![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister-President
|
![]() Helaas zie je wel vaker dat Nederlanders meegaan in het geweeklaag van de Vlamingen. Veel Nederlanders die in Belgie gaan wonen worden na verloop van tijd de grootste ollanderhaters. In mijn tijd in Vlaanderen heb ik de Vlamingen altijd van repliek proberen te dienen na de zoveelste zure oprisping over Nederland(ers). Dat waren ze niet echt gewend. De meeste Nederlanders in Vlaanderen laten zich passief in hun reet neuken.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 19 september 2011 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door -Jo- : 19 september 2011 om 19:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helaas blijven de Vlamingen toch onze naaste buren(ik zou ze zo omruilen als dat zou kunnen), dus je bent eigenlijk wel verplicht om goede betrekkingen te onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl WIJ al 150 jaar strijd leveren om het Nederlands te beschermen en jullie geen klop doen daarvoor! Integendeel, ons fruitsap is bij jullie liever "jus d'orange". Vlamingen mogen dan al een zwak volk zijn (in de zin van het kunnen opleggen van haar politieke wil) in Europees volkerenperspectief, maar over 1 ding mogen we zeker (en blij) zijn: we zijn niet het zwakste. Er lopen namelijk ook nog Nederlanders rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen is het enige gebied op aarde waar ik mij ooit onwelkom heb gevoeld, puur om mijn Nederlander-zijn. Dus ik vind het niks gek dat wij geen poot uitsteken voor jullie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#229 | |
|
![]() Citaat:
wel geinig hoe snel je anderen van arrogantie beschuldigd.
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() En wat hebben jullie zoal voor 'ons' gedaan, om het maar even over die boeg te gooien en in jouw redenatie mee te gaan?
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
P.S.: Nederlanders zijn volgens mij nog grotere workaholics. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 september 2011 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu is er weer een theatervoorstelling in Nederland uit Zuid Afrika (Vlaamse schouwburgen hadden geen belangstelling) : Afrikaaps. (zie hier) Met als ondertitel: Holland is Kaaps! De voorstelling zelf pakt overigens een zeer actueel (zeker in Vlaanderen) thema aan: De bevrijding van een taal van een (negatief) etnisch stigma. Immers, de meeste sprekers van deze taal zijn 'gekleurd', maar worden kundig de Angelsaksische kant op gemanouvreerd. In de voorstelling gaat het natuurlijk over het Afrikaans. Maar als we naar de Vlaamse media kijken en luisteren zouden we net zo goed kunnen denken dat de Nederlandse taal slegs vir blankes is. (*Franstaligen lachen hard*) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 september 2011 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ek praat slegs Nederlands en Afrikaans met haar, natuurlik. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 september 2011 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de Vlamingen zijn familie. Maar goed, ik begrijp je frustraties heel en voel met je mee. En ik moedig je ook aan om trots te zijn op Vlaanderen en daarmee ook af te geven op Nederland. En terecht ook, want heel veel hebben de Noord Nederlanders ook aan de Vlamingen te danken. Zelfs de kaas komt uit Vlaanderen, omdat Nederland vroeger te drassig was.... ![]() ![]() Grappig toch????? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog wat: de Atlantische denkwereld is een mengelmoes van Angelsaksische en Keltische cultuur (voorbeeld: Halloween). Tot de 5e eeuw na Chr. werd er in Nederland een Keltische taal gesproken (waarschijnlijk p-Keltisch, soort Welsh). Dus dat wij aansluiten bij de Atlantische wereld bevestigd ook mijn mening en stelling. Bovendien Fries is ook weer verwant aan Angelsaksisch, dus Engels.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus: gelieve op te houden met dat voortdurende gezeik over Groot-NL, zolang men vanuit NL niet eens ernstig moeite doet om VL te helpen in het beschermen van z'n identiteit en nastreven van z'n politieke autonomie, waarbij men desnoods bereid is zelf nadeel te lijden. pas dan, zal duidelijk worden dat die "liefde" voor VL echt gemeend is en eens wat verder reikt dan puur financieel / materialistisch gewin, al dan niet gekoppeld aan een belachelijke (!ocharme 50000km²) territoriale grootheidswaanzin. Laatst gewijzigd door -Jo- : 19 september 2011 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel ook of die er ooit zal komen.. ![]()
![]() |
![]() |
#239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En we worden en-passant nog extreem rechts genoemd ook, omdat de vendelzwaaiers volgens zijn leefwereld de enige voorstanders zijn van een toenadering tot Nederland. Staatkundig gezien klopt dat wellicht, maar er zijn best wel veel culturele Groot-Nederlanders binnen alle politieke spectra.
Laatst gewijzigd door Weyland : 19 september 2011 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
![]() |