Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 13:46   #341
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt het nu over emigratie. Naar het schijnt past dit zelfs niet in dit subforum.
http://forum.politics.be/showthread....40#post5231340
Ik pas me zelf niet aan aan alle aspecten van onze cultuur en zeden. Jij wel?
Bijgevolg verwacht ik dat ook niet van anderen.
Welke niet, welke wel?
Klederdracht? Spuwen op straat? Hou je je aan de wetten? Eet je tijdens de Ramaddan?
Hoofddoek?

Laatst gewijzigd door Quorn : 17 september 2011 om 13:46.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:46   #342
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Waarom ga je er na, hoeveel jaren al ondertussen, dan nog steeds op in?
Omdat deze dame zo dominant in iedere discussie aanwezig is met dezelfde retoriek wat alles lamgooit, dat je er niet omheen kunt!
Dus kun je jezelf er maar beter vrolijk over maken, niet soms?
Uiteindelijk is dit forum de wereld op zijn smalst hoor, al te ernstig moet je dit allemaal niet nemen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:49   #343
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke niet, welke wel?
Klederdracht? Spuwen op straat? Hou je je aan de wetten? Eet je tijdens de Ramaddan?
Hoofddoek?
Wat is er mis met mijn voorbeeld, kun je in Marokko op openheid rekenen wanneer je als feministe stelt dat de minirok de bevrijding is voor de vrouw en je ze daarom steeds en overal wil vragen, ook wanneer je achter het loket van de bevolkingsdienst in pakweg Casablanca gaat werken?
Volgens de redenering van Arti heb je recht op die eigenheid en moeten locals maar open zijn dan komt alles goed!
Vreemd genoeg stopt die redenering aan de Belgische grens voor haar...

Laatst gewijzigd door alice : 17 september 2011 om 13:49.
Oud 17 september 2011, 13:52   #344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U antwoord niet, en dat weet u ook wel, het eens proberen zou ik al aanmoedigen!
Dat kan je hier toch wel uit afleiden
Ook al leer je de taal, werk je, hou je je ten allen tijde aan de wet,
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=179

Omdat jij niet capabel bent om hier een antwoord in te zien; wil ik het nog eens in het lang uitschrijven :
Wat allochtonen horen te doen volgens mij is
1 Uiteraard zich houden aan de wet.
2 De taal leren
3 In de maatschappij "meedraaien" door werk te zoeken/te gaan werken/enige economische activiteit te ontwikkelen, om een inkomen te verwerven.
4 Open staan voor "de ander".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 13:55   #345
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je een DB'ke aangelegd waar al die linkjes volgens onderwerp/bron hebt ingedeeld?
Ik herinner me nog levendig hoe Alice reageerde op het topic dat ik opstartte, door niet te antwoorden on-topic maar door te protesteren dat dit niet thuishoorde in I&I.
Oud 17 september 2011, 13:59   #346
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat deze dame zo dominant in iedere discussie aanwezig is met dezelfde retoriek wat alles lamgooit, dat je er niet omheen kunt!
Dus kun je jezelf er maar beter vrolijk over maken, niet soms?
Uiteindelijk is dit forum de wereld op zijn smalst hoor, al te ernstig moet je dit allemaal niet nemen!
Je weet wat je niet mag doen met trollen ...
Oud 17 september 2011, 14:00   #347
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan je hier toch wel uit afleiden
Ook al leer je de taal, werk je, hou je je ten allen tijde aan de wet,
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=179

Omdat jij niet capabel bent om hier een antwoord in te zien; wil ik het nog eens in het lang uitschrijven :
Wat allochtonen horen te doen volgens mij is
1 Uiteraard zich houden aan de wet.
2 De taal leren
3 In de maatschappij "meedraaien" door werk te zoeken/te gaan werken/enige economische activiteit te ontwikkelen, om een inkomen te verwerven.
4 Open staan voor "de ander".
Ik wil antwoord op deze vraag
Ik ga als vrouw in Marokko wonen.
Ik ben feministe en geloof dat de minirok de vrouw heeft bevrijdt, bijgevolg wil ik dit steeds en overal dragen, moeten de locale Marokkaanse bevolking hiervoor openstaan of niet?
Heb ik recht om vanuit mijn eigenheid met minirok deel uit te maken van hun samenleving, en moeten zij dit accepteren en vooral respecteren of is het anders een bende haatzaaiende racistische rechtse inlanders die de migrant geen kans geeft?
Ik ben bereid Berbers en Arabisch te leren en uiteraard met minirok te werken op de dienst bevolking in Casablanca!

Lastig slikken he, dat koekje van eigen deeg , maar flink zijn zou u sieren!
Ge beseft toch dat anderen ook lezen Arti?

Laatst gewijzigd door alice : 17 september 2011 om 14:01.
Oud 17 september 2011, 14:18   #348
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil antwoord op deze vraag
Waarom zou ik je nog antwoorden.
Je zegt 2 maal dat er geen antwoord staat en een derde keer negeer je het.

Citaat:
Ik ga als vrouw in Marokko wonen.
Ik ben feministe en geloof dat de minirok de vrouw heeft bevrijdt, bijgevolg wil ik dit steeds en overal dragen, moeten de locale Marokkaanse bevolking hiervoor openstaan of niet?
Heb ik recht om vanuit mijn eigenheid met minirok deel uit te maken van hun samenleving, en moeten zij dit accepteren en vooral respecteren of is het anders een bende haatzaaiende racistische rechtse inlanders die de migrant geen kans geeft?
Ik ben bereid Berbers en Arabisch te leren en uiteraard met minirok te werken op de dienst bevolking in Casablanca!
Als jij wil discussiëren over emigratie, start daar dan een draad over op. Naar het schijnt moet dit in het subforum "internationaal".

Citaat:
Lastig slikken he, dat koekje van eigen deeg , maar flink zijn zou u sieren!
Ge beseft toch dat anderen ook lezen Arti?
Je beseft toch dat anderen wel klikken op een link.
Oud 17 september 2011, 14:22   #349
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij wil discussiëren over emigratie, start daar dan een draad over op. Naar het schijnt moet dit in het subforum "internationaal".
Je negeert dit heet hangijzer als een Shaytan in een wijwatervat.
Het gaat niet over emigratie maar INTEgratie.

Dus graag een antwoord op de minirok en op mijn vraag welke regels JIJ wel en niet zou volgen
Oud 17 september 2011, 16:20   #350
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik je nog antwoorden.
Je zegt 2 maal dat er geen antwoord staat en een derde keer negeer je het.

Je beseft toch dat anderen wel klikken op een link.
Geen antwoord dus, trek je dan zelf even je broek op want die hangt al geruime tijd op je knieen!
Oud 17 september 2011, 16:24   #351
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je negeert dit heet hangijzer als een Shaytan in een wijwatervat.
Het gaat niet over emigratie maar INTEgratie.

Dus graag een antwoord op de minirok en op mijn vraag welke regels JIJ wel en niet zou volgen
Dat antwoord gaat er gewoon niet komen, want dan moet er duidelijkheid komen over een aantal zaken die niet benoemd mogen worden, dat noem je nu een pijnlijke spreidstand, waarbij de vooral onthouden dat openheid en toleratie niet iedereen hoeft te worden opgelegd en ook niet voor iedereen gelden...tja..ik begrijp die logica ook niet hoor.
Oud 17 september 2011, 17:22   #352
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad.
Toch iemand hier die fatsoenlijk Nederlands kent!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
kan
Een beetje hulp nodig voor het onderscheid tussen kennen en kunnen?

Kennen heeft als hoofdbetekenissen 'onderscheiden, herkennen' en 'bekend, vertrouwd zijn met' en wordt daarnaast onder andere ook gebruikt in de betekenis 'door studie of oefening geleerd hebben', 'beheersen'. Kunnen heeft als hoofdbetekenissen 'mogelijk zijn', 'in staat zijn'. De betekenissen van beide werkwoorden zijn dus nauw aan elkaar verwant. Kennen heeft echter als overgankelijk werkwoord altijd een lijdend voorwerp bij zich.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/454/

