Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2011, 14:06   #161
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Dus werkemers verdienen dat? Goed om dat te weten?
Werknemers verkopen hun arbeid op de open markt. Als ik als ondernemer elders goedkopere arbeid kan kopen, doe ik dat toch gewoon ?

Wat is daar mis mee ?

Al die mensen die zo hard zitten te neuten over de "kapitalisten" zijn de eersten die op een promo in de Makro of de Lidl stuiven. Het kot is dan te klein. Het zijn zij die met de auto 10km omrijden om 10 cent per liter goedkoper te tanken.

Wat is er dan mis aan de arbeid te betalen wat hij waard is op de open markt ?

Ik heb een deel van mijn arbeid in India zitten. Scheelt me een heel pak kosten! De mensen daar weten ook nog wat werken betekent en willen niet steeds meer om minder te doen.

U vindt deze offshoring misschien wansmakelijk, maar ik zie de belgische "arbeiders" niet onmiddellijk bereid om hun producten aan het dubbele van de prijs te kopen omdat het "Made in Belgium" zou moeten zijn. Neen, voor hen kan het niet goedkoop genoeg zijn.

You can't have your cake and eat it too dear.
Oud 25 september 2011, 14:10   #162
Dajjal
Minister

Standaard

Trouwens, Karo, niets weerhoudt je om ook een kapitalistisch rijk ondernemend zwijn te worden.

Je moet enkel alles wat je hebt (en veel dat je zelfs niet hebt) in een idee steken en dan een jaar of 20 keihard werken.

En ja, als alles dan bij mirakel juist gelopen is kan je genieten van je verworven financiële onafhankelijkheid.

Maar het is waarschijnlijk minder stresserend van in loondienst te gaan en iedere maand zeker te zijn van je loon en te kankeren op de baas.
Oud 25 september 2011, 14:37   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus werkemers verdienen dat? Goed om dat te weten?
Werkenden (om het onderscheid met werknemers te maken, want voor sommigen zijn al degenen die geen kapitalisten zijn, werknemers, zelfs hebben ze nooit een dag gewerkt) verdienen dit niet. De minimumlonen zijn gewoonweg te laag.
Niet-werkenden verdienen dit wel (en worden in het Duits systeem aangepakt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 15:21   #164
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Werknemers verkopen hun arbeid op de open markt. Als ik als ondernemer elders goedkopere arbeid kan kopen, doe ik dat toch gewoon ?

we hebben daar een gezegde voor
rijk worden op de rug van de armen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 15:56   #165
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Trouwens, Karo, niets weerhoudt je om ook een kapitalistisch rijk ondernemend zwijn te worden.

Je moet enkel alles wat je hebt (en veel dat je zelfs niet hebt) in een idee steken en dan een jaar of 20 keihard werken.

En ja, als alles dan bij mirakel juist gelopen is kan je genieten van je verworven financiële onafhankelijkheid.

Maar het is waarschijnlijk minder stresserend van in loondienst te gaan en iedere maand zeker te zijn van je loon en te kankeren op de baas.
Doe niet zo zielig man. De helft van de zelfstandigen denkt binnen een paar jaar te moeten stoppen door de grote multinationals. Begrijp je het verschil tussen hard werken en hard verdienen ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:01   #166
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Doe niet zo zielig man. De helft van de zelfstandigen denkt binnen een paar jaar te moeten stoppen door de grote multinationals. Begrijp je het verschil tussen hard werken en hard verdienen ?
Dat over de helft van de zelfstandigen zal niet zo'n vaart lopen...

En ik ken het verschil dat je aanhaalt maar al te goed. Het vergt intelligentie om aan je hard werk ook hard te verdienen. Niet iedereen heeft dat.

Wie wil, kan. En daar stopt het mee.
Oud 25 september 2011, 16:36   #167
karo
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is daar mis mee ?

Al die mensen die zo hard zitten te neuten over de "kapitalisten" zijn de eersten die op een promo in de Makro of de Lidl stuiven. Het kot is dan te klein. Het zijn zij die met de auto 10km omrijden om 10 cent per liter goedkoper te tanken.

Wat is er dan mis aan de arbeid te betalen wat hij waard is op de open markt ?

Ik heb een deel van mijn arbeid in India zitten. Scheelt me een heel pak kosten! De mensen daar weten ook nog wat werken betekent en willen niet steeds meer om minder te doen.

U vindt deze offshoring misschien wansmakelijk, maar ik zie de belgische "arbeiders" niet onmiddellijk bereid om hun producten aan het dubbele van de prijs te kopen omdat het "Made in Belgium" zou moeten zijn. Neen, voor hen kan het niet goedkoop genoeg zijn.

You can't have your cake and eat it too dear.

India het land van de kinderarbeid, je mag trots op uelf zijn. U zal in de geschiedenisboeken komen als deel van het meest barbaarse en dodelijkste systeem ooit.

India heeft het grootste aantal kinderen in dienst, meer dan eender welk ander land in de wereld. Volgens de statistieken van de Indiase regering zijn er ongeveer 90 miljoen van de 179 miljoen kinderen tussen de zes en de 14 jarigen die niet naar school gaan en bezig zijn met een beroep tegen een hongerloon. Dit betekent dat bijna 50 procent van de kinderen worden beroofd van hun recht op een vrije en gelukkige jeugd. (volgens andere cijfers zouden het er zelfs 100 miljoen zijn komt neer op 60%)

Uw antwoord zal waarschijnlijk zijn, en dan? Ik dank u voor u bijdrage, u bewijst hierbij dat u een onmens bent.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 16:39   #168
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
India het land van de kinderarbeid, je mag trots op uelf zijn. U zal in de geschiedenisboeken komen als deel van het meest barbaarse en dodelijkste systeem ooit.

India heeft het grootste aantal kinderen in dienst, meer dan eender welk ander land in de wereld. Volgens de statistieken van de Indiase regering zijn er ongeveer 90 miljoen van de 179 miljoen kinderen tussen de zes en de 14 jarigen die niet naar school gaan en bezig zijn met een beroep tegen een hongerloon. Dit betekent dat bijna 50 procent van de kinderen worden beroofd van hun recht op een vrije en gelukkige jeugd. (volgens andere cijfers zouden het er zelfs 100 miljoen zijn komt neer op 60%)

Uw antwoord zal waarschijnlijk zijn, en dan? Ik dank u voor u bijdrage, u bewijst hierbij dat u een onmens bent.
Ik heb geen kinderen in dienst. En het loon dat ik de volwassenen uitbetaal is beter dan marktconform.

En hierbij valt uw communistische stemmingmakerij wederom door de mand.
Oud 25 september 2011, 16:40   #169
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Werkenden (om het onderscheid met werknemers te maken, want voor sommigen zijn al degenen die geen kapitalisten zijn, werknemers, zelfs hebben ze nooit een dag gewerkt) verdienen dit niet. De minimumlonen zijn gewoonweg te laag.
Niet-werkenden verdienen dit wel (en worden in het Duits systeem aangepakt.
Je moet eens wat meer over Duitsland lezen Bob, veel bedrijven danken daar abeiders af. Ze danken ze af om ze te vervangen met eurojobs, jobs die 2 a 3 euro per uur opleveren. Deze groep is met de dag groter aan het worden, men straft dus niet zoals jij hier durft beweren de werklozen mee , men straft er iedereen die loontrekker is!
Oud 25 september 2011, 16:47   #170
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen kinderen in dienst. En het loon dat ik de volwassenen uitbetaal is beter dan marktconform.

En hierbij valt uw communistische stemmingmakerij wederom door de mand.
Ik ben geen communist, voor u ben ik nog erger! Communisten zoals deze in Rusland en China zijn voor mij evengoed kapitalisten, de werknemers krijgen gewoon een nieuwe vorm van uitbuiting over hen.

Ik geloof er niets van, rechtstreeks of onrechtsstreeks draag je met India altijd bij voor de kinderarbeid. Uw grondstof of uw product zal hoe dan ook altijd te maken krijgen met kinderarbeid. Dat zijn feiten Dajjal!

Leer er mee leven, het negeren is ronduit dwaas, je bent naar daar gegaan om mensen wat meer te kunnen uitbuiten. Dat is de waarheid, je wil minder regels, minder wetten enkel en alleen om er zelf beter van te worden. De rest maakt voor u niets uit.
Oud 25 september 2011, 16:49   #171
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
we hebben daar een gezegde voor
rijk worden op de rug van de armen
Hun nutteloze parasitaire bestaan is de kanker die onze samenleving verziekt, hun drang naar meer geld is het grootste probleem.
Oud 25 september 2011, 16:58   #172
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen communist, voor u ben ik nog erger! Communisten zoals deze in Rusland en China zijn voor mij evengoed kapitalisten, de werknemers krijgen gewoon een nieuwe vorm van uitbuiting over hen.

Ik geloof er niets van, rechtstreeks of onrechtsstreeks draag je met India altijd bij voor de kinderarbeid. Uw grondstof of uw product zal hoe dan ook altijd te maken krijgen met kinderarbeid. Dat zijn feiten Dajjal!

Leer er mee leven, het negeren is ronduit dwaas, je bent naar daar gegaan om mensen wat meer te kunnen uitbuiten. Dat is de waarheid, je wil minder regels, minder wetten enkel en alleen om er zelf beter van te worden. De rest maakt voor u niets uit.
Dat is allemaal erg.
Maar wat moeten we dan beter doen ?
Niet kopen uit India ?
Dan hebben die kinderen waarschijnlijk helemaal geen eten.
Hoe spijtig het ook mag zijn , hier de moralist uithangen zal voor die kinderen geen gunstige effecten hebben.

In Saoedi Arabië kappen ze een mens zijn kop af omwille van "hekserij" .
Geen olie kopen uit Saoedi Arabië dan ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 25 september 2011 om 16:59.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 17:04   #173
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is allemaal erg.
Maar wat moeten we dan beter doen ?
Niet kopen uit India ?
Dan hebben die kinderen waarschijnlijk helemaal geen eten.
Hoe spijtig het ook mag zijn , hier de moralist uithangen zal voor die kinderen geen gunstige effecten hebben.

In Saoedi Arabië kappen ze een mens zijn kop af omwille van "hekserij" .
Geen olie kopen uit Saoedi Arabië dan ?

1- Armoede is geen reden om kinderen te laten werken, dat is gewoon logisch. kinderarbeid creeërt armoede het haalt volwassenen weg van hun werk, ook veroordeelt dat het kind tot een leven van ongeschoolde en slecht betaalde arbeid.

2- Men zou zeker en vast beter de olie uit dat achterlijke sadistische land weren.
Oud 25 september 2011, 17:11   #174
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:

Ik zie dat wereldvreemdheid en een totaal gebrek aan globale economische kennis voor u geen gebrek zijn om toch een almachtige opinie te kunnen vormen.

Bent U ooit in India geweest? Hebt u gezien wat westerse bedrijven als het mijne daar bijbrengen?

Neen. U ben rabiaat tegen om het even welke vorm van economische activiteit. Het zou me niet verbazen als u zelf geen economische rol van betekenis speelt.

De mensen die op mijn campus werken en hun gezin zijn beter af als voorheen. Dat is een feit.

IMHO denk ik dat uw standpunten meer uit afgunst ingegeven worden dan uit een objectief inzicht in de globale economie anno 2011.
Oud 25 september 2011, 17:13   #175
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1- Armoede is geen reden om kinderen te laten werken, dat is gewoon logisch. kinderarbeid creeërt armoede het haalt volwassenen weg van hun werk, ook veroordeelt dat het kind tot een leven van ongeschoolde en slecht betaalde arbeid.

2- Men zou zeker en vast beter de olie uit dat achterlijke sadistische land weren.
Praktisch alle olie komt uit achterlijke landen.
Dat wordt dus moeilijk. Tenzij ge natuurlijk in de koude wilt gaan zitten , uw auto aan de kant laat staan en alles van plastic weert.
Oud 25 september 2011, 17:21   #176
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie dat wereldvreemdheid en een totaal gebrek aan globale economische kennis voor u geen gebrek zijn om toch een almachtige opinie te kunnen vormen.

Bent U ooit in India geweest? Hebt u gezien wat westerse bedrijven als het mijne daar bijbrengen?

Neen. U ben rabiaat tegen om het even welke vorm van economische activiteit. Het zou me niet verbazen als u zelf geen economische rol van betekenis speelt.

De mensen die op mijn campus werken en hun gezin zijn beter af als voorheen. Dat is een feit.

IMHO denk ik dat uw standpunten meer uit afgunst ingegeven worden dan uit een objectief inzicht in de globale economie anno 2011.

Ja natuurlijk wil je uzelf de barmhartigge samaritaan voelen, wat niet wil zeggen dat jij dat ook bent. De echte feiten zijn enigzins anders dan jij wil laten uitschijnen.

- je maakt mensen afhankelijk van het geld dat jij hen ontvreemd (uitbuiting)

- je zorgt dat hun onwetendheid blijft bestaan, ze hebben geen andere kansen dan werken voor u. Uw regels en uw wetten.

- de mensen op uw campus zijn hetzelfde af als voorheen, jij maakt daar geen verschil. Je doet gewoon lekker mee aan de uitbuiting, je zorgt enkel dat je daar zelf beter van gaat worden.

Ik heb genoeg kennis van de huidige omstandigheden in India, blijkbaar heb ik hier feiten omschreven waar jij zelf geen weet van had. Heb je nog vragen?
Oud 25 september 2011, 17:22   #177
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Praktisch alle olie komt uit achterlijke landen.
Dat wordt dus moeilijk. Tenzij ge natuurlijk in de koude wilt gaan zitten , uw auto aan de kant laat staan en alles van plastic weert.
Ik heb maar 1 keer per week een auto nodig, ik heb er dan ook geen.
Oud 25 september 2011, 17:25   #178
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb maar 1 keer per week een auto nodig, ik heb er dan ook geen.
Ja maar ge moet ook alles van plastic buiten smijten hé.
Oud 25 september 2011, 17:28   #179
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar ge moet ook alles van plastic buiten smijten hé.
Dat is bijna onmogelijk dat weet je best, maar ik denk wel dat je die landen onder druk kan zetten. Moest men samenwerken, denk jij van niet?
Oud 25 september 2011, 17:37   #180
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is bijna onmogelijk dat weet je best, maar ik denk wel dat je die landen onder druk kan zetten. Moest men samenwerken, denk jij van niet?
Ik denk dat niet .
Ze vinden dat daar immers compleet normaal dat er ene zijne kop eraf gaat voor "hekserij".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be