![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Er bloeidde iets moois tussen die twee, en ik heb het met mijn olifantenpoten vertrappeld... Nu zal Raf Xenophon straal negeren, en het is mijn schuld...Ik zal me nooit vergeven... ![]() Sorry Xenophon jong ![]() ![]() Laatst gewijzigd door regenboog : 19 september 2011 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het resultaat mag er wel wezen.
Raf vind liegen en bedriegen OK, zolang het maar positief discriminerend is naar zijn mede-herenliefde-voorkeurhebbers.
![]() |
#305 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar Uw hele boutade, maakt dat nu dat liegen en bedriegen wel ok is?
![]() |
![]() |
#314 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet er nu al iemand waarom monogame homo’s die altijd veilig vrijen met hun partner ook uitgesloten moeten worden?
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 20 september 2011 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In andere woorden, je ijvert voor een strict individuele beoordeling van elke aangemelde donor. Niet risicogroepen uitsluiten, maar risicoindividuen. Hoe denk je dit te bewerkstelligen? Laten we je logica mss even toetsen. Onder drugsgebruikers en prostituees zal er ook altijd een aantal individuen zijn die bruikbaar bloed kunnen leveren op het moment van een bepaalde afname. Maar hoe komt het dat we die toch uitsluiten? Omdat ze tot een groep behoren waar ze een heel grote kans lopen om besmet te raken tegen de volgende afname. Met homo's is het is ongeveer hetzelfde. Sommige van hen (zoals jij Raf) koesteren een illusie dat het feit, dat 1 van 20 homo's seropositief zijn, niets met hen te maken heeft, dat ze erbuiten staan. Het is een gevaarlijke dwaling. Het grote verschil met de bovenvermelde drugsgebruikers en prostituees is wel dat ze eerder slachtoffer worden van het gedrag van hun partner of eigen kleine onvolkomenheden, dan dat ze er zelf op een besmetting aansturen. In andere woorden, homo's die zich als bloeddonor aanmelden (een darkroom homo zal daar niet verschijnen), zullen hun eigen risico op besmetting even laag inschatten als heterodonors en exact even 'zedig' (of 'onzedig') zijn als elke hetero die daar rondloopt. Het Rode Kruis rekent helemaal niet op de unieke zedigheid van hetero's en gaat er niet van uit dat hetero's overwegend monogaam en zijn, en homo's promiscu. Maar elke fout die homo maakt is gevaarlijker dan die van een hetero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, dat is niet hetzelfde. In de verste verte niet zelfs. Homo's worden niet uitgesloten op basis van het feit dat ze risicogedrag vertonen, maar op basis van hun lidmaatschap van de groep homo's.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Versta me niet verkeerd, het is normaal dat er met het bloed van homo's voorzichtiger wordt omgesprongen dan met dat van hetero's, het is ook normaal dat er verhoudingsgewijs meer homo's worden uitgesloten dan hetero's, wat niet normaal is is dat ALLE homo's worden uitgesloten. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 20 september 2011 om 11:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veranderd dat iets aan het feit dat Raf een held heeft gevonden in een liegende en bedriegende (en daartoe publiekelijk oproepende) radiopresentator die ook de herenliefde de voorkeur geeft? Citaat:
![]() |
![]() |
#320 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze hoeven maar exact hetzelfde gedrag te vertonen als een doorsnee hetero ( laten we zeggen, seriele monogamie met occasionele slippertjes) en toch meer gevaar te lopen. Waarom? Omdat al hun partners uit dezelfde kleine groep komen, en we weten dat er in die relatief kleine groep relatief veel seropositieven zijn. Bij elk slippertje, van henzelf of van hun (vaste) partner, lopen ze meer gevaar. En nu niet komen zeveren dat 'ik en mijn lief elkaar trouw zijn'. Ik geloof dit niet meer (en niet minder) dan bij een heterokoppel. Ik neem gewoon aan dat in de homogemeenschap tenminste evenveel slippertjes voorkomen als elders. En die eindigen dus vaker met een besmetting dan bij de hetero's. |
||
![]() |
![]() |