Ik gebruik hier "kennen" in de betekenis van 'bekend, vertrouwd zijn met' en 'beheersen'.
"Kan" komt van "kunnen".
Begrijpt u?
Voor huiswerk : zoek het lijdend voorwerp dat ik gebruikt heb in mijn zin
Oud 17 september 2011, 17:27   #353
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt het nu over emigratie. Naar het schijnt past dit zelfs niet in dit subforum.
Ik pas me zelf niet aan aan alle aspecten van onze cultuur en zeden. Jij wel?
Bijgevolg verwacht ik dat ook niet van anderen.
Onze immigranten zijn hier geïmmigreerd maar daarvoor moesten ze uit hun land emigreren, dus ...
De samenhang tussen emigreren en immigreren is heel eng, die twee kan men nauwelijks scheiden.
Oud 17 september 2011, 17:34   #354
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze immigranten zijn hier geïmmigreerd maar daarvoor moesten ze uit hun land emigreren, dus ...
De samenhang tussen emigreren en immigreren is heel eng, die twee kan men nauwelijks scheiden.
Ik dacht dat ook, tot jij me overtuigde
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=40
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=45
Oud 17 september 2011, 18:03   #355
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zult zich dan ook wel herinneren dat mijn eerste post die u hier aanhaalt, sloeg op het feit dat u bezig was met hardnekkig over een feit in Brazilië te beginnen, daar waar de hele discussie toen ging over een feit dat hier gebeurd was en waar u zo weinig op kon zeggen dat uw enige verdediging was er dat Braziliaanse incident bij te sleuren. Iedereen was bereid het gedrag van de “emigranten” te veroordelen maar wees erop dat het absoluut niets te maken had met het onderwerp van de discussie. U ligt er duidelijk nog altijd wakker van dat u toen uw gelijk niet kon halen!

En ik heb een sterk vermoeden dat u ook nu weer probeert om een afleiding te creëren omdat u de autochtonen hier absoluut WIL veroordelen zonder te moeten ingaan op de vergelijking van Alice waarin een volledige parallelle situatie wordt voorgesteld. Uw affaire met de Brazilianen liep helemaal niet parallel met de toestand hier.

Hebt u mij onlangs niet terechtgewezen dat men anderen niet mag beoordelen/veroordelen? Doet u niet voortdurend hetzelfde als het om autochtonen gaat?

Die tweede post van mij is ook een antwoord geweest op uw eeuwige gedraai en het anders interpreteren van de woorden van mede-forummers die het niet met u eens zijn.

U eist uiterste tolerantie van de autochtonen hier. Maar als er een parallel voorbeeld gegeven wordt waarop u met ja of neen moet antwoorden, dan weet u niets beter te verzinnen dan oude koeien uit de gracht te halen om een rechtstreeks antwoord te ontwijken.

Durft u niet rechtuit antwoorden omdat u weet dat Alice gelijk heeft en dat u moet toegeven dat de tolerantie van autochtonen in andere landen veel minder groot is dan die van ons hier?
Oud 17 september 2011, 18:15   #356
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U zult zich dan ook wel herinneren dat mijn eerste post die u hier aanhaalt, sloeg op het feit dat u bezig was met hardnekkig over een feit in Brazilië te beginnen, daar waar de hele discussie toen ging over een feit dat hier gebeurd was en waar u zo weinig op kon zeggen dat uw enige verdediging was er dat Braziliaanse incident bij te sleuren. Iedereen was bereid het gedrag van de “emigranten” te veroordelen maar wees erop dat het absoluut niets te maken had met het onderwerp van de discussie. U ligt er duidelijk nog altijd wakker van dat u toen uw gelijk niet kon halen!
Marie, ik startte die draad op over emigranten in Brazilië naar aanleiding van dat incident in Brazilië. Hoe kan dat incident in die draad dan off-topic zijn.
Het ging niet over een feit dat hier gebeurd was!
Hoort emigratie thuis onder "I&I" of onder "Internationaal"?
Toen beweerde je toch "Internationaal".
Oud 17 september 2011, 18:31   #357
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marie, ik startte die draad op over emigranten in Brazilië naar aanleiding van dat incident in Brazilië. Hoe kan dat incident in die draad dan off-topic zijn.
Het ging niet over een feit dat hier gebeurd was!
Hoort emigratie thuis onder "I&I" of onder "Internationaal"?
Toen beweerde je toch "Internationaal".
Juist ja, zo zat het, ik had het verkeerd voor, sorry. Geef toe dat het niet normaal is hoe u er zomaar op goed geluk even net die posts van mij uithaalt waarmee u hier uw gelijk denkt te kunnen halen.
Er waren toen zoveel topics over flagrante voorbeelden van wandaden begaan door allochtonen dat het voor u moeilijk werd om uw gewone witwasserij verder te zetten, dus besloot u gauw een draadje te beginnen over het enige incident dat u op dat moment kon vinden van West-Europese emigranten (hoeveel waren het er ook weer? Eén of twee? ’t Waren toch Nederlanders, hé? U moet dat beslist weten met uw privé-database en uw medewerkers die voortdurend allerlei opzoeken!) en dat draadje was zo vergezocht en de bedoeling ervan zo overduidelijk om toch maar al die andere feiten te verdoezelen dat het moeilijk au sérieux te nemen was.
Vandaar.
Er bestond geen enkele gelijkenis met wat wij hier in ons land meemaken met de allochtonen. Dus hoorde het niet thuis onder I & I. Is het eruit verwijderd? Dat weet ik ook niet meer, hoor!

