Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2011, 13:41   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Belachelijke en beledigende reactie

Jo is een volwaardig burger met zijn zegje en stemmetje.

Vreemdelingen dienen zich te integreren.
Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier wonen, vooraleer jij ze als geïntegreerd wil aanvaarden?
Die "vreemdelingen" zijn voor het grootste deel hier geboren en getogen.
Die "raszuivere" autochtonen, die zich bekeerd hebben tot de islam, zijn dat ook vreemdelingen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:43   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier wonen, vooraleer jij ze als geïntegreerd wil aanvaarden?
Die "raszuivere" autochtonen, die zich bekeerd hebben tot de islam, zijn dat ook vreemdelingen?
Zolang ze onze basiswaarden en wetten respecteren wil ik ze als geïntegreerd aanvaarden.

Daartoe behoort geen publiciteit maken voor wat daartegen ingaat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:44   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

VL is mijn land, ik bijgevolg heb geen reden of zin om het hier af te bollen. Vreemdelingen daarentegen zijn hier niet thuis. Het is aan de Vlamingen om te beslissen wat hier moet gebeuren. Bijgevolg hebben we het recht / plicht te handelen en te denken in functie daarvan, en wat anderen, anonieme pipo's op een forumpje incluis- daarvan denken is van geen belang.
Die uitzendeingen zijn van en voor moslims.
Je verwart moslim met vreemdeling. Of vind je een moslim per definitie vreemd? Leer ze dan kennen.
Oud 25 september 2011, 13:44   #24
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mijn reactie is niet beledigend bedoeld maar ik ben blij te lezen dat ge vindt dat mijn reactie mensen met zo'n verdorven gedachtegang beledigd.
Kijk eens aan, u bewijst het failliet van het liberaal-democratisch krot: er zijn superieure meningen en ook inferieure meningen, ze zijn niet gelijk of gelijkwaardig en dus is discussie en debat achterhaalde tijdverspilling. Politiek = oorlog met andere middelen die draait om het kunnen opleggen van de eigen georganiseerde visie (via politieke activiteit en organisatie), en dus via macht de andere opvattingen en visies verdrijven. Ik neem u dit dus absoluut niet kwalijk of verwijt u dat niet, ik denk namelijk net hetzelfde maar dan over bijvoorbeeld uw opvattingen.

Citaat:
Iedereen moet zich integreren, niet alleen vreemdelingen. En het verwondert me niets dat u over 'integreren' begint en niet begrijpend kan lezen. Jo schreef nochtans totaal iets anders dan hetgeen jij hier probeert uit te laten schijnen.
Vreemdelingen hoeven zich niet te integreren, wel op te rotten naar hun land van oorsprong. Ten andere, wat zou dat integreren moeten zijn? NL leren en zich westers kleden? Zich volproppen met Coca Cola en McDo-troep? Naar X-Factor en My Name Is... op tv zitten gapen?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:45   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zolang ze onze basiswaarden en wetten respecteren wil ik ze als geïntegreerd aanvaarden.

Daartoe behoort geen publiciteit maken voor wat daartegen ingaat.
Dan is het opgelost. Dan heb je niets tegen die uitzendingen.
Oud 25 september 2011, 13:47   #26
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is het opgelost. Dan heb je niets tegen die uitzendingen.
U gaat dus akkoord met de aanwijzingen van "hoe sla ik mijn vrouw"? Is gepland in de volgende uitzending heb ik gehoord.

http://www.youtube.com/watch?v=Y-Tw7WhH_aQ

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 september 2011 om 13:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 13:48   #27
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uitzendeingen zijn van en voor moslims.
Ik oordeel niet op basis van religies, net daarom dat ik schreef dat er ook geen joodse, hindoeïstische,... uitzendingen op de VRT thuishoren.

Citaat:
Je verwart moslim met vreemdeling.
Toch niet. Ik doe enkel niet mee aan dat simplistische anti-islamisme van prutspartijen �* la VB, PVV,...

Citaat:
Of vind je een moslim per definitie vreemd? Leer ze dan kennen.
Als ze leven in een gebied waar de islam historisch-cultureel ingebed is, niet. Anders wel. Net zoals ik een giraf ook liever niet op de Kalmthoutse heide zie rondlopen.
Oud 25 september 2011, 13:54   #28
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel niet op basis van religies, net daarom dat ik schreef dat er ook geen joodse, hindoeïstische,... uitzendingen op de VRT thuishoren.
Dan ook geen katholieke en protestantse.

Citaat:
Toch niet. Ik doe enkel niet mee aan dat simplistische anti-islamisme van prutspartijen �* la VB, PVV,...
Toch wel. Het gaat hier over zendtijd voor en door moslims en jij hebt het voortdurend over vreemdelingen.

Citaat:
Als ze leven in een gebied waar de islam historisch-cultureel ingebed is, niet. Anders wel. Net zoals ik een giraf ook liever niet op de Kalmthoutse heide zie rondlopen.
Het zijn mensen, geen dieren.
Stop toch eens met hen te zien als beesten.
Je zou ze toch beter eens leren kennen.
Oud 25 september 2011, 14:03   #29
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Voor mij mogen de 1 miljoen moslims hier op TV komen. De fascisten van het Blok en de N-VA, die met veel minder zijn, komen immers ook op TV. Maar wat niet door de beugel kan, is dat 5 miljoen unitaristen gediscrimineerd worden in de openbare media !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:05   #30
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom zou een autochtoon moeten integreren? integreren in wat? Moet een Bosjesman integreren in zijn eigen habitat?
In zijn bos uiteraard
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:05   #31
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Germanen zijn hier ook vreemdelingen. Ze hebben immers zo'n 2.000 jaar geleden de Kelten weggejaagd.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:05   #32
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Voor mij mogen de 1 miljoen moslims hier op TV komen. De fascisten van het Blok en de N-VA, die met veel minder zijn, komen immers ook op TV. Maar wat niet door de beugel kan, is dat 5 miljoen unitaristen gediscrimineerd worden in de openbare media !
Heeft het Blok en de N-VA een eigen programma?
Oud 25 september 2011, 14:07   #33
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. Beide zijn hier net als het heidendom en het atheïsme thuis. Dat christendom is gewoon iets dat nog geduld moet worden. Naar mijn mening laten we dat beter gewoon uitbloeden, door bijv niet langer toe te laten dat pastoors die op pensioen gaan nog vervange worden.

Citaat:
Toch wel. Het gaat hier over zendtijd voor en door moslims en jij hebt het voortdurend over vreemdelingen.
99,9% van de moslims zijn vreemdelingen. Vlamingen mogen wat mij betreft het recht niet hebben zich tot de islam te bekeren, ja u leest het goed, ik ben PRO afschaffing van achterhaalde liberalistische axioma's zoals godsdienstvrijheid. Religies horen niet thuis op menukaarten zoals paling in't groen of mosselen in wijn, naargelang de "persoonlijke voorkeur". Vlamingen die islamiseren (gelukkig zeer beperkt, meestal verdwaalde psychisch labiele personen of tienerliefjes van vreemdelingen) horen thuis in een heropvoedingsinstelling.

Citaat:
Maar m'n beste, ik beschouw hen in veel gevallen zelfs als bondgenoten!!! Ik wens geen sancties tegen Iran. Ik wens de erkenning van de Palestijnse staat. enz...
Oud 25 september 2011, 14:07   #34
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:

Enkele problemen dit dat in de weg staan :

- Ni spreek nederlands
- Vrouw ni spreek mogen met vreemde man
- Liegen mogen tegen ongelovige honden
Oud 25 september 2011, 14:09   #35
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Germanen zijn hier ook vreemdelingen. Ze hebben immers zo'n 2.000 jaar geleden de Kelten weggejaagd.
Dat soort nepargumentatie is ondertussen al tot op den draad versleten. Iedereen die een beetje eerlijk is weet en zegt dat het gaat over de naoorlogse migratiestromen van de 20ste eeuw.
Oud 25 september 2011, 14:20   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. Beide zijn hier net als het heidendom en het atheïsme thuis. Dat christendom is gewoon iets dat nog geduld moet worden. Naar mijn mening laten we dat beter gewoon uitbloeden, door bijv niet langer toe te laten dat pastoors die op pensioen gaan nog vervange worden.

99,9% van de moslims zijn vreemdelingen. Vlamingen mogen wat mij betreft het recht niet hebben zich tot de islam te bekeren, ja u leest het goed, ik ben PRO afschaffing van achterhaalde liberalistische axioma's zoals godsdienstvrijheid. Religies horen niet thuis op menukaarten zoals paling in't groen of mosselen in wijn, naargelang de "persoonlijke voorkeur". Vlamingen die islamiseren (gelukkig zeer beperkt, meestal verdwaalde psychisch labiele personen of tienerliefjes van vreemdelingen) horen thuis in een heropvoedingsinstelling.

Maar m'n beste, ik beschouw hen in veel gevallen zelfs als bondgenoten!!! Ik wens geen sancties tegen Iran. Ik wens de erkenning van de Palestijnse staat. enz...
Wat is je criterium om de ene religie/levensvisie hier "thuis" te noemen, en een andere niet?

Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier nog zijn, vooraleer je ze niet meer als vreemdeling aanziet. De grootste meerderheid is hier geboren en getogen.
Of is moslim per definitie vreemd voor jou?

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 september 2011 om 14:20.
Oud 25 september 2011, 14:26   #37
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is je criterium om de ene religie/levensvisie hier "thuis" te noemen, en een andere niet?

Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier nog zijn, vooraleer je ze niet meer als vreemdeling aanziet. De grootste meerderheid is hier geboren en getogen.
Heyyyyyyy, de dirham is gevallen.
Oud 25 september 2011, 14:32   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Heyyyyyyy, de dirham is gevallen.
Nu al? Proficiat.
Oud 25 september 2011, 14:34   #39
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: wat hier historisch-cultureel ingebed is.
Citaat:

Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier nog zijn, vooraleer je ze niet meer als vreemdeling aanziet.
Nogmaals: het gaat om de vreemdelingen uit de grote migratiestromen van de naoorlogse 20ste eeuw, en dus ook hun nakomelingen. Dat ze hier geboren zijn verandert daar geen sikkepit aan. Als een kat haar jongen werpt in de viswinkel, hebben we dan na verloop van tijd met vissen te maken? Ik dacht het niet.

Citaat:
De islam is hier niet historisc-cultureel ingebed en is hier dus inderdaad vreemd. In pakweg Noord-Afrika is de islam dat niet, daar beschouw ik de islam totaal niet als vreemd, ook niet als iets "slecht" of bedreigends en daar wil ik gerust die rijke culturen en religie-uitingen bezoeken als toerist.
Oud 25 september 2011, 14:40   #40
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Noorderlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: wat hier historisch-cultureel ingebed is.

Nogmaals: het gaat om de vreemdelingen uit de grote migratiestromen van de naoorlogse 20ste eeuw, en dus ook hun nakomelingen. Dat ze hier geboren zijn verandert daar geen sikkepit aan. Als een kat haar jongen werpt in de viswinkel, hebben we dan na verloop van tijd met vissen te maken? Ik dacht het niet.
In dit land leven nu eenmaal mensen met een andere afkomst, mensen met verschillende culturen. Je zult je er ofwel bij moeten neerleggen ofwel zoals een andere forummer hier al zei, moeten verhuizen. Aan jou de keuze, Jo. En dat je de islam ziet als een bondgenoot heeft natuurlijk alles te maken met je anti-joods karakter. Begin maar al te beseffen dat moslims jou nooit als bondgenoot zouden beschouwen en terecht. Wie zou dat nu wel doen?
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be