Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 september 2011, 09:36   #401
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kom, aan het aantal kandidaten voor ambtenaar zal het niet liggen. Heb zo stilaan den indruk, dat ambtenaar het enige niet knelpuntberoep is.
Ambtenarenstatuut is altijd populairder bij economische slechte tijden...
Another Jack is offline  
Oud 25 september 2011, 09:36   #402
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Chou, noem mij één betekenisvol vlaams-nationalistisch politicus buiten de heer Bart De Wever. De spoeling is wel erg dun.
We gaan Van Besien, of De Croo nu toch geen betekenisvol politicus noemen.
Maar Jambon, Peumans...
Bob is offline  
Oud 25 september 2011, 09:37   #403
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat wil dan zeggen dat het nog wel een twintig jaar populair gaat blijven
Bob is offline  
Oud 25 september 2011, 09:38   #404
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Chou, noem mij één betekenisvol vlaams-nationalistisch politicus buiten de heer Bart De Wever. De spoeling is wel erg dun.
Bloemkool, val voor mijn part het Vlaam-nationalisme aan, dat kan me geen barst schelen! Maar op het moment dat je alleen maar een persoon kunt aanvallen, behoor je voor mij tot één categorie: de belgicisten! Duidelijk, bloemkool?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 09:40   #405
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Maar Jambon, Peumans...
Je bent politieke hoer Gennez vergeten als betekenisvolle politica!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 september 2011 om 09:50.
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 09:41   #406
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Leugens, er is totaal géén sprake van : "een zeer degelijk akkoord".
Wel is er sprake van: de Vlamingen zijn wéér eens ge-rolt en zullen de rekening van 12 miljaard mogen blijven betalen met daarbovenop nog eens 1,1 miljaard aan brussel en de smerige walen ter compensatie zogezegd, maar wat tot nog toe niet duidelijk is uitgelegd. deze 1.1 miljaard zal uitdoven binnen 10 jaar + nog eens 10 jaar afbouw, maar wie gelooft zo'n leugens, want die smerige walen hebben ons Vlamingen al meerdere malen belogen en bedrogen en dat zal zo blijven zolang Vlaanderen een aanhangsel blijft van den wallonie kolonie
Een aan uw verheven taal te horen zijn die smerige Walen zijn nog smeriger en vuiler, vunziger en krapuleuser dan ik en u samen dachten.

U stemt ook op de NVA zeker? Of op het VB wellicht. Dat is ongeveer hetzelfde aan het worden. Zoveel verschil schijnt er niet meer te zijn tussen die twee partijen naar men zegt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 september 2011 om 09:43.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 09:41   #407
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat laatste is misschien niet uw beste beslissing geweest. Want de Thorah is als het ware een handleiding voor wat betreft de discriminatie en het uitmoorden van andere volkeren.
Citaat:
Worüber man nicht sprechen kann, darüber
muss man schweigen.
“ Ludwig Wittgenstein
De Torah bestuderen is wel wat anders dan gewoon de tekst ervan lezen. Je kunt een krant ook op twee manieren lezen: ofwel alleen maar de (soms schreeuwerige) kopjes van de artikels, ofwel de tekst eronder uitdiepen. Het Judaïsme heeft dat reeds van in het prille begin dat onderscheid gekend. Er zijn immers twee Torah's: de tekst en de bijhorende interpretatie en verduidelijking. Traditioneel werd dit aangeduid als de "Geschreven" en de "Mondelinge" Torah. De laatste is reeds bijna tweeduizend jaar in feite niet meer mondeling maar evenzeer geschreven. Je mag niet vergeten waar de Torah ooit op perkament werd gezet. Met name in het Midden-Oosten tijdens de Oudheid. Toen waren verbale uitdrukkingen die ons nu als extreem overkomen héél gewoon en iedereen wist dat dit niet altijd letterlijk hoefde geïnterpreteerd te worden. Metaforen waren schering en inslag. Overigens, die "discriminatie en uitmoorden van volkeren" is niet hetgeen je op elke pagina van de Torah aantreft. De Orale Torah (dus de interpretatie door de Rabbi's) is heel wat milder. Zo werd het "oog voor oog en tand voor tand", waarvan vooral het Christendom tot vervelens toe steeds maar opnieuw zit te zagen dat het "typisch is voor het Judaïsme", in de praktijk nooit toegepast. Het werd steeds geïnterpreteerd als een verplichting tot het betalen van een billijke schadevergoeding aan diegene die door een ander een lichamelijk of psychisch letsel werd toegebracht. Het Christendom heeft steeds maar opnieuw krampachtig gepoogd hun toevoeging of addendum aan de Tanakh (door hen misprijzend het "Oud Testament" genoemd) voor te stellen als veel menslievender met als slogan "bemin uw naaste als uzelf". Dit is pure raddraaierij, ik nodig u uit even een kijkje te nemen in Leviticus 19:9-17 en Deuteronomium 22:1-4.

Mijn excuses voor deze uitweiding die met het onderwerp van deze draad niets te maken heeft, maar ik vond dat dit wel even nodig was.

Laatst gewijzigd door quercus : 25 september 2011 om 09:42.
quercus is offline  
Oud 25 september 2011, 09:42   #408
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Die legermannekes zijn toch ook veredelde ambtenaren, niet?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 09:43   #409
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wil dan zeggen dat het nog wel een twintig jaar populair gaat blijven
Ja, vooral omdat men er best niet te veel aanneemt.
We kunnen beter verder met minder, beter opgeleide, gemotiveerde, beter betaalde ambtenaren dan de huidige rompslomp.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 september 2011 om 09:43.
Another Jack is offline  
Oud 25 september 2011, 09:45   #410
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Die legermannekes zijn toch ook veredelde ambtenaren, niet?
Ja, dat is zo.
Stoort het je als ik je in de toekomst ook op een onbeschofte manier benader?
Another Jack is offline  
Oud 25 september 2011, 09:45   #411
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Torah bestuderen is wel wat anders dan gewoon de tekst ervan lezen. Je kunt een krant ook op twee manieren lezen: ofwel alleen maar de (soms schreeuwerige) kopjes van de artikels, ofwel de tekst eronder uitdiepen. Het Judaïsme heeft dat reeds van in het prille begin dat onderscheid gekend. Er zijn immers twee Torah's: de tekst en de bijhorende interpretatie en verduidelijking. Traditioneel werd dit aangeduid als de "Geschreven" en de "Mondelinge" Torah. De laatste is reeds bijna tweeduizend jaar in feite niet meer mondeling maar evenzeer geschreven. Je mag niet vergeten waar de Torah ooit op perkament werd gezet. Met name in het Midden-Oosten tijdens de Oudheid. Toen waren verbale uitdrukkingen die ons nu als extreem overkomen héél gewoon en iedereen wist dat dit niet altijd letterlijk hoefde geïnterpreteerd te worden. Metaforen waren schering en inslag. Overigens, die "discriminatie en uitmoorden van volkeren" is niet hetgeen je op elke pagina van de Torah aantreft. De Orale Torah (dus de interpretatie door de Rabbi's) is heel wat milder. Zo werd het "oog voor oog en tand voor tand", waarvan vooral het Christendom tot vervelens toe steeds maar opnieuw zit te zagen dat het "typisch is voor het Judaïsme", in de praktijk nooit toegepast. Het werd steeds geïnterpreteerd als een verplichting tot het betalen van een billijke schadevergoeding aan diegene die door een ander een lichamelijk of psychisch letsel werd toegebracht. Het Christendom heeft steeds maar opnieuw krampachtig gepoogd hun toevoeging of addendum aan de Tanakh (door hen misprijzend het "Oud Testament" genoemd) voor te stellen als veel menslievender met als slogan "bemin uw naaste als uzelf". Dit is pure raddraaierij, ik nodig u uit even een kijkje te nemen in Leviticus 19:9-17 en Deuteronomium 22:1-4.

Mijn excuses voor deze uitweiding die met het onderwerp van deze draad niets te maken heeft, maar ik vond dat dit wel even nodig was.

Het citaat van Wittgenstein zou u maar best op uzelf toepassen. Want u weet helemaal niet of ik degelijke noties heb van de Thorah.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 09:46   #412
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaan we daarover beginnen te leuteren ?

Het hele Belgische zuivere bronwater wordt geleverd door de Walen, het leeuwenaandeel van de zuivere lucht ook.
Deze analyse is bijna even dom als uw uitspraak.

Met zever en oogkleppen-politiek gaan we er niet geraken.
Ja, daar mogen we rustig over leuteren want het is de keiharde waarheid. En grote waarheden mogen regelmatig herhaald worden.
Oud 25 september 2011, 09:47   #413
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Een aan u verheven taal te horen zijn die smerige Walen zijn nog smeriger en vuiler, vunziger en krapuleuser dan ik en u samen dachten.

U stemt ook op de NVA zeker? Of op het VB wellicht. Dat is ongeveer hetzelfde aan het worden. Zoveel verschil schijnt er niet meer te zijn tussen die twee partijen naar men zegt.
Je cordondenken gaat je straks zuur opbreken als de V-partijen de traditio's in een cordonneke stoppen! Dat wordt lachen! Het is net alsof Guillotin door zijn eigen onthoofdingsmachine zou een kopje kleiner gemaakt zijn!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 09:48   #414
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ja, dat is zo.
Stoort het je als ik je in de toekomst ook op een onbeschofte manier benader?
???

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 09:49   #415
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een aan u verheven taal te horen zijn die smerige Walen zijn nog smeriger en vuiler, vunziger en krapuleuser dan ik en u samen dachten.

En dat praat dan meteen de transfers, en de onwil om er iets aan te doen, goed ?
Het probleem is niet het verschil tussen nva en vb, maar wel het economisch kerkhof Wallonie, als gevolg van een jarenlang links beleid. En dan zwijgen we nog over Brussel.
En of de Walen nu smerig, vuil, vunzig en krapuleus zijn, dat laat ik aan U over. Lui schijnen ze mij in elk geval wel te zijn.

Laatst gewijzigd door Bob : 25 september 2011 om 09:55.
Bob is offline  
Oud 25 september 2011, 09:54   #416
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vooral omdat men er best niet te veel aanneemt.
We kunnen beter verder met minder, beter opgeleide, gemotiveerde, beter betaalde ambtenaren dan de huidige rompslomp.
Maar dan gaat men wel heel de ambtenarenfilosofie moeten herwerken.
Nu kom, ben voorstander om de statuten arbeider/bediende/ambtenaar te vervangen door één enkel. Dit van werknemer.
Bob is offline  
Oud 25 september 2011, 09:54   #417
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar Jambon, Peumans...
Peumans is absoluut een betekenisvol politicus. Hij was een zeer actief parlementslid en dwingt zondermeer respect af als voorzitter.
peter1962 is offline  
Oud 25 september 2011, 09:54   #418
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaamsnationalisme en het onfrisse oorlogsverleden zijn nu eenmaal onlosmakelijk verbonden.
Vanachter uw "bokallekesglazenbril" ja. De bewering dat Vlaamsgezindheid onlosmakelijk zou verbonden zijn met het oorlogsverleden is een mooi staaltje van Francofone domheid. Als zoon van iemand die tijdens WO2 gedurende vijf jaar actieve dienst had op zee bij de Britse Royal Navy dank ik u vriendelijk. Ik begin werkelijk te geloven dat destijds Leterme dicht bij de waarheid zat toen hij zich luidop een rethorische vraag stelde over het begripsvermogen van de Francofonen.
Oud 25 september 2011, 09:56   #419
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan praat dan meteen de transfers, en de onwil om er iets aan te doen, goed ?
Het probleem is niet het verschil tussen nva en vb, maar wel het economisch kerkhof Wallonie, als gevolg van een jarenlange links beleid. En dan zwijgen we nog over Brussel.
En of de Walen nu smerig, vuil, vunzig en krapuleus zijn, dat laat ik voor U. Lui schijnen ze mij in elk geval te zijn.
Goed dat u erbij zegt: 'schijnen'.

Citaat:
14 juni 2011, De Standaard en Vandaag.be

Het stereotype van de "hardwerkende Vlaming" en de "luie Waal" klopt niet, zo blijkt uit het nieuwe Europese waardenonderzoek. Walen hebben meer arbeidsethos dan Vlamingen, hechten minder belang aan gezin en vrije tijd en vinden een baan met ontplooiingskansen belangrijker dan veel vakantie.

Het Europese waardenonderzoek werd tussen april en juli 2009 bij meer dan 1.500 landgenoten afgenomen. Het Belgische luik werd geschreven door hoogleraar arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven) en collega Anja Van den Broeck.

Uit het onderzoek blijkt dat Vlamingen werk een minder centrale plaats in hun leven geven dan Walen, aldus de kranten van de Corelio-groep. Zo vindt 95 procent van de Walen betaalde arbeid belangrijk tegenover 85 procent van de Vlamingen. Ook de Brusselaars doen het met 93 procent beter van de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 september 2011 om 10:00.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 10:00   #420
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het citaat van Wittgenstein zou u maar best op uzelf toepassen. Want u weet helemaal niet of ik degelijke noties heb van de Thorah.
Uit uw antwoord blijkt dat je er toch niet veel kaas van hebt gegeten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be