Krijg ik nu ook antwoord op mijn vragen? Of lukt het u weer niet om een duidelijk ja of nee antwoord te geven?
Oud 17 september 2011, 18:47   #358
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, zo zat het, ik had het verkeerd voor, sorry. Geef toe dat het niet normaal is hoe u er zomaar op goed geluk even net die posts van mij uithaalt waarmee u hier uw gelijk denkt te kunnen halen.
Ik gaf een link naar je post. Als je in de rechterbovenhoek na "Discussie" op ""Onze" migranten" klikt kan je zo veel nalezen als je goesting hebt.

Citaat:
Er waren toen zoveel topics over flagrante voorbeelden van wandaden begaan door allochtonen dat het voor u moeilijk werd om uw gewone witwasserij verder te zetten, dus besloot u gauw een draadje te beginnen over het enige incident dat u op dat moment kon vinden van West-Europese emigranten (hoeveel waren het er ook weer? Eén of twee? ’t Waren toch Nederlanders, hé? U moet dat beslist weten met uw privé-database en uw medewerkers die voortdurend allerlei opzoeken!) en dat draadje was zo vergezocht en de bedoeling ervan zo overduidelijk om toch maar al die andere feiten te verdoezelen dat het moeilijk au sérieux te nemen was.
Vandaar.
Er bestond geen enkele gelijkenis met wat wij hier in ons land meemaken met de allochtonen. Dus hoorde het niet thuis onder I & I. Is het eruit verwijderd? Dat weet ik ook niet meer, hoor!
Het is niet omdat je me net gelijk gegeven hebt, waarvoor mijn dank, dat je nu een hoop andere verdraaiïngen en oncorrectheden moet bovenhalen.
De vraag is simpel : Hoort emigratie thuis onder "I&I" of onder "Internationaal"?

Citaat:
Krijg ik nu ook antwoord op mijn vragen? Of lukt het u weer niet om een duidelijk ja of nee antwoord te geven?
Op deze vraag?
Hebt u mij onlangs niet terechtgewezen dat men anderen niet mag beoordelen/veroordelen? Doet u niet voortdurend hetzelfde als het om autochtonen gaat?
Het is eigenlijk off-topic.
Ja, ik heb je verteld dat je geen groepen mag beoordelen/veroordelen op basis van daden van feiten binnen die zogenaamde groep.
Neen, ik doe dat niet. Indien je van mening bent dat ik dat wel doe; graag citaat + link.
Oud 18 september 2011, 10:47   #359
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
............
En ik heb een sterk vermoeden dat u ook nu weer probeert om een afleiding te creëren omdat u de autochtonen hier absoluut WIL veroordelen zonder te moeten ingaan op de vergelijking van Alice waarin een volledige parallelle situatie wordt voorgesteld. Uw affaire met de Brazilianen liep helemaal niet parallel met de toestand hier.

Die tweede post van mij is ook een antwoord geweest op uw eeuwige gedraai en het anders interpreteren van de woorden van mede-forummers die het niet met u eens zijn.

U eist uiterste tolerantie van de autochtonen hier. Maar als er een parallel voorbeeld gegeven wordt waarop u met ja of neen moet antwoorden, dan weet u niets beter te verzinnen dan oude koeien uit de gracht te halen om een rechtstreeks antwoord te ontwijken.

Durft u niet rechtuit antwoorden omdat u weet dat Alice gelijk heeft en dat u moet toegeven dat de tolerantie van autochtonen in andere landen veel minder groot is dan die van ons hier?
Citaat:
Ik gaf een link naar je post. Als je in de rechterbovenhoek na "Discussie" op ""Onze" migranten" klikt kan je zo veel nalezen als je goesting hebt.

Het is niet omdat je me net gelijk gegeven hebt, waarvoor mijn dank, dat je nu een hoop andere verdraaiïngen en oncorrectheden moet bovenhalen.
De vraag is simpel : Hoort emigratie thuis onder "I&I" of onder "Internationaal"?

