Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 08:57   #10741
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik geef je de link naar de wet op de site van justitie!
Vind jij het artikel daarin terug?
wat is het nu? Zijn die mensen uit jouw link veroordeeld voor het brengen van de Hitlergroet of niet? Indien niet, wat was dan het strafbare feit dat ze gepleegd hebben, vermits ze dus blijkbaar gewoon aan het turnen waren.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 09:05   #10742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat is het nu? Zijn die mensen uit jouw link veroordeeld voor het brengen van de Hitlergroet of niet? Indien niet, wat was dan het strafbare feit dat ze gepleegd hebben, vermits ze dus blijkbaar gewoon aan het turnen waren.
Die werden veroordeeld voor het brengen van de hitlergroet bij hun eedaflegging in de gemeenteraad.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 09:24   #10743
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die werden veroordeeld voor het brengen van de hitlergroet bij hun eedaflegging in de gemeenteraad.
Waar staat in die wettekst dat het enkel verboden is om tijdens de eedaflegging in de gemeenteraad de Hitlergroet te brengen?

en kijk eens wat ik nog vond? Je zal je SS uniformpje toch moeten thuislaten als je naar Nederland je wiet gaat halen, hoor Helga:

Citaat:
Daarnaast geldt in ons land nog steeds een uniformverbod: in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens [te dragen of voeren], welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven.
http://www.amsterdampost.nl/22439/
Oud 2 oktober 2011, 09:47   #10744
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat in die wettekst dat het enkel verboden is om tijdens de eedaflegging in de gemeenteraad de Hitlergroet te brengen?
Ik zoek nog steeds de wettekst waaruit blijkt dat de hitlergroet verboden.
Jij hebt die ook nog niet gevonden.

Citaat:
en kijk eens wat ik nog vond?
In Nederland, ja.
Maar je hebt nog niets gevonden dat aantoont dat in België dat uniform verboden is. Zoals je eerder beweerde.
Citaat:
Je zal je SS uniformpje toch moeten thuislaten als je naar Nederland je wiet gaat halen, hoor Helga:

http://www.amsterdampost.nl/22439/
Circe, nog even laag bij de grond als altijd.
Oud 2 oktober 2011, 09:51   #10745
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zoek nog steeds de wettekst waaruit blijkt dat de hitlergroet verboden.
Jij hebt die ook nog niet gevonden.
IK wel hoor, jij hebt de link zelf doorgegeven. Maar daarvoor moet je dan weer begrijpend kunnen lezen.
Zo te zien vond de rechter het toch ook wel strafbaar.

Citaat:
In Nederland, ja.
Maar je hebt nog niets gevonden dat aantoont dat in België dat uniform verboden is. Zoals je eerder beweerde.
Staat nochtans in dezelfde wettekst, als je begrijpend kan lezen.

Citaat:
Circe, nog even laag bij de grond als altijd.
om humor te begrijpen moet je zeker begrijpend kunnende lezen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 oktober 2011 om 09:52.
Oud 2 oktober 2011, 10:01   #10746
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
IK wel hoor, jij hebt de link zelf doorgegeven. Maar daarvoor moet je dan weer begrijpend kunnen lezen.
Zo te zien vond de rechter het toch ook wel strafbaar.

Staat nochtans in dezelfde wettekst, als je begrijpend kan lezen.
Welk artikelnr?

Citaat:
om humor te begrijpen moet je zeker begrijpend kunnende lezen.
Je wenst je opmerking voor te stellen als humor.
Dat is pas grappig.
Oud 2 oktober 2011, 10:03   #10747
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik snap nog steeds niet dat jullie na 538 pagina's jullie punt nog steeds niet duidelijk hebben kunnen maken. Ik bedoel: als het duidelijk was, mocht het gesloten worden, nietwaar?

Ik begrijp best dat er allochtoonse criminelen het imago besmeuren van de allochtonen van goede wil.
Maar om je constant tot de problemen te fixeren... denken jullie dan ook eens aan oplossingen?
Wat doen jullie zélf om dit tegen te gaan?
En ik wil liever geen reacties als: "alle vreemdelingen buiten". Maar wat is jouw bijdrage aan de integratie?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 10:09   #10748
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Maar wat is jouw bijdrage aan de integratie?
IK hoef helemaal geen bijdrage voor "de" integratie te leveren. Ik ben niet geëmigreerd.
Oud 2 oktober 2011, 10:17   #10749
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
IK hoef helemaal geen bijdrage voor "de" integratie te leveren. Ik ben niet geëmigreerd.
Prima, maar langs de andere kant vind ik dan ook dat je dan ook verder geen negatieve kritiek hoeft te leveren over de integratie van anderen, want het gaat dus ook niet om jouw integratie.

Doch, het belangt je anders wel aan hoor, dat anderen goed geïntegreerd geraken.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 2 oktober 2011 om 10:18.
Oud 2 oktober 2011, 10:31   #10750
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap nog steeds niet dat jullie na 538 pagina's jullie punt nog steeds niet duidelijk hebben kunnen maken. Ik bedoel: als het duidelijk was, mocht het gesloten worden, nietwaar?

Ik begrijp best dat er allochtoonse criminelen het imago besmeuren van de allochtonen van goede wil.
Maar om je constant tot de problemen te fixeren... denken jullie dan ook eens aan oplossingen?
Wat doen jullie zélf om dit tegen te gaan?
En ik wil liever geen reacties als: "alle vreemdelingen buiten". Maar wat is jouw bijdrage aan de integratie?
En hebt u al oplossingen gevonden?
Oud 2 oktober 2011, 10:36   #10751
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En hebt u al oplossingen gevonden?
Ik fixeer me niet op het probleem in eerste instantie.
Ten tweede vraag ik het aan u, en je gaat niet antwoorden met de vraag terug te kaatsen zoals altijd.
Ten derde stel ik mensen die wél van goeie wil zijn niet expres in een negatief daglicht door een hele bevolkingsgroep te gaan viseren.
Oud 2 oktober 2011, 10:43   #10752
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik fixeer me niet op het probleem in eerste instantie.
Ten tweede vraag ik het aan u, en je gaat niet antwoorden met de vraag terug te kaatsen zoals altijd.
Ten derde stel ik mensen die wél van goeie wil zijn niet expres in een negatief daglicht door een hele bevolkingsgroep te gaan viseren.
Aan mij? Aan mij persoonlijk? U bent dus overtuigd dat ik even de oplossing voor het allochtonen-probleem dat ons land nu al een paar decennia in de ban houdt, uit mijn mouw ga schudden.
Ja, ik ben echt geflatteerd.
Nee, ik heb geen pasklare oplossing.
Wat ik wel zou voorstellen is een directe immigratiestop. Dat zou het land tijd geven om eens een stand van zaken op te maken, te zien waar we nu staan, schoon schip te maken in de huidige toestand, te proberen om samen met de mensen die er nu zijn overeen te komen.
Zolang echter voortdurend nieuwelingen met honderden, duizenden blijven binnenstromen in een landje van een voorschoot groot dat overbevolkt is, komt er geen einde aan de problemen.
Niettemin bedankt voor het vertrouwen dat u in mij stelt
Oud 2 oktober 2011, 10:51   #10753
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zou het land tijd geven om eens een stand van zaken op te maken, te zien waar we nu staan, schoon schip te maken in de huidige toestand, te proberen om samen met de mensen die er nu zijn overeen te komen.
Spreken we hier dan van een doorbraak?
En hoe ga je concreet met die mensen overeenkomen? Door allochtonen te knuffelen? Of door hun continu artikels onder hun neus te duwen van andere allochtonen die criminele feiten plegen, en zeggen dat zij wellicht ook crimineel zijn omdat ze dezelfde origine hebben?
Oud 2 oktober 2011, 10:55   #10754
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
GENT - Wat eind augustus op het eerste gezicht een onbegrijpelijke wanhoopssprong leek van een zestienjarige jongen blijkt nu de tragische climax te zijn van maandenlange terreur. Twee achttienjarigen en een zeventienjarige, allen Gentenaars van Marokkaanse origine, zijn gearresteerd voor de dood van Sander Van Yper.
uit DS vandaag
Of we iets tegen een flink deel van de allochtonen hebben???
Waarom zouden we!
En met artikeltjes zoals hierboven kun je dagelijks flink wat tijd spenderen!
Laten we hier maar verder leuteren over knuffelen, discriminatie, hoofddoekjes enz
En kom aub niet af met steeds maar dezelfde "autochtone" criminelen genre Dutroux en consoorten. Natuurlijk zijn die er ook maar niet in dezelfde hoeveelheid, niet elke dag "verse" exemplaren...
Laten we ons toespitsen op onze "eigen criminelen en gangsters van alle slag" en niet onze tijd, ons belastingsgeld enz rondgooien voor al het gespuis dat uit de vier wereldhoeken denkt hier een goede stek te hebben gevonden!

Laatst gewijzigd door andev : 2 oktober 2011 om 11:07.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 10:59   #10755
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom zouden we!
En met artikeltjes zoals hierboven kun je dagelijks flink wat tijd spenderen!
Eerder: waarom zouden we de artikels opzoeken, lezen, posten.
Je zou dagelijks flink wat tijd kunnen besparen.
Oud 2 oktober 2011, 11:04   #10756
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerder: waarom zouden we de artikels opzoeken, lezen, posten.
Je zou dagelijks flink wat tijd kunnen besparen.
Opzoeken??? Je kunt geen krant openslaan of ze vliegen op je af, dat soort dagelijkse verrijkingen! We moeten doen alsof dat normaal is uiteraard, en zoveel mogelijk verdoezelen wie de crimineeltjes zijn, dat is niet "relevant".
Naar mijn mening, hoe meer iedereen op de hoogte is van bepaalde wantoestanden en door wie ze veroorzaakt worden, hoe meer kans dat onze politiekers niets anders meer zullen kunnen dan ingrijpen zoals het hoort! Waarom zouden we dat soort vreemdelingen hier voor de rest van hun dagen moeten opvangen en onderhouden? Vreemdelingen, ok... maar zonder hun gespuis erbij aub.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 14:00   #10757
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Prima, maar langs de andere kant vind ik dan ook dat je dan ook verder geen negatieve kritiek hoeft te leveren over de integratie van anderen, want het gaat dus ook niet om jouw integratie.

Doch, het belangt je anders wel aan hoor, dat anderen goed geïntegreerd geraken.
Autochtonen hoeven in eigen land niet te integreren.
Oud 2 oktober 2011, 14:32   #10758
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fout want het gaat wel over ONZE samenleving waar problemen ontstaan omdat ANDEREN niet integreren..dus mogen wij daar gerust een mening over hebben!
Die integratie belangt vooral de andere zelf aan en zijn nakomelingen!
Want dankzij ONZE samenleving krijgt iedereen hier veel meer kansen dan in pakweg Marokko of Turkije!
Het is dus aan NIEUWKOMERS om het evenwicht te vinden tussen OUDE WAARDEN en NIEUWE VERWACHTINGEN VAN ONZE SAMENLEVING, die oefening moeten zij zelf maken!

Waarom die integratie niet lukt?
- steeds weer trouwen met partners uit het moeder of vaderland
- lage opleidingsniveau van al die nieuwkomers
- positie van vrouwen binnen die cultureel totaal andere gezinnen
- verwachtingen van ouders naar kinderen
- geen voeling met deze samenleving, geen inspanning om ze te leren kennen, het angstig onder mekaar blijven, het zelf geen inspanning doen om de tala en cultuur van dit land te leren kennen, een eer en schaamtecultuur tegenover schuld en gewetencultuur..
- invloed van islam versus Westerse waarden
-invloed radicale geloofsovertuiging en middelen uit het buitenland om dit in stand te houden en uit te breiden

Oplossingen?
-Voor iedere nieuwkomer taalexamen na een jaar, onvoldoende is geen permanente vergunning!
- Geen toegang wachtuitkeringen zonder bewijs van bekwaamheid in een vak of richting
-Strikte begeleiding met als doel activering aan arbeidsmarkt, desnoods vuil oprapen in straten, meehelpen in ziekenhuizen en bejaardenzorg, combinatie leren taal tijdens het werk, nagaan van levensomstandigheden door huisbezoeken...

- snelrecht bij kleine criminaliteit, kinderen uit dysfunctionerende gezinnen sneller op internaten! slechte schoolresultaten kan indicator zijn!
- strenge straffen bij overlast, niet opvoeden van kinderen( 10 jarigen die iedere avond tot laat buiten lopen!) controle op besteding gezinsbudget, nagaan of er eigendommen zijn inbuitenland, nagaan hoe vaak vaders afwezig zijn in gezin, desnoods verplicht toezicht door gezinscoaches!
Nog wat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 16:05   #10759
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spreken we hier dan van een doorbraak?
En hoe ga je concreet met die mensen overeenkomen? Door allochtonen te knuffelen? Of door hun continu artikels onder hun neus te duwen van andere allochtonen die criminele feiten plegen, en zeggen dat zij wellicht ook crimineel zijn omdat ze dezelfde origine hebben?
Ik stel toch iets voor al weet ik dat het onmogelijk de oplossing kan zijn voor het hele probleem. U verlangt echter dat anderen het voor u gaan oplossen.
En die anderen, degenen waaraan u een oplossing vraagt, zijn de meer rechts-georiënteerden. Waaruit ik mag begrijpen dat volgens u de rechterzijde meer kan oplossen dan de linkerzijde ...
Oud 2 oktober 2011, 16:10   #10760
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt geen krant openslaan
Welke krant is dat dan?

Toch niet het oud-papier uit de provincie?

Alleen klootjesvolk gelooft wat daarin staat. Jeweetzelluf.

Citaat:
Naar mijn mening, hoe meer iedereen op de hoogte is van bepaalde wantoestanden en door wie ze veroorzaakt worden, hoe meer kans dat onze politiekers niets anders meer zullen kunnen dan ingrijpen zoals het hoort!

Grapjas.

Politici die hun eigen graaierij gaan aanpakken zeker. Je droomt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be