), dan moeten de burgers dat maar zelf doen.
Dank U om toe te geven dat U liever geassocieerd word met leugenaars en bedriegers, om op een organisatie die al zoveel goeds heeft gedaan.
Oud 14 september 2011, 14:19   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dank U om toe te geven dat U liever geassocieerd word met leugenaars en bedriegers, om op een organisatie die al zoveel goeds heeft gedaan.
Als ze al iets goeds gedaan heeft, wordt dat teniet gedaan door de discriminatie van homoseksuelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:22   #68
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En dat is dan ook precies wat ze doen.
Namelijk die groepen bepalen die voor de ontvangers van het bloed een extra gezondheidsrisico opleveren.

Wat moet volgens jou het meeste doorwegen met betrekking tot de bloeddonoren?
Het recht om bloed te geven ongeacht het gevaar voor de gezondheid van de ontvanger of het recht van de ontvanger om zo weinig mogelijk gezondheidsrisico te lopen terwijl hij al in een precaire situatie verkeert.
Zelfs gesteld dat maar 1 op de miljoen kinderen die bloed krijgen zou sterven door een infectie opgedaan door bloed van een homofiel. Is die prijs voor jou aanvaardbaar?
Je beseft toch dat deze maatregelen getroffen werden toen werd vastgesteld dat er effectief slachtoffers vielen?

En ik herhaal het graag nog eens. Het gaat om veel meer risico's dan alleen maar AIDS!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:23   #69
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms is een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid het enige middel om iets te verkrijgen. Het rode kruis maakt zich schuldig aan een ongeoorloofde discriminatie en daar moet eindelijk maar eens paal en perk aan gesteld worden. Als de overheid te mak is om op te treden (voor zover er überhaupt nog een overheid is natuurlijk), dan moeten de burgers dat maar zelf doen.
Belachelijk. Een toon lager a.u.b. Het gaat hier niet over de toekomst van democratie, maar over de bestrijding van besmettelijke ziektes.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:24   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En ik herhaal het graag nog eens. Het gaat om veel meer risico's dan alleen maar AIDS!
Laat me raden: het risico dat je van homobloed zèlf homo wordt?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 september 2011, 14:25   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Belachelijk. Een toon lager a.u.b. Het gaat hier niet over de toekomst van democratie, maar over de bestrijding van besmettelijke ziektes.
Een besmettelijke ziekte wordt niet bestreden door mensen te discrimineren. Daar hoef je geen geneeskunde voor gestudeerd te hebben.

Citaat:
Oud 14 september 2011, 14:28   #72
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ze al iets goeds gedaan heeft, wordt dat teniet gedaan door de discriminatie van homoseksuelen.
Wie hier door jullie gediscrimineerd worden zijn de slachtoffers die al gevallen zijn door jullie wijze van seksbeleving en diegenen die nog zullen vallen.
En dat zal zo blijven tot jullie en de politiek correcte maniakken eindelijk zullen toegeven dat homofiele seksbeleving, en als gevolg daarvan ook het bloed van homofielen, een groter risico inhoudt voor seksueel overdraagbare ziekten en infecties waarbij bloed-bloedcontact een rol speelt.
Zelfs in jullie eigen holebibeweging zijn er toch genoeg mensen met gezond verstand die dit al lang erkennen?
Vanwaar stammen al die initiatieven voor 'veilige seks' bij homofielen dacht je?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 14 september 2011, 14:30   #73
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat me raden: het risico dat je van homobloed zèlf homo wordt?
Wat dacht je van syfilis?
Bacteriele aandoeningen?
Oud 14 september 2011, 14:44   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat dacht je van syfilis?
Bacteriele aandoeningen?
Ha ja! Die ziektes waar hetero's altijd al van gespaard bleven...

Citaat:
Oud 14 september 2011, 14:52   #75
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Deze zin vat al je replieken in dit topic samen. Het onderwerp of de organisatie in kwestie, en waar deze voor staan, zijn volstrekt irrelevant. Als je je, als alleenzaligmakende vertegenwoordiger van de Holebi community, gediscrimineerd 'voelt' is het slecht, verwerpelijk en ouderwets.

Je klinkt net als die lui van het CGKR, en dat is bepaald geen compliment.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 14:54   #76
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ha ja! Die ziektes waar hetero's altijd al van gespaard bleven...

Die ziektes waardoor homos veel meer geplaagd worden dan heteros... als gevolg van de aard van hun seksuele kontacten....
Oud 14 september 2011, 15:10   #77
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atalantatje Bekijk bericht
²

Hij is bovendien presentator van een radiozender waar veel jongeren naar luisteren.Voor veel jongeren is hij dus een voorbeeld...
Een klacht wegens roekeloos gedrag en het in gevaar brengen van derden is hier naar mijn mening wel het minste.

Om de aard van deze misdaad kristalhelder te maken zou evenwel een klacht wegens poging tot vrijwillige doodslag zeker niet misstaan.

Raf zal daar wellicht anders over denken. Zijn reacties duiden aan dat hij dit misselijk gedrag als heldhaftig inschat.
Het kan hem geen reet schelen als er daardoor onschuldige slachtoffers vallen, dat is wel duidelijk.
Mee aanklagen misschien?
Oud 14 september 2011, 15:43   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan nog wilt U liever geassocieerd worden met een leugenaar, bedreiger en meineedpleger, die anderen ook aanzet om zulks te doen.

Prima, maar ik ga er niet mee akkoord.

Op zijn minst kan je wel zeggen dat het Rode Kruis er eerlijk voor uitkomt bloed van risicogroepen,zijn dat nu homo's of wereldreizigers niet te willen.
Dat word wel niet aangehaald, dat het niet alleen homosexuelen zijn die "gedicrimineerd" worden.

Trouwens, mensen die bepaalde heelkundige ingrepen hebben gehad, zijn ook uitgesloten van bloedgeven.
Oud 14 september 2011, 16:46   #79
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar pipo's?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 16:47   #80
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus gebeurt het verkeerd. Of dacht je dat homoseksuelen de enigen zijn die liegen op dat formulier van het rode kruis? Hoeveel mensen zijn er niet die persé bloed willen geven omdat ze dan een extra dag verlof krijgen. Is het ondenkbaar dat daar mensen tussen zitten die bereid zijn het formulier oneerlijk in te vullen en hun risicogedrag te verzwijgen? Is het ondenkbaar dat daar mensen tussen zitten die zich niet eens bewust zijn van hun risicogedrag? Het is ongehoord dat in deze tijden het bloed nog steeds steekprofgewijs wordt gecontroleerd. Dat k�*n gewoon niet langer.
Dus omdat bepaalde mensen liegen moeten homo's ook bloed kunnen geven? raar
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be