Op deze vraag?
Ja, ik heb je verteld dat je geen groepen mag beoordelen/veroordelen op basis van daden van feiten binnen die zogenaamde groep.
Neen, ik doe dat niet. Indien je van mening bent dat ik dat wel doe; graag citaat + link.
U blijft ontwijkende antwoorden geven en over andere zaken beginnen. Uw oordeel over de parallelle situatie die Alice schetst, hebt u nog altijd niet gegeven.

Beste Artisjok, u hebt een huishouden, een dochter en een drukke baan. Nochtans is er op dit hele forum niemand die meer tijd heeft om oude posts op te zoeken, niemand anders weet zo vlug een tegenstrijdigheid (altijd wat vreemd omdat het dan gaat om één post gelicht uit een hele discussie en één enkele post uit een hele discussie geeft altijd een vertekend beeld) te vinden.
Geef toe dat het heel eigenaardig is dat u daarvoor tijd vindt. Ik ga mij niet amuseren met links op te sporen in draadjes van maanden of jaren geleden. Ik vind dat een heel rare bezigheid, een bezigheid die getuigt van een haast paranoïde ingesteldheid en een heel wantrouwende geest of ... van een extra agenda!
Als ik verwijs naar uw baan, huishouden en kind dan is dat omdat het voor een gewone werkende vrouw onmogelijk is om te doen wat u hier doet : op 3 jaar bijna 23000 berichten plaatsen, voortdurend oude links zoeken (die vinden is toch ook behoorlijk tijdrovend !) en hopelijk nog enige sociale bezigheden hebben ... … behalve indien uw “programmeursjob” eigenlijk een ander soort computerjob is nl het opsporen van mensen die het met “iemand” zijn politieke inzichten niet eens zijn en deze mensen zoveel mogelijk jennen.
Beperk u tot het normaal discussiëren als iedereen hier of laat uw ware kleuren zien en geef toe dat u niet zomaar een Kortrijks huismoederke bent dat af en toe als hobby even op dit forum wat komt tokkelen.
Oud 18 september 2011, 11:47   #360
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijft ontwijkende antwoorden geven en over andere zaken beginnen.
Wat is hier ontwijkend?
Op deze vraag?
Jij ontwijkt mijn vraag naar citaat met link. Je negeert dit!
Citaat:
Uw oordeel over de parallelle situatie die Alice schetst, hebt u nog altijd niet gegeven.
Neen ik heb daar niet op geantwoord, Alice heeft daar nog altijd geen topic over opgestart in het juiste subforum.

Citaat:
Beste Artisjok, u hebt een huishouden, een dochter en een drukke baan. Nochtans is er op dit hele forum niemand die meer tijd heeft om oude posts op te zoeken, niemand anders weet zo vlug een tegenstrijdigheid (altijd wat vreemd omdat het dan gaat om één post gelicht uit een hele discussie en één enkele post uit een hele discussie geeft altijd een vertekend beeld) te vinden.
Geef toe dat het heel eigenaardig is dat u daarvoor tijd vindt. Ik ga mij niet amuseren met links op te sporen in draadjes van maanden of jaren geleden. Ik vind dat een heel rare bezigheid, een bezigheid die getuigt van een haast paranoïde ingesteldheid en een heel wantrouwende geest of ... van een extra agenda!
Als ik verwijs naar uw baan, huishouden en kind dan is dat omdat het voor een gewone werkende vrouw onmogelijk is om te doen wat u hier doet : op 3 jaar bijna 23000 berichten plaatsen, voortdurend oude links zoeken (die vinden is toch ook behoorlijk tijdrovend !) en hopelijk nog enige sociale bezigheden hebben ... … behalve indien uw “programmeursjob” eigenlijk een ander soort computerjob is nl het opsporen van mensen die het met “iemand” zijn politieke inzichten niet eens zijn en deze mensen zoveel mogelijk jennen.
Beperk u tot het normaal discussiëren als iedereen hier of laat uw ware kleuren zien en geef toe dat u niet zomaar een Kortrijks huismoederke bent dat af en toe als hobby even op dit forum wat komt tokkelen.
1. Het vraagt helemaal niet veel tijd om een post op te zoeken als je met de (zoek)functies van het forum overweg kan en met google.
2 Ik stel vast dat je toegeeft dat je uitspraak die ik aanhaalde tegenstrijdig is met je uitspraak in deze draad. Vandaar dat je mijn vraag niet beantwoordt : Hoort emigratie thuis onder "I&I" of onder "Internationaal"?
3 Moei je met je eigen privé-leven en maak je eigen rekening.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be