Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 10:35   #301
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, dat doen wij niet. En zelfs al zou dat zo zijn, is het nog geen stropopredenering. Bij stropopredeneringen gaat het om karikaturale versies van het standpunt van de tegenstrever.

Er is hier nergens een karikaturale versie van uw standpunt te vinden.

Nergens. En alsdusdanig ook geen stropopredenering conform de definitie van stropopredenering die wikipedia geeft.

Paulus.
Maak je niet druk Paulus, enkel wie zichzelf vastkletst en geen kant meer opkan heeft die truucken van de foor nodig op zichzelf eruit te redden maar Albi doet dit niet, hij is er ook voorstander van dat origine wordt geregistreerd.

Laatst gewijzigd door alice : 17 oktober 2011 om 10:36.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:25   #302
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van geloof maar van feiten. De allochtoonse gemeenschap is nu eenmaal oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.
Dat is een correlatie, geen oorzakelijk verband.

Ge ging me een studie bezorgen die het oorzakelijk verband ging aantonen.
Maar we weten beiden wel dat ge dat niet kunt.
Oud 17 oktober 2011, 18:27   #303
Alboreto

Standaard

Citaat:
U voelt zich duidelijk aangesproken.

Paulus.
Aangezien ge me aanspreekt (je citeerde me) is dat ook niet moeilijk, hé paulus.
Opnieuw, blijf binnen de forumregels.
Oud 17 oktober 2011, 18:30   #304
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat was het resultaat?
Graag met bron en link.
En terwijl we bezig zijn, een antwoord op volgende opmerkingen, zoniet heeft de rest van het gedoe alhier toch maar nutteloze bladvulling:

Vooral niet opgeven, Arti! Blijven komedie spelen!
Waarom was dat weer dat van alle vreemdelingen die we hier al decennia opvangen de islamsoort voor 10x (of is het 50x ) meer problemen zorgt?
En dan moeten we dat vooral niet uitzoeken en bewijzen (wat al lang niet meer nodig is)! Alle Westerse landen die met die groeiende kanker zitten en dat niet leuk vinden, dat zijn allemaal racisten! Jij kan het weten!
O ja: je moest nog één of meerdere Westerse landen opgeven die wel blij zijn met het overspoelen van hun land door de multiculmiserie (voor jou multiculrijkdom)! Overal in Europa nazi's en racisten?
zie post 130
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:34   #305
Alboreto

Standaard

Citaat:
Neen, dat doen wij niet. En zelfs al zou dat zo zijn, is het nog geen stropopredenering. Bij stropopredeneringen gaat het om karikaturale versies van het standpunt van de tegenstrever.
Ik wou het zo laten, maar als ge het toch zo letterlijk speelt, dan geef ik het u letterlijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Registratie geven feiten weer, dat heeft u liever niet.
Gezien ik al eerder schreef dat ik voorstander was alles te registreren suggereert alice hier dus dat het mijn mening is dat de registratie beter niet gebeurt (ik zou het liever niet hebben).

Nu, wat zegt Wiki hierover?
Citaat:
Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.

Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat deze gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Perfect volgens de definitie dus.
Let trouwens ook op de haakjes bij deze definitie die aangeeft dat karikaturaal niet noodzakelijk is.

Dit is het laatste dat ik hierover kwijt wil.
Oud 17 oktober 2011, 18:36   #306
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
De cijfers van de gevangenispopulatie tonen duidelijk aan dat het probleem "zit bij de mannen, niet de allochtonen."
Lijkt me duidelijk.
Pas een paar minuten geleden tijdens het tv-nieuws op de VRT (jawel!) dat 1 gevangene op 3 een illegaal is!!! Over de rest, de 2/3 van die bende, zal dat ook zoiets zijn als 3 vreemdelingen op 4 gevangenen of "nieuwe "belgen"" , nietwaar?
Bronnen, linken, bewijzen enz enz dat de zon in de lucht hangt en niet aan ons plafond....zeker?
Of zijn die allochtonen geen mannen?

Laatst gewijzigd door andev : 17 oktober 2011 om 18:38.
Oud 17 oktober 2011, 18:42   #307
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
93% van de criminelen die het tot in de gevangenis schoppen zijn mannen.
Dat blijkt uit de officiële cijfers van justitie.

Het gaat er niet in hé?
Correlatie<>oorzakelijk verband.

Zo lang ge dat niet door hebt gaat ge u blijven belachelijk maken.
En hoeveel % daarvan zijn vreemdelingen of ex-vreemdelingen?
Of ging het daar ook niet over?
Oud 17 oktober 2011, 18:47   #308
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik ijver voor verder onderzoek, zodat we de oorzaken kunnen vinden.
En dan bedoel ik niet deze die ge vermoedt, maar de echte oorzaken.
Begrijpt ge?
En als blijkt dat die oorzaken waar jij meent het te moeten over hebben, ook te vinden zijn in andere bevolkingsgroepen, maar... dat bepaalde bevolkingsgroepen onder hen véél meer voorkomen in de misdaad statistieken, wat dan? Doen alsof we van niets weten?

Die vraag blijf ik ook stellen aan Arti, maar... geen antwoord.
En ik blijf hem stellen tot er een antwoord komt (dat uiteraard niet past in jullie kraam, en dus blijft het wachten...).
Oud 17 oktober 2011, 18:48   #309
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat dat uw denkpiste is, maar dat maakt het noch de waarheid, noch de oorzaak, Paulus.
... en het bewijs daarvan???
Oud 17 oktober 2011, 18:48   #310
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een correlatie, geen oorzakelijk verband.
ik zeg ook niet dat dit een oorzakelijk verband is. Ik zeg dat het geen kwestie van geloof is, maar van feiten. De allochtoonse gemeenschap is nu eenmaal oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.

Citaat:
Ge ging me een studie bezorgen die het oorzakelijk verband ging aantonen.
Ik heb een vraag gesteld die jij pertinent weigert te beantwoorden. Nu al een paar pagina's lang.

voor de meelezer: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=231

Citaat:
Maar we weten beiden wel dat ge dat niet kunt.
Ik heb al gezegd dat als je dat echt gelooft, er geen enkel probleem mag zijn om die vraag ook daadwerkelijk en inhoudelijk te beantwoorden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 18:52   #311
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk onderzoek, als er weinig bruikbare gegevens zijn voor een goