Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 10:55   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een VL handelaar zei in Linkebeek: i.p.v. in de rand met vlaggen te staan zwaaien, zouden de VL hier beter komen wonen als ze meer NL wensen in de rand.

Op sommige plaatsen is het voor FR helemaal niet duidelijk dat ze in VL zijn wegens te weinig NL-sprekers.
Enkel dat officiële papieren in het NL; maar dat is niet voldoende (zoals de VL denken).
Er moeten genoeg VL wonen en dan is het duidelijk dat men in VL is.

Verkeerspalen geel-zwart schilderen is niet genoeg.
Het imperialistische gedachtengoed, het blijft verbazen. Het is van de grootste nog onopgehelderde mysteries van de psychiatrie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 september 2011, 10:57   #62

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Een VL handelaar zei in Linkebeek: i.p.v. in de rand met vlaggen te staan zwaaien, zouden de VL hier beter komen wonen als ze meer NL wensen in de rand.

Op sommige plaatsen is het voor FR helemaal niet duidelijk dat ze in VL zijn wegens te weinig NL-sprekers.
Enkel dat officiële papieren in het NL; maar dat is niet voldoende (zoals de VL denken).
Er moeten genoeg VL wonen en dan is het duidelijk dat men in VL is.

Verkeerspalen geel-zwart schilderen is niet genoeg.
Een dikke premie voor alle NLtaligen als ze hier een huis kopen zou alvast helpen. Geen twee of drieduizend euro of zo maar eerder twintigduizend of dertigduizend euro. Wedden dat het vrij vlug zou "vervlaamsen".
Karma is offline  
Oud 16 september 2011, 10:59   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hebt U iets tegen democratie?
Weet jij wel wat democratie inhoudt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 16 september 2011, 11:03   #64
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Weet jij wel wat democratie inhoudt?
Zeker; weet jij het?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 september 2011, 11:13   #65
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij deze is dat dus ook voorbij... U mag terug rustig ademhalen. Maar U moet niet euforisch doen de verfransing van de rand gaat doorgaan... FDF zal opkomen van Diest tot in Bever. U beseft toch wel dat dat ook de logica was achter een splitsing?
Ik heb nog geen enkele Franstalige partij horen zeggen dat ze niet meer zullen pleiten voor een uitbreiding van Brussel, dus ik denk niet dat dat juist is.

Voor wat betreft de rand... U lijkt me steeds maar bang te willen maken met een Franstalige aanwezigheid. Het laat me werkelijk volstrekt koud welke taal mensen onder elkaar wensen te spreken, hoor. Als ze zich integreren en de wetten naleven zijn ze welkom.
Nyquist is offline  
Oud 16 september 2011, 11:15   #66
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik heb nog geen enkele Franstalige partij horen zeggen dat ze niet meer zullen pleiten voor een uitbreiding van Brussel, dus ik denk niet dat dat juist is.

Voor wat betreft de rand... U lijkt me steeds maar bang te willen maken met een Franstalige aanwezigheid. Het laat me werkelijk volstrekt koud welke taal mensen onder elkaar wensen te spreken, hoor. Als ze zich integreren en de wetten naleven zijn ze welkom.
Brussel gaat nog worden uitgebreid met de 6 faciliteitengemeenten, nu dat de vlamingen die gemeenten hebben opgegeven worden ze klaargestoomd om voortaan bij brussel te horen.

BHV is GEEN zuivere splitsing, maar toch ben ik er vrij tevreden mee, omdat ik het véél erger had verwacht.
matthias999 is offline  
Oud 16 september 2011, 11:22   #67
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Michel gaat het FDF niet paaien met de financieringswet...
BWarrior is offline  
Oud 16 september 2011, 11:28   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik denk eerder dat Michel wat schuin op de buik is gaan liggen. Iedereen is het erover eens dat dit een zeer goede deal is geworden voor de Vlamingen. De Wever geeft dat zelf impliciet toe, ook al stond hij aan te zijkant wat toe te kijken en te hopen op een mislukking van de onderhandelingen. Maar het is waar, we zijn er nog niet, en de financieringswet zal niet gemakkelijk zijn.

Er is wel een lichtpunt: indien spelbreker Oliviertje wordt uitgeschakeld, zullen de onderhandelingen minder stroef verlopen.
Inderdaad.

De wind is daarmee uit de vlaamsnationalistische zeilen.
Maar ja, ze zullen wellicht geen enkel akkoord goed vinden, zelfs als er de handtekening van De Wever of Dewinter onder staat.
Henri1 is offline  
Oud 16 september 2011, 11:47   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als De Wever iets bewezen heeft dan is het dat de oplossing er veel rapper komt zonder hem erbij.
Tuttuttut, vandaag 16 september 2011: 460 dagen zonder regering.
Oud 16 september 2011, 11:49   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar sterk genoeg om BHV te splitsen waar de NVA het niet kon/kan.
Onzin. BHV is helemaal niet gesplitst.
Oud 16 september 2011, 11:51   #71
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Het volstaat naar één zaak te verwijzen om er een Egmont-akkoord van te maken, maar ik ga u niet verklappen wat het is.
De Brabander is offline  
Oud 16 september 2011, 11:54   #72
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar zie, tot zover de splitsing van BHV. MR blaast kartel met FDF niet op.
Dit betekend zo goed als BHV torpederen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110915_086
MR heeft nooit de intentie gehad om het FDF te laten vallen.
Leg eens uit waarom deze stellingname het BHV akkoord zou kelderen?
speurneus is offline  
Oud 16 september 2011, 11:56   #73
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
MR heeft nooit de intentie gehad om het FDF te laten vallen.
Leg eens uit waarom deze stellingname het BHV akkoord zou kelderen?
meer bevoegdheden voor Brussel, meer geld voor Brussel, minder rechten voor de Vlamingen in Brussel, overdracht bevoegdheden aan Metropolitaine gemeenschap, ...

keus zat.
Shadowke is offline  
Oud 16 september 2011, 11:58   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Snap je hem niet ? Wat de MR doet, is aan de Vlaamse Dweilen zeggen: ok, mannekes, jullie denken dat jullie een akkoord hebben over BHV en dus van de verkiezingen gered zijn. Voor dat akkoord zijn jullie plat op den buik gegaan, en je zou misschien kunnen denken dat je nu iets in ruil gaat krijgen. Maar vergis U niet: voor de financien moeten jullie OOK nog eens plat op den buik, of ik blaas hier alles op en ge moet naar de verkiezingen.

Dus braaf zijn en goed luisteren wat we U zeggen, of we sturen U toch nog naar de verkiezingen waar ge zo ne schrik van hebt. En begin niet te zeveren over overdrachten van financien naar de gemeenschappen ("de federale staat in gevaar brengen"), he. Zo gaat dat al niet gaan.
Uiteraard heeft MR wat betreft het socio-economische de beste kaarten in handen.
speurneus is offline  
Oud 16 september 2011, 12:00   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Wat ik lees is schermtaal van een politicus die de zwarte piet van zich af wil houden. Hij wil niet dat Maingain vertrekt maar die zal wel degelijk vertrekken (als dat akkoord overeind blijft).
Daar geloof ik niks van heel die cinema heeft maar één doel en dat is van het MR de sterkste onderhandelaar maken.
speurneus is offline  
Oud 16 september 2011, 12:00   #76
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
BHV is GEEN zuivere splitsing, maar toch ben ik er vrij tevreden mee, omdat ik het véél erger had verwacht.
Kortom, de Franstalige stratégie werkt bij u?
Hollander is offline  
Oud 16 september 2011, 12:02   #77
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
meer bevoegdheden voor Brussel, meer geld voor Brussel, minder rechten voor de Vlamingen in Brussel, overdracht bevoegdheden aan Metropolitaine gemeenschap, ...

keus zat.
Dus als Brussel meer geld en bevoegdheden krijgt blaast de MR het akkoord op?
Ik denk dat jij de discutie verkeerd begrepen hebt.

Laatst gewijzigd door speurneus : 16 september 2011 om 12:04.
speurneus is offline  
Oud 16 september 2011, 12:03   #78
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen probleem met Franstaligen in Vlaanderen, of om het even welke culturele groep. Het probleem onstaat enkel wanneer Franstaligen verklaren dat waar zij komen wonen, het onmogelijk nog Vlaanderen kan zijn.

Zolang de Franstaligen die attitude volhouden, heeft Belgie geen enkele toekomst.
ik geef je volkomen gelijk, maar nu doen we precies alsof enkel franstalige Brusselaars nog kweken. Vlamingen maken toch ook nageslacht en als die dan naar Waals Brabant verhuizen zouden ze net dezelfde attitude moeten aannemen in feite: "kompraunpas"
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 16 september 2011, 12:04   #79
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het niet over een politieke uitbreiding... die komt er nooit. En ik wil je ook niet "bangmaken". Alleen waarschuwen voor de realiteit... maar je hebt gelijk in wat je antwoord... is een pak slimmer dan wat we hier de laatste tijd gewoon zijn te lezen. Overigens past nu al 90% van de Franstaligen in Vlaanderen zich aan hoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 september 2011, 12:04   #80
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad.

De wind is daarmee uit de vlaamsnationalistische zeilen.
Maar ja, ze zullen wellicht geen enkel akkoord goed vinden, zelfs als er de handtekening van De Wever of Dewinter onder staat.
Ik heb nog een reuzetip om de wind uit de Vlaams-nationalistische zeilen te halen: splits België.
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be