![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Zolang het maar geen cheesy top is
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de echte koffie-liefhebber
![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de wereldwinkels verkopen ze heerlijke koffie.
Geen DE, maar beter dan een bekertje met een rietje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Dat zal dan wel aan mij liggen, maar zelfgemalen koffie of koffie die ik laat malen in de winkel is nooit fijn genoeg om goede sterke koffie te maken. Ik verkies dus poeier.
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas zijn er nog een paar types die geen UTZ certificatie hebben, en als er 1% niet UTZ inzit, is het geen "fairtrade" koffie meer. Wat betreft Black, da's echt wel de beste koffie die we branden, malen en verpakken. Maar over Starbucks. Doet me niet veel eigenlijk. 'k heb wel een annecdote. Ik vind koffie an sich niet echt lekker. Maar ik drink het wel om "wakker" te worden. Dus, zo straf mogelijk, met veel suiker en melk. Dus, op een P&O ferrie, een koffie besteld bij't ontbijt. Ik vraag de grootste mok, en graag vullen met de strafste espresso die 't apparaat kan maken. De jongedame achter de toog kijkt me aan alsof ik van Mars kom. En geeft als opmerking, "That are 8 espresso's". Ik kijk lief terug en zeg. "Yes, I know, but make it 7. That leaves room for the milk and sugar".
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van de dag drink ik vooral melkproducten en 's avond na het eten nog een klein bakje koffie. Ik schijn gevoelig te zijn voor bepaalde stoffen als coffeïne en chocola. 's Avond op een feestje een paar Cola's betekent een woelige nacht met de meest afgrijzelijke nachtmerries over Starbuckskotten op wielen die de bevolking gaan vergiftigen met hun rotzooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kan ik beamen. Zalig, die Segafredo.
Zeker op een terrasje in de zon temidden een drukke stad, een zalig kopje extra straffe smeuïge koffie, met achteraf een klein glaasje koud bruisend water om de mond te verfrissen. Bistro's die standaard een glaasje water bijgeven hebben toch een pluspunt. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 16 september 2011 om 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er bestaan koffiemolens, manueel of electrisch, waarbij je de korrel kan instellen naar heel fijn of heel grof. Bovendien zijn er nog tal van andere parameters om tot goeie koffie te komen. Hoe fel de koffie is aangestampt in je houdertje, de druk van het water dat er door stroomt, de machine die je gebruikt,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de mijne staat op fijn, ... en het is geen electrische, dat is ook brol ge moet dat met de hand draaien. Ik ben nu black aan het drinken van DE en die is redelijk te doen, maar als ik maal van mijn espresso bonen, ... Dat is straf spul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of de echte machientjes maar voor een goed zijt ge rap 500 euro kwijt, en ga dan niet met kraantjeswater koffie zetten want 1 het trekt op niks, 2 binnen de kortste keren is uw machientje naar de zak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kruising tussen een alambiek, een hoop laboglas en een smeedijzeren structuur.
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik gebruik het enkel voor thuis, ik heb geen horeca zaak. Bij mij werkt het nog steeds perfect, met kraantjeswater. Ben niet van plan om Evian of Spa in mijn machine te gieten voor koffie. Moet wel toegeven dat mijn eigen gemaakte koffie niet zo lekker is (zonde), al zeggen andere proefkonijnen altijd van wel (wellicht uit beleefdheid)... doch, ieder zijn smaak. Ik moet het dus nog wat finetunen, maar ben er niet echt mee bezig. Wellicht stamp ik hem niet stevig genoeg aan, ofwel té stevig, ofwel de verkeerde bonen... kan aan zoveel liggen. Heb ook (nog) geen koffiemaler, maar dat komt allemaal wel in de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan het handvat bovenaan meestal een of ander klepje verstellen zodat je hem kunt dicht of opendraaien. Bij een molentje van een 25 a 30 euro kan dat, en met die Peugeot molens kan het zeker, maar die kosten wel wat meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |