![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
België weigert onder druk van Vlaanderen het Europese handvest van minderheidstalen te erkennen. Of om het anders te stellen: Vlaanderen miskent de eeuwenoude cultuur van honderdduizenden Limburgse mensen omdat dit nadeel zou kunnen berokkenen aan een paar duizend Brabanders in de Vlaamse rand rond Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=241
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 september 2011 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 september 2011 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 september 2011 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=213 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.buienradar.nl/weersverwac...2.88&lon=50.85 http://www.guide-books.co.uk/Dixmuid...oftheYser.html http://users.skynet.be/ovo/BegijnhofDixmuide.html http://www.google.be/search?q=dixmui...2&ved=0CE8QsAQ http://teamfernandbrasseur.e-monsite...991692261.html http://www.alltravels.com/belgium/we...odation-668179 Enz, enz, enz. Gesnopen nu? Het wordt anders stilletjesaan tijd. Laatst gewijzigd door system : 21 september 2011 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er nu mis met het woord 'weiniger'? Elk jaar worden er massa's amper gebruikte modewoorden tot correct Nederlands gepromoveerd, maar tegelijk dienen oude streekwoorden uitgeroeid te worden of wat? Ik gebruik soms 'minder' en soms 'weiniger'. Je hebt voor dat woord trouwens niet eens een woordenboek nodig. Iedereen begrijpt het intuïtief. Het geeft een meerwaarde aan de Nederlandse taal naast 'minder' ook 'weiniger' te kunnen gebruiken.
Dat er iemand eens een gedicht schrijft met dat woord erin aub. Misschien krijgt het dan meer respect van een dwalende taalunie met taalimperialistische neigingen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 september 2011 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus: tap eens uit een ander vaatje. Laatst gewijzigd door system : 21 september 2011 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat van zodra West-Vlaanderen van de Verenigde Nederlanden deel uitmaakt, dat dialect in een mum van tijd als streektaal zal worden erkend. Dat is voor mij niet de belangrijkste reden om voorstander te zijn van de onmiddellijke aansluiting van Brugge en het Brugse Vrije bij de rest van Zeeuws-Vlaanderen, maar ik beschouw het wel als één van de vele kersen op de taart.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 september 2011 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het roven van andermans grondgebied is imperialisme.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Minister-President
|
![]() Nog meer...het is bezetting, diefstal.
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() Roven? Een grootstad breidt zich nu eenmaal uit. Dat is overal in de wereld een sociologisch gegeven door de verstedelijking in onze tijd. Vlaanderen heeft het ongeluk dat zijn (hm hm) hoofdstad een ... Franstalige stad is. Vraag is of we die verfransing kunnen tegenhouden met wetten. Ik hoop het, maar ik vrees er een beetje voor. Moest Brussel Engelstalig zijn geweest, het zou hetzelfde liedje zijn geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een officieel statuut voor het Duits is wel het minste dat de bewoners van de 'hoofdstad' van het land zichzelf cadeau zouden kunnen doen. Als er hier nu eens wat méér kiekenfretters en daardoor wat minder kiekens zouden rondlopen ...
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Leg me dan eens uit hoe volgens u deze 'georganiseerde diefstal' door de Franstaligen in het Brussels gewest in mekaar steekt. Ik ben benieuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |