Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2011, 19:31   #101
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als het aan de islam ligt, zou dit aandeel ook moeten gelijk zijn voor de moslims in hun thuisland.
Blijkbaar speelt de omgeving en situatie waar ze in opgroeien ook mee.
Dus volgens u is Islamitisch opvoeden in een Moslim dan wel Westers land even doeltreffend? Hetzelfde wat effectiviteit betreft? Evengoed afgestemd op de verwachtingen van de samenleving?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 19:34   #102
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn dus meerdere factoren waarmee rekening moet gehouden worden.
Correct. Maar waar ligt de grens ?
Gaan we ze stuk voor stuk screenen of gaan we gewoon collectief eindelijk beseffen dat de hele multiculturele heisa meer na- dan voordelen biedt ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 19:34   #103
besluitloos
Banneling

Standaard

Een heel eind terug, op pagina 2 ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
...
2) Waarom typ je kutmarokkanen i.p.v. Marokkanen?
...
Wilt u insinueren dat ALLE Marokkanen Kutmarokkanen zijn? Dat vind ik namelijk wat voorbarig.
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 19:36   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Christelijke slachtoffer??? Komaan zeg!
Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met een te groot aantal Marokkaanse jongeren maar dat gedoe over" Christelijk " vind ik er dik over!
Dat heeft er geen reet mee te maken zeg!
Zuiver en puur racistisch vind ik het.
De titel is volgens mij al voldoende voor een ban.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 19:37   #105
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht

Wilt u insinueren dat ALLE Marokkanen Kutmarokkanen zijn? Dat vind ik namelijk wat voorbarig.
Uit wikipedia:

Citaat:
In Nederland is kut-Marokkaan een pejoratieve term voor jongeren van Marokkaanse afkomst die zich schuldig maken aan (straat)criminaliteit en het veroorzaken van overlast.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kut-Marokkaan
Oud 2 oktober 2011, 20:17   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Correct. Maar waar ligt de grens ?
Gaan we ze stuk voor stuk screenen of gaan we gewoon collectief eindelijk beseffen dat de hele multiculturele heisa meer na- dan voordelen biedt ?
Die meerdere factoren mogen gerust eens gescreend worden, ja.

Kan je me uitleggen waarom deze feiten (en de dood gepeste postbode niet) een gevolg zijn van "de hele multiculturele heisa", dan kan ik dat eindelijk beseffen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 20:38   #107
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die meerdere factoren mogen gerust eens gescreend worden, ja.

Kan je me uitleggen waarom deze feiten (en de dood gepeste postbode niet) een gevolg zijn van "de hele multiculturele heisa", dan kan ik dat eindelijk beseffen.
Persoonlijk vind ik dat het multiculturele aspect van onze samenleving meer negatief dan positief in de media komt.
(ondanks alle vergeefse moeite om het te verdoezelen)
De overgrote aanwezigheid van allochtonen in de strafzaken en gevangenissen spreekt boekdelen. Dat kan men niet ontkennen.
Terwijl wij (nog) steeds in de meerderheid zijn.
Dus kan je de problemen niet onder de mat vegen, volgens mij.
Ik geef een voorbeeld. Er zijn toch flink wat Polen in ons land gekomen, de laatste jaren. Wat is hun aandeel in strafzaken ? Buiten een paar gevallen, hoor je nauwelijks of geen negatieve dingen over die bevolkingsgroep.
Omdat ze integreren. Ze leren de taal van hun gastland. Vlaams of Frans, het maakt niets uit.
Maar nog steeds komen er ouders van Marokkaanse kinderen naar de oudergesprekken op school (als ze al komen) maar kunnen geen dialoog aan met de leerkrachten.
Dan vraag ik me af waarom al die sensibilisatie campagnes moeten dienen om die groep de taal van het gastland te leren spreken.
'Te moeilijk', hoor je nog wel eens. Maar is dat ook niet het geval voor andere nationaliteiten die zich in onze streken komen vestigen ?
Koreanen en Chinezen die zich in grote groepen naar het Westen verplaatsten, kunnen onze taal wél spreken. We lezen niks over overvallen of overlast met Oosterlingen. Ik bedoel maar....je kan toch niet ontkennen dat er problemen zijn met veel Marokkaanse jongeren ?
En lees vooral niet "met ALLE Marokkaanse jongeren". Want dat schrijf en denk ik niet.
Ik probeer gewoon, aan de hand van wat ik in de media zie en hoor, én mijn persoonlijke ervaring (ik ben 54) een rekening te maken.
Elke misdaad en/of geval van overlast is er één te veel. En als dan blijkt dat een deel van bepaalde allochtonen daar verantwoordelijk voor is, ben ik ze liever kwijt dan rijk. Jammer voor zij die wél moeite doen om te integreren.
Maar dat hebben ze dan te danken aan hun slechtgemanierde landgenoten.
Of rasgenoten, zo je wil.
Dat heeft niets, maar dan ook niets met racisme te maken.
Voor mij zijn alle rassen gelijk. Tot ze het ons zuur maken. Het is en blijft nog steeds ons eigen stukje grond, waar we met veel moeite een leefbare omgeving van hebben gemaakt.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 20:46   #108
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik als Belg van Marokkaanse origine vind dat deze jongeren KEIHARD moeten gestrafd worden

10 jaar effectieve gevangenisstraf en desnoods jarenlange betaling van schadevergoedingen enzo

Ik hoop echt dat deze jongeren zwaar bestrafd worden desnoods terugsturen naar land van herkomst
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 20:47   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat het multiculturele aspect van onze samenleving meer negatief dan positief in de media komt.
Ja, hallo! Wat komt er sowieso in de media?
Moorden, overvallen, accidenten, brand, oorlog, rampen en politiek.
Hoeveel van die items vind je positief?

Citaat:
(ondanks alle vergeefse moeite om het te verdoezelen)
De overgrote aanwezigheid van allochtonen in de strafzaken en gevangenissen spreekt boekdelen. Dat kan men niet ontkennen.
Terwijl wij (nog) steeds in de meerderheid zijn.
Dus kan je de problemen niet onder de mat vegen, volgens mij.
Ja, er zijn problemen. Niemand die dat betwijfelt.

Citaat:
Ik geef een voorbeeld. Er zijn toch flink wat Polen in ons land gekomen, de laatste jaren. Wat is hun aandeel in strafzaken ? Buiten een paar gevallen, hoor je nauwelijks of geen negatieve dingen over die bevolkingsgroep.
Omdat ze integreren. Ze leren de taal van hun gastland. Vlaams of Frans, het maakt niets uit.
Maar nog steeds komen er ouders van Marokkaanse kinderen naar de oudergesprekken op school (als ze al komen) maar kunnen geen dialoog aan met de leerkrachten.
Dan vraag ik me af waarom al die sensibilisatie campagnes moeten dienen om die groep de taal van het gastland te leren spreken.
'Te moeilijk', hoor je nog wel eens. Maar is dat ook niet het geval voor andere nationaliteiten die zich in onze streken komen vestigen ?
Koreanen en Chinezen die zich in grote groepen naar het Westen verplaatsten, kunnen onze taal wél spreken. We lezen niks over overvallen of overlast met Oosterlingen. Ik bedoel maar....je kan toch niet ontkennen dat er problemen zijn met veel Marokkaanse jongeren ?
En lees vooral niet "met ALLE Marokkaanse jongeren". Want dat schrijf en denk ik niet.
Ik probeer gewoon, aan de hand van wat ik in de media zie en hoor, én mijn persoonlijke ervaring (ik ben 54) een rekening te maken.
Elke misdaad en/of geval van overlast is er één te veel. En als dan blijkt dat een deel van bepaalde allochtonen daar verantwoordelijk voor is, ben ik ze liever kwijt dan rijk. Jammer voor zij die wél moeite doen om te integreren.
Maar dat hebben ze dan te danken aan hun slechtgemanierde landgenoten.
Of rasgenoten, zo je wil.
Dat heeft niets, maar dan ook niets met racisme te maken.
Voor mij zijn alle rassen gelijk. Tot ze het ons zuur maken. Het is en blijft nog steeds ons eigen stukje grond, waar we met veel moeite een leefbare omgeving van hebben gemaakt.
Verwacht je enige reactie op je veralgemenende voorbeelden?

Kan je nu antwoorden op mijn vraag?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 21:25   #110
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door besluitloos Bekijk bericht

Ik lees dit nochtans als een onderscheid. Moest je marrokanen schrijven zou ik het pas als veralgemening zien,.... kutmarrokanen slaat voor mij op die drie,... ik kan natuurlijk niet in zijn geest kijken

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 2 oktober 2011 om 21:25.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 21:49   #111
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Ja, pestgedrag door blanke mensen, dat leidt tot zelfmoord, is nog nooit voorgevallen in de geschiedenis van de mens. Het zijn altijd al de Marokkanen geweest.

Tell me something new...
De zoveelste recuperatie van een menselijk drama door de racistische crowd hier.
De maskers vallen voor de zoveelste keer af.
Oud 2 oktober 2011, 22:04   #112
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een monopolie op overlast is toch ietwat overdreven.

‘Onze eigen probleemjongeren zijn gekend door de wijkinspecteurs. Zij zijn dus het probleem niet. Dat is de va-et-vient van wildvreemde, jonge bezoekers die hier hun grenzen zoeken in de zomer wél.’ De korpschef doelt op probleemjongeren die tijdens de zomer vanuit de banlieues van Lille, Roubaix, Duinkerke of het binnenland afzakken en van grote anonimiteit genieten. (…) Het bezorgt probleemjongeren een grote vrijgeleide voor storend gedrag, overtredingen of misdrijven. (…) Paelinck zegt dat de VIP al van de eerste julidag geconfronteerd werd met jonge skinheads uit Noord-Frankrijk die voor problemen zorgden op de tram. De jongeren waren met de bus uit Duinkerke naar De Panne afgezakt. (…)

‘Er waren klachten over de Hitlergroet die ze brachten, over racistische liederen, over roken op de tram, de tram doen stoppen met de noodknop om te plassen en het lastigvallen van ouderen.’
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...es-helpen.html
Phoe, zo'n banaal fait divers. In deze thread gaat het wel om een 16-jarige jongen die zichzelf in een wanhoopsdaad van een gebouw naar beneden heeft gestort, en niet om een paar poco's die gechoqueerd geraken als ze iemand een hitlergroet zien brengen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 22:31   #113
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De zoveelste recuperatie van een menselijk drama door de racistische crowd hier.
De maskers vallen voor de zoveelste keer af.
Eerder het zoveelste menselijk drama veroorzaakt door onaangepast allochtoon islamitisch gespuis dat door jouw geestesgenoten al jarenlang telkens weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Dat jij de boodschapper(s) van dit drama als "racistische crowd" (het Nederlandse woord daarvoor is gewoon "menigte" overigens) wenst te betitelen, zegt me genoeg over de motieven van jouw aanwezigheid hier. Jouw masker valt dus ook weer eens helemaal af.
Oud 2 oktober 2011, 22:47   #114
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Phoe, zo'n banaal fait divers. In deze thread gaat het wel om een 16-jarige jongen die zichzelf in een wanhoopsdaad van een gebouw naar beneden heeft gestort, en niet om een paar poco's die gechoqueerd geraken als ze iemand een hitlergroet zien brengen.
artisjok vindt een paar pubers met kramp in hun rechterarm veel en veel erger dan de stelselmatige treiterijen en afpersingen van doorgewinterde Marokkaanse criminelen en straatterroristen die tot de dood van een 16-jarige jongen hebben geleid.

In een ander topic vond zij het zelfs nodig om degene die een link naar dit trieste nieuws plaatse, zelfs van haatzaaien te beschuldigen. Een veroordeling van die wandaad, of zelfs maar een blijk van medeleven kon er niet eens bij haar af. Het belangrijkste is immers dat de politieke tegenstander "haatzaaien" en "racisme" aangewreven kan worden.
Een typisch staaltje van de denkwereld van extreemlinks vandaag de dag. Extreemlinks lijkt zoals hun "illustere" voorgangers uit het verleden wel letterlijk over lijken te willen gaan om hun cultureel-marxistische waanideeën er hoe dan ook door te drukken. Ik hoop van ganser harte dat een eventueel toekomstig volkstribunaal hiervan akte zal nemen en de xenofiele, eigen volk-hatenden hun rechtmatig deel zal doen toekomen.
Oud 2 oktober 2011, 22:51   #115
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En dus mogen die Marokkanen van U mensen vermoorden? Die mensen zouden eerder oneindig dankbaar moeten zijn voor de kansen die ze gekregen hebben, kansen waar ze in hun moederland niet eens van konden dromen omdat ze niet wisten dat ze bestonden.
Er wordt nergens over moord gesproken in de berichtgeving hier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2011 om 22:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 22:55   #116
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Eerder het zoveelste menselijk drama veroorzaakt door onaangepast allochtoon islamitisch gespuis dat door jouw geestesgenoten al jarenlang telkens weer de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Dat jij de boodschapper(s) van dit drama als "racistische crowd" (het Nederlandse woord daarvoor is gewoon "menigte" overigens) wenst te betitelen, zegt me genoeg over de motieven van jouw aanwezigheid hier. Jouw masker valt dus ook weer eens helemaal af.
"racistische meute" zou inderdaad juister zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 22:57   #117
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Marokkanen die in heel Vlaanderen gasten van 16 beginnen afpersen?
Deze bevolkingsgroep is verantwoordelijk voor een groot percentage van alle misdaden gepleegd in België. Oververtegenwoordigd in de gevangenissen van héél de E.U.
Het is maar dat je het weet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 22:59   #118
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Correct, een slechte opvoeding. En volgens welke ideologische doctrines worden bijvoorbeeld Marokkaanse kinderen doorgaans opgevoed? Wat is het belangrijkste wat die kinderen meekrijgen?

Inderdaad ja, dat zijn de doctrines van de islam waarin o.a. verkondigd wordt dat ongelovigen gedood, beroofd en tot slaaf gemaakt mogen worden, en dat de islamieten de Übermenschen zijn die horen te heersen over de Untermenschen, oftewel iedereen die niet islamiet is.
De nagel op de kop!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2011, 23:02   #119
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Sta nu eens stil bij het principe dat de omgeving het individu als het ware kneed, en denk nog eens na over die vraag.
Als de Marrokkanen in een Belgische omgeving omgekneed worden tot slechte mensen, dan is dat een uitstekende reden om hen uit die omgeving te verwijderen.
Oud 2 oktober 2011, 23:06   #120
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Eindelijk iemand die het over 'sommige' Marokkanen heeft.
Sommige Marokkanen zijn best OK. Maar in het algemeen hebben we er veel last mee. Van mij mogen ze allemaal terugkeren naar ginderachter, ik ben zeker beter af zonder.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be