Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2011, 16:07   #301
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
17u ?

dat lijkt mij eerder op privé te wijzen, een beetje zichzelf respecterende ambtenaar is toch om 16u weg zeker ?

edit : als m al ni om 15u thuis is in t zelfde geval ...
Misschien is hij vroeger gestopt om bloed te gaan geven.
Oud 19 september 2011, 16:34   #302
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Geen nood. U mag dit als mijn allerlaatste reactie aan uw adres beschouwen. Vanaf dit ogenblik zal ik alles wat u op dit forum publiceert straal negeren, zoals ik dat nu ook al een maandje of twee met de berichten van uw idool Paulus doe.
Oh nee, wat heb gedaan !
Er bloeidde iets moois tussen die twee, en ik heb het met mijn olifantenpoten vertrappeld... Nu zal Raf Xenophon straal negeren, en het is mijn schuld...Ik zal me nooit vergeven...

Sorry Xenophon jong Wie weet wat je heb gemist....

Laatst gewijzigd door regenboog : 19 september 2011 om 16:38.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 18:44   #303
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
17u ?

dat lijkt mij eerder op privé te wijzen, een beetje zichzelf respecterende ambtenaar is toch om 16u weg zeker ?

edit : als m al ni om 15u thuis is in t zelfde geval ...
om 16:01...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 19:26   #304
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar het resultaat mag er wel wezen.

Raf vind liegen en bedriegen OK, zolang het maar positief discriminerend is naar zijn mede-herenliefde-voorkeurhebbers.
Oud 19 september 2011, 20:23   #305
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Oh nee, wat heb gedaan !
Er bloeidde iets moois tussen die twee, en ik heb het met mijn olifantenpoten vertrappeld... Nu zal Raf Xenophon straal negeren, en het is mijn schuld...Ik zal me nooit vergeven...

Sorry Xenophon jong Wie weet wat je heb gemist....
Ach, Raf zal me wel vergeven, als er wat tijd over gegaan is; zo ging het toch altijd in het verleden.
Oud 19 september 2011, 23:47   #306
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Veeg even dat schuim van je mond, wil je?
Spoel zelf maar je mond uit met groene zeep...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaats door Geert C.

Wat met homo's die alleen orale contacten hebben
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2011, 23:48   #307
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Alboreto de meelacher...
Oud 19 september 2011, 23:58   #308
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dus dhr de Cock wil een voorkeursbehandeling? Hij wil niet behandeld worden als de rest van de homo's, hij voelt zich bijzonder...beter?
Het Rode kruis is de organisatie die beslist, die organisatie's eerste en enige prioriteit is de gezondheid van ons allen. Die nemen geen beslissingen om die of diene groep te pesten.
Me dunkt dat Dhr. de Cock moeilijkheden heeft om zijn aard (en de daarmee verbonden zijnde gevolgen) te aanvaarden; misschien iets voor de roze ridders?
Mijn idee. Een kennis van mij geeft ook bloed, en hij werd vorig jaar geweigerd omdat hij pas een tattoo laten zetten had. Moest die nu verontwaardigd gaan janken dat getatoueerden gediscrimineerd worden ? Maar nee gij, die ging gewoon naar huis, die begreep dat....Zoals gelijk welke normale mens...
Oud 20 september 2011, 00:00   #309
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, ik begin me wat ongemakkelijk te voelen over de hoeveelheid aandacht die oppertrol Raf aan me besteed.
in t' Frans zouden ze zeggen : " t'as le ticket "...
Oud 20 september 2011, 00:01   #310
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen nood. U mag dit als mijn allerlaatste reactie aan uw adres beschouwen. Vanaf dit ogenblik zal ik alles wat u op dit forum publiceert straal negeren, zoals ik dat nu ook al een maandje of twee met de berichten van uw idool Paulus doe.

Persoonlijke aanvallen, zoals degene die ik hierboven wegknipte, worden niettemin onverminderd gerapporteerd bij de moderatie. U weze gewaarschuwd.
15.20 ...Zit u nog op uw werk, Raf ?
Oud 20 september 2011, 00:03   #311
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar het resultaat mag er wel wezen.

Raf vind liegen en bedriegen OK, zolang het maar positief discriminerend is naar zijn mede-herenliefde-voorkeurhebbers.
Dat weten we dan ook weer...
Oud 20 september 2011, 05:52   #312
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Mijn idee. Een kennis van mij geeft ook bloed, en hij werd vorig jaar geweigerd omdat hij pas een tattoo laten zetten had. Moest die nu verontwaardigd gaan janken dat getatoueerden gediscrimineerd worden ? Maar nee gij, die ging gewoon naar huis, die begreep dat....Zoals gelijk welke normale mens...
In zijn geval is er dan ook een reële reden om hem te weigeren. Ik heb daar helemaal geen probleem mee. Waar ik wèl een probleem mee heb, is het uitsluiten van mensen, louter en alleen op basis van hun lidmaatschap van een bepaalde minderheid. Dat is een ongeoorloofde discriminatie. Homo's worden niet geweigerd omdat hun bloed niet goed zou zijn, maar omdat ze homo zijn. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de homoseksuele mannen verkeert in perfecte gezondheid, evenals hun bloed. Er is geen reële reden voor het rode kruis om hen te weigeren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 06:20   #313
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ik wèl een probleem mee heb, is het uitsluiten van mensen, louter en alleen op basis van hun lidmaatschap van een bepaalde minderheid.
Bloedgevers zijn zowiezo een minderheid.
Citaat:
Dat is een ongeoorloofde discriminatie.
Zou je liever zien dat het bloed wel afgenomen wordt, en dan achter de rug om weggegooid, omdat homootjes zo'n tere gevoelige zieltjes zouden moeten zijn?
Citaat:
Homo's worden niet geweigerd omdat hun bloed niet goed zou zijn, maar omdat ze homo zijn.
Tja, statistiek is een stuk gereedschap van klootzakken nietwaar.
Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de homoseksuele mannen verkeert in perfecte gezondheid, evenals hun bloed.
Tja, zo'n strak afgetrainde balletdanser bijvoorbeeld, gezond zal ie wel zijn, op wat beroepsprobleempjes na.
Citaat:
Er is geen reële reden voor het rode kruis om hen te weigeren.
Het rode kruis vindt van wel.

Maar Uw hele boutade, maakt dat nu dat liegen en bedriegen wel ok is?
Oud 20 september 2011, 11:00   #314
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Weet er nu al iemand waarom monogame homo’s die altijd veilig vrijen met hun partner ook uitgesloten moeten worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zou je liever zien dat het bloed wel afgenomen wordt, en dan achter de rug om weggegooid, omdat homootjes zo'n tere gevoelige zieltjes zouden moeten zijn?
Het gaat hier ook niet alleen over homo's hé, bijvoorbeeld hetero-mannen die ooit eens één keer geëxperimenteerd hebben met een man maar sindsdien al twintig jaar met dezelfde vrouw vrijen worden ook uitgesloten. Dat is er toch los over? Ik kan begrijpen dat ze destijds toen er nog niet veel bekend was over HIV, misschien in een paniekreactie, een totaalverbod afkondigden, maar je zou toch echt verwachten dat we anno 2011 al wat verder zouden staan. Ik zei het al: zo lopen ze veel potentiële donoren mis wiens bloed minstens even veilig is als dat van de doorsnee hetero.

Citaat:
Tja, statistiek is een stuk gereedschap van klootzakken nietwaar.
Er is geen enkele statistiek die een dergelijk ruim verbod als het Rode Kruis hanteert rechtvaardigt.

Laatst gewijzigd door Geert C : 20 september 2011 om 11:22.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 11:19   #315
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Weet er nu al iemand waarom monogame homo’s die altijd veilig vrijen met hun partner ook uitgesloten moeten worden?
Dat mag men zelf weg laten na 6 maand.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 11:23   #316
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
In zijn geval is er dan ook een reële reden om hem te weigeren. Ik heb daar helemaal geen probleem mee. Waar ik wèl een probleem mee heb, is het uitsluiten van mensen, louter en alleen op basis van hun lidmaatschap van een bepaalde minderheid. Dat is een ongeoorloofde discriminatie. Homo's worden niet geweigerd omdat hun bloed niet goed zou zijn, maar omdat ze homo zijn. Het zal je misschien verbazen, maar de meerderheid van de homoseksuele mannen verkeert in perfecte gezondheid, evenals hun bloed. Er is geen reële reden voor het rode kruis om hen te weigeren.

