Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2011, 14:02   #10721
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Het staat je vrij, in onze beschaving tenminste, over alles te twijfelen maar dan moet je wel met argumenten werken.
Inderdaad... dan zou ik best daarmee eens komen aandraven hé Quorn.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 14:47   #10722
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"als gemeenteraadslid "
Is hij voor een schuin omhooggestoken rechterarm veroordeeld, ja of nee?

Citaat:
Dezelfde Olivier Delcourt als in de eerste link.
Linkje nog eens lezen, artisjok, want daar staat toch echt: "Het is de tweede veroordeling voor het uitbrengen van de Hitlergroet in ons land op een jaar tijd. Bij een derde zaak werd de betrokkene vrijgesproken, echter niet in het minst omdat het parket de zaak onvoldoende had onderzocht.

Dat betekent toch echt dat er behalve Olivier Delcourt nog iemand anders voor veroordeeld is.

Citaat:
Dit gaat over Duitsland. Daar gelden andere wetten.

Gaat ook over Duitsland.
Wel eens van de EU gehoord artisjok? En de gelijkgeschakelde wetgeving binnen de EU? Vast niet he?

Citaat:
Hier in België. Waar haal je dat vandaan?
Waar ik dat vandaan haal, is voor iedereen, behalve artisjok natuurlijk, duidelijk te zien in die linkjes die ik je aanreikte. Daar staat het zwart op wit, en dan nog ga jij het ontkennen.

Kortom het zoveelste geval van artisjok die blok staat en vervolgens niets beters weet om dan maar te gaan trollen.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 1 oktober 2011 om 14:48.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 15:10   #10723
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Was dat in de gemeenteraad, ja of nee?

Citaat:
Dat betekent toch echt dat er behalve Olivier Delcourt nog iemand anders voor veroordeeld is.
Bron met link a.u.b.

Citaat:
Wel eens van de EU gehoord artisjok? En de gelijkgeschakelde wetgeving binnen de EU? Vast niet he?
Neen, ik heb daar nog niet van gehoord, dat de wetten die in Duitsland gelden in de hele EU gelden.

Citaat:
Waar ik dat vandaan haal, is voor iedereen, behalve artisjok natuurlijk, duidelijk te zien in die linkjes die ik je aanreikte. Daar staat het zwart op wit, en dan nog ga jij het ontkennen.
Ja, ik wens dat te ontkennen.
Je linkjes tonen niet aan dat in België "jij mag ook niet in een zwart SS uniform rondlopen. En je mag je rechterarmpje ook niet stijf schuin omhoog steken."

Citaat:
Kortom het zoveelste geval van artisjok die blok staat en vervolgens niets beters weet om dan maar te gaan trollen.
Jij houdt je ook niet lang aan een bijzonder goed plan.
http://forum.politics.be/showthread....73#post5720173
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 15:15   #10724
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Waarheid is en blijft waarheid tot je ze weerlegt.
Tiens, zeg dat eens tegen arti ivm het boekje van JMDD! Daar slaagt de ganse linkse meute er niet om er een stokje voor te steken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 16:13   #10725
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Was dat in de gemeenteraad, ja of nee?
Heeft er niets mee te maken. Is hij veroordeeld ja of nee?

Citaat:
Bron met link a.u.b.
Ongelofelijk. Kun jij echt helemaal niets anders dan "bron met link" krijsen?
Je citeert zelf nota bene de bron en link die ik je gaf mee. Nota bene een bron met link uit extreemlinkse hoek, van de AFF.

En dan nog heb jij het gore lef om achterbaks naar bron met link te komen vragen. Als ik jou was, zou ik toch eens overwegen om je professioneel te laten behandelen voor je dwangmatig trolgedrag, want dit slaat echt helemaal nergens meer op.

Citaat:
Neen, ik heb daar nog niet van gehoord, dat de wetten die in Duitsland gelden in de hele EU gelden.
Dat is dan ook niet wat ik zei. Maar door middel van je etterige laag bij de grondse trolgedrag moet jij er natuurlijk weer wat anders van maken.

Citaat:
Ja, ik wens dat te ontkennen.
Je linkjes tonen niet aan dat in België "jij mag ook niet in een zwart SS uniform rondlopen. En je mag je rechterarmpje ook niet stijf schuin omhoog steken."
Het verbaast me helemaal niets dat jij dat wenst te ontkennen. Jij zou immers nog ontkennen dat water nat is, sneeuw wit en gras groen, zolang je maar kan trollen.
Ik geef je twee linkjes over dat je in België niet je rechterarmpje stijf schuin omhoog mag steken, oftewel de Hitlergroet brengen, en nóg durf jij dat te ontkennen.

Jouw stelselmatige getrol kent echt geen grenzen meer, artisjok. Anderen hebben jou dat in het verleden al gezegd en ik kan hen enkel maar bijtreden: Jouw gedrag is niets anders dan pure kwaadaardigheid. Dat is geen discussiëren meer, zelfs geen halfslachtige poging tot, maar dat is bewust alles wat maar op een discussie lijkt willens nillens verzieken met je misselijkmakend trolgedrag.

Citaat:
Jij houdt je ook niet lang aan een bijzonder goed plan.
http://forum.politics.be/showthread....73#post5720173
Dat klopt. Dat komt omdat ik het nog eens heroverwogen heb en tot de conclusie ben gekomen dat hoe meer ik een serieuze discussie met jou poog te voeren, hoe beter het is, zodat iedereen nog eens goed kan zien uit welk trollenhout jij gesneden bent en hoe boosaardig jij te werk gaat om je eigen zielige gelijk proberen te halen. Dat daarmee steeds meer mensen een regelrechte afkeer van zowel jouw gedrag, persoontje als jouw gedachtegoed krijgen, is daarbij mooi meegenomen. Betere antireclame voor de waanideeën van extreemlinks dan jouw irritant getrol bestaat er niet. Daar ben ik je dan ook zeer erkentelijk voor. Doe zo voort, zou ik zelfs willen zeggen.
Oud 1 oktober 2011, 16:28   #10726
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft er niets mee te maken. Is hij veroordeeld ja of nee?
Dat het in de gemeenteraad gebeurde heeft er alles mee te maken. Daar gelden andere regels.

Citaat:
Ongelofelijk. Kun jij echt helemaal niets anders dan "bron met link" krijsen?
Je citeert zelf nota bene de bron en link die ik je gaf mee. Nota bene een bron met link uit extreemlinkse hoek, van de AFF.
Jawel ik kan nog iets anders.
Maar als jij beweert dat nog iemand anders veroordeeld werd voor het brengen van de hitlergroep, wil ik daar bron en link bij.
Jij begrijpt toch wel waarom.

Citaat:
En dan nog heb jij het gore lef om achterbaks naar bron met link te komen vragen. Als ik jou was, zou ik toch eens overwegen om je professioneel te laten behandelen voor je dwangmatig trolgedrag, want dit slaat echt helemaal nergens meer op.
Sedert wanneer is een bron met link vragen, achterbaks en/of trolgedrag?

Citaat:
Dat is dan ook niet wat ik zei. Maar door middel van je etterige laag bij de grondse trolgedrag moet jij er natuurlijk weer wat anders van maken.
Gelden de Duitse wetten wel of niet in de rest van de EU (en België)?
Neen! Waarom kom jij daar dan mee aandraven?

Citaat:
Het verbaast me helemaal niets dat jij dat wenst te ontkennen. Jij zou immers nog ontkennen dat water nat is, sneeuw wit en gras groen, zolang je maar kan trollen.
Neen, ik ontken niet dat water nat is e.d..
Citaat:
Ik geef je twee linkjes over dat je in België niet je rechterarmpje stijf schuin omhoog mag steken, oftewel de Hitlergroet brengen, en nóg durf jij dat te ontkennen.
Je linkjes gaan over iemand in de gemeenteraad.
Citaat:
Jouw stelselmatige getrol kent echt geen grenzen meer, artisjok. Anderen hebben jou dat in het verleden al gezegd en ik kan hen enkel maar bijtreden: Jouw gedrag is niets anders dan pure kwaadaardigheid. Dat is geen discussiëren meer, zelfs geen halfslachtige poging tot, maar dat is bewust alles wat maar op een discussie lijkt willens nillens verzieken met je misselijkmakend trolgedrag.

Dat klopt. Dat komt omdat ik het nog eens heroverwogen heb en tot de conclusie ben gekomen dat hoe meer ik een serieuze discussie met jou poog te voeren, hoe beter het is, zodat iedereen nog eens goed kan zien uit welk trollenhout jij gesneden bent en hoe boosaardig jij te werk gaat om je eigen zielige gelijk proberen te halen. Dat daarmee steeds meer mensen een regelrechte afkeer van zowel jouw gedrag, persoontje als jouw gedachtegoed krijgen, is daarbij mooi meegenomen. Betere antireclame voor de waanideeën van extreemlinks dan jouw irritant getrol bestaat er niet. Daar ben ik je dan ook zeer erkentelijk voor. Doe zo voort, zou ik zelfs willen zeggen.
In tegenstelling tot jou hoef ik zo'n zever niet te verkopen.
De meelezer is wijs genoeg om zelf te merken wie er trolt.
Oud 1 oktober 2011, 16:46   #10727
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Oh, wacht, moet ik zoals illwill het argument "maddox" tegen u gebruiken?
Of dubbelnick, dat is volgens jullie xenofoben ook altijd een deugddoend argument.

Ik ga me niet inlaten om in te gaan op jullie 'enge' uitspraken, daarom zwijg ik eerder...
Dat kan je niet want het is geen "argument" en dat heb ik dan ook nooit als argument gebruikt. Ik denk gewoon dat het zo is.
Snap je dat nu nog niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 17:21   #10728
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Dat het in de gemeenteraad gebeurde heeft er alles mee te maken. Daar gelden andere regels.
Onzin, de wet geldt voor iedereen ongeacht locatie.

Citaat:
Jawel ik kan nog iets anders.
Daar is anders tot op heden maar bitter weinig van te merken.

Citaat:
Maar als jij beweert dat nog iemand anders veroordeeld werd voor het brengen van de hitlergroep, wil ik daar bron en link bij.
Jij begrijpt toch wel waarom.
Niet ik beweer dat, maar de bron met link die ik je tot twee maal toe gaf, beweert dat. Een extreemlinkse, want AFF-bron nota bene.

Citaat:
Sedert wanneer is een bron met link vragen, achterbaks en/of trolgedrag?
Sinds jij die al twee keer had gekregen van me. Een derde keer naar dezelfde bron met link vragen is als niets anders dan irritant, misselijkmakend trolgedrag te kwalificeren. En dat weet jij donders goed.

Citaat:
Gelden de Duitse wetten wel of niet in de rest van de EU (en België)?
Neen! Waarom kom jij daar dan mee aandraven?
En daar gaan we weer. Dat heb ik helemaal niet gezegd, mevrouw de trol, dus stop met mij woorden in mijn mond te leggen en begin in hemelsnaam eens een cursus begrijpend lezen te volgen. Ik had het over de gelijkgeschakelde wetgeving binnen de EU waarvan jij weer maakt dat Duitse wetten in heel de EU zouden gelden.

Citaat:
Neen, ik ontken niet dat water nat is e.d..
Dat doe je wel degelijk.

Citaat:
Je linkjes gaan over iemand in de gemeenteraad.
Je kunt je oeverloos gezaag over die gemeenteraad steken waar de zon nooit schijnt, want de wet geldt voor iedereen ongeacht locatie.

Citaat:
In tegenstelling tot jou hoef ik zo'n zever niet te verkopen.
De meelezer is wijs genoeg om zelf te merken wie er trolt.
Dat is geen zever artisjok, maar een grondige analyse van jouw hoogst irritante trolgedrag.

De meelezer is zeker wijs genoeg om te kunnen zien wie er hier de daadwerkelijke trol is.

Het is namelijk niet voor niets dat mensen die eigenlijk min of meer jouw politieke geestesgenoten zijn, zich in totale walging van jou afkeren en hun afschuw uitspreken over jouw notoire infantiele trolgedrag. Ik noem binnen dit kader bijvoorbeeld een Esperanza die dankzij jouw beruchte trolgedrag dit forum heeft verlaten. Ik noem bijvoorbeeld een Hertog van Gelre die jou omwille van hetzelfde trolgedrag volledig heeft uitgekotst, en ik noem bijvoorbeeld een Nynorsk die ik jou ook al zulke dingen heb zien zeggen. Allemaal mensen met linkse sympathieën die zich als linksdenkenden kapotschamen over de manier waarop jij de linkse zaak weet te bezoedelen en in een bijzonder slecht daglicht stelt.
Zoals gezegd, ben ik je daar zeer erkentelijk voor. Betere antireclame voor extreemlinks dan jij met jouw gedrag is nauwelijks denkbaar.
Oud 1 oktober 2011, 17:49   #10729
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, de wet geldt voor iedereen ongeacht locatie.
Welke wet?
Citaat:
Niet ik beweer dat, maar de bron met link die ik je tot twee maal toe gaf, beweert dat. Een extreemlinkse, want AFF-bron nota bene.
De vorige die veroordeeld werd was
Meer pech had het Boomse VB-gemeenteraadslid Pascal Jochec. Die bracht tijdens zijn eedaflegging op 2 januari 2001 eveneens de Hitlergroet. "Mijn cliënt was zeer nerveus en heeft het gebaar van de burgemeester verkeerd nagedaan," beweerde VB-advocaat Rob Verreycken tijdens het proces dat daarop volgde (HLN 08.01.2002).

Een nogal belachelijk excuus, zoals de foto hieronder aantoont (links: Pascal Jochec (VB) met gestrekte rechterarm, rechts: burgemeester Patrick Marnef (sp.a) doet voor hoe het wel moet).

Deze keer plaatste het VB de foto niet op de cover van zijn partijblad, maar gooide het Jochec onverbiddelijk buiten. Al deed het dat pas nadat de correctionele rechtbank van Antwerpen hem op 4 februari 2002 veroordeelde tot drie maanden voorwaardelijk en een geldboete van duizend euro.
http://www.blokwatch.be/content/view/1098/49/lang,nl

Citaat:
En daar gaan we weer. Dat heb ik helemaal niet gezegd, mevrouw de trol, dus stop met mij woorden in mijn mond te leggen en begin in hemelsnaam eens een cursus begrijpend lezen te volgen. Ik had het over de gelijkgeschakelde wetgeving binnen de EU waarvan jij weer maakt dat Duitse wetten in heel de EU zouden gelden.
Geldt die Duitse wet in België?
Neen!
Waarom kom je daar dan me af?
Oud 1 oktober 2011, 18:02   #10730
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Welke wet?

Meer pech had het Boomse VB-gemeenteraadslid Pascal Jochec. Die bracht tijdens zijn eedaflegging op 2 januari 2001 eveneens de Hitlergroet. "Mijn cliënt was zeer nerveus en heeft het gebaar van de burgemeester verkeerd nagedaan," beweerde VB-advocaat Rob Verreycken tijdens het proces dat daarop volgde (HLN 08.01.2002).

Een nogal belachelijk excuus, zoals de foto hieronder aantoont (links: Pascal Jochec (VB) met gestrekte rechterarm, rechts: burgemeester Patrick Marnef (sp.a) doet voor hoe het wel moet).

Deze keer plaatste het VB de foto niet op de cover van zijn partijblad, maar gooide het Jochec onverbiddelijk buiten. Al deed het dat pas nadat de correctionele rechtbank van Antwerpen hem op 4 februari 2002 veroordeelde tot drie maanden voorwaardelijk en een geldboete van duizend euro.

Neen!
Oud 1 oktober 2011, 18:43   #10731
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds jij die al twee keer had gekregen van me. Een derde keer naar dezelfde bron met link vragen is als niets anders dan irritant, misselijkmakend trolgedrag te kwalificeren. En dat weet jij donders goed.
Er scheelt simpelweg iets mee, als je dat nu nog niet begrepen hebt.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 19:13   #10732
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke wet?

Neen!
Wat dunkt u hiervan?

AALST - Burgemeester Annie De Maght heeft een klacht ingediend tegen de persoon die eerder deze week de 11 juli-viering in Aalst verstoorde. Een nog niet geïdentificeerde man stak tijdens het zingen van de Vlaamse leeuw de rechterarm op. Hij hield de Hitlergroet secondenlang aan, zoals was te zien op beelden van de regionale televisiezender Kanaal 3.
,,Ik dien klacht in, omdat zo'n gebaar strafbaar is'', licht De Maght toe. ,,En wat strafbaar is, is strafbaar voor iedereen. Kijk, de viering verliep in een erg serene sfeer. Er werd gezongen en gedanst en er was poëzie. En dan gebeurt er zoiets. Vele mensen waren ronduit geschokt. Ik vond dan ook dat ik moest ingrijpen. Nu is het aan het gerecht om zijn werk te doen.''

De klacht werd ingediend bij de politie van Aalst. De politie bracht het parket van Dendermonde op de hoogte en de Aalsterse recherche start een zoektocht naar de identiteit van man die de Hitlergroet bracht. De beelden van Kanaal 3 worden opgevraagd, om de identificatie te vergemakkelijken.
Maar is een dergelijke groet strafbaar? Ja, zo blijkt uit een vraag aan het parket van Dendermonde. De groet is strafbaar wegens de wet van 30 juli 1981, op het racisme en de xenofobie en dan meerbepaald het artikel dat ,,het aanzetten tot het gedachtengoed van het nazisme'' strafbaar stelt. De verdachte riskeert één maand tot één jaar gevangenis.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GL67E3RK

Geen gemeenteraadslid, toch strafbaar.
Oud 1 oktober 2011, 20:05   #10733
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat dunkt u hiervan?

AALST - Burgemeester Annie De Maght heeft een klacht ingediend tegen de persoon die eerder deze week de 11 juli-viering in Aalst verstoorde. Een nog niet geïdentificeerde man stak tijdens het zingen van de Vlaamse leeuw de rechterarm op. Hij hield de Hitlergroet secondenlang aan, zoals was te zien op beelden van de regionale televisiezender Kanaal 3.
,,Ik dien klacht in, omdat zo'n gebaar strafbaar is'', licht De Maght toe. ,,En wat strafbaar is, is strafbaar voor iedereen. Kijk, de viering verliep in een erg serene sfeer. Er werd gezongen en gedanst en er was poëzie. En dan gebeurt er zoiets. Vele mensen waren ronduit geschokt. Ik vond dan ook dat ik moest ingrijpen. Nu is het aan het gerecht om zijn werk te doen.''

De klacht werd ingediend bij de politie van Aalst. De politie bracht het parket van Dendermonde op de hoogte en de Aalsterse recherche start een zoektocht naar de identiteit van man die de Hitlergroet bracht. De beelden van Kanaal 3 worden opgevraagd, om de identificatie te vergemakkelijken.
Maar is een dergelijke groet strafbaar? Ja, zo blijkt uit een vraag aan het parket van Dendermonde. De groet is strafbaar wegens de wet van 30 juli 1981, op het racisme en de xenofobie en dan meerbepaald het artikel dat ,,het aanzetten tot het gedachtengoed van het nazisme'' strafbaar stelt. De verdachte riskeert één maand tot één jaar gevangenis.

Natuurlijk is dat strafbaar, dat weet iedereen, en vooral artisjok de grote racisme-bestrijdster zou zoiets moeten weten, maar voorgenoemde trollin van dienst stond weer eens blok na een onbesuisde opmerking harerzijds en begon daarom maar weer eens het bekende misselijkmakende kwaadaardige trolgedrag te vertonen.
Oud 1 oktober 2011, 20:49   #10734
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dunkt u hiervan?

Marie, dank je wel dat je voor je bewering bron met link wil geven.

In het krantenartikel staat dat dit strafbaar is wegens :
De groet is strafbaar wegens de wet van 30 juli 1981, op het racisme en de xenofobie en dan meerbepaald het artikel dat ,,het aanzetten tot het gedachtengoed van het nazisme'' strafbaar stelt.
Vré lief dat de krant ook eens een bron meegeeft.
Hier vind je die wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Met de beste wil van de wereld vind ik dat artikel niet terug.

Ik meen we wel te herinneren dat er een verbod is tot het verheerlijken van het nazisme.
Ik vind die niet direct terug, en ik ken de juiste bewoordingen niet.

Het verwondert me wel dat de hitlergroet zou beschouwd worden als verheerlijking, als overtreding van die wet. Zeker als je weet hoe de blood & honour aanhangers uitgedost rondlopen, en hoe ze zich gedragen.
Als je ziet wat die allemaal mogen.
http://aff.skynetblogs.be/tag/blood%20and%20honour
Oud 1 oktober 2011, 21:17   #10735
artisjok
Banneling

Standaard

Op mijn zoektocht naar het al dan niet verboden zijn van de hitlergroet, las ik volgend artikel, dat ik graag deel.

Het gaat over de Very Irritating Police-patrouilles aan de Westkust tegen bepaalde hangjongeren.
Je kan er van op aan, 't zijn alweer vreemdelingen.

‘Onze eigen probleemjongeren zijn gekend door de wijkinspecteurs. Zij zijn dus het probleem niet. Dat is de va-et-vient van wildvreemde, jonge bezoekers die hier hun grenzen zoeken in de zomer wél.’ De korpschef doelt op probleemjongeren die tijdens de zomer vanuit de banlieues van Lille, Roubaix, Duinkerke of het binnenland afzakken en van grote anonimiteit genieten. (…) Het bezorgt probleemjongeren een grote vrijgeleide voor storend gedrag, overtredingen of misdrijven. (…) Paelinck zegt dat de VIP al van de eerste julidag geconfronteerd werd met jonge skinheads uit Noord-Frankrijk die voor problemen zorgden op de tram. De jongeren waren met de bus uit Duinkerke naar De Panne afgezakt. (…)

‘Er waren klachten over de Hitlergroet die ze brachten, over racistische liederen, over roken op de tram, de tram doen stoppen met de noodknop om te plassen en het lastigvallen van ouderen.’
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...es-helpen.html
Oud 1 oktober 2011, 21:29   #10736
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn zoektocht naar het al dan niet verboden zijn van de hitlergroet, las ik volgend artikel, dat ik graag deel.
en ik dit

De Turkse jongeren brachten de hitlergroet en gooiden met stenen de ruiten van de jeugdherberg aan diggelen.

http://beco.wordpress.com/2006/12/06...g-na-incident/
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2011, 21:47   #10737
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en ik dit

De Turkse jongeren brachten de hitlergroet en gooiden met stenen de ruiten van de jeugdherberg aan diggelen.

http://beco.wordpress.com/2006/12/06...g-na-incident/
Het brengen van de Hitlergroet is zeer populair in de islamitische wereld:

Hier enkele frisse Turken die de zogenaamde "vredesvloot" voor Gaza vrolijk uitzwaaiden:
Oud 2 oktober 2011, 08:07   #10738
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het brengen van de Hitlergroet is zeer populair in de islamitische wereld:
Dat zijn dezelfde foto's die hier al jaren gepost worden.

Waarschijnlijk daardoor dat extreem rechts soms goed overeenkomt met extremisten bij moslims.

"Incidenteel zoeken rechtsradicalen aansluiting bij islamitische radicalen.
Zij vinden elkaar in antisemitisme en het vermeende Israëlisch of Joodse complot tegen de rest van de wereld. Zo liepen rechtsradicalen in het verleden eens mee met een radicale moslimdemonstratie tegen Israël."

Idem voor racistisch geweld in het algemeen.
"Het schrijven over daders en daderschap van racistisch geweld is gecompliceerd.
Verreweg de meeste gevallen van racistisch en extreemrechts geweld worden namelijk niet opgehelderd.
...
Racistisch geweld kan door zowel autochtonen als ook
door allochtonen worden gepleegd. In de inventarisatie over 2007 was in 103 gevallen voldoende informatie voorhanden om de autochtone dan wel allochtone identiteit van de (vermoedelijke) daders te kunnen benoemen: in 86 gevallen waren de daders autochtonen en in 17 gevallen allochtonen. Vorig jaar ging het in 93 gevallen om autochtoon daderschap en in 26 gevallen om allochtoon daderschap. Bij het antisemitische geweld vonden wij in 3 voorvallen een allochtoon daderschap."
http://www.annefrank.org/nl/wereldwi...isme-homepage/
Oud 2 oktober 2011, 08:28   #10739
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marie, dank je wel dat je voor je bewering bron met link wil geven.

In het krantenartikel staat dat dit strafbaar is wegens :
De groet is strafbaar wegens de wet van 30 juli 1981, op het racisme en de xenofobie en dan meerbepaald het artikel dat ,,het aanzetten tot het gedachtengoed van het nazisme'' strafbaar stelt.
Vré lief dat de krant ook eens een bron meegeeft.
Hier vind je die wet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet
Met de beste wil van de wereld vind ik dat artikel niet terug.

Ik meen we wel te herinneren dat er een verbod is tot het verheerlijken van het nazisme.
Ik vind die niet direct terug, en ik ken de juiste bewoordingen niet.

Het verwondert me wel dat de hitlergroet zou beschouwd worden als verheerlijking, als overtreding van die wet. Zeker als je weet hoe de blood & honour aanhangers uitgedost rondlopen, en hoe ze zich gedragen.
Als je ziet wat die allemaal mogen.
http://aff.skynetblogs.be/tag/blood%20and%20honour
En dus moeten we uw bewering aanvaarden want die zou correcter zijn dan die van Annie De Maght en Het Nieuwsblad? U hebt wel veel pretentie, zeg!
Oud 2 oktober 2011, 08:37   #10740
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus moeten we uw bewering aanvaarden want die zou correcter zijn dan die van Annie De Maght en Het Nieuwsblad? U hebt wel veel pretentie, zeg!
Ik geef je de link naar de wet op de site van justitie!
Vind jij het artikel daarin terug?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be