Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2011, 08:12   #401
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Noem 2 wijken op waar de halve (autochtone) straat de normen en waarden van de famillie Flodder heeft...

Tuurlijk zijn er ook autochtone personen/jongeren die overlast veroorzaken maar die worden niet in bescherming genomen door een bevolkingsgroep zonder (onze) waarden en normen....
Waar lees jij dat de personen/jongeren die overlast veroorzaken in bescherming genomen worden?
Dat doet niemand!

Citaat:
In de realiteit is de confrontatie met (bepaalde) vreemde culturen en vreemdelingen net de oorzaak dat er een aversie tegen vreemdelingen ontstaat..
Ik denk dat het eerder het niet kennen is.
Ik word dagelijks geconfronteerd met (bepaalde) vreemde culturen en vreemdelingen in mijn familie, vriendenkring, kennissen, collega's, omgeving,

Citaat:
Je mag nog 100 jaar 'lalaland' principes preken, water en vuur zullen nooit samen gaan..
Wat zijn "'lalaland' principes"?

Citaat:
Dat je beweert dan autochtonen 'niets' moeten tolereren/aanpassen in de verpauperde multiculwijken zegt veel over uw voeling met de realiteit...
Niemand moet meer of minder tolereren/aanpassen in "de verpauperde multiculwijken" dan in een andere wijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 09:29   #402
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar staat toch niet :
Dat "autochtonen moeten in hun eigen land integreren"
Als jij zegt dat integratie van twee kanten moet komen, betekent dat niets anders dan dat de autochtonen in eigen land moeten integreren ook al zeg je dat niet letterlijk zo. Immers, zoals anderen je ook al gezegd hebben; allochtonen zijn de ene van die twee kanten waarvan de integratie volgens jou moet komen, en daaruit volgt automatisch dat autochtonen de andere, tweede kant vertegenwoordigen.
Oud 30 september 2011, 09:43   #403
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik word dagelijks geconfronteerd met (bepaalde) vreemde culturen en vreemdelingen in mijn familie, vriendenkring, kennissen, collega's, omgeving,
Dat geloof ik meteen aangezien je nogal wat trekjes en gedragspatronen van die vreemde culturen en vreemdelingen lijkt te hebben overgenomen, met name de vervelende trekjes.

Citaat:
La-La-Land:
1. A place renowned for its frivolous activity.
2. A state of mind characterized by unrealistic expectations or a lack of seriousness.

In deze context dus jouw onrealistische verwachtingen en gedachtegoed aangaande de maakbaarheid van de multiculturele samenleving. Jouw utopische, aan het waanzinnige grenzende ideeën daarover worden dagdagelijks door de realiteit gelogenstraft en toch blijf je er aan vast houden.

Citaat:
Niemand moet meer of minder tolereren/aanpassen in "de verpauperde multiculwijken" dan in een andere wijk.
Als dat volgens jouw principe van "dat integratie van twee kanten moet komen", is dan weet ik wel hoe laat het is.
Oud 30 september 2011, 09:52   #404
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Beste Artisjok, tientallen keren hebt u hier gezegd dat integratie van twee kanten moet komen, zie uw eigen links die u hier aanhaalt. Dat is een onmogelijk iets, een contradictio in terminis zoals ik vroeger al stelde.
Geef dan gewoon toe dat u het een beetje ongelukkig geformuleerd hebt en zeg wat u precies bedoelt, rekening houdend met het feit dat autochtonen niet kunnen integreren in hun eigen land.
Oud 30 september 2011, 10:04   #405
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Beste Artisjok, tientallen keren hebt u hier gezegd dat integratie van twee kanten moet komen, zie uw eigen links die u hier aanhaalt. Dat is een onmogelijk iets, een contradictio in terminis zoals ik vroeger al stelde.
Geef dan gewoon toe dat u het een beetje ongelukkig geformuleerd hebt en zeg wat u precies bedoelt, rekening houdend met het feit dat autochtonen niet kunnen integreren in hun eigen land.
De dag dat artisjok dat zal toegeven, zal de dag zijn waarop pasen en pinksteren tegelijkertijd vallen, of in haar geval, de dag waarop het suikerfeest en het offerfeest tegelijkertijd vallen.
Oud 30 september 2011, 10:14   #406
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De dag dat artisjok dat zal toegeven, zal de dag zijn waarop pasen en pinksteren tegelijkertijd vallen, of in haar geval, de dag waarop het suikerfeest en het offerfeest tegelijkertijd vallen.
Zelfs dan nog niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 10:18   #407
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heb je nu nog niet begrepen wat ik schreef?
Citaat:
Je hebt mijn uitleg gelezen (zie de links die ik gaf), en je weet nu nog niet wat ik precies bedoel? Of wil je het niet weten?
Oud 30 september 2011, 10:30   #408
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat de personen/jongeren die overlast veroorzaken in bescherming genomen worden?
Dat doet niemand!

Dat in bescherming nemen gebeurt dus wel...wanneer Marokkaanse en in mindere mate Turkse jongeren criminele feiten plegen, gebeurt het vaak dat familie hen helpt om naar het buitenland te gaan, of op een andere manier beschermt tegenover politie of gerecht.
Met vaak bedoel ik ; meer dan je binnen andere gezinnen ziet, uiteraard betekent dit niet dat iedere Marokkaanse of Turkse familie dit doet, maar het is zeker geen fenomeen wat nauwelijks voorkomt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 10:35   #409
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geloof ik meteen aangezien je nogal wat trekjes en gedragspatronen van die vreemde culturen en vreemdelingen lijkt te hebben overgenomen, met name de vervelende trekjes.

La-La-Land:
1. A place renowned for its frivolous activity.
2. A state of mind characterized by unrealistic expectations or a lack of seriousness.

In deze context dus jouw onrealistische verwachtingen en gedachtegoed aangaande de maakbaarheid van de multiculturele samenleving. Jouw utopische, aan het waanzinnige grenzende ideeën daarover worden dagdagelijks door de realiteit gelogenstraft en toch blijf je er aan vast houden.

Als dat volgens jouw principe van "dat integratie van twee kanten moet komen", is dan weet ik wel hoe laat het is.
Tja..wat je dan zou moeten doen met die culturele gebruiken die je niet wilt accepteren is een vraag waar Sjok nu niet direct antwoord op zou willen geven, want volgens haar bestaan die gebruiken niet...
Oud 30 september 2011, 10:42   #410
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja..wat je dan zou moeten doen met die culturele gebruiken die je niet wilt accepteren is een vraag waar Sjok nu niet direct antwoord op zou willen geven, want volgens haar bestaan die gebruiken niet...
Welke gebruiken bestaan niet volgens mij? Zijn dat "culturele gebruiken die je niet wilt accepteren"?
Ik accepteer zelf niet alle culturele gebruiken. Alice toch.

Alice, ik denk dat het beter is dat jij mij weer negeert (zoals je opriep); want je vertelt onzin.
Oud 30 september 2011, 10:43   #411
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke gebruiken bestaan niet volgens mij? Zijn dat "culturele gebruiken die je niet wilt accepteren"?
Ik accepteer zelf niet alle culturele gebruiken. Alice toch.

Alice, ik denk dat het beter is dat jij mij weer negeert (zoals je opriep); want je vertelt onzin.
U accepteert wel alle religieuze gebruiken ?
Oud 30 september 2011, 11:04   #412
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U accepteert wel alle religieuze gebruiken ?
Neen.
Oud 30 september 2011, 13:35   #413
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar staat toch niet :
Dat "autochtonen moeten in hun eigen land integreren"
Letterlijk staat dat er niet maar wie een beetje begrijpend kan lezen ziet dat er wél instaan.

Wat heb je dus niet begrepen van: '' INTEGRATIE VAN TWEE KANTEN'' ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 14:08   #414
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Letterlijk staat dat er niet maar wie een beetje begrijpend kan lezen ziet dat er wél instaan.

Wat heb je dus niet begrepen van: '' INTEGRATIE VAN TWEE KANTEN'' ?
Wie een beetje begrijpend kan lezen begrijpt wat ik wel schrijf.
http://forum.politics.be/showthread....52#post5693752
http://forum.politics.be/showthread....75#post5693075
http://forum.politics.be/showthread....18#post5691418
http://forum.politics.be/showthread....67#post5691167
http://forum.politics.be/showthread....07#post5694807
Oud 30 september 2011, 14:27   #415
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar gaan we weer...voor de zoveelste keer...kunt u niet gewoon klaar, helder en duidelijk een standpunt innemen wanneer u een vraag wordt gesteld?
Moet u dan steeds allerlei linken geven waar meestal dan geen antwoord instaat op de gestelde vraag?
Leg nu eens glashelder uit wat u bedoelt met die integratie die van twee kanten zou moeten komen, zonder gedraai en gekeer.. dat zou van respect getuigen tegenover andere forummers in deze discussie!
Oud 30 september 2011, 15:55   #416
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaan we weer...voor de zoveelste keer...kunt u niet gewoon klaar, helder en duidelijk een standpunt innemen wanneer u een vraag wordt gesteld?
Moet u dan steeds allerlei linken geven waar meestal dan geen antwoord instaat op de gestelde vraag?
Leg nu eens glashelder uit wat u bedoelt met die integratie die van twee kanten zou moeten komen, zonder gedraai en gekeer.. dat zou van respect getuigen tegenover andere forummers in deze discussie!
Ik heb mijn standpunt klaar, helder en duidelijk weergegeven.
Lees de links die ik gaf, je denkt toch niet dat ik dit nogmaals ga herhalen.
Oud 30 september 2011, 16:07   #417
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn standpunt klaar, helder en duidelijk weergegeven.
Lees de links die ik gaf, je denkt toch niet dat ik dit nogmaals ga herhalen.
Als dat waar zou zijn, en jij inderdaad jouw standpunt klaar, helder en duidelijk zou hebben weergegeven, dan zou er daaromtrent nu helemaal geen verwarring geweest zijn, om het maar eens heel, heel erg mild uit te drukken.

Het feit dat iedereen jouw uitspraak "dat integratie van twee kanten moet komen" interpreteert als datgene wat er gewoon staat, namelijk dat niet alleen allochtonen, maar ook autochtonen moeten integreren, want dat betekent "van twee kanten komen" in deze context immers, zegt mij dat jij zeer onduidelijk, zeer onklaar en zeer onhelder jouw standpunt hebt geformuleerd, tenminste, als dat niet is wat jij wilde zeggen.
Oud 30 september 2011, 16:10   #418
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat waar zou zijn, en jij inderdaad jouw standpunt klaar, helder en duidelijk zou hebben weergegeven, dan zou er daaromtrent nu helemaal geen verwarring geweest zijn, om het maar eens heel, heel erg mild uit te drukken.
Dan hou je geen rekening met trollen en kwaadwilligen.

Citaat:
Het feit dat iedereen jouw uitspraak "dat integratie van twee kanten moet komen" interpreteert als datgene wat er gewoon staat, namelijk dat niet alleen allochtonen, maar ook autochtonen moeten integreren, want dat betekent "van twee kanten komen" in deze context immers, zegt mij dat jij zeer onduidelijk, zeer onklaar en zeer onhelder jouw standpunt hebt geformuleerd, tenminste, als dat niet is wat jij wilde zeggen.
Wat weet jij hoe iedereen mijn uitspraak interpreteert?
Heb je dat iedereen gevraagd?
Oud 30 september 2011, 16:20   #419
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik zou durven beweren dat we U toch nog redelijk aanspreken nietwaar.

Citaat:
Net zoals vele politici maakt U veel wind, plaatst U veel woorden, maar om daar nog een interpretatie aan vast te knopen, da's veel gevraagd.

Citaat:
Uw wannabecopies verstoren het concept "iedereen".

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2011, 16:21   #420
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Toch wel, ik heb namelijk terdege rekening gehouden met jouw aanwezigheid en gedrag.

Citaat:
Ik lees de reacties van anderen op die uitspraak van je, artisjok, en uit die reacties blijkt overduidelijk dat jouw uitspraak "dat integratie van twee kanten moet komen" opgevat wordt als datgene wat er gewoon staat, namelijk dat niet alleen allochtonen, maar ook autochtonen moeten integreren, want dat betekent "van twee kanten komen" in deze context immers.

Als jij dat niet zo bedoelde, dan raad ik je aan een cursus duidelijk schrijven te volgen. Hieronder een aantal suggesties en nuttige linkjes:

Duidelijk schrijven

Leer duidelijke taal te schrijven

Communicatietraining - duidelijk schrijven

Workshop duidelijk schrijven

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be