![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zei dus ook _ dat wordt nog lekker makkelijk vergeten bij het citeren _ dit : "Ik heb wel een probleem dat men mensen automatisch in die groep plakt aan de hand van een gemeenschappelijk kenmerk dat op zich volledig los staat van alle eigenschappen en factoren die net maken dat die groep zo'n risico-groep is verworden." Een belangrijke nuance die maakt dat : Citaat:
Dat zou van hetzelfde kaliber zijn dan dat voorbeeldje ( post #469 ) van Savatage waar je dan die betrokken persoon die die 7 maanden lang in Congo in onontwikkeld gebied gaat helpen als vrijwilliger permanent zou gaan uitsluiten Citaat:
Ik las ergens dat het voorkomen van hiv bij mannen ( Nederlands onderzoek ) tot meer dan 4x hoger zou liggen dan bij vrouwen. Dus indien we mannen bv zouden schrappen .... 'tjah dan zakt het aantal donoren terug tot zowat 50%... nog doenbaar ? En vergeet ook niet dat die mannen dan weer wat gaan neuken met hun resp. vrouwen die niet weten hun manlief bij de hoeren geweest is Citaat:
't Is niet omdat jij selectief quot dat het gene is dat ik zou beweerd hebben. Ik stel in feite net het omgekeerde. Ik stel dat je best wel zoiets als risicogroepen kan erkennen ( al maar goed ook ) en daar ook statistisch mee kunt rekening houden maar dat ge de mensen de mogelijkheid moet gunnen om zich net uit die statistische groep te kunnen onttrekken ( cfr. zie problematiek met bv autoverzekeringen ) En die mogelijkheid wordt homoseksuelen niet geboden gewoon omwille van hun seksuele geaardheid dat an sich volledig los staat de risico groep homo's. En ik vrees dat naar de toekomst toe... nu de slinger van hiv-besmettingen zich enigszins naar de andere kant toe beweegt het rode kruis uiteindelijk niet maar die luxe zal hebben om heel der groepen met al dan niet vermeend risico-profiel even te gaan uitsluiten. Ik vrees ook dat weldra zowel het rode kruis en de Belgische staat ook op hun donder zal krijgen vanwege Europa inzake dat als differentie-beleid vermomd discriminerend parcours. Toch vreemd dat in de rest van Europa men al afgestapt is van homo's tout court te gaan weigeren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt daar eens mee gelachen zoals de keer dat Belgie veroordeelt werd voor het gebrek aan rechten van haar gevangenen, en dan gaat het leven verder zoals voorheen.
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze dienen dan net aan dezelfde voorwaarden te voldoen als de rest en hebben hetzelfde risico ( misschien zelfs minder ... zoals al uitgelegd ) Maar ik zie dat ook gij totaal geen bezwaar zou hebben moest het rode kruis bv morgen tot de beslissing komen alle mannen te weigeren wegens het aanzienlijk hoger risico op hiv binnen die groep tov van de vrouwen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook U negeerd mijn opmerking dat zelfs met dat "directeursloongegeven" er niet genoeg geld overblijft om alle bloeddonaties afzonderlijk te testen op alles. Met de huidige discriminerende "filtering" is er maar een deeltje van het bloed dat afgevoerd mag worden wegens besmet met het een of ander, omdat iemand die in in eer en geweten heeft geantwoord toch besmet is. De oproep van de presentator om te liegen en bedriegen zou tot gevolg kunnen hebben dat mensen die weten dat ze iets dragen wat bloedbesmettelijk is, toch gaan bloedgeven, net omdat het "tegen discriminatie" is. Wat meer bloed uit omloop haalt, of erger, mee in omloop zou kunnen komen.
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord is simpel "het is nu eenmaal de regel van de organisatie".
![]() |
![]() |
#587 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je dat zo : Citaat:
Maar dat staat, mijn inziens wel los, van verdere argumentatie .... op de argumentatie in die specifieke die post na dan want daar 'gebruikt' hij dat argument dat het perfect zou kunnen.... wat dus niet waar is moest hij waarheidsgetrouw die vragenlijst invullen. En wat ik bedoelde met dat "Niet bedoelde zoals 't overkwam" Ik hoop dat hij het dus had over met meerdere seks gehad of met meerder personen seks hebben maar hopelijk wel wat safe. De juiste toedracht zullen we maar aan hem vragen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, ik was het gisteren nog aan het denken, die praha is een van de meer grappige posters hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ingezamelde bloedgiften worden getest op een besmetting met hiv (het virus dat aids veroorzaakt) en andere door bloed overdraagbare ziektes. Dit is noodzakelijk om te vermijden dat besmette bloedstalen in de bloedvoorraad terechtkomen. De kans dat deze strenge laboratoriumtests een besmetting niet kunnen aantonen is minimaal maar blijft reëel omwille van de vensterperiode of de blinde periode. Dit is de periode tussen de besmetting en het moment dat deze besmetting kan aangetoond worden met tests op het bloed. Wanneer iemand recent een besmetting met bijvoorbeeld hiv heeft opgelopen, zullen tests deze besmetting misschien nog niet kunnen aantonen. Door personen met een verhoogd risico op het doorgeven van een besmetting te vragen om geen bloed te geven, wordt het risico dat er besmette bloedzakjes in de bloedvoorraad terechtkomen tot een minimum beperkt. Recente rapporten van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid leren dat op ongeveer 100 Belgische homomannen 1 persoon besmet is met hiv. Bij Belgische heteromannen zijn 1 op ongeveer 5000 personen besmet met hiv. Ook andere seksueel overdraagbare aandoeningen waartegen het condoom geen volledige bescherming biedt en die via het bloed kunnen doorgegeven worden (zoals syfilis en gonorroe), komen meer voor bij mannen die seks hebben met een andere man. Dit blijkt opnieuw uit onderzoeksgegevens van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid. Niet alle mannen die seks hebben gehad met een andere man lopen risico op besmetting. De meeste homomannen nemen hun verantwoordelijkheid en gebruiken altijd een condoom bij het vrijen wat relatief veilig is. Maar om een maximale veiligheid van het bloed te garanderen en om het overdrachtsrisico van hiv/aids, syfilis en andere seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s) door bloedtransfusie tot een minimum te herleiden, vraagt het Rode Kruis alle mannen die seks hebben met een andere man om geen bloed te geven. Dat lijkt mij een objectief en te verantwoorden reden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 september 2011 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
negeren ? Dat doet er volgens mij helemaal niet toe... ik had dan ook niet echt de noodzaak om daar op te reageren. Citaat:
Misschien zelfs nog minder daar zij extra voorzichtig zijn met die problematiek. Maar ja ... dan vergeet ik gemakkelijkheidshalve dat homo's méér liegen en bedriegen, niet ? dat ze zelfs opgeroepen worden dat te doen Citaat:
Als je er inderdaad van uit gaat dat : 1) Het homo-wereldje meer risico-vol is -> dat beaam ik als statistisch gegeven 2) geen enkele homo ontsnapt die dans ( ook al willen ze dat misschien ) want vreemdgaan en de meest risicovolle seks komt nu eenmaal méér voor dan bij hetero's 3) Stellen die beweren al langere perfect monogaam te zijn ... zijn niet te vertrouwen 4) Het invullen van die vragenlijst zal niet waarheidsgetrouw zijn daar zij gepatenteerde leugenaars en bedriegers zijn. Dan begrijp ik natuurlijk dat je tot zulke conclusies van totale uitsluiting als groep met enkel het kenmerk 'homoseksueel' komt Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2011 om 15:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je best zelf eerst eens uitzoeken waarom mensen met een oogoperatie of transplantatie precies uitgesloten zouden worden. Bovendien blijf je de zaak vertekenen.... Die kans kan dan misschien wel zeer klein ( en dus vele keren kleiner zijn dan in de groep homo's ) zijn maar niettemin bestaande en als persoon die dus zo'n oogoperatie of transplantatie achter de rug heeft zit ge in die groep ZOLANG je dat niet kan uitsluiten. Dus de vraag is of INDIEN hij/zij zou kunnen aantonen die aandoening niet te hebben of die persoon dan nog wordt uitgesloten. Dan alleen is er sprake van een vergelijk Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij een objectief en te verantwoorden reden. Maar dan krijgen we dit... Citaat:
Dat lijkt me alles behalve een objectief en te verantwoorden reden. Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2011 om 15:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Minister-President
|
![]() Laten we anders een compromis sluiten. Homo's mogen bloed geven, maar enkel homo's mogen van dat bloed hebben. iedereen content
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#599 |
Minister
|
![]() Omdat aan het kenmerk homoseksualiteit nog andere zaken verbonden zijn, zoals dat 80% van de homo's wisselende seksuele contacten heeft, 1 op 20 homo's met HIV besmet is, enzovoorts.
![]() |
#600 |
Minister
|
![]() Dat zei ik gisteren al; richt een "Roze Kruis" op voor en door homo's. Iedereen tevreden.