Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 23:15   #11141
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik probeer niets te verkopen, Alice
Het ene zeggen , het andere doen, ook wel hypocrisie geheten
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 23:16   #11142
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moet dit een argument voorstellen? Of zit u alweer zonder?
Ik dacht dat het duidelijk was, maar ik wil het u gerust wat beter uitleggen, want ge zijt blijkbaar wat traag van begrip (ziet ge, ik kan ook trollen hoor).

Ik heb ook vrienden en ik woon ook in een stad met 'veel' allochtonen.
En nog geen een is overvallen geweest door hen, laat staan meerdere keren.

Nu, er zijn inderdaad wel mensen die overvallen zijn door allochtonen. Dat zal niemand ontkennen.

Maar ofwel heeft hij heel weinig vrienden en zijn het net die twee die overvallen geweest zijn, ofwel heeft hij veel vrienden, maar zoeken ze de gevechten op (bendegedrag), ofwel liegt hij gewoon.

Met mijn 'andere vrienden zoeken' doel ik op de eerste twee mogelijkheden, hoewel ik de derde ook niet uitsluit, gezien zijn eerdere escapades op dit forum.
Oud 15 oktober 2011, 23:17   #11143
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Het ene zeggen , het andere doen, ook wel hypocrisie geheten
Ja, ik begrijp dat ge problemen hebt met vrije meningsuiting, het is al goed, maar totdat een totalitaire partij aan de macht komt geldt die hier nog altijd.
Oud 15 oktober 2011, 23:19   #11144
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien andere vrienden zoeken?
Vrienden zoals gij ? Zoals een Marokkaanse kennis mij ooit eens zei : " ik vertrouw nooit mannen die hun eigen volk verloochenen "...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 23:21   #11145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik probeer niets te verkopen, Alice
Je hebt inderdaad niets te bieden...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 23:31   #11146
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een hemelsbreed verschil tussen stigmatiseren en het erkennen van problemen,waarbij stigmatisatie vooral wordt gebruikt om anderen monddood te maken.
Dan is er toch geen probleem? Zolang ge niet constant hamert op criminele Marokkanen (of welke allochtone groepering die ge maar verkiest) en u concentreert op criminaliteit, is er geen probleem. Als ge echter voortdurend die twee aan elkaar zoekt te verbinden creëert ge sowieso meer polarisering wat uiteindelijk neerkomt op stigmatisering. Het gaat 'm bij mij om de nuance.
Erken ik dat er problemen zijn met bepaalde allochtone groeperingen? Ja, ik probeer het in zijn context te plaatsen.
Vind ik dat we allochtonen als één groep moeten behandelen? Nee, er zijn veel verschillen tussen allochtonen. niet alleen hun oorsprong (etniciteit) maar vele andere factoren spelen ook een rol.

Het is daarom van belang om niet steeds te blijven hameren op bepaalde statistische correlaties. Het is wél van belang om die correlaties om te zetten in een fair beleid. Het droppen van mensen boven de Sahara hoort daar niet bij, proactief werken en zorgen voor gelijke kansen wel. Daar hoort ook een gedegen repressief bleid bij, maar dat is slechts één van de vele benodigde factoren.
Oud 16 oktober 2011, 09:37   #11147
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Dan is er toch geen probleem? Zolang ge niet constant hamert op criminele Marokkanen (of welke allochtone groepering die ge maar verkiest) en u concentreert op criminaliteit, is er geen probleem. Als ge echter voortdurend die twee aan elkaar zoekt te verbinden creëert ge sowieso meer polarisering wat uiteindelijk neerkomt op stigmatisering. Het gaat 'm bij mij om de nuance.
Erken ik dat er problemen zijn met bepaalde allochtone groeperingen? Ja, ik probeer het in zijn context te plaatsen.
Vind ik dat we allochtonen als één groep moeten behandelen? Nee, er zijn veel verschillen tussen allochtonen. niet alleen hun oorsprong (etniciteit) maar vele andere factoren spelen ook een rol.

Het is daarom van belang om niet steeds te blijven hameren op bepaalde statistische correlaties. Het is wél van belang om die correlaties om te zetten in een fair beleid. Het droppen van mensen boven de Sahara hoort daar niet bij, proactief werken en zorgen voor gelijke kansen wel. Daar hoort ook een gedegen repressief bleid bij, maar dat is slechts één van de vele benodigde factoren.
Een van de weinige rationele en verstandige posts op dit subforum.
Nice.
Oud 16 oktober 2011, 16:42   #11148
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het duidelijk was, maar ik wil het u gerust wat beter uitleggen, want ge zijt blijkbaar wat traag van begrip (ziet ge, ik kan ook trollen hoor).

Ik heb ook vrienden en ik woon ook in een stad met 'veel' allochtonen.
En nog geen een is overvallen geweest door hen, laat staan meerdere keren.

Nu, er zijn inderdaad wel mensen die overvallen zijn door allochtonen. Dat zal niemand ontkennen.

Maar ofwel heeft hij heel weinig vrienden en zijn het net die twee die overvallen geweest zijn, ofwel heeft hij veel vrienden, maar zoeken ze de gevechten op (bendegedrag), ofwel liegt hij gewoon.

Met mijn 'andere vrienden zoeken' doel ik op de eerste twee mogelijkheden, hoewel ik de derde ook niet uitsluit, gezien zijn eerdere escapades op dit forum.
Goh, u moet minister worden want wanneer u en uw vrienden niets overkomt bestaan problemen niet echt, dat is nu toch wel handig!
Laat me even nagaan..
Beide kinderen al beroofd en bedreigd.
Zelf ook al meegemaakt, in een vergadering nota bene die bedoeld was die jongeren meer kansen te geven.
Fietsen van kinderen gepikt door vriendjes die op bezoek kwamen.

Vriendinnen beroofd, uitgescholden, fysiek lastig gevallen, geintimideert, zelf er ook mee te maken gehad..maar voor wie " snel " is van begrip is de conclusie snel gemaakt, ofwel heb je foute vrienden ofwel ben je het zelf, arroganter is niet in te beelden maar van enige zelfkritiek kun je u moeilijk beschuldigen.
Maar beledigen doet u nooit he, welnee!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:48   #11149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht

En wat is voor u die context?
Concentreren op criminaliteit? Mij best hoor, maar wat indien bij pakweg jongerencriminaliteit 8 op 10 " jongeren van " allochtone origine" zijn?
Wat indien de meerderheid van schoolverlaters dit ook is?

En dezelfde groep oververtegenwoordigt is in werkloosheid en detentie terwijl hun zusters het merendeel uitmaken van de vrouwen in vluchthuizen? Waarom is het merendeel van loverboys ook allochtoon? Waarom zijn Marokkaanse jongeren zo actief in drugshandel in aandachtswijken?
Waar mag dan voor u wel of niet naar gekeken worden?
Waarom zou je niet kijken naar de invloed van cultuur, religie, en wat de invloed is op gedrag en bij wie?
Mag je nog voorbij de vermanende vingers of dienen die vooral om anderen het zwijgen op te leggen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2011, 16:51   #11150
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Concentreren op criminaliteit? Mij best hoor, maar wat indien bij pakweg jongerencriminaliteit 8 op 10 " jongeren van " allochtone origine" zijn?

En dezelfde groep oververtegenwoordigt is in werkloosheid en detentie terwijl hun zusters het merendeel uitmaken van de vrouwen in vluchthuizen? Waarom is het merendeel van loverboys ook allochtoon? Waarom zijn Marokkaanse jongeren zo actief in drugshandel in aandachtswijken?
Waar mag dan voor u wel of niet naar gekeken worden?
Waarom zou je niet kijken naar de invloed van cultuur, religie, en wat de invloed is op gedrag en bij wie?
Mag je nog voorbij de vermanende vingers of dienen die vooral om anderen het zwijgen op te leggen?
Allemaal onze schuld.
Nu zwijgen en (subsidie)boete doen.
Geld voor meer onderzoek zeg ik, véél meer onderzoek.

Ondertussen ergens in een stad worden er enkele homo's weggeterroriseerd.
Oud 16 oktober 2011, 17:28   #11151
Alboreto

Standaard

Citaat:

Kijk, ge gooit hier een hoop oorzaken en gevolgen door elkaar en koppelt daar dan een arbitrair gegeven aan toe dat uw vooroordelen denkt te bevestigen.

Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Al die zaken zijn parameters in een grote vergelijking.
Armoede kan oorzaak zijn, gevolg, en ook beide.
Drugshandel is een gevolg.
Slecht gedrag ook, gezien het ook bij de autochtone bevolking voorkomt.

Dus als ge wilt een degelijke studie krijgen, dan moet ge al die parameters registreren en proberen uitzoeken wat oorzaak is en wat gevolg.

Zomaar elke correlatie als een oorzakelijk verband zien is fout.
Oud 16 oktober 2011, 17:53   #11152
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus als ge wilt een degelijke studie krijgen, dan moet ge al die parameters registreren en proberen uitzoeken wat oorzaak is en wat gevolg.

Zomaar elke correlatie als een oorzakelijk verband zien is fout.
Jaaaaaa, méér geld verdorie.
Ondertussen in de echte werled worden er weer enkele oudjes tot moes gestampt , neergestoken , ...

Nog even wachten mensen, het 347ste onderzoek gaat alles oplossen...
Oud 16 oktober 2011, 18:06   #11153
Alboreto

Standaard

Citaat:
Goh, u moet minister worden want wanneer u en uw vrienden niets overkomt bestaan problemen niet echt, dat is nu toch wel handig!
Alice, ik kom ook wel buiten hoor en weet dat er problemen zijn, maar als AL uw vrienden al aangevallen zijn, dan zij de drie mogelijkheden die ik aangaf echt wel de enige die overblijven.
Oud 16 oktober 2011, 18:07   #11154
Alboreto

Standaard

Citaat:
Jaaaaaa, méér geld verdorie.
Uw plaat blijft hangen.
Hebt ge ook iets zinnigs te zeggen?
Oud 16 oktober 2011, 18:10   #11155
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, ik kom ook wel buiten hoor en weet dat er problemen zijn, maar als AL uw vrienden al aangevallen zijn, dan zij de drie mogelijkheden die ik aangaf echt wel de enige die overblijven.
Nee ==> U doet aan schuldprojectie.
Geen verrassing eerder misdadig.
Oud 16 oktober 2011, 18:10   #11156
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw plaat blijft hangen.
Hebt ge ook iets zinnigs te zeggen?
zinniger dan steeds onderzoekjes (geld voor) te eisen terwijl het probleem en de oorzaken bekend zijn?
Oud 16 oktober 2011, 18:18   #11157
Alboreto

Standaard

Citaat:
zinniger dan steeds onderzoekjes (geld voor) te eisen terwijl ik denk dat probleem en de oorzaken bekend zijn?
FIFY
Oud 16 oktober 2011, 18:21   #11158
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nee ==> U doet aan schuldprojectie.
Eigenlijk niet.
Maar ik zie dat ik het te moeilijk gemaakt heb voor u.

Ik zal het gemakkelijker maken.
Beantwoord voor uw eigen volgende twee vragen:
1) Hoeveel vrienden heb ik?
2) Hoeveel van mijn vrienden hebben al gevochten met belgen van autochtone afkomst?

Vergelijk dat dan met uw eerdere uitspraak dat AL uw vrienden al gevochten hebben met belgen van autochtone afkomst.

Simpel zat.
Oud 16 oktober 2011, 18:21   #11159
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
FIFY
Citaten vervalsen is strafbaar.
Dus je geeft toe dat al die miljoenen aan onderzoeken door poco instituten verspild werden?
Oud 16 oktober 2011, 18:22   #11160
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet.
Maar ik zie dat ik het te moeilijk gemaakt heb voor u.

Ik zal het gemakkelijker maken.
Beantwoord voor uw eigen volgende twee vragen:
1) Hoeveel vrienden heb ik?
2) Hoeveel van mijn vrienden hebben al gevochten met belgen van autochtone afkomst?

Vergelijk dat dan met uw eerdere uitspraak dat AL uw vrienden al gevochten hebben met belgen van autochtone afkomst.

Simpel zat.
U blijft maar liegen en woorden verdraaien.
Staat dat in je poco handleiding?

Al gevochten /= overvallen werden door.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be