In andere woorden, je ijvert voor een strict individuele beoordeling van elke aangemelde donor. Niet risicogroepen uitsluiten, maar risicoindividuen. Hoe denk je dit te bewerkstelligen?
Laten we je logica mss even toetsen. Onder drugsgebruikers en prostituees zal er ook altijd een aantal individuen zijn die bruikbaar bloed kunnen leveren op het moment van een bepaalde afname. Maar hoe komt het dat we die toch uitsluiten? Omdat ze tot een groep behoren waar ze een heel grote kans lopen om besmet te raken tegen de volgende afname.
Met homo's is het is ongeveer hetzelfde. Sommige van hen (zoals jij Raf) koesteren een illusie dat het feit, dat 1 van 20 homo's seropositief zijn, niets met hen te maken heeft, dat ze erbuiten staan. Het is een gevaarlijke dwaling.
Het grote verschil met de bovenvermelde drugsgebruikers en prostituees is wel dat ze eerder slachtoffer worden van het gedrag van hun partner of eigen kleine onvolkomenheden, dan dat ze er zelf op een besmetting aansturen. In andere woorden, homo's die zich als bloeddonor aanmelden (een darkroom homo zal daar niet verschijnen), zullen hun eigen risico op besmetting even laag inschatten als heterodonors en exact even 'zedig' (of 'onzedig') zijn als elke hetero die daar rondloopt.
Het Rode Kruis rekent helemaal niet op de unieke zedigheid van hetero's en gaat er niet van uit dat hetero's overwegend monogaam en zijn, en homo's promiscu. Maar elke fout die homo maakt is gevaarlijker dan die van een hetero.
Oud 20 september 2011, 11:48   #317
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In andere woorden, je ijvert voor een strict individuele beoordeling van elke aangemelde donor. Niet risicogroepen uitsluiten, maar risicoindividuen. Hoe denk je dit te bewerkstelligen?
Laten we je logica mss even toetsen. Onder drugsgebruikers en prostituees zal er ook altijd een aantal individuen zijn die bruikbaar bloed kunnen leveren op het moment van een bepaalde afname. Maar hoe komt het dat we die toch uitsluiten? Omdat ze tot een groep behoren waar ze een heel grote kans lopen om besmet te raken tegen de volgende afname.
Die worden uitgesloten op basis van het feit dat ze risicogedrag vertonen. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld...

Citaat:
Met homo's is het is ongeveer hetzelfde.
Nee, dat is niet hetzelfde. In de verste verte niet zelfs. Homo's worden niet uitgesloten op basis van het feit dat ze risicogedrag vertonen, maar op basis van hun lidmaatschap van de groep homo's.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 11:49   #318
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor zever? Risico-individuen zijn toch per definitie die individuen die tot een risicogroep behoren? En ik dacht dat die vragenlijst diende om die risico-individuen uit te sluiten, maar ik kan me vergissen uiteraard.

Citaat:
Met homo's is het is ongeveer hetzelfde. Sommige van hen (zoals jij Raf) koesteren een illusie dat het feit, dat 1 van 20 homo's seropositief zijn, niets met hen te maken heeft, dat ze erbuiten staan. Het is een gevaarlijke dwaling.
Het dringt blijkbaar niet tot jou door dat niet alle homo's tot die risicogroep behoren (net zoals niet alle hetero's tot een risicogroep behoren), enkel homo's die wisselende seksuele contacten hebben of onveilig vrijen behoren tot die risicogroep. Er zijn daarentegen ook vele homo's die even weinig kans maken op besmetting, of zelfs minder, dan de gemiddelde hetero. Hun uitsluiting is niet gebaseerd op gedrag.

Versta me niet verkeerd, het is normaal dat er met het bloed van homo's voorzichtiger wordt omgesprongen dan met dat van hetero's, het is ook normaal dat er verhoudingsgewijs meer homo's worden uitgesloten dan hetero's, wat niet normaal is is dat ALLE homo's worden uitgesloten.
Citaat:
Het grote verschil met de bovenvermelde drugsgebruikers en prostituees is wel dat ze eerder slachtoffer worden van het gedrag van hun partner of eigen kleine onvolkomenheden, dan dat ze er zelf op een besmetting aansturen. In andere woorden, homo's die zich als bloeddonor aanmelden (een darkroom homo zal daar niet verschijnen), zullen hun eigen risico op besmetting even laag inschatten als heterodonors en exact even 'zedig' (of 'onzedig') zijn als elke hetero die daar rondloopt.
Als ze monogaam zijn en steeds veilig vrijen is hun risico op besmetting ook effectief even laag.
Citaat:
Het Rode Kruis rekent helemaal niet op de unieke zedigheid van hetero's en gaat er niet van uit dat hetero's overwegend monogaam en zijn, en homo's promiscu. Maar elke fout die homo maakt is gevaarlijker dan die van een hetero.
Dient die vragenlijst dan niet om individuen die een "fout" maakten er tussenuit te halen?

Laatst gewijzigd door Geert C : 20 september 2011 om 11:57.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2011, 13:51   #319
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het gaat hier ook niet alleen over homo's hé, bijvoorbeeld hetero-mannen die ooit eens één keer geëxperimenteerd hebben met een man maar sindsdien al twintig jaar met dezelfde vrouw vrijen worden ook uitgesloten.
Ik hoor die anderen niet moeilijk doen en oproepen tot liegen en bedriegen.

Citaat:
Dat is er toch los over? Ik kan begrijpen dat ze destijds toen er nog niet veel bekend was over HIV, misschien in een paniekreactie, een totaalverbod afkondigden, maar je zou toch echt verwachten dat we anno 2011 al wat verder zouden staan. Ik zei het al: zo lopen ze veel potentiële donoren mis wiens bloed minstens even veilig is als dat van de doorsnee hetero.
Dat kan wel zo zijn, maar het Rode Kruis heeft nu eenmaal die regel, en zolang die al dan niet discriminerende regel in voege is, is dat gewoon zo.
Veranderd dat iets aan het feit dat Raf een held heeft gevonden in een liegende en bedriegende (en daartoe publiekelijk oproepende) radiopresentator die ook de herenliefde de voorkeur geeft?

Citaat:
Er is geen enkele statistiek die een dergelijk ruim verbod als het Rode Kruis hanteert rechtvaardigt.
Dat is pure interpretatie van de statistiek.
Oud 20 september 2011, 14:34   #320
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Die worden uitgesloten op basis van het feit dat ze risicogedrag vertonen. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld...
Ze worden uitgeslopten omdat ze meer kans lopen om besmet te worden. Zo zijn er meer risicogroepen, niet gebaseerd op individueel gedrag. Hoe die besmetting wordt opgelopen is een andere vraag.

Citaat:
Nee, dat is niet hetzelfde. In de verste verte niet zelfs. Homo's worden niet uitgesloten op basis van het feit dat ze risicogedrag vertonen, maar op basis van hun lidmaatschap van de groep homo's.
Ze hoeven helemaal geen risicogedrag te vertonen om meer gevaar op besmetting te lopen. Precies omwille hun lidmaatschap van de kleine groep homo's.

Ze hoeven maar exact hetzelfde gedrag te vertonen als een doorsnee hetero ( laten we zeggen, seriele monogamie met occasionele slippertjes) en toch meer gevaar te lopen. Waarom? Omdat al hun partners uit dezelfde kleine groep komen, en we weten dat er in die relatief kleine groep relatief veel seropositieven zijn.
Bij elk slippertje, van henzelf of van hun (vaste) partner, lopen ze meer gevaar. En nu niet komen zeveren dat 'ik en mijn lief elkaar trouw zijn'. Ik geloof dit niet meer (en niet minder) dan bij een heterokoppel. Ik neem gewoon aan dat in de homogemeenschap tenminste evenveel slippertjes voorkomen als elders. En die eindigen dus vaker met een besmetting dan bij de hetero's.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be