![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik geloof dat ik iets gelijkaardig in een andere draad ook al eens gezegd heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2011 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed opgemerkt van je. Wie heeft er belang te stoken tussen Turkije en Cyprus? is een andere interessante vraag. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 september 2011 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel Europa wordt overspoeld door vluchtelingen uit dat land, dat zich een grootmacht waant. Ze betalen er zelfs mensensmokkelaars voor, om dat land te kunnen ontvluchten. Hoe zou het komen dat Europa niet overspoeld wordt door mensen uit Syrië, Libië, Iran, ... ?
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Grieken hebben twee keer een enorme flater begaan tegen de Turken. Een keer in 1922 en een keer in 1974, waarover de plunderingen in deze draad nu gaan. Dat kon allemaal vreedzaam geregeld worden door toetreding van Turkije. Die staat nu op d e tocht. En Griekenland is de slechtste leerling van de EU-klas en zou er wel eens uit kunnen vliegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ha, een dubbele crisis dus. Enerzijds de Grieks/Brusselse fraude en daar bovenop een politieke crisis met Turkije.
Nu, voor de laatste ben ik niet zo bang dat die naar het Europese deel overslaat. Ik denk bv aan een actie van Turkije om het hele eiland (Cyprus) te bezetten. Dan staat de EU behoorlijk voor het blok: Turkije is nl een Navo partner en dan zou de Brusselse Bende van Drie wel eens voor ernstige problemen komen te staan, zouden ze ooit besluiten voor Cyprus te kiezen. En dat zie ik ten deze niet gebeuren. Daarmee zou Eno wel eens de nagel op de kop kunnen tikken. En zijn uitspraak dat de Grieken hun hand nu aan het overspelen zijn wel eens bewaarheid kunnen worden. Het is niet onwaarschijnlijk dat de Grieken proberen een directe confrontatie met Turkije uit te lokken. Turkije, op haar beurt zou natuurlijk de kans niet onbenut laten Griekenland in hun zwakke positie in de (politieke) flank aan te vallen. Het worden spannende tijden.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 18 september 2011 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cyprus wordt helemaal niet bezet door Turkije. Turkije vervult haar plichten om de internationale verdragen rond de onafhankelijkheid van Cyprus te garanderen. Indien Groot-Britannië hetzelfde had gedaan, dan zou de huidige situate al lang niet meer bestaan.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ticket enkele richting.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noord Cyprus is enkel door Turkije erkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Cyprusgedoe is opgeklopte zever om Turkije onder druk te zetten elders toe te geven m.i. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 september 2011 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat het de Grieks-Cyprioten zijn die, uit heimwee naar Griekenland, de hereniging met Turks-Cyprus per referendum hebben afgewezen. Je kan Turkije niet verwijten dat de Grieks-Cyprioten van geen vrede willen weten!
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zou natuurlijk kunnen dat samen met de Turken een heleboel fabrieken op de trein naar Turkije gezet worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Historisch gezien hebben er nooit Turken gewoond op Cyprus. Uit wikipedia: Turkish CypriotsEn die assimileren zich niet. Nooit. Nergens. Daarom: Turken buiten, uit heel Europa, inclusief Cyprus.
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
. Schending van de neutraliteit van Cyprus zou elk van de beschermlanden het recht tot interventie geven. Op deze bepaling beriep de Turkse regering zich in 1974. Terecht. Maar wat had Engeland daarin te zien? Het was Turkije niet die de Cyprioten bij Turkije wou voegen. Nee. Zoals ik al eerder zei, weer zijn de Grieken zwaar in de fout gegaan... Citaat:
Citaat:
Had de stemming anders uitgevallen, dan was het probleem van de baan geweest. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben I love Greece, maar ze deden enorme stommiteiten. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 september 2011 om 15:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() [quote]Yep
Tengevolge van een verdrag deden ze een terechte interventie Citaat:
Cultureel en ethnisch grotendeels tot Europa Er zitten in Cyprus ook haast honderduizend Europese immigranten Citaat:
Het zal al meevallen als ze niet massaal binnenkomen onder het communautair statuut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De allereerste mensen in Cyprus kwamen nochtans uit Turkije en Cyprus, gewoon omdat die landen het dichtstbij lagen. Dat was rond 9000VC. Als je over historische rechten wil spreken telt dat wel mee, niet? Daarom: Grieken buiten, uit heel Europa, inclusief Cyprus ![]()
|
![]() |
![]() |