![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
|
![]() Het al dan niet hebben van anale seks is helemaal geen criterium voor het Rode Kruis. Zij vragen enkel of je seks hebt met mannen. Blijkbaar weten zij al evenmin dat enerzijds niet alle homo's en anderzijds ook sommige hetero's anale seks hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien die er niet is, is het een zaak van de kans op besmetting zo laag mogelijk te houden, terwijl je wel nog genoeg bloed inzamelt. Dus zoveel mogelijk risicogroepen eruit, maar niet zóveel risicogroepen eruit dat je geen bloed meer genoeg hebt, want dan sterven er mensen wegens gebrek aan bloed. Ik het ideale geval krijg je enkel bloed van nonnekes die in een gesloten gemeenschap leven, maar daar komen we niet mee toe. Vrouwen zijn statistisch veiliger dan mannen, maar met enkel vrouwen komen we ook niet toe. Het enige criterium om bloeddonoren te selecteren zou de veiligheid van het bloed mogen zijn, en niet iets als 'het gevoel gediscrimineerd te worden'. Mochten we toekomen met enkel vrouwelijke donoren, lijkt het mij alvast een prima idee om gewoon geen bloed meer te aanvaarden van mannen, omdat ze dus inderdaad statistisch gezien een hoger risico lopen op HIV. Daarmee sluit je meteen ook een aantal bijkomende risiso's uit doordat mensen liegen of gewoon weinig inzicht hebben in hun eigen gedrag. Ik blijf dus vinden dat homoseksualiteit weldegelijk als extra criterium moet blijven doorwegen op de selectie. Een levenslang verbod is natuurlijk onzinnig.
![]() |
![]() |
#485 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() volgende week komen de AB bloedgroepdragers op straat. Zij voelen zich gediscrimineerd omdat er meer O bloedgroepdragers rondlopen en dat is niet eerlijk!
![]() |
#486 |
|
![]() Ik heb niets gefabriceerd, SDX. Hetero's worden gevraagd of ze wisselende contacten hebben en men moet er dus op vertrouwen dat ze eerlijk antwoorden. Van homo's wordt niet gevraagd of ze wisselende contacten hebben, noch of ze veilig vrijen... ze worden gewoon per definitie geweigerd. Jij antwoordde op een bericht van Geert C dat men dat toch ook gewoon kon vragen aan homo's met de post die ik citeerde. Waaruit ik enkel kan besluiten dat je hetero's betrouwbaarder acht dan homo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
|
![]() Als je alle vrouwen en alle mannen op een hoop gooit wel ja. Maar vrouwen die anale seks hebben met een man zijn statistisch ongetwijfeld een groter risico dan mannen die geen anale seks hebben. En daar wordt bijvoorbeeld op geen enkele manier mee rekening gehouden. Met andere woorden, je kan eigenlijk ook niet vertrouwen op die grove statistiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alle reden om ze te vragen geen bloed te geven en zelfs om ze als bloedgever te weigeren. De volksgezondheid is immers stukken belangrijker dan de tere zieltjes van wat mensen die zich onheus bejegend voelen. En als homo's dan zo absoluut wel bloed willen geven, dan staat niets hen in de weg om zelf een bloedgeversclub op te richten. Het Roze Kruis of zo.
![]() |
![]() |
#489 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar omdat ik normaal geen moeilijk mens ben. Zal ik mijn eigen tekts waar U zo'n probleem mee hebt herquoten, accentueren en aanpassen zodanig uw teergevoelig zieltje er wel mee om kan. (sommigen gaan er van uit dat ik geen mens ben) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zou kunnen, als de "eisenden" buiten bloed, ook de testen integraal "doneren", zonder tussenkomst van het RIZIV.
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er van af... Is er een objectief verantwoorde reden waarom mensen die een zware oogoperatie hebben gehad levenslang worden uitgesloten?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 september 2011 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn 2 publieke voorbeeldjes nietwaar. Ikzelf ga er van uit dat niet elke homo gelijkgestemd is met deze 2 voorbeeldige ,liefhebbende heren. Maar toch, er kruipt toch een twijfel in mijn gedachtengang nu.
![]() |
![]() |
#494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een mogelijk verhoogde kans op Creutzfeldt-Jakob, een ziekte die overdraagbaar is door bloed. En de testen daarop zijn tijdrovend en peperduur. Dit is ook een reden waarom mensen die transplantaties hebben ondergaan, zelfs al zijn ze terug in perfecte gezondheid (een zeer kleine minderheid tot nu toe) ook geen bloed mogen geven.
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig niet nee, vele homo's , en hetero's overwegen nog niet eens bloeddonor te worden, en eisen hun "recht" op vrijwilliger zijn niet op.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 september 2011 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Laten we nu even vergeten over homo's en hetero's. Stel dat je toevallig te horen of te lezen krijgt dat er ergens een groep is waar meer gevallen van een bepaalde aandoening voorkomt dan gemiddeld (zeker niet bij iedereen in die groep, gewoon bij meer dan gemiddeld). Erbij wordt vermeld dat het bloedgeven door iemand van die groep sterk afgeraden wordt, uit voorzorg. Je slaat die bladzijde om en staat daar helemaal niet bij stil, omdat deze manier van handelen perfect normaal is en de enige denkbare als je tenminste de belangen van volksgezondheid au serieux neemt. Een groep met een verhoogd risico op een ziekte, uiteraard enkel wanneer het oorzakelijk verband tussen de ziekte en de groep herhaaldelijk aangetoond wordt, wordt altijd als donor in z'n geheel geweigerd, ondanks het feit dat lang niet iedereen in die groep ziek wordt. Men last een veiligheidsmarge in, uit elementaire voorzorg, en er is niemand die daar ooit over valt. En nu vul het woord 'homo's' in, en het kot wordt te klein. Niet omdat de behandeling van homo's in dit opzicht incorrect zou zijn (en ze weten zelf goed genoeg dat het juist en correct is), maar omdat er een seksueel stigma op homoseksualiteit rust dat versterkt lijkt te zijn door deze bijkomende uitsluiting. Het echte probleem hier is eerder het seksuele stigma van homoseksualiteit. Dat zouden we moeten bespreken, en niet het Rode Kruis dat enkel weigert homo's anders, exclusief, te behandelen dan zijn andere potentiele bloeddonoren, en dat ten koste van zijn zieke klanten. Laatst gewijzigd door regenboog : 23 september 2011 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 september 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |