Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2011, 14:46   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan is het opgelost. Dan heb je niets tegen die uitzendingen.
Dat zal ik zelf wel beslissen.
Citaat:
Mijn volle steun voor het standpunt van het VB in deze zaak.

Moeten we soms de doodgravers spelen van ons eigen graf?

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2011 om 14:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:47   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Nogmaals: wat hier historisch-cultureel ingebed is.
Wat zijn dan de criteria om iets als "historich-cultureel" ingebed te beschouwen?

Citaat:
Nogmaals: het gaat om de vreemdelingen uit de grote migratiestromen van de naoorlogse 20ste eeuw, en dus ook hun nakomelingen. Dat ze hier geboren zijn verandert daar geen sikkepit aan. Als een kat haar jongen werpt in de viswinkel, hebben we dan na verloop van tijd met vissen te maken? Ik dacht het niet.
Je bent daar weer met je beesten. Dat een kat katten voortbrengt is genetisch bepaald.

Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier nog zijn, vooraleer je ze niet meer als vreemdeling aanziet. De grootste meerderheid is hier geboren en getogen.

Wat met kinderen uit een gemengd huwelijk. Zijn die kinderen dan overal vreemdeling?

Citaat:
De islam is hier niet historisc-cultureel ingebed en is hier dus inderdaad vreemd. In pakweg Noord-Afrika is de islam dat niet, daar beschouw ik de islam totaal niet als vreemd, ook niet als iets "slecht" of bedreigends en daar wil ik gerust die rijke culturen en religie-uitingen bezoeken als toerist.
Wat dan met de "raszuivere" autochtonen die zich bekeerd hebben?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:52   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen hoeven zich niet te integreren, wel op te rotten naar hun land van oorsprong. Ten andere, wat zou dat integreren moeten zijn? NL leren en zich westers kleden? Zich volproppen met Coca Cola en McDo-troep? Naar X-Factor en My Name Is... op tv zitten gapen?
Waar trekt u de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling? Bij uiterlijk? Bij cultuur? Bij taal? Tijd in het land? Nationaliteit? Geboorteplaats?...

Is er niet eerder sprake van een continuum? U geeft zelf ergens aan dat een Coca Cola drinker iets van een vreemdeling heeft omwille van zijn gedrag.

Als je slechts in ideaaltypes denkt zal je uiteindelijk niemand overhouden in je land. We zijn uiteindelijk allemaal ergens 'vreemdelingen'. Dus wie kan zich een rechtvaardige rechter noemen?

Dienen de blanken uit America te verdwijnen ten voordele van de indianen? Dienen de Christenen terug naar het midden Oosten te gaan ten voordele van oudere religies die hier gebruikelijk waren? Dienen we alle okkernoten in Vlaanderen om te hakken ten voordele van de hazelnoot? Of gaan we beter allemaal direct terug naar Afrika?

Eigenlijk bestaat er geen echte 'autochtoon'. Het is gewoon een strijd voor een plaatje in dit leven die over heel de wereld gevoerd wordt. En waar strijd geleverd wordt verliezen meestal alle partijen. Het is in vrede dat culturen open bloeien.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 14:55   #44
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Noorderlicht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waar trekt u de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling? Bij uiterlijk? Bij cultuur? Bij taal? Tijd in het land? Nationaliteit? Geboorteplaats?...

Is er niet eerder sprake van een continuum? U geeft zelf ergens aan dat een Coca Cola drinker iets van een vreemdeling heeft omwille van zijn gedrag.

Als je slechts in ideaaltypes denkt zal je uiteindelijk niemand overhouden in je land. We zijn uiteindelijk allemaal ergens 'vreemdelingen'. Dus wie kan zich een rechtvaardige rechter noemen?

Dienen de blanken uit America te verdwijnen ten voordele van de indianen? Dienen de Christenen terug naar het midden Oosten te gaan ten voordele van oudere religies die hier gebruikelijk waren? Dienen we alle okkernoten in Vlaanderen om te hakken ten voordele van de hazelnoot? Of gaan we beter allemaal direct terug naar Afrika?

Eigenlijk bestaat er geen echte 'autochtoon'. Het is gewoon een strijd voor een plaatje in dit leven die over heel de wereld gevoerd wordt. En waar strijd geleverd wordt verliezen meestal alle partijen. Het is in vrede dat culturen open bloeien.
Mooie reactie.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 15:23   #45
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Destijds was er zo een 'hit' (liedje) dat zo ging : 'Abla bla bla and abla bla bla : ONE MORE TIME!!!!. '

Moest ik nu absoluut zeker zijn dat ' MAN DOE NOU EENS NORMAAL EN HOU NU ES OP MET UW GEZEVER', NIET schelden is; dat zou ik het vettig onderlijnt vorige, wel in jouw richting durven gooien!!! Überhaupt, met alle eerbied voor uw overtuigingen.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 15:27   #46
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Mooie reactie.
Dringend naar de oogarts alsook: Idem!
Oud 25 september 2011, 15:39   #47
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Blablabla.. Alsof stabiele mensen nog wakker liggen van hetgeen Philippe brult.
Wakker liggen? -Überhaupt: NEEN!

Beter slapen: beslist! ( wel steeds met een open wakend oog (pikfobie)
Oud 25 september 2011, 15:39   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Destijds was er zo een 'hit' (liedje) dat zo ging : 'Abla bla bla and abla bla bla : ONE MORE TIME!!!!. '
aha

Citaat:
Moest ik nu absoluut zeker zijn dat ' MAN DOE NOU EENS NORMAAL EN HOU NU ES OP MET UW GEZEVER', NIET schelden is; dat zou ik het vettig onderlijnt vorige, wel in jouw richting durven gooien!!! Überhaupt, met alle eerbied voor uw overtuigingen.
U noemt zichzelf hier zoals het een echte moderne Vlaamse 'autochtoon' betaamd "OilOnFire". Komt me een beetje vreemd over die naam. Jo is in ieder geval consequenter dan u.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2011 om 15:41.
Oud 25 september 2011, 15:59   #49
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
aha

U noemt zichzelf hier zoals een echte moderne Vlaamse 'autochtoon' "OilOnFire". Komt me een beetje vreemd over die naam. Jo is in ieder geval consequenter dan u.
Blijf jij voorlopig maar braafjes inhoudelijk: 'OilOnFire' staat voor Komaan: iedere 'Autochtoon' weet dit!!!

Tot nu toe heb ik nog niet veel kunnen ervaren van 'Jo' en vermoedelijk van zijn: 'bollen'.

De vraag die men zich zou mogen stellen is: 'Wie van beiden heeft hier de echte authentieke Vlaamse 'ballen'
(symboliek)
. . .
Oud 25 september 2011, 16:43   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
De vraag die men zich zou mogen stellen is: 'Wie van beiden heeft hier de echte authentieke Vlaamse 'ballen'
(symboliek)
. . .
Uw Angelsaksische olieballen zijn in ieder geval bij voorbaat gediskwalificeerd.

Alé. En zeg nu zelf eens iets inhoudelijks.
Oud 25 september 2011, 18:20   #51
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier wonen, vooraleer jij ze als geïntegreerd wil aanvaarden?
De mate van integratie wordt niet bepaald door de duur van de aanwezigheid.
Sommigen zijn binnen één generatie al volledig geïntegreerd, anderen na drie generaties nog niet eens een beetje.

Citaat:
Die "vreemdelingen" zijn voor het grootste deel hier geboren en getogen.
Dat zag ik nu eens graag aangetoond met bronnen en linkjes.

Citaat:
Die "raszuivere" autochtonen, die zich bekeerd hebben tot de islam, zijn dat ook vreemdelingen?
Die hebben zich, door zich tot de islam en andere exotische sektes te bekeren, tot vreemdeling verklaard.
Oud 25 september 2011, 18:21   #52
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw Angelsaksische olieballen zijn in ieder geval bij voorbaat gediskwalificeerd.

Alé. En zeg nu zelf eens iets inhoudelijks.
Beste vriend. Mijn ballen (welke helemaal niets met de 'Angelsaksen' te zien hebben), horen tot mijn strikt persoonlijk domein.(...)

Deze laatste hebben er echter wel 'goed' voor gezorgd dat de 'Eerbare familie 'OilOnFire' van Antwerpse herkomst, de toekomst zal kennen.

Hopelijk, weten deze de geprezen familiale waarden hoog in het 'OilOnFire' Vaandel te houden (ze zullen hen niet tem-em-en enz.) .

Anderzijds, wees er maar verzekerd van dat onze familiale 'roods' hier op 'Vlaamsche' bodem al Eeuwenlang aanwezig en zelfs gestenigd staan.

Inhoudelijk dan: MAN: Hou nu eens op, met je gelul ? -

(Ik ben er zelfs niet zeker van dat U de 'symbolen', welke in deze tekst verweven zijn/staan zult kunnen herkennen)

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 25 september 2011 om 18:36.
Oud 25 september 2011, 18:23   #53
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met de "raszuivere" autochtonen die zich bekeerd hebben?
Jij leest echt niet wat anderen schrijven, he artisjok?
-Jo- schreef nochthans:
Citaat:
Vlamingen die islamiseren (gelukkig zeer beperkt, meestal verdwaalde psychisch labiele personen of tienerliefjes van vreemdelingen) horen thuis in een heropvoedingsinstelling.
Oud 25 september 2011, 18:50   #54
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De mate van integratie wordt niet bepaald door de duur van de aanwezigheid.
Sommigen zijn binnen één generatie al volledig geïntegreerd, anderen na drie generaties nog niet eens een beetje.
Dat zag ik nu eens graag aangetoond met bronnen en linkjes.
Die hebben zich, door zich tot de islam en andere exotische sektes te bekeren, tot vreemdeling verklaard.
Right: Ârtietje; zijt ge nu nog niet aan het inpakken, meisje ?

Misschien nog even na 3 millennia proberen! - Kom dan maar liefst ZONDER 'Mohammed' en diens verbeeldings 'ALLAH', deze beide 'Iconen' worden hier niet zo tamelijk geprezen!

Zelfs met een beperkt 'IQ level' is zulks verstaanbaar!
Oud 25 september 2011, 18:59   #55
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Gedrag tegenover de inheemsen en de wil zich aan te passen, taal te leren, integreren, kinderen op voeden, respect naar de gastheer, ...ipv achterlijke gewoonten op te dringen

Laatst gewijzigd door Quorn : 25 september 2011 om 19:02.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 19:03   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Gedrag tegenover de inheemsen en de wil zich aan te passen ipv achterlijke gewoonten op te dringen
Aan te passen aan wat?
Ik pas mij ook niet aan aan alle gewoonten (zeker niet aan de achterlijke) die hier al jaar en dag gelden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 september 2011 om 19:04.
Oud 25 september 2011, 19:15   #57
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan te passen aan wat?
Ik pas mij ook niet aan aan alle gewoonten (zeker niet aan de achterlijke) die hier al jaar en dag gelden.
Welke (achterlijke) gewoonten mogen dit dan wel zijn?
Oud 25 september 2011, 19:19   #58
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

De zogenaamde "Wet van Machiavelli"
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 19:41   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Welke (achterlijke) gewoonten mogen dit dan wel zijn?
De gewoonte om
Je kind te laten dopen, en mee te doen met eerste communie, vormsel, trouwen voor de kerk, en een begrafenismis.
Je ten gepaste tijde ladderzat drinken, zodat je 's anderen niet meer weet hoe je thuis geraakte.
Zich in kostuum met das, of in een mantelpak met nylons en hakken wurmen.

Kan je je al een idee vormen?
Oud 25 september 2011, 19:48   #60
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
De gewoonte om
Je kind te laten dopen, en mee te doen met eerste communie, vormsel, trouwen voor de kerk, en een begrafenismis.
Je ten gepaste tijde ladderzat drinken, zodat je 's anderen niet meer weet hoe je thuis geraakte.
Zich in kostuum met das, of in een mantelpak met nylons en hakken wurmen.

Kan je je al een idee vormen?
Dat je niet in een deux-piece'ke geraakt?

De rest zijn vrije keuzes en religeuze rituelen uit vervlogen tijden. Niemand gaat je dwingen.
Probeer als moslim(vrouw) maar ns met niet moslim te trouwen en/of de rammadan over te slaan...

Ik trek morgen mn kostuum aan. (hoger) management komt vergaderen.
Hoeft niet, dresscode is casual mr doe dit uit respect.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be