![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is nu pas dat men in België wakker begint te worden. Dus er is nog hoop. ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 september 2011 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is allemaal zo dubbel en complex..... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 september 2011 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuke draad, trouwens.
Voor een kosmopolitisch ingestelde, naar Bruxelles uitgeweken en aldaar met de Franco-Belgische en diverse andere culturen diepgaand contact hebbende West-Vlaming als ikzelf zou een onmiddellijke samensmelting van de Zuidelijke Nederlanden met de niet minder kosmopolitisch ingestelde, doch van vreemde overheersing duidelijk véél minder last gehad hebbende Noordelijke Nederlanden een bijzonder welgekomen verademing zijn. Hoe rapper met de muffe mottenballen-belgo-mystiek korte metten wordt gemaakt, hoe beter. De minst verzuurde, meest vrijmoedige én vrolijkste Vlamingen die ik ken zijn in Zeeuws-Vlaanderen geboren en getogen. Dat kan écht geen toeval zijn ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij hebt geen last van Alzheimer.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven vandaag nog steeds met de gevolgen van het separatisme, die in wezen de dominantie van de Franstalige minderheid over de Vlaamse meerderheid tot doel had. Die dominantie bestaat nog steeds, institutioneel bijvoorbeeld in de vele grendels op de democratie, maar ook psychologisch in de Vlaamse onderdanigheid: "de Franstaligen zullen niet toestaan dat...", "wie dacht dat we de splitsing van BHV konden doordrijven zonder toegevingen, mispakt zich", "de grondwet laat niet toe dat...", etc. etc. Om die gevolgen op te ruimen, is het nodig dat we een correct zicht hebben op hoe ze ontstaan zijn: door een brutale staatsgreep van de franstalige minderheid met de hulp van vijandige buitenlandse troepen, gevolgd door vele jaren van repressie.
![]() |
![]() |
#208 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En ook ik heb me daar al (meermaals) ondergedompeld. Bij elk van die keren werd een iets me pijnlijk duidelijk... Het zou niet lukken. De Vlaming is bekend meer rond de pot de draaien dan de doorsnee Nederlander, nogal botweg zijn mening (inclusief 'scheldwoorden') eruit laat vliegen. Ik zet het woord scheldwoorden tussen aanhalingstekens omdat ook dit verschilt tussen onze twee volkeren. Wat op zich niet echt een probleem is ware het niet dat het voor miscommunicatie kan (en zal) zorgen en dus vroeg of laat kwaad bloed zal zetten. Het mooiste voorbeeld heb ik ooit meegemaakt in een workshop in Eindhoven. 5 'bankgroepen' moesten elk proberen hun bank in een geslaagde fusie laten gaan. 1 Nederlandse 1 Belgische 1 Spaanse bank Zowel de rol van Nederlandse en Spaanse bank werden gespeeld door Nederlanders. De Belgische bank werd gespeeld door Vlamingen. De 5 verschillende groepen (5 keer een NL, BE en SP bank) werkten niet in elkaars buurt dus konden elkaars resultaten niet beïnvloeden. Geen van de 5 groepen slaagde erin de fusie te voltooien (ook al was het slechts een simulatie waar dus minder druk op de ketel staat) en in elk van de groepen was het falen van de fusie een direct gevolg aan een fundamenteel communicatie-verschil. Als dergelijke resultaten zich al voordoen in simpele workshops, dan krijg ik er al bij voorbaat hoofdpijn van als ik denk welke nieuwsberichten dat ik op het nieuws te zien/horen zal krijgen moest een Vlaamse staat en de Nederlandse staat proberen te fuseren. Een dergelijke unie is een zeer aantrekkelijk beeld, maar een utopie op zijn best. Verder is het ook niet noodzakelijk voordelig voor wat we bij voorbaat Vlaanderen zullen noemen. Nederland is het 12e gevaarlijkste land op gebied van de 'opwarming van de aarde'. Of je in dit thema gelooft of niet laat ik aan jou over ik zal het er niet verder over hebben, maar stel dat het nu eens wel zo is en Vlaanderen maakt deel uit van een unie met Nederland. Dan zullen wij tal van taksen moeten betalen voor een vernieuwd delta-plan waar wij geen baat van hebben, m.a.w. we krijgen door het klimaat alleen al een reden (voor sommigen tenminste) om zich te verzetten tegen dergelijke unie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() http://www.roepstem.net/hollandervlaming.html Hopelijk blijven ze wakker en wordt het pleit nu eindelijk beslecht. ![]() Vlaanderen Vrij Nederlanden herenigt u !!
![]() |
![]() |
#211 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik geef je volledig gelijk, zo denk ik er sinds enige maanden ook over. De taalgrens is het belangrijkste. Dat maakt ons op cultureel vlak meer gelijk. Maar vraag mij wel af of dit mogelijk is om te bereiken? En zouden de meeste nederlanders een bijkomend vlaanderen zien zitten? Vooral sociaal dan..
Alles zit in een context. (RS) Laatst gewijzigd door Stulens : 19 september 2011 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
opzouten met die gasten.
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Waarom niet? Alleen in jullie geschiedenisboekjes worden de verschillen zo benadrukt, voor ons zijn jullie gewoon een gezellig volkje in het zuiden, misschien wel een broertje. Wij hebben geen negatieve associaties.
![]() |
#217 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over cursusje, dit zeg ik omdat ik mij ook vaak schaam voor mijn mede-Nederlanders, en dan vooral de zogenaamde groep van "rechtvaardigen" die vaak willens en wetens de zaak belazeren. Dit zou eigelijk niet mogen! Over onze kruideniersmentalitieit, nog vòòr de reformatie waren de noord Nederlanders al een volkje van kruideniers, dit komt voort uit de vrije Germaans /Keltische denkwijze. Ieder voor zich en god voor ons allen. Dit heeft niets met religie van doen, hoewel sommigen dit gaarne geloven.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2011 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder sta ik nog altijd open voor een gelijkwaardige samenwerking binnen Europees verband en kijk met weemoed naar de oude Oranje vlag..... Ook dit is mijn/ons gemeenschappelijk verleden........ ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2011 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() pardon?
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1. Ik ben helemaal geen "kaalkop", maar los daarvan beoordeel jij dus mensen op basis van hun uiterlijk? 2. Extreem-rechts is in Vlaanderen overwegend PRO het fantasietje genaamd "Dietsland" of "Groot-Nederland": aanzienlijk deel van het VB, Voorpost, sommigen binnen N-VA. Ikzelf daarentegen ben niet eens rechts, laat staan dat ik tot de extreme zijde ervan zou kunnen behoren. Blijven trainen! ![]() |
|
![]() |
![]() |