Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 08:05   #181
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor zover ik het mij kan herinneren heb ik deze term nooit gebruikt mbt tot De Wever. Tenzij dat u het mij kunt aantonen. Overigens vind ik zulke term niet echt verkeerd, maar weinig origineel.

Bovendien staat het mij vrij een partij af te breken tot op de bodem indien ik dit wens. Dat is mijn recht. Uw geestesgenoten breken ook België en andere partijen af tot op de bodem. Ik hoor u daar nooit iets tegen zeggen. En als ik meen te moeten zeggen dat bij de aanstaande Federale verkiezingen ik denk dat de NVA pardoes de berg afdondert, dan doe ik dat. Want ook dat is mijn recht.

En tenslotte, als het u niet aanstaat, kunt u nog altijd op de negeerknop duwen. Een middel waar de Vlaams-nationalisten gretig gebruik van maken.

De Tijd is niet zaligmakend. Wanneer men zo'n belangrijk akkoord sluit, dan doet men dit op basis van berekeningen die prognoses zijn. Men stelt zich vragen zoals: 'Wat gaat dit akkoord kosten en hoe kunnen we dit financieel onderbouwen?'. Deze berekeningen zijn gemaakt geworden door de Nationale Bank. Heeft de Nationale Bank gelijk? Dat weten we niet vermits het slechts prognoses zijn. We zullen zien. U kunt ook niet met zekerheid zeggen dat ze fout zijn.
Er zijn ook zoiets als statistieken.
Zij tonen perfect aan hoe de belastingen de laatste 10 jaar gestegen zijn. Er zitten zelfs de cijfers in van in de tijd van Dehaene (toen de belastingen spectaculair verhoogd werden.
Het gemiddelde van bovenstaande verhogingen geven een veel lager cijfer aan.

Dit kan maar één ding betekenen:
De belastingen en taksen gaan stijgen. Meer dan we ooit meegemaakt hebben.
Oud 17 oktober 2011, 08:07   #182
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moogt zoveel durven zeggen als u wilt. Dit is hier een vrij forum. Maar of datgene wat u durft te zeggen ook overeenkomt met de waarheid, is een ander paar mouwen.
Het zal in ieder geval veel dichter tegen de waarheid liggen dan hetgeen jij hier stelt.
Oud 17 oktober 2011, 08:07   #183
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bedoelt u nu dat 'de crisis' dankzij enkele 'gewone' berekeningen in een oogwenk kan worden opgelost, en dat de staatsschuld ook niets is om wakker van te liggen?
Wel belgen bezitten op de bank 1700miljard, en de staatsschuld bedraagt 360miljard. Mij lijkt het precies niet moeilijk om daar een nieuw evenwicht in te vinden. De vraag is gewoon, stel dat je al de schulden in één keer afbetaalt, zal Belgie dan dag op dag weer efficienter draaien. En daar denk ikdan nee laat maar, doe ze maar eens rustig hun ding saneren, want anders doen ze toch weer direct meer zotte uitgaven.

Dan ivm de crisis. IN elk geval moet je als land, zone, bedrijf, zoeken naar nieuwe opportuniteiten en groeikiemen. De overheid schiet daar zeker tekort, het vlaamse gewest is precies geen gasto geens meer rijk, en bedrijven doen hard hun best, dus ja ik zie daar nog altijd potentieel, maar kom

Dus ja ik lig daar niet wakker van, en ik denk dat het allemaal snel oplost door de minst rendabele stukken te saneren en de meest rendabele stukken te laten verderfloreren. Ik denk vooral dat gezien die 50% staatsinmenging wij gans de overheidsstructuur eens grondig mogen ontvetten en alles die niet rendabel is deskundig en vakkundig mogen wegsnijden in alle begrotingen. Weet dat als je 100 ambtenaren hebt, als daar 30 niet rendabel werken, dan doe je ze ofwel allemaal rendabel werken, ofwel saneer je die afdeling.

Simpel maar efficient voorbeeld: stel u voor dat je dienst kadaster, GIS netwerk, kruispuntdatabank, privatiseert... Dus ze verkopen diensten aan de burger... ik denk wel dat je daar knap rendabele structuren kunt krijgen.
Dus ook daar kun je extra rendement boeken doordat bedrijven uit diezelfde data meer rendement zullen halen dan de overheid doet.
brother paul is offline  
Oud 17 oktober 2011, 08:09   #184
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoor hoor. De vos die de passie preekt. U doet maar net hetzelfde. Alleen, u hebt het nog niet door. Nu wel hoop ik.
U doet zelf wat u anderen verwijt.
Oud 17 oktober 2011, 08:09   #185
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ach, ze gaan nu zelfs een begroting "op enkele A4'tjes" maken! Zo simpel is het allemaal! Blijf ditr nog maar eens ernstig noemen!
tzal weer een spreadsheetje worden van de nationale bank, waar ze dan gewoon onrealistische groeiprognoses moeten inpluggen en alles komt in evenwicht.
brother paul is offline  
Oud 17 oktober 2011, 08:11   #186
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben ook periodes gekend van zeer lage inflatie. Het zou kunnen dat de invoering van de Euro de inflatie een push heeft gegeven. Hoe ze aan de 4% komen weet ik niet. Maar ze zullen dit toch niet zo maar uit de losse pols hebben berekend.
5.1 %
Oud 17 oktober 2011, 08:17   #187
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Op het einde van het interview stelde Wouter Beke de vraag wat het alternatief van de N-VA was op de nota EDR.

Hij heeft deze vraag meermaals gesteld aan N-VA.

Tot hiertoe is hier nog altijd geen antwoord op gekomen.
Wij hebben de Nota De Wever.
Oud 17 oktober 2011, 08:19   #188
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
bij de N-VA is het bij wouwen gebleven ...
Inderdaad.
Wij wilden mazar mochten niet.
De Koning draagt ook een verpletterende schuld in deze hele affaire.
Oud 17 oktober 2011, 08:43   #189
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben ook periodes gekend van zeer lage inflatie. Het zou kunnen dat de invoering van de Euro de inflatie een push heeft gegeven. Hoe ze aan de 4% komen weet ik niet. Maar ze zullen dit toch niet zo maar uit de losse pols hebben berekend.
5.1% en ik heb u al uitgelegd hoe ze daar aan komen en wat er compleet niet klopt aan hun berekening. Dat jij kiest om daarvoor je ogen te sluiten is intellectueel oneerlijk, zielig en veelzeggend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 17 oktober 2011, 08:50   #190
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht

b.d.w. wie is dat, Salvadorii!!!!
http://forum.politics.be/member.php?u=17002
de hoeveelste nick is het!!!!
Sprak de permanent gebande stalker De Waal...
Oud 17 oktober 2011, 08:53   #191
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tzal weer een spreadsheetje worden van de nationale bank, waar ze dan gewoon onrealistische groeiprognoses moeten inpluggen en alles komt in evenwicht.
Reynders heeft er gisteren constant achter gevraagd, zowel in Mise au Point als in Controverse! In dit laatse programma bleek duidelijk dat de Franstaligen op socio-economisch gebied plots helemaal niet meer zo eendrachtig zijn en dat Ecolo bij monde van Ollie Deleuze het heel moeilijk heeft om de bittere pil van de 'afwijzing' te slikken. Moesten ze met zijn allen (ik bedoel de traditio's en de groentjes) niet als gezamenlijk doel hebben N-VA te kelderen en Belgi¨kost wat kost te redden, dan gaf ik geen eurocent dat het Vlinderakkoord ooit door het parlement zou geraken.De bitterheid in de ogen van Deleuze weegt net niet op tegen de haat die hij tegenover de Vlaams-nationalisten in zich draagt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 oktober 2011, 08:55   #192
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het was een debat tussen de onderhandelaars. De 3 coalitiepartners waren daarom tegenover de 2 dropouts aan tafel gezet.
Heeft Toback mee aan tafel gezeten?
Heb ik blijkbaar gemist.
Oud 17 oktober 2011, 09:01   #193
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er zijn altijd mensen die overal complotten zien.
Er zijn altijd mensen die elke kritiek afdoen als "complotten".

Meestal zijn dat mensen die zelf belang hebben bij de rotzooi die ze proberen af te schermen.
Oud 17 oktober 2011, 09:04   #194
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Maar het beeld blijft natuurlijk : vlaamse minderheid.
Voila: dat is de kern, die tussen haakjes compleet conform is met de Belgicistische ideologie. En het zijn degenen die een regering vormen waarin de meerderheid van de Vlamingen niet vertegenwoordigd zijn, die daarvoor verantwoordelijk zijn. Niemand dwingt hen om zo'n regering te vormen hé.
Oud 17 oktober 2011, 09:13   #195
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het einde van het interview stelde Wouter Beke de vraag wat het alternatief van de N-VA was op de nota EDR.

Hij heeft deze vraag meermaals gesteld aan N-VA.

Tot hiertoe is hier nog altijd geen antwoord op gekomen.
De N-VA denkt inderdaad nog altijd binnen het Belgicistisch kader: ze wilden een "Belgische" oplossing vinden.

Net zoals de stroomversnelling van juni 2010 er gekomen is door het maltraiteren van Leterme in 2007-2008 en de toenmalige blokkage rond de staatshervorming, zo zal de N-VA nu ook de stap moeten zetten om andere wegen op te zoeken. Voor de duidelijkheid: ik bedoel hier niet per definitie mee dat ze resoluut voor separatisme zal/moet kiezen, wel dat ze on-Belgisch zal leren denken.

De vaststelling dringt steeds dieper door: binnen het Belgische kader kan Vlaanderen niet voor zijn belangen zorgen en kan het zijn staat niet inrichten zoals het zou willen. We staan nog maar aan het begin van deze evolutie, dus wat er precies als strategie zal uitkomen, weet ik niet. Maar dat het vooral met attitude te maken heeft, is me wel duidelijk. Zo zal bijvoorbeeld de Belgische grondwet in de nabije toekomst totaal onbelangrijk worden voor de Vlaamse politici: als hij kan dienen zullen ze hem bovenhalen, als hij hindert zullen ze hem in stilte negeren.
Oud 17 oktober 2011, 09:17   #196
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Blijf nu eens een beetje bij de les. Ik heb toch zelf net gezegd dat dit een los-zand coalitie is. Dus nee, ik geloof dat niet echt. Ben jij ook zo'n "write-only" forumer die niet leest waarop hij antwoordt ?

Vraag aan Albert om BDW formateur te maken, dan zal je zien welke coalitie hij naarvoor schuift. Hij heeft EDR trouwens al lang geleden aangespoord om de coalitie op te stellen ipv met 8 partijen voort te onderhandelen. Je spreekt jezelf voortdurend tegen.
Wat zie jij dan als oplossing ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2011, 09:20   #197
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als er iemand is die geen schrik heeft om zijn verhaal te doen is het wel Bart De Wever.
Wat is dan in concreto het alternatief van Bart De Wever op de huidige schijnonderhandelingen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 17 oktober 2011, 09:22   #198
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wij hebben de Nota De Wever.
Dat is geen alternatief. Dat weet je. Die is niet aanvaard door de PS.

Oud 17 oktober 2011, 09:24   #199
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men zonder N-VA kan, kan men ZEKER zonder de PS!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 oktober 2011, 09:26   #200
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
O zit het zo? De PS mag neen zeggen, dit is normaal, als N-VA dit doet is het kaka?

In ieder geval ben ik blij dat de 3 Filiberkes zich onmetelijk belachelijk hebben gemaakt.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2011 om 09:27.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be