![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Verdiende de regering van Willem I dan de schoonheidsprijs??
Ik dacht het niet. En als ik dan kijk naar hoe Amsterdammers zich al in Rotterdam arrogant opstellen, hoe moet dan een Vlaming dit dan beoordelen? Ik begrijp best wel de afkeer van ons praatgrage volkje. En dan spreek ik nog niet over ons beroemde opgeheven vingertje...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 september 2011 om 21:42. |
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
nu is het ook niet alsof het volk in (huidig) Nederland Willem I had gekozen he, net zo min als het volk in (huidig) België. die opgeklopte 'wijhebbendeHollandersbuitengesjotkoekendozenroman tici' zetten zich tegen Nederland af om een andere reden dan de door jou vermelde 'terechte reden'. Als je wat langer op dit forum leest wordt dat vanzelf duidelijk, net zoals duidelijk wordt dat de intelligentere forummers van links tot rechts in het spectrum het helemaal niet nodig hebben om zich tegen Nederland af te zetten, integendeel.
|
|
|
|
#243 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Banneling
|
Niet de enigen, wel diegenen die het meest opvallen en bekend zijn. De rest bestaat inderdaad ook wel, maar is gewoon té marginaal om er veel aandacht aan te besteden. Overigens is extreem-rechts voor mij net iets ruimer dan de gangbare verkrachtte definitie ervan, waar men mij oa ten onrechte toe rekent.
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
dubbel
Laatst gewijzigd door Weyland : 19 september 2011 om 22:05. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klokke Roeland is het officiële Gentse volkslied. Het wordt anno 2011 gezongen bij feesten en gelegenheden waar veel autochtone Gentenaars aanwezig zijn (in het dialect). Het lijkt er eerder op dat u van heel ver weg bent.
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin.
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Banneling
|
Helemaal geen onzin. Integendeel. Dat ‘weiniger’ wel degelijk eigen is aan de Nederlandse taal, bewijst zelfs een oude spraakkunst van de Hollander Pieter Weiland (Nederduitsche Spraakkunst), uitgegeven in 1829 (tijdens de laatste dagen van het zieltogende VKN).
Weiland zegt hierover het volgende: “… Daar de veelheid bij deze woorden (veel, weinig) zeer onbepaald is , zo hebben zij ook, op de wijze van de bijvoegelijke naamwoorden, den vergrootenden en overtreffenden trap, als : veel, meer, meest; weinig, weiniger, weinigst, ook minder, minst.” 'Weiniger' is misschien wel wat archaisch Nederlands (niet in Limburg dan), maar is zuiver Nederlands. En dus, nogmaals, E. Gidius ( én geestesgenoten) : ken uw taal!! Laatst gewijzigd door system : 20 september 2011 om 10:08. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Europees Commissaris
|
Is dat nu een positieve of een negatieve opmerking? Ik vermoed, gezien je geen boon hebt voor de Nederlanders een negatieve, dat de Nederlanders slecht zijn, maar dat wil zeggen dat de Walen vierkantswortel van slecht zijn en dat zou ik wel een vreemde opmerking vinden gezien je in Wallonië woont.
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind het alleszins een mooie gedachtengang, maar wat moet ik daar nu meer over zeggen? |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
2. Het is niet omdat u stempeltjes op iets kleeft, dat benamingen ook correct zijn. 3. Ik ben niet rechts. NSA ook niet. De NPD noemt zichzelf soms een Rechtspartei maar als men de standpunten bekijkt, is dat in feite moeilijk vol te houden. Wat is er rechts aan pro-euthanasie zijn? Wat is er rechts aan pro overheidsinmenging in de economie zijn? Wat is er rechts aan pro sterke sociale zekerheid zijn? Wat is er rechts aan anti-imperialisme? enz... Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|