Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 16:25   #11101
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich Bekijk bericht
Wat ga je doen met uw cijfermateriaal? Ga je iets bewijzen? Wat dan? Wat wil je met dat bewijs doen? Gaan vertellen aan mensen die dagelijks bestolen worden door vreemd gespuis dat ze het moeten blijven pikken? Ik denk dat jij van het soort 'villa op den buiten' bent. Zo ene met een wietplant op zijn kamer. Daarbij horen ze hier nu niet thuis, 100 jaar geleden niet en binnen 100 jaar ook nog niet. Ze blijven vreemdelingen!
Ok, ten eerste geeft me met uw zwakke poging tot beledigen aan dat ge geen deftige argumenten hebt.
Moet ge natuurlijk zelf weten.

Ten tweede ben ik het niet die naar cijfers vraag, maar de racistische fractie van dit forum in een poging om hun racisme goed te praten.

De cijfers, indien goed onderzocht kunnen gebruikt worden om de oorzaken van de criminaliteit te onderzoeken en op te lossen.

Staat het in verband met (een gebrekkige) opleiding?
Slechte beheersing van de taal?
Asociaal ingesteldheid?
Kansarmoede?
Opvoeding?
...

Eens ge dat weet kunt ge de problemen beter en gerichter aanpakken.
En in tegenstelling met uw manier, zal dan ook de autochtone misdaad dalen.
Oud 14 oktober 2011, 16:25   #11102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge gaat van twee foute veronderstellingen uit om een vraag te stellen.
Dat is niet helemaal correct zou ik zo zeggen.
Misschien een beetje uitleg bij die bewering zou ook niet misstaan hoor!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 16:26   #11103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Arti, geef jij eerst eens een antwoord op de volgende vragen:
- hoe komt het dat zovele vreemdelingen, even arm, taal niet machtig enz enz, zich hier al decennia zijn komen vestigen, en voor bijna allen, zonder noemenswaardige problemen! Terwijl het met moslims bijna onmogelijk is om zich aan te passen aan onze maatschappij en levenswijze! Nie wij moeten ons aanpassen aan hen, hun godsdienst enz
- hoe komt het dat dit niet alleen bij de "racistische Belgen" zo is maar in alle landen waar ze zijn neergedwaald?
- noem eens een paar landen in Europa die wel blij zijn met de grote toestroom van moslims op hun grondgebied omdat ze er geen problemen mee hebben?
Zo lang je op die vragen niet kunt antwoorden hoef je je niet druk te maken over pietluttigheden en woordspelletjes... Je maakt enkel jezelf wat wijs, al kan ik moeilijk geloven dat je dat zelf niet weet en beseft!
Ik heb je toch al uitgelegd welke rol het VB en VB-achtigen spelen.

Ik vind het vervalsen van cijfers en feiten geen pietluttigheid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 16:28   #11104
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

En zo zijn we weer bij de echte oorzaak 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen '
Oud 14 oktober 2011, 16:33   #11105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ten eerste geeft me met uw zwakke poging tot beledigen aan dat ge geen deftige argumenten hebt.

Ten tweede ben ik het niet die naar cijfers vraag, maar de racistische fractie van dit forum in een poging om hun racisme goed te praten.

De cijfers, indien goed onderzocht kunnen gebruikt worden om de oorzaken van de criminaliteit te onderzoeken en op te lossen.

Asociaal ingesteldheid?
Kansarmoede?
Opvoeding?
...

Als zwak antwoord kan dit tellen...
Hoeveel generaties moeten we de problemen met dat bepaald soort volkje nog onderzoeken volgens jou???? Hoe langer ze hier rondlopen en blijven hun familie en echtgenotes uit hun oorspronglanden halen gaan we geen stap vooruit. Trouwens niet eens meer de moeite om er nog veel tijd, geld en moeite in te stoppen: ze hebben voldoende bewezen dat niets helpt en ze enkel wachten tot wij ons aan hen hebben aangepast! Lieden die hun voeten vegen aan de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van een ander maar hier eens gaan komen uitleggen wat dat betekent!
"Mijn manier van uitleggen" zoals jij het noemt is daar gewoon het gevolg van. Verloren tijd en moeite, probleem er uit werken is enkel wat er overblijft.
Oud 14 oktober 2011, 16:39   #11106
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En weer blijf je een antwoord schuldig en je weet zelf wel waarom!
Zoals met al de "valse beschuldigingen en feiten" uit het fameuse boekje van JMDD! Je weerlegt er niets van, omdat hij gewoon gelijk heeft! Anders hadden we het al lang geweten! Grote absolute stilte bij het linkse multiculvolkje... anders hadden ze nogal wat kabaal gemaakt!
En nu maar hopen dat men met niet cijfers en bewijsmateriaal bewijst wat "bepaalde bevolkingsgroepen" zo kenmerkt, nietwaar?
Oud 14 oktober 2011, 16:51   #11107
Emmerich
Banneling

Standaard

Citaat:

Asociaal ingesteldheid?
Kansarmoede?
Opvoeding?
...

Is het geen racisme dat men pleegt wanneer men enkel de autochtone bevolking gaat beroven? Met die zin valt heel uw wereldje in stukken.
Emmerich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 16:58   #11108
Emmerich
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB, HAHA! Wie gelooft die nestvervuilers nog!
Emmerich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 17:34   #11109
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:

Teveel import alladickheads.
Hoeveel , door de belastingbetaler betaalde poco loco onderzoekjes heb je nog nodig na 20j ?
Tot het resultaat je bevalt ?

Laatst gewijzigd door Quorn : 14 oktober 2011 om 17:35.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 19:15   #11110
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zwak antwoord kan dit tellen...
Het is nochtans een gebalanceerd antwoord, dat ruimte te laat voor argumenten..

Citaat:
Lieden die hun voeten vegen aan de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van een ander maar hier eens gaan komen uitleggen wat dat betekent!
Die lieden moet men op andere gedachten brengen. Is de beste manier om dat te bereiken, iedereen die bepaalde kenmerken met hen deelt stigmatiseren? Het antwoord daarop is natuurlijk nee, daardoor zult ge de problemen namelijk alleen maar vergroten. het antwoord ligt in een gebalanceerde aanpak, met vrijheid voor het individu om zich te ontplooien, de mogelijkheid tot sanctioneren waar het moet en tot bijsturen van het beleid waar nodig.
Oud 14 oktober 2011, 19:27   #11111
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Het is nochtans een gebalanceerd antwoord, dat ruimte te laat voor argumenten..

Die lieden moet men op andere gedachten brengen. Is de beste manier om dat te bereiken, iedereen die bepaalde kenmerken met hen deelt stigmatiseren? Het antwoord daarop is natuurlijk nee, daardoor zult ge de problemen namelijk alleen maar vergroten. het antwoord ligt in een gebalanceerde aanpak, met vrijheid voor het individu om zich te ontplooien, de mogelijkheid tot sanctioneren waar het moet en tot bijsturen van het beleid waar nodig.
Ja kom nu, dat betoog van Alboreto rammelt aan alle kanten, evengoed dit van u! Alboreto's obsessie met racisme deel ik niet, omdat er maar heel weinig mensen iets tegen allochtonen hebben op basis daarvan.

Ja hoor, gaat u mensen die op basis van een religieuze ideologie beginsels aanhangen die tegen mensenrechten indruisen , in strijd zijn met onze wetgeving met een goed gesprek op andere gedachten brengen?
De vrijheid van het individu? U denkt erg Westers, binnen sommige culturen is dat gegeven totaal onbelangrijk!
Daar staat de groep, het gezin, eer en schaamte en onderwerping centraal, verdiep u eens in de verschillen voordat u aan een aanpak denkt?
U bedoelt het goed maar " nuance " zie ik niet direct in uw betoog!

Laatst gewijzigd door alice : 14 oktober 2011 om 19:28.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 20:04   #11112
Alboreto

Standaard

Citaat:
Misschien een beetje uitleg bij die bewering zou ook niet misstaan hoor!
Simpel

Citaat:
hoe komt het dat zovele vreemdelingen, even arm, taal niet machtig enz enz, zich hier al decennia zijn komen vestigen, en voor bijna allen, zonder noemenswaardige problemen!
Ik ken italianen, chinezen en nog andere nationaliteiten die ook nog steeds de taal niet beheersen en die ge niet als 'geintegreerd' kunt beschouwen.

Citaat:
Terwijl het met moslims bijna onmogelijk is om zich aan te passen aan onze maatschappij en levenswijze!
Ik ken moslims die perfect nederlands spreken en die perfect in onze maatschappij passen (mits behoud van een eigen identiteit)
Oud 14 oktober 2011, 20:07   #11113
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Teveel import alladickheads.
Hoeveel , door de belastingbetaler betaalde poco loco onderzoekjes heb je nog nodig na 20j ?
Tot het resultaat je bevalt ?
Opnieuw, ik vroeg niet naar die studies, dat waren de racisten in een zwakke poging om hun racisme goed te praten.

Ik vraag gewoon het onderzoek goed te doen, maar blijkbaar zijn er mensen bang van de uitkomst.

Ik begrijp dat wel hoor.
Oud 14 oktober 2011, 20:08   #11114
Alboreto

Standaard

Citaat:
Lieden die hun voeten vegen aan de mensenrechten en de godsdienstvrijheid van een ander maar hier eens gaan komen uitleggen wat dat betekent!
Daar vraag ik al een hele tijd naar, maar krijg spijtig genoeg geen antwoord.
Oud 14 oktober 2011, 21:45   #11115
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ok, maar je hebt het over de omgeving waar hij vandaan komt of in leeft, niet zijn origine in de vorm van chinees of Spanjaard ofzo.
De omgeving ? Ik weet niet. Ik als kleine heb lang op het Kiel gewoond. Daar woonden toen bovenal Belgen. Een volkse, maar aangename buurt. Schoeljes liepen daar wel rond, maar een echt probleem was dat niet. En al zeker hadden de mensen er geen schrik van, en de politie nog minder...
Kijk nu maar eens :
Citaat:
Angst voor elkaar is dodelijk voor een woonbuurt . Als er iets is dat een buurt verscheurt, is het wel angst. De angst voor elkaar. Voor de spelende kinderen op het plein en voor de buren
Citaat:
Dat is wat er op het Alfons De Cockplein op het Kiel in Antwerpen aan het gebeuren is. Of beter gezegd, al een tijdje bezig is.

Een aaneenschakeling van incidenten zorgt ervoor dat steeds meer buurtbewoners overwegen om te verhuizen. Dat wil zeggen, zij die het zich kunnen permitteren. De anderen kijken lijdzaam toe hoe hun buurt naar de haaien gaat. Vanachter hun gordijnen.

Pesterijen, vandalisme, intimidatie en ‘kleine’ criminaliteit. Het is een dodelijke cocktail in buurten waar het samenleven op zich alleen al regelmatig voor de nodige spanningen zorgt. “We hebben schrik meneer”, klinkt het meerdere keren.

Schrik van jonge allochtonen. Ze zijn amper met twintig en sommigen ervan moeten nog tien jaar oud worden. Toch slagen ze erin om het plein volledig in hun greep te houden. De politie is op de hoogte en probeert naar eigen zeggen de overlast tot een minimum te beperken. Woonhaven, de sociale woningmaatschappij die het merendeel van de flats rond het plein verhuurt, zegt hetzelfde. We geloven hen. Maar proberen is duidelijk niet genoeg.

Hoe moeilijk kan het zijn om een twintigtal losgeslagen jongeren aan banden te leggen? Ze zijn bekend bij de politie en de straathoekwerkers. Toch kunnen ze vrijwel ongestraft hun gangetje gaan. De politie? Daarmee wordt eens flink gelachen op het Alfons De Cockplein. In de eerste plaats door de jongeren zelf. En door de overige buurtbewoners. Want die hebben hun geloof in de politie ondertussen verloren.

Situaties zoals die op het Kiel zijn gevaarlijk
http://www.gva.be/blog/standpunt-ant...woonbuurt.aspx
Dit doet mij toch denken dat het ook wel aan het origine van het individu kan liggen of hij misdadig is of niet...Origine betekent namelijk ook de mentaliteit, de tradities, niet enkel het kleurtje...

Citaat:
"Alle Belgen moeten hier weg. Het is hier een ramp: wagens bekrassen, met stenen smijten, nachtelijke races op het plein, veel lawaai, veel bedreigingen. En geloof me mijnheer, wij zijn echt geen racisten. Hier wonen Berbers, Afrikanen, Marokkanen en Turken met wie we goed overweg kunnen.
http://www.gva.be/antwerpen/kiel/buu...cht-heeft.aspx

Nog een geluk dat ze er goed mee overweg kunnen, hé...

Laatst gewijzigd door den dinges : 14 oktober 2011 om 21:48.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2011, 21:50   #11116
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt toch niet : "90% miserie en 10% normaal, aanvaardbaar gedoe"!
Als jij nu eens eerlijke, correcte cijfers zou geven, dan zouden wij die niet meer hoeven te ontkennen.
Waar woont gij, Artisjok ? Op een gezellige buiten, bij de boerkes, waar je rustig je wietplantjes teelt in je serre ? Of op het Kiel ? Tussen de baldadige, gewelddadige schoften ...
Oud 14 oktober 2011, 21:53   #11117
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich Bekijk bericht
Wat is een geïntegreerd gezin voor u? En wat met het eigen volk dat in die getto's moet wonen? Dit waren vroeger hun wijken die om zeep zijn geholpen door het huidige beleid!
Wat nu vreemdelingengetto's geworden zijn, waren vroeger toffe volkse buurten, waar het aangenaam was om te wonen.
Oud 15 oktober 2011, 02:00   #11118
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De omgeving ? Ik weet niet. Ik als kleine heb lang op het Kiel gewoond. Daar woonden toen bovenal Belgen. Een volkse, maar aangename buurt. Schoeljes liepen daar wel rond, maar een echt probleem was dat niet. En al zeker hadden de mensen er geen schrik van, en de politie nog minder...
Kijk nu maar eens :
http://www.gva.be/blog/standpunt-ant...woonbuurt.aspx
Dit doet mij toch denken dat het ook wel aan het origine van het individu kan liggen of hij misdadig is of niet...Origine betekent namelijk ook de mentaliteit, de tradities, niet enkel het kleurtje...

http://www.gva.be/antwerpen/kiel/buu...cht-heeft.aspx

Nog een geluk dat ze er goed mee overweg kunnen, hé...
ik woon er nog...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 02:57   #11119
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Die lieden moet men op andere gedachten brengen. Is de beste manier om dat te bereiken, iedereen die bepaalde kenmerken met hen deelt stigmatiseren?
Hup, hier gaan we weer : boehooee stigmatiseren , arme schaapenneukers/slachters...
Citaat:
Het antwoord daarop is natuurlijk nee, daardoor zult ge de problemen namelijk alleen maar vergroten.
Onze schuld dus

Citaat:
het antwoord ligt in een gebalanceerde aanpak, met vrijheid voor het individu om zich te ontplooien, de mogelijkheid tot sanctioneren waar het moet en tot bijsturen van het beleid waar nodig.
Niks van,been there , tried it doesn't work.
De enige, zelfbeschermende maatregel is die van eliminatie. Return to sender en laat ze ginder maar de verlichting ontdekken (of niet)
Oud 15 oktober 2011, 03:00   #11120
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Opnieuw, ik vroeg niet naar die studies, dat waren de racisten in een zwakke poging om hun racisme goed te praten.

Ik vraag gewoon het onderzoek goed te doen, maar blijkbaar zijn er mensen bang van de uitkomst.

Ik begrijp dat wel hoor.
Vooral de pocolocotiekers hebben schrik dat de waarheid hun stemmen kost .
Wil je nu beweren dat al die onderzoeken niet goed gevoerd zijn?
Moet jij "onderzoek" doen om te weten dat het pijn doet met blote voet tegen rots stampen(tenen vooruit) ???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be