![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zal de Euro nooit een écht gezonde munt worden als de politici en de vakbonden in individuële lidstaten niet bereid zijn dezelfde sociaal-economische politiek te volgen.
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Mini-Belgie kunnen we inderdaad missen als kiespijn. De EU ook. De toekomst is aan de Nederlands-Vlaamse Unie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zij de Vlamingen loslaten en een begin maken aan het dekolonisatieproces. Overigens geeft uw persoonlijke visie niet noodzakelijkerwijs de mening weer van een meerderheid van de Nederlanders die zeer positief zijn over Vlaanderen en de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat ik voorstander ben van zo'n politieke unie in de EU. Integendeel. We hadden nooit moeten beginnen aan de euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De lastige omrekenformules verhulden het kwalijke feit dat winkeliers en overheidsinstanties hun prijzen en kosten voor het gemak naar boven afrondden. Thans is de euro - preciezer: de gebrekkige en ondoordachte invoering ervan - de oorzaak van de financiele chaos. De eurolanden ontberen de soevereiniteit om zelf hun rente te bepalen om schulden te betalen. Zie Griekenland. We hebben ons in 2002 in een bizar avontuur gestort en het breekt ons nu op. De wrange parallel die ik kan trekken, is dat zowel de euro als de financiele crisis ons ongevraagd wordt opgedrongen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkele Duitse politici van die Gruenen verklaarden daags na de ramp van Fukushima dat kernenergie in hun ogen een mensvijandige en onbeheersbare technologie is.
Datzelfde zou ik een op een van de euro kunnen zeggen: een consumentvijandig en onbeheersbaar financieel experiment.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 11 augustus 2011 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In mijn vriendenkring heb ik evenveel Nederlanders als Vlamingen en die relaties zijn zeer goed. Een 'dagje Gent of Antwerpen' is de oppervlakkigheid van de betekenis die jij eraan hecht bij mij allang voorbij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat die Griekse ecomonie betreft zou de toeristische sector toch een sterke troef moeten zijn?
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() 14-9-2011 België Spread 217
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Spreek voor uzelf, als Brabander ben ik blij dat we nu gewoon over de grens in Belgisch Brabant zoals het hoort dezelfde (OK idealiter Brabantse) munt hebben. Als de EU betekent, dat ik weer bij mijn Belgisch Brabantse Broeders kan horen, dan ben ik daar altijd voor. Desondanks vind ik dat Nederland en België de koers van Bondsrepubliek Duitsland behoren te volgen in het geval van de Euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien dat er na de ontnuchtering tijd vrij komt voor het berouwvolle besef dat het kwalijke en bizarre euro-experiment onze landen, onze economieën en ons werelddeel aan de rand van de economische afgrond heeft gedreven. Als het Constitutioneel Hof in het Duitse Karlsruhe even anders had beslist over de bestedingsvrijheid van de regering-Merkel om klakkeloos miljardensteun te blijven geven, dan was het gauw afgelopen met de eurotubbie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee terug protectionistisch achter de dijken gaat ook niet helpen, dat gaat ook veel geld kosten. Eventueel dat Griekenland de Drachme herinvoert in ruil voor kwijtschelding van schulden.
Het gaat erom, wat te doen in de huidige situatie, niet wat we, achteraf gezien, vooraf anders hadden moeten doen. De grootste weeffout van de Euro is dat het een monetaire unie is zonder een sterke politieke unie, dat werkt als het goed gaat, maar nu werkt het te traag voor de markt. De structuur om de Euro heen versterken is nu beter, dan dat iedereen weer zijn eigen munt invoert, wat (binnen Europese) handel gaat kosten en nog meer vertrouwen van de financiële markten doet verspelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Feit is dat België bijna failliet is. Wat mij betreft flikkeren ze dat achterbakse en gluiperige Belgentuig zo snel mogelijk uit de Euro! |
|
![]() |
![]() |