![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niks met percenten te maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Schepen
|
![]() Te duur, inefficient en onnauwkeurig. Goedkoper, efficienter en nauwkeuriger is een 'verdachte' groep in z'n geheel te weren, en niet zitten redetwisten of dit 'individueel geval' van Raf of Manuel nu veilig genoeg is of niet.
Da's indien je op de gezondheid van de bloedontvangers concentreert natuurlijk, en niet op de goede naam van de bloedgevers. Wat is belangrijker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ja, heel juist, liever mensen ongeneeslijk ziek maken dan ons gezond verstand gebruiken. Joepiee, laten we wat ongeneeslijke ziektes verspreiden: het treft toch maar enkelen en ik zal er wel niet bij zijn, is zowat de gedachtengang van uw post.
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle geval, ge moet U dus niet geviseerd voelen. Niet alleen de liefhebbers der herenliefde zijn uitgesloten van bloedgeven. Maar blijkbaar is het toch alleen deze kleine groep gediscrimineerden die individuen onder hun rangen heeft, die liegen en bedriegen publiekelijk promoten.
![]() |
![]() |
#509 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek dat in Uw bolleke, of is uw blik roze beneveld door de ogenschijnlijke persoonlijke discriminatie dat U zulke informatie niet meer kan bevatten? Citaat:
Hetero's die eerlijk hun vragenlijst invullen, en in een gediscrimineerde groep vallen, zoals de geopereerden, de wereldreizigers, de sexueel zeer actieve hetero's worden evenzeer niet aanvaard, en dat heeft niks met perversiteit te maken, alleen met de criteria opgesteld door mensen die met een aantal menselijke factoren rekening moeten houden. Helaas is het evenzeer te duur om elke potentiele donor aan de leugendetector te hangen, en gaat de "eerste selectie" uit van eerlijkheid. Als U en een paar van Uw gelijkgezinden blijven oproepen tot oneerlijkheid, leugens en bedrog, gaat dat Uw zaak zeker geen goed doen.
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gescreend. Anglisisme , betekend in gewoon dagdagelijks gebruik, "werd onderzocht en is gefilterd op bepaalde eigenschappen".
Typo's zijn belangrijker dan de essentie van de zaak nietwaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 september 2011 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Integendeel, dat bent jij (en andere homo's) die zeer duidelijk onder deze perceptie lijdt en denkt dat deze uitsluiting een zeer slechte pr is voor de homozaak. Het zou beter zijn mochten we de pr-belangen van homogemeenschap en de belangen van de volksgezondheid gescheiden kunnen houden. Vind je niet? Laatst gewijzigd door regenboog : 23 september 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Los daarvan : ik zie wel wat je wil zeggen, het nul-risico dat er besmette mensen toch bloed geven, bestaat niet. Maar we moeten de grens toch ergens trekken, nietwaar ? Door de gevaarlijkste groep sowieso uit te sluiten zijn er volgens mij ( en vooral volgens het Rode Kruis ), al heel wat besmettingen voorkomen. Het staat je natuurlijk vrij daar anders over te denken, maar gelukkig heb jij niks te zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Banneling
|
![]() Vraag dat aan het Rode Kruis . Zij hebben dat besluit genomen. Zijn zij nu onnozelaars volgens jou ? Je mag dat denken, maar ik geloof hen toch eerder dan jou en je makkers. Ik vind de verantwoordelijken van het Rode Kruis betrouwenswaardiger als jullie. ( jullie : een groep van wie 1 op 20 met aids besmet is )
Laatst gewijzigd door den dinges : 23 september 2011 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een man die 40 jaar geleden eens een ervaring gehad heeft zoals jij stelt, zal er wel verjaring zijn zeker. Die zou dan ook wel idioot zijn om zichzelf als homo te profileren, als het bij die éne ervaring bleef. De uitsluiting is wel degelijk voor gasten die de hele tijd door in dat milieu, en in die sexbeleving zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen betere remedie tegen al die zogenaamde discriminaties dan de vrije markt. Werkt mijn bedrijf slechter met autochtonen dan met mohammedanen? Dan ga ik failliet en uiteindelijk krijgt de mohammedaan de beste baan. Werkt het andersom? Pech voor degene die slechter werkt. Wetten en anti-racisme-centra zijn daar niet voor nodig.
Hetzelfde met bloed: wie ervoor moet zorgen dat het getrokken bloed zo kiemvrij mogelijk is, kan daarvoor goede of slechte criteria hanteren, en als de criteria slecht zijn, zou deze organisatie een concurrentienadeel moeten kunnen oplopen, zodat de efficiëntste praktijk overleeft. Of die dan door deze of gene groep als leuk of discriminerend ervaren wordt, is allemaal irrelevant voor een efficiënt functionerende hulpverlening.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Met hun seksueel gedrag, je weet wel, datgene waarover hetero-donoren een vragenlijst moeten invullen. ![]() Citaat:
![]() Wie niet aan de tombola deelneemt maakt geen kans op één van de prijzen hé. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 23 september 2011 om 19:09. |
||||||
![]() |
![]() |