![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() spiritualiteit als persoonlijke levenshouding, meestal buiten de georganiseerde religies. Zij die liever van "spiritualiteit" spreken dan van "religie" zijn geneigd aan te nemen dat er vele "spirituele wegen" zijn en dat er geen objectieve waarheid bestaat over welke weg men het beste zou kunnen volgen. Op grond daarvan worden keuzes voor het volgen van zo'n spirituele weg doorgaans bepaald door subjectieve verlangens en de verwachte meerwaarde voor de persoonlijke belevingswereld. Op deze wijze kan er ook sprake zijn van humanistische (of uitgesproken atheïstische) spiritualiteit (of religiositeit).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het rood is niet waar. Spiritualiteit wordt evenzeer bepaald door een wereldomspannende ethisch-morele bekommernis Humanisme is bovendien bekommernis voor alle mensen, en niet bepaald subjectief gericht op de persoonlijek meerwaarde. De Wiki tekst is dus tegenstrijdig over leken-spiritualiteit Denk dat ik voor het eerst eens een wiki-artikel ga aanvullen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 september 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie zonder zonden is,
plaatse de volgende post. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het plaatsen van een post hetzelfde als het werpen van de eerste steen?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inhoud: daar komt het op aan. Dus eerst studeren en dan pas wat zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben blij dat u het zelf doorheeft.
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Banneling
|
![]() narcisme is schadelijk: een psychische persoonlijkheids-stoornis (volgens dsmIV)
commentaar: als je daarbij denkt dat je God bent, of de mensen daar voortdurend mee lastigvalt, dan moet je in dwangbuis afgevoerd worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Parlementslid
|
![]() Ik stel me dan ook niet of tenminste niet in zo een mate aan als u.
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() Be like a flower.
GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Parlementslid
|
![]() Zever verkopen, het is een kunst.
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Banneling
|
![]() One must try to become like a flower: open, frank, equal, generous and kind. Do you know what it means?
A flower is open to all that surrounds it: Nature, light, the rays of the sun, the wind, etc. It exerts a spontaneous influence on all that is around it. It radiates a joy and a beauty. It is frank: it hides nothing of its beauty, and lets it flow frankly out of itself. What is within, what is in its depths, it lets it come out so that everyone can see it. It is equal: it has no preference. Everyone can enjoy its beauty and its perfume, without rivalry. It is equal and the same for everybody. There is no difference, or anything whatsoever. Then generous: without reserve or restriction, how it gives the mysterious beauty and the very own perfume of Nature. It sacrifices itself entirely for our pleasure, even its life it sacrifices to express this beauty and the secret of the things gathered within itself. And then, kind: it has such a tenderness, it is so sweet, so close to us, so loving. Its presence fills us with joy. It is always cheerful and happy. Happy is he who can exchange his qualities with the real qualities of the flowers. Try to cultivate in yourself their refined qualities. GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
te vergaand als metafoor voor mij Dan liever die van Xus over 'leven zoals de vogelen des velds' die hebben een vorm van vergrote autonomie. JaMMER DAT BLOEMEN niet kunnen vliegen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zet elke voet opzettelijk voor de andere.
![]() |
#518 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Parlementslid
|
![]() Te infantiel voor woorden.