![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het moeilijk om een oordeel te vellen over het akkoord met zoveel tegenstrijdigheid, het komt bij mij over alsof iedereen maar wat zegt. Kan iemand mij objectief, voor zover dat mogelijk is, uitleggen wat er aan de hand is?
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De franstaligen lachen dat vierkant uit, Maingain op kop. |
|
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verkocht? Alles behalve, we betalen de Franstaligen opdat ze deze zouden willen overnemen ja
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste stap ? Ze hebben 3 corridors nu !
#187 | |
|
![]() Dat was geen stap maar direct nen sprint!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 september 2011 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het Vlaamse volk onnozelaars zijn?
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af waarom er eigenlijk zo hysterisch gedaan wordt over deze zaak.
Wie gaat lopen van zijn eigen hoofdstad moet niet achteraf komen zagen. Ik stel me eigenlijk ernstig de vraag of Vlaanderen Brussel en de randgemeenten eigenlijk nog wel verdient en wil, want een constructieve strategie om die gemeenten te heroveren blijft zelfs vandaag nog steeds uit. Beetje liggen huilen over die stoute FDF'ers daar, maar verder dan wat schreeuwen dat de franse ratten hun matten moeten rollen zullen de kaakslagflamingantjes nooit geraken. Ik wacht nog altijd op het eerste initiatief van VVB of TAK om cursussen Nederlands te organiseren in Brussel. |
![]() |
![]() |
#191 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#193 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, als er voldoende bevoegdheden van franstaligen zijn in een stuk dat tot het gewest vlaanderen hoort, dan is het argument aanvaardbaar dat de voegere staat Belgie reeds een soort tweetalig statuut OOK aan dat stuk grondgebied had erkend. Als het de tweetalige kamer van de raad van state is die boven de vlaamse gewestregering mag beslissen voor die gemeenten, als rechtzaken voor franstalige rechtbanken mogen doorgevoerd worden (BHV), als er een grondwettelijke metropolitan area komt, dan zijn dat allemaal stukken grondgebied van het Vlaamse gewest waar een zekere mate van bestuurlijke inspraak op tweetalig vlak komt kijken. En nu hebben we natuurlijk "gradaties van tweetaligheid" maar het is duidelijk dat men ergens EEN tweetalig gebied zal afbakenen. Vroeger was dat duidelijk enkel Brussel, nu staan daar in de grondwet nog 3 andere formules bij. Waar juist de grens zal getrokken worden weten we ook niet, maar de kans is toch groot dat men in dat tweetalige gebied de faciliteitengemeenten zal rekenen. De kans is iets minder groot maar toch reeel dat het gans BHV wordt. En de kans bestaat nu zelfs dat het de ganse metropolitan area wordt. Dan hebben we dus 3 stukken in Belgie: een "zuiver Vlaams", een "Zuiver franstalig" een een vergroot stuk "tweetalig". Dat tweetalige stuk sluit dan aan bij het Zuiver franstalige en hokus pokus, Wallobrux is geboren.
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel me eveneens nogal wat vragen bij wat hier in en rondom mijn én jullie Hoofdstedelijk Gewest zo allemaal gebeurt (of liever: niet gebeurt).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer genoeg voor de Belgiscisten zullen deze fratsen de walging niet wegnemen die de gemiddelde Vlaming ondertussen voelt voor de arrogantie van de Walen en de kruiperigheid van de "Vlaamse" partijen.
Tot ziens bij de volgende verkiezingen.
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stellen dat het "geen nachtmerrie is" met 1 voet in de oppositie is toch quasi evengoed als je zegen geven voor het akkoord. De onderhandelende partijen zullen ook wel hun voorbehoud laten kennen tijdens de verderzetting van de onderhandelingen.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit een goed akkoord?
Ja, als je gelooft in de goede wil van de Franstaligen. Dat doe ik niet, er is teveel gebeurd sinds 2007.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |