![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat er niet. Ik zei dat wat hij deed geen economische wetenschap pur sang is, maar een hybride vorm van sociologie, geschiedenis en toegepaste economische wetenschap.
Heel interessant op zich, maar niet voor mij weggelegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, die mensen zijn meestal goed beschermd. Lang leve de staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bottom line blijft dat de groten de fouten maken maar dat de kleintjes ervoor moeten boeten, in gelijk wel systeem. of gaat in een puur kapitalistisch systeem bij een faillisement van een groot bedrijf enkel de top bestraft worden omdat zij de fouten gemaakt hebben en gaan de gewone mensen gewoon verder kunnen? neen, ook daar gaat die top goed beschermd zijn door allerlei constructies en gaan ze onmiddellijk nadien een andere topjob vinden. ja, dit is dus ook in ons huidig systeem, met veel staatsinmening, maar dat geeft dus geen oplossing.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlijmscherp
stel dat je 40 jaar werkt en elk jaar stop je 5000euro in de beurs, en je eindig na 40 jaar met 500.000euro op de beurs. Op een lumineuze dag stop je een groot deel van uw vermogen in Dexia en zet je daar 200.000euro op in. Ben je nu een rijke kapitalist ? In feite niet, gewoon een werkmens die goed gespaard heeft. En op een lumineuze dag komt dan die bankencrisis. Schrijf nu uw verhaal eens opnieuw. Het is de gepensioneerde die nu zijn spaargeld kwijt is (bij fortis ken ik ook een pak gepensioneerden die hun geld kwijt zijn)
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 oktober 2011 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het niet weten. Als die mannen veel akties hadden in hun eigen bedrijf, zou ik denken van wel.
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wilt zeggen dat het allemaal bedriegers zijn, sommigen zijn gewoon hardwerkende mensen die met wat geluk naar boven zijn geklommen en die er geen schuld aan treffen als het minder gaat. maar een manager een bonus geven omdat het slecht gaat, dat is er toch over, vind ik. aandeelhouders kunnen vanalles zijn, ook gewone mensen die vertrouwen hadden in die topmanagers die het goed konden uitleggen. trouwens, je baan verliezen is voor de meesten veel meer dan wat spaargeld kwijt hoor. voor sommigen betekent het eindigen in bittere armoede.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar gaan ze een optie minder op hun 5e wagen gekocht hebben daarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof niet in een "totaal faillissement" van de ganse bankwereld. Uiteindelijk is in de financiële wereld vaak het verlies van de ene een winst voor de andere. Als er dus toxische papieren "in rook opgaan" zijn er een aantal anderen die een (onafbetaalbare) last kwijt zijn he.
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#611 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) wie al zijn kapitaal op de beurs zet is een stomme kloot 2) als ik op de berus inteken aan 100 en ergens rond 150 begint ze te crashen dan maakt ge dat ge ergens tegen 100 terug verkoopt en niet wacht tot het aandeel op 10 staat 3) beurs is altijd een risico. enkel de winsten opstrijken en bij tegenslag de staat aanspreken is ethisch niet helemaal correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#613 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel; iemand als Krugman is een academicus. Die verdient nog tonnen geld; dankzij de staat. De andere weet ik niet. Maar jij ook niet, me dunkt. Als 'uw baan kwijt zijn bij Enron' betekent 'bittere armoede', dan heb je iets verkeerd gedaan in je leven. Tenzij mss Jorge, de niet Engels sprekende kuisman waren dat deftige, goed betaalde jobs, waar je een deel van kan spreken en capaciteiten op doen die je daarna kan gebruiken. Als je natuurlijk leeft alsof je niet hoeft te sparen of alternatieve open houden, dan heb je een probleem. En dat heet dan weer 'eigen verantwoordelijkheid'. 'k weet het: vies woord.
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe ga jij het volgende stoppen: een bedrijf wordt gefinancieerd door een aantal aandeelhouders en geleid door een paar mensen die een goed verhaal hebben. De cijfers van het bedrijf worden consequent opgeleukt met allerlei boekhoudkundige trukjes (en die zijn talrijk, dat moet je mij niet vertellen). dit wordt gecontroleerd en goedgekeurd door een extern accountantbureau, die mee zit in het verhaal. Op basis van die cijfers (maw gebaseerd op lucht) worden er jaarlijks miljoenen bonussen betaald aan die paar topmanagers. die zetten dat geld uiteraard ergens waar niemand nog aankan. op een gegeven moment komt dat allemaal uit, resultaat: bedrijf failliet, aandeelhouders geld kwijt, mensen hun job kwijt, topmanagers kunnen de rest van hun leven leven van hun intrest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ts, staatsinmenging, niet goed hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er is maar 1 oplossing. Degenen die risico's nemen moeten de volledige opbrengsten en kosten dragen. Enkel dan kunt ge verwachten dat mensen verantwoordelijk risico's nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die denkt: mijn spaargeld staat veilig op de bank vanwege staatsgaranties en dergelijke. Ik moet dus totaal niet kijken naar welke risico's mijn bank neemt met mijn geld. Zolang ik maar mijn rendement krijg. Dus ook de kleine man draait gewillig mee in dit pervers systeem. Dat maakt het zo ironisch dat mensen op straat komen tegen overtollige risico's genomen door banken. Ze doen net hetzelfde. Ze verwijten dat banken te veel risico's nemen, maar als het puntje bij paaltje komt, zetten ze hun eigen spaargeld niet om banken die er voorzichtig mee omspringen. Of desnoods gewoon in een sok. Nee, ook de spaarders nemen overtollig risico's waardoor heel het banksysteem verrot is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij denkt te weten verandert niets aan de problemen van de mensen. En met oplossingen kom je ook al niet af, dus blijf beleefd. En bescheiden... |
|
![]() |
![]() |