Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 01:41   #21
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Zonder mijn toestemming en zonder toestemming van de huurder ( ligt in t'hospice ) dit is op zijn minst poging tot inbraak .
Maar ik heb het niet gemunt op die simpele , wel op de betrokken firma , die dergelijke mensen tewerkstelt omdat ze gehandicapten minder moeten betalen .
Gehandicapten trappen geen deur in, die zijn blij dat ze er een hebben.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 01:51   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Waar je dit gelezen hebt, weet ik niet
Het zit hem zo
Bij iedere verkoop MOET er een keuringsverslag van de electro bijzijn van een geregistreerde firma. (Vele firmas doen keuringen, maar hun verslag telt niet)
Dit verslag maakt deel uit van de definitieve verkoop bij de Notaris.
Zelfs indien er geen electro ligt (bij manier van spreken) is dit verplicht.
Doch voor de verkoper speelt dit geen rol ( indien de electro wordt agfgekeurd) verkoop kan steeds doorgaan.
De koper is wel verplicht om binnen de 18 maanden alle mankementen van dit keuringsverslag in orde te brengen.
Daarom in verkoopakte STEEDS laten vermelden dat de koper het huis verkoopt in de staat waarin het zich bevind ( anders kan koper later ev entueel verborgen gebreken inroepen)
Normalieter zijn die keurders van hoge kwaliteit en meestal roepen mensen firma's in als Vincotte enz......
Juist, maar als een regering een regel oplegt ter beveiliging en controles wil laten uitvoeren, moet ze ook een vaste prijs vastleggen. Mensen mogen hiermee de kost verdienen, maar deze regel is er niet gemaakt om weer superwinsten mee te maken. De winst maken andere maatschappijen al door de verplichte herstellingen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 02:15   #23
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Juist, maar als een regering een regel oplegt ter beveiliging en controles wil laten uitvoeren, moet ze ook een vaste prijs vastleggen. Mensen mogen hiermee de kost verdienen, maar deze regel is er niet gemaakt om weer superwinsten mee te maken. De winst maken andere maatschappijen al door de verplichte herstellingen.
Yep, groot gelijk
Maar heb je hier al eens iets deftigs gevonden van de regering ?
Oud 17 september 2011, 02:18   #24
subocaj

Standaard

Citaat:
Yep, groot gelijk
Maar heb je hier al eens iets deftigs gevonden van de regering ?
Ja, maatpakken, maar daar zit niets deftigs in.
Oud 17 september 2011, 02:29   #25
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maatpakken, maar daar zit niets deftigs in.
Ik zie Reynders meer rondlopen in een wit laken zoals de Romeinen
Oud 17 september 2011, 02:49   #26
subocaj

Standaard

Misschien binnenkort als de Michels hem doen struikelen. Zoals zijn vriendje Maingain.
Oud 17 september 2011, 03:12   #27
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wens ik een huis te verkopen , moet je daarvoor de elektriek laten keuren en het is voor af te smijten .
Laat ik daar iemand van een firma voor komen , gaat alleen naar binnen , komt na een half uur na buiten , zegt ie , er is zelfs geen elektriciteitsteller
Ga ik naar binnen , tussen de hondendrollen trappend , huurder is een terminaal zieke hondenliefhebber , teller is er uiteraard wel maar werkt niet gezien huurder zoals steeds elektriek aftapt van de buren
Loopt er een elektrieken draad uit een stal die op slot is , begint die pipo die staldeur open te breken terwijl ik nochthans de sleutel op zak had , in plaats van dat eens te vragen
Moraal van het verhaal , iemand had mij op voorhand gezegd , dat zijn van die vzw's die dat komen keuren , en inderdaad , die vzw's stellen langdurig werklozen tewerk aan de helft van de prijs , zijn ze van den dop af en moogt ge als verkoper nog eens 145 euro betalen om den elektriek en u deuren te laten vermassacreren door een mongool .
Alleen al de manier waarop je het verwoord en jij blijkt te redeneren is verdere reactie onwaardig. En dat is niet enkel mijn idee hierover.

Meer nog als jij het huis wil verkopen ben jij dan de eigenaar of de makelaar of in welke hoedanigheid opereer je hier?
En als het huis in zulke staat verkeerd nu ja dan heb ik daar zo mijn vragen bij.. huisjesmelkerij en onverantwoord gedrag komen bv spontaan naar boven en leidt mij weg van het beoogde onderwerp.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 07:38   #28
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Nergens staat dat je MOET een maatschappij nemen om de herstellingen te doen. Als je genoeg kennis hebt van de voorschriften kan je het zelf doen (alhoewel ik de meesten niet in staat zie een verdeelbord te installeren zonder professionele hulp).
DE meeste keurders die ik ken zijn zeer bekwame EN beleefde mensen die zeker geen deuren inbreken en andere van zulke indianenverhalen. Wel krijgen ze heel wat smeerlapperij naar hun hoofd van de eigenaar(zoals in dit geval ?) omdat ze een installatie (terecht)afkeuren.
Als u enigszins mee bent met de huidige reglementering dan zal u weten dat een brandverzekering een schadeclaim bij brand kan weigeren wegens het ontbreken van een keuringsverslag.
Het ontbreken van een algemene differentieelschakelaar (300mA) en differentieel voor vochtige ruimten (30mA), het ontbreken van een aardverbinding + een onvoldoende weerstand tussen de geleiders zijn de grootste reden om af te keuren en wees eerlijk DAT zijn allemaal maatregelen om de bewoner te beschermen tegen ongevallen (en een abnormaal hoge elektriciteitsfactuur wegens de onvoldoende weerstand).
a propos de normale prijs voor een keuring van een huishoudinstallatie bedraagt 130 euro.
voor een overzicht van de reglementering : http://www.atk.be/p_elektriciteit_huishoudelijk_nl

Laatst gewijzigd door rookie : 17 september 2011 om 07:53.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 07:41   #29
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wens ik een huis te verkopen , moet je daarvoor de elektriek laten keuren en het is voor af te smijten .
Laat ik daar iemand van een firma voor komen , gaat alleen naar binnen , komt na een half uur na buiten , zegt ie , er is zelfs geen elektriciteitsteller
Ga ik naar binnen , tussen de hondendrollen trappend , huurder is een terminaal zieke hondenliefhebber , teller is er uiteraard wel maar werkt niet gezien huurder zoals steeds elektriek aftapt van de buren
Loopt er een elektrieken draad uit een stal die op slot is , begint die pipo die staldeur open te breken terwijl ik nochthans de sleutel op zak had , in plaats van dat eens te vragen
Moraal van het verhaal , iemand had mij op voorhand gezegd , dat zijn van die vzw's die dat komen keuren , en inderdaad , die vzw's stellen langdurig werklozen tewerk aan de helft van de prijs , zijn ze van den dop af en moogt ge als verkoper nog eens 145 euro betalen om den elektriek en u deuren te laten vermassacreren door een mongool .
EEn elektriciteitskeurder en langdurig werklozen? Indien ie de juiste papieren heeft zou dit kunnen.
Oud 17 september 2011, 07:47   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar je dit gelezen hebt, weet ik niet
Het zit hem zo
Bij iedere verkoop MOET er een keuringsverslag van de electro bijzijn van een geregistreerde firma. (Vele firmas doen keuringen, maar hun verslag telt niet)
Dit verslag maakt deel uit van de definitieve verkoop bij de Notaris.
Zelfs indien er geen electro ligt (bij manier van spreken) is dit verplicht.
Doch voor de verkoper speelt dit geen rol ( indien de electro wordt agfgekeurd) verkoop kan steeds doorgaan.
De koper is wel verplicht om binnen de 18 maanden alle mankementen van dit keuringsverslag in orde te brengen.
Daarom in verkoopakte STEEDS laten vermelden dat de koper het huis verkoopt in de staat waarin het zich bevind ( anders kan koper later ev entueel verborgen gebreken inroepen)

Heeft geen waarde als het verborgen gebreken zijn.
Oud 17 september 2011, 07:50   #31
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
.
een onroerend goed wordt altijd verkocht met de zichtbare en onzichtbare gebreken op de ogenblik van de verkoop (standaardnotatie in de notariële akte van verkoop)

Laatst gewijzigd door rookie : 17 september 2011 om 07:51.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 09:43   #32
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Alleen al de manier waarop je het verwoord en jij blijkt te redeneren is verdere reactie onwaardig. En dat is niet enkel mijn idee hierover.

Meer nog als jij het huis wil verkopen ben jij dan de eigenaar of de makelaar of in welke hoedanigheid opereer je hier?
En als het huis in zulke staat verkeerd nu ja dan heb ik daar zo mijn vragen bij.. huisjesmelkerij en onverantwoord gedrag komen bv spontaan naar boven en leidt mij weg van het beoogde onderwerp.
Inzake autisme kan deze reactie wel tellen , ik begin over elektriciteitskeuring en huis af te smijten , begint er hier één over huisjesmelkerij
Het betrokken huis is uitgeleefd omdat huurder het niet verzorgde , heeft er 20 jaar in gewoond , slechts in 1 van de 5 kamers gestookt , goten niet gekuist zodat ze overlopen en heeft honderden hondendrollen niet opgekuist .
Nu begin ik ook al naast de kwestie te redeneren , is autisme betrappelijk
Oud 17 september 2011, 09:55   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is huurder Flamand en zo ja, welke partij draagt zijn voorkeur ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 10:22   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

den boel was toch niet in orde ?? dus goed dat er een keuring is, en kun je de kosten niet verhalen op diegen die het huis verkoopt, trekt dat af via de notaris
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 10:35   #35
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb wellicht een beetje lukraak een firma gekozen , maar wat er bij niet in kan dat mensen die deuren instampen om een stekker te controleren tewerkgesteld worden .
En dat ze hele dagen elektrische keuringen doen en zeggen dat er geen teller in de elektriciteitskast zit terwijl ze er met hun neus op staan
Wat er bij mij ni inkan dat jij

1- dit laat gebeuren terwijl je er bij staat

2- Geen klacht indient bij die firma

en last but not at the absolute bottom least
Citaat:
Het betrokken huis is uitgeleefd omdat huurder het niet verzorgde , heeft er 20 jaar in gewoond , slechts in 1 van de 5 kamers gestookt , goten niet gekuist zodat ze overlopen en heeft honderden hondendrollen niet opgekuist .
Dit gedurende 20 JAAR toeliet

Laatst gewijzigd door Quorn : 17 september 2011 om 10:37.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 10:58   #36
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet vijfjaarlijks laten keuren.
De Keurder is zeker geen debiel.
Oud 17 september 2011, 11:13   #37
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Wat er bij mij ni inkan dat jij

1- dit laat gebeuren terwijl je er bij staat

2- Geen klacht indient bij die firma

en last but not at the absolute bottom least
Dit gedurende 20 JAAR toeliet
Ach wat , het is een oud klein huisje , verhuurd in de lagere prijsklasse , 300 euro en dan kom je een pak risicohuurders tegen , ik had tientallen kandidaten , allemaal risicogevallen en ik bedoel het niet beledigend , soms kunnen ze echt niet betalen , betrokkene staat echter onder schuldbemiddeling , ik wordt betaald door een advocatenbureau en ik was toch al van plan om het ooit te verkopen voor bouwgrond maar dan moest ik er die pipo uitsmijten en ik ken hem al van in zijn jeugd enz..
Trouwens , door die persoon er in te laten leven heb ik serieuze winst gemaakt , de bouwgrond is de laatste 20 jaar bijna verdrievoudigd denk ik , dat haal je niet op de bank
En wat die firma betreft , het is een grote erkende firma , ze zijn telefonisch en per mail op de hoogte gebracht van de feitelijkheden .
Oud 17 september 2011, 11:15   #38
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is huurder Flamand en zo ja, welke partij draagt zijn voorkeur ?
Huurder is enkel geinteresseerd in wijn en bier .
Ik denk dat zijn favoriete partij interbrew is .
Oud 17 september 2011, 11:19   #39
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
den boel was toch niet in orde ?? dus goed dat er een keuring is, en kun je de kosten niet verhalen op diegen die het huis verkoopt, trekt dat af via de notaris
Feitelijk zijn dat kleine kosten , ik heb nodig epc , is eral , elektriciteitskeuring , komt eraan en bodemattest , is eral .
Het gaat feitelijk om een stuk bouwgrond van honderden vierkante meter , ik erger er mij enkel aan dat grote firma's zich ermee bezighouden van dergelijke mensen tewerk te stellen omdat hun personeelskosten dan wat lager zijn .
Hoe rijker ze zijn hoe liever ze geld zien blijkbaar .
Oud 17 september 2011, 11:25   #40
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach wat , het is een oud klein huisje , verhuurd in de lagere prijsklasse , 300 euro en dan kom je een pak risicohuurders tegen , ik had tientallen kandidaten , allemaal risicogevallen en ik bedoel het niet beledigend , soms kunnen ze echt niet betalen , betrokkene staat echter onder schuldbemiddeling , ik wordt betaald door een advocatenbureau en ik was toch al van plan om het ooit te verkopen voor bouwgrond maar dan moest ik er die pipo uitsmijten en ik ken hem al van in zijn jeugd enz..
Trouwens , door die persoon er in te laten leven heb ik serieuze winst gemaakt , de bouwgrond is de laatste 20 jaar bijna verdrievoudigd denk ik , dat haal je niet op de bank
En wat die firma betreft , het is een grote erkende firma , ze zijn telefonisch en per mail op de hoogte gebracht van de feitelijkheden .
Wa kom je dan ier kakke aigentlaik?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be