Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2011, 15:39   #10421
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Je kan dus niet antwoorden? Beter nog, je wil niet antwoorden omdat je weet dat je vast zit.
Wie is nu degene die niet antwoord? Zit je vast?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 15:44   #10422
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wie is nu degene die niet antwoord? Zit je vast?
Ga jij met een bordje door brussel lopen met het opschrift (allochtonen zijn crimineel)? Nee ik zit alles behalve vast.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 15:53   #10423
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Alleen spijtig dat da volk zo makkelijk bij de neus te nemen is; beetje meer verantwoordelijkheidszin en minder goedgelovig zijn zou toch veel deugd doen.
Ik ga akkoord met de logische gevolgen van het huidig streverssysteem waarbinnen we afgunstig moeten staan tegenover onze medemens.

Ik heb wel kleine bedenking: als ik nu leef in een maatschappij waar het ok is om bijv. kinderen onder de 14 altijd met klappen op te voeden, en ik verhuis naar een samenleving waar dit niet toegelaten is. Dan ga ik mij MOETEN aanpassen, en dit ga ik enkel doen als die samenleving sterk genoeg is om mij te overtuigen dat het volgens hun weg ook wel kan. Verdraagzaamheid kan maar als elk idee evenwaardig benaderd wordt, dat houdt in dat je niet zomaar alles kan aanvaarden en ook mag eisen om aanvaard te worden.
Goeggelovigge mensen zijn altijd eenvoudige slachtoffers, ik zie voor de rest geen enkele reden die aantoont dat er bij een bepaalde groep meer of minder verantwoordelijkheidszin zou zijn.

-Overbodige leningen (luxeproducten)
-Te dure huizen (leningen tot 30 en zelfs 40 jaar)
-2 auto's

En dat is geen kritiek op de mensen, ik beschouw hen gewoon het slachtoffer van onze overdreven consumptiemaatschapij.

HET TIJ IS AAN HET KEREN

Gisteren in het journaal kwam men af met de boodschap, BELGEN SPAREN MEER. Natuurlijk zijn dat verdraaide feiten, belgen geven minder uit omdat.

-er minder koopkracht is (op het einde van de maand is het geld gewoon op bij veel mensen)
-veel mensen kopen zelfs hun voeding op krediet!
-energie is verschrikkelijk duur geworden
-mensen besparen op hun gezondheid! (tandarts, dokter, medicijnen)
-mensen stellen operaties uit!

Dit zijn de problemen! Niet het gezeik in deze draad, dit gezeik past thuis in de hoofden van van zwakkelingen die de moed niet hebben om te protesteren tegen het kapitalisme, het huidige systeem wat hen leegzuigt.
Oud 24 september 2011, 15:55   #10424
karo
Banneling

Standaard

Net daarom schreef ik dit.

Citaat:
Er is een constante oorlog tegen de werkende klasse, tegen de sociale zekerheid. Men denkt dat dit noodzakelijk is? Zever zeg ik jullie, de cijfers bewijzen alles.

Tussen 2000 en 2009 stegen de bedrijfswinsten van 47 naar liefst 82 miljard, een stijging met 75 procent. Van die 35 miljard extra winsten werd slechts 10 miljard geïnvesteerd. Voor de rest: kassa, kassa voor de aandeelhouders. De dividenden klommen de voorbije jaren van negen naar zesentwintig miljard, een verdrievoudiging. Het is HUN crisis waar wij voor betalen? De bevoorrechte groep is er dus verantwoordelijk voor, maar die groep is niet de groep die men hier denkt.
Oud 24 september 2011, 15:55   #10425
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga jij met een bordje door brussel lopen met het opschrift (allochtonen zijn crimineel)? Nee ik zit alles behalve vast.
Antwoord dan op de vraag.
Oud 24 september 2011, 15:58   #10426
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeggelovigge mensen zijn altijd eenvoudige slachtoffers, ik zie voor de rest geen enkele reden die aantoont dat er bij een bepaalde groep meer of minder verantwoordelijkheidszin zou zijn.

-Overbodige leningen (luxeproducten)
-Te dure huizen (leningen tot 30 en zelfs 40 jaar)
-2 auto's

En dat is geen kritiek op de mensen, ik beschouw hen gewoon het slachtoffer van onze overdreven consumptiemaatschapij.

HET TIJ IS AAN HET KEREN

Gisteren in het journaal kwam men af met de boodschap, BELGEN SPAREN MEER. Natuurlijk zijn dat verdraaide feiten, belgen geven minder uit omdat.

-er minder koopkracht is (op het einde van de maand is het geld gewoon op bij veel mensen)
-veel mensen kopen zelfs hun voeding op krediet!
-energie is verschrikkelijk duur geworden
-mensen besparen op hun gezondheid! (tandarts, dokter, medicijnen)
-mensen stellen operaties uit!

Dit zijn de problemen! Niet het gezeik in deze draad, dit gezeik past thuis in de hoofden van van zwakkelingen die de moed niet hebben om te protesteren tegen het kapitalisme, het huidige systeem wat hen leegzuigt.
Ik vrees dat iedereen voor zichzelf wel kan uitmaken welk probleem hij/zij belangrijk vind, dat ga jij echt niet bepalen. Jij vind het misschien gezeik, dat is jou goed recht, maar anderen vinden dit heel belangrijk gezeik.
Oud 24 september 2011, 15:59   #10427
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen wie ben je eigenlijk bezig?

Open een topic waar je het over de problemen wil hebben die jij belangrijk vind, maar vervuil geen andere topics ok.
Oud 24 september 2011, 16:05   #10428
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat iedereen voor zichzelf wel kan uitmaken welk probleem hij/zij belangrijk vind, dat ga jij echt niet bepalen. Jij vind het misschien gezeik, dat is jou goed recht, maar anderen vinden dit heel belangrijk gezeik.
Wat is er belangrijk Illwill? Laat me weten wat je ervan wist en wat er niew is. Ik respecteer uw mening maar voor mij is dat 'gezeik', waarom? Omdat je niet doorhebt wat de grond van het probleem is, waar het vandaan komt en hoe je het kan oplossen.

- 1 op 5 Belgen leeft in armoede, waarvan 1 op 8 onder het bestaansminimum!
- werklozen krijgen geen sociale voordelen op nutsvoorzieningen.
- groene energie, zonnepanelen op je dak, maar ze trekken wel de electriciteitsfactuur op.
- de pensioenskas is volledig leeg, de banken zijn er mee weggelopen.
- de banken moesten uit het slop geholpen worden, want hun grootste schuldenaar is de staat !
- politici flemen altijd voor de verkiezingen maar doen uiteindelijk hun eigen verborgen agenda.
- er leven veel jonge mensen op straat, ook van Belgische origine
Oud 24 september 2011, 16:06   #10429
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen wie ben je eigenlijk bezig?

Open een topic waar je het over de problemen wil hebben die jij belangrijk vind, maar vervuil geen andere topics ok.
Tegen u, mag dat niet? Heb je liever dat ik verdwijn uit deze draad? Geen probleem hoor. Ik dacht dat je hier zat om een debat te voeren? Niet dan?
Oud 24 september 2011, 16:09   #10430
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Van huize uit is een Belg waakzaam,die maakten de oorlogen mee,en mondelings overgebracht via de ouderen.

De politiekers vragen erom,en ze zullen het krijgen.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 16:09   #10431
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien deze avond eens door brussel wandelen met een bordje "ik ben lebisch" op...eens kijken welke mensen je het meeste benaderen.
Ik vermoed leerkrachten Nederlands om je te zeggen dat er een fout op je bordje staat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 16:10   #10432
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vermoed leerkrachten Nederlands om je te zeggen dat er een fout op je bordje staat.

Wahahahaha zaaaaalig.
Oud 24 september 2011, 16:11   #10433
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch kunnen allochtonen/asielzoekers pensioen trekken na amper 1 dag 'gewerkt' te hebben aan de gemeente.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 16:14   #10434
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er belangrijk Illwill? Laat me weten wat je ervan wist en wat er niew is. Ik respecteer uw mening maar voor mij is dat 'gezeik', waarom? Omdat je niet doorhebt wat de grond van het probleem is, waar het vandaan komt en hoe je het kan oplossen.

- 1 op 5 Belgen leeft in armoede, waarvan 1 op 8 onder het bestaansminimum!
- werklozen krijgen geen sociale voordelen op nutsvoorzieningen.
- groene energie, zonnepanelen op je dak, maar ze trekken wel de electriciteitsfactuur op.
- de banken moesten uit het slop geholpen worden, want hun grootste schuldenaar is de staat !
- politici flemen altijd voor de verkiezingen maar doen uiteindelijk hun eigen verborgen agenda.
- er leven veel jonge mensen op straat, ook van Belgische origine
Dat maakt zoals ik al zei, iedereen voor zich uit.
Wat je hier allemaal zegt heeft niets te maken met een hele hoop criminele feiten welke gepleegd worden. Hoe kan jij een bepaald probleem zoals je hier aanhaalt zomaar koppelen aan de oorzaak van een crimineel feit? Los daarvan, gelden deze problemen die je hier opsomt voor IEDEREEN, niet enkel voor allochtonen, dus verklaar dan waarom allochtonen het grootste aandeel hebben in de criminaliteit in Belgie.

En opnieuw los daarvan, het interesseert mij geen hol wat de oorzaken zijn van vele criminele feiten, simpelweg omdat het mij geen zak helpt. Als ik nu zeg...ik geef je helemaal gelijk...ok, verlaagt dat plots het risico in mijn bedrijf als ik terug een moslim ga aannemen? Dacht het niet.

Daarbovenop...wat kan ik doen aan deze problemen? Je hebt het nm over oplossen. Graag de oplossing.
Oud 24 september 2011, 16:15   #10435
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch kunnen allochtonen/asielzoekers pensioen trekken na amper 1 dag 'gewerkt' te hebben aan de gemeente.

Dat pensioen is wat er velen op 1 dag verdienen soms zelfs op 1 uur! Zonder daar op belast te worden! Dit is tevens 1 van der redenen waarom Griekenland ten onder aan het gaan is. De rooftocht van het groot kapitaal is bijna ten einde, ze zijn de laatste restjes aan het opzuigen. Wees maar zeker dat ook jij daar het slachtoffer van gaat worden.
Oud 24 september 2011, 16:16   #10436
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen u, mag dat niet? Heb je liever dat ik verdwijn uit deze draad? Geen probleem hoor. Ik dacht dat je hier zat om een debat te voeren? Niet dan?
Tuurlijk mag dat. Ik stel gewoon de vraag omdat je jezelf quote en erbij zet
Citaat:
Als je wil dat iemand weet tegen wie je bezig bent is het normaal dat je hem/haar quote ipv jezelf.
Oud 24 september 2011, 16:17   #10437
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wahahahaha zaaaaalig.
Ah, je lacht allochtonen uit omdat ze niet perfect Nederlands kunnen.
Idd, zalig dat je je ware aard hier toont.
Oud 24 september 2011, 16:19   #10438
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat pensioen is wat er velen op 1 dag verdienen soms zelfs op 1 uur! Zonder daar op belast te worden! Dit is tevens 1 van der redenen waarom Griekenland ten onder aan het gaan is. De rooftocht van het groot kapitaal is bijna ten einde, ze zijn de laatste restjes aan het opzuigen. Wees maar zeker dat ook jij daar het slachtoffer van gaat worden.
Er komen elke maand 2000 nieuwe azielaanvragen binnen in Belgie. Dit is al hoeveel jaar bezig...wat denk je dat dat kost om deze mensen op te vangen?
De redding voor de banken is wisselgeld tov wat dit al jaren kost en nog gaat kosten.
Oud 24 september 2011, 16:20   #10439
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maakt zoals ik al zei, iedereen voor zich uit.
Wat je hier allemaal zegt heeft niets te maken met een hele hoop criminele feiten welke gepleegd worden. Hoe kan jij een bepaald probleem zoals je hier aanhaalt zomaar koppelen aan de oorzaak van een crimineel feit? Los daarvan, gelden deze problemen die je hier opsomt voor IEDEREEN, niet enkel voor allochtonen, dus verklaar dan waarom allochtonen het grootste aandeel hebben in de criminaliteit in Belgie.

En opnieuw los daarvan, het interesseert mij geen hol wat de oorzaken zijn van vele criminele feiten, simpelweg omdat het mij geen zak helpt. Als ik nu zeg...ik geef je helemaal gelijk...ok, verlaagt dat plots het risico in mijn bedrijf als ik terug een moslim ga aannemen? Dacht het niet.

Daarbovenop...wat kan ik doen aan deze problemen? Je hebt het nm over oplossen. Graag de oplossing.

Ah zo, jij hebt een bedrijf? Hoeveel personeelsleden heb jij? Woon jij in een buurt met veel allochtonen? Ik wel hoor, en het is nog een leuke en levendigge buurt ook. We hebben hier ook een heel goede buurtwerking, een groep met een heel diverse achtergrond. Bovendien is zo een groep een heel goede oplossing om gemeenschappelijke problemen van gelijk welke soort aan de tand te voelen. Sinds die groep er is zijn de mensen ook veel meer open geworden voor elkaars mening. Het VL belang is hier zo goed als verdwenen
Oud 24 september 2011, 16:21   #10440
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nieuw, de werkende mensen worden niet belast
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be