![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Van een reeks van ethiek van de islam
Abu Darda - moge Allah tevreden met hem zijn - veel van aanbidding, gebed, vasten van de dag en de nacht. Op een dag werd bezocht hij Salman de Perzische - moge Allah tevreden met hem - toen hij hem zag wijden regelmatig adviseerde hem te aanbidden, zeggende: De Heer is je echt, en je hebt jezelf een heel, heel u en uw gezin, dus geef iedereen zijn rechten. Wanneer de hoogte van de Profeet vrede zij met hem zo, zei hij: (geratificeerd Salman) [Bukhari]. * Drie kwam naar het huis van de Profeet vrede zij met hem vragen om zijn aanbidding, leerde haar toen hij zei: Waar zijn we van de Profeet vrede zij met hem heeft zijn verleden en toekomstige zonden vergeven? Toen zei iemand: Wat mij betreft, ik drink nooit 's nachts, en een ander zei: Ik denk niet snel snel al mijn hele leven. Een ander zei: Ik blijf uit de buurt van vrouwen en nooit trouwen. Kwam de Profeet vrede zij met hem gezegd: (? Je bent wie je zegt die en die, maar God, ik Okhchakm God en veracht hem, maar ik vast en snel, en drinken en in slaap vallen, en getrouwde vrouwen, zo blijkt uit de buurt van mijn Soennah is niet van mij) [Bukhari]. *** Wat is moderatie? Middel van bemiddeling en matiging in economische zaken, dat is de beste manier is, gevolgd door de gelovige te leiden wat zijn plichten tegenover zijn Heer, en over zichzelf en over anderen. De Profeet vrede zij met hem gematigdheid in alle dingen, waar hij zei: (beoogde doel, te vertellen (dat wil zeggen, zich om te bemiddelen in de prestaties van uw bedrijf wat je wilt gecontroleerd in de wijze meest complete)) Overgeleverd door [Al-Bukhari en Ahmad]. De matiging of de economie of aan een deugd bemiddelen in alle dingen wenselijk. Hij creëerde moet getoond worden door de moslim in alle aspecten van zijn leven, van aanbidding, werk en uitgaven en eten, drinken, eten, en de islamitische leiden tot wat plichten en banale (Calcnn die een moslim bidt na de verplichte gebed) is om dezelfde overbelast, De Profeet, vrede zij met kosten op (vrede en dat religie is eenvoudig en zal niet begroette een religie, maar is te overwinnen en proberen de buurt van perfectie en juichen, en hulp zoeken Baldoh (Sir begin van de dag) en symboliseren (Sir 's middags), en iets Aldljh (laatste loop van de dag)) [Al-Bukhari]. Het punt is om hulp te zoeken bij de uitvoering van aanbidding permanent ingeschakeld in tijden van doen. Matiging van de Profeet vrede zij met hem: Moslim neemt zijn voorbeeld van de Boodschapper van Allah vrede zij met hem, hij was een gematigde zuinig in elke orde van de dingen van zijn leven, was gematigd in zijn gebed, en was gematigd in zijn toespraak, is er een juk, noch is het enige tijd, en het was snel voor dag, snelle dagen, en was een deel van de nacht , en sliep een ander deel. Types van matiging: Matigheid in de hele schepping in de menselijke handelingen, zo veel soorten, waaronder: Matiging van de uitgaven: Moderation van de uitgaven wordt bereikt wanneer een moslim is uitgegeven zonder verkwisting of gierigheid, de Almachtige God zegt: {en niet je hand gebonden om je nek en vereenvoudigen van alle tapijten, zodat ze zouden zitten om Mhassora schuld} [Al-Isra: 29]. De matiging van de uitgaven geld van de attributen van de rechtvaardige slaven van Rahman, die God loven - de Almachtige - door te zeggen: {En zij, die als zij iets besteden zijn niet extravagant of Iktroa was tussen die steunpilaar} [Al-Furqan: 67]. De Profeet vrede zij met hem op de economie van de uitgaven, zei hij: (de economie van de uitgaven de helft van de living) [al-Khatib. De economie is in het onderhoud beschermt tegen armoede en mensen te vragen, Het is overgeleverd dat de Profeet vrede zij met hem gezegd: (Wat is een hoge mate) [Ahmed], of miste de rug afgerekend te besteden, en die is extravagant in het uitgeven van geld, de Asrafh zal leidde tot armoede en een vraag mensen, en maak hem afhankelijk van anderen. Matiging in eten en drinken: gematigd moslim in zijn eten en drinken die zich bezighoudt met hen op veel als hij nodig heeft gaat niet ver genoeg, is verboden door de Boodschapper van Allah vrede zij met hem voor de extravagantie in eten en drinken, zei hij: (vult niet elk vaartuig dat is erger dan zijn maag, de zoon van Adam voor een paar happen, zo niet onvermijdelijk, een derde voor zijn eten, en een derde voor zijn drinken, en een derde voor zichzelf) [Tirmidhi en Ibn Majah]. Moderatie in kleding: De Moslim moet bezuinigen om zijn kleren te dragen, niet extravagant, dat de trompetten en Akhtal, maakt het kwetsbaar voor dezelfde manier van trots onder het volk. De Profeet vrede zij met hem voor, hij zei: (op een kledingstuk of fame slijtage slijtage God op de Dag der Opstanding kleden zoals hij, stel deze in vuur en vlam) [Abu Dawud en Ibn Majah]. Dit betekent niet dat de islamitische kleding lelijke lappendeken te dragen, maar hij moet in zijn termen van prijs, kleur en hoeveelheid, zonder extravagantie of gierigheid, en werkt besparen door te zeggen dat zegt: Draag de kleding niet Yazdrak (Ihtqrk) waarin de dwaze, en wat niet Ieipk door de wijzen. Matiging in het werk en de rest: een moslim gematigd enigszins in zijn werk, niet overbelasting zijn lichaam en Atabh, maakt niet zijn werk beïnvloedt zijn aanbidding of zijn andere werkzaamheden, en als ze zich moe voelen heel werk dat hij heeft rust, zodat hij kan blijven daarna te werken, op grond van het adagium: dat aan je lichaam je echt hebt. Het gebruik van de tijd: een moslim houdt zijn tijd, Ventf in het bereiken van wat nuttig is, niet het afval met geen gebruik, omdat bij het handhaven van het aan zijn leven te behouden, en is verantwoordelijk voor deed hij mee, en eerlijk die zei: Klopt het hart van een tegen hem zeggen, De minuten en seconden van het leven De moslim houdt zijn tijd en georganiseerd, en verdeel de juiste afdeling, zodat niet is superieur aspect van zijn leven van het werk of aanbidding of slapen of spelen op andere aspecten. Er wordt gezegd: Goed werk zorgt voor Neil hoop. Matiging speech: een moslim dient te voorkomen dat praten meer dan nodig, want het is zoals roddelen. De Profeet vrede zij met hem, gezegd: (van liefde aan mij en Oqrbakm me op de Dag der Opstanding boord maken een speler karakter en, hoewel Ibgdkm voor mij en Ibadkm me op de Dag der Opstanding klapperen (die meer hun toespraak, zonder de noodzaak) bestuur, en de Ranters (die vreemdeling spreken dan woorden) en Almtefiehgon). Zij zeiden: O Boodschapper van God, heeft ons geleerd babbelen en Ranters, wat Almtefiehgon? Hij zei: (arrogant) [Tirmidhi]. En de economie in de moderne islamitische vermijdt te vervallen in fouten, vanwege zijn vele vele fouten, en zoals gezegd: de beste beknoptheid zinvol. De stille moslims te spreken in de stilte als het goed is, De Profeet vrede zij met hem: (wie gelooft in Allah en de Laatste Dag laat hem goed spreken of zwijgen) [Overeengekomen]. Werd gezegd ter ere van stilte oedeem in de tijd om te spreken: om te spreken in alle goedheid is beter dan stilte, en stilte in alle kwaad beter dan goed. Er werd gezegd dat de regel van stilte en een paar die dat doet. Deugd van matiging: * Moderatie maakt de eigenaar woont lieve ziel hield van God en geliefd door het volk. * Moderatie van de ethiek van de profeten, de Profeet vrede zij met hem: (De begeleiding is goed, goed, en azimuth, en de economie is onderdeel van de vijfentwintig delen van het profeetschap) [Abu Dawud en Tirmidhi]. * Moderatie helpen de moslim om alle verschillende aspecten van zijn leven uit te voeren, en als onrecht aangedaan moslim bij de uitvoering van een bepaald aspect, valt kort in de andere kant is het extravagante in zijn aanbidding, bijvoorbeeld tekortschiet in zijn werk, en extravagant in zijn werk tekortschiet in de palm van zijn lichaam. En gecertificeerd als Sid zegt: Wat ik niets, maar verkwistend met zijn rechter consumeren zag. * Moderatie vermindert de Dag des Oordeels, omdat de Profeet vrede zij met hem: (Wat betreft degenen die Aqtsdoa (Aatdloa en gemedieerd) rekening gehouden voor die gaan,) [Ahmad]. De moslim is enthousiast over gematigdheid in alle aspecten van zijn leven, totdat er een voordeel in zijn geloof en zichzelf en zijn leven. Voor de rest van het interview |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bedankt om dat nog eens te beamen en onder de aandacht te brengen.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Profeet Mohammed vrede zij met hem was het gemakkelijk om uit te kiezen Ik ben niet moeilijkste dingen om moslims als nieuwkomers in de islam vertelt hen te bemiddelen en gematigdheid in de godsdienst, zelfs Dwa in zichzelf en hun macht in de religie van God geleid je tot de islam
|
![]() |
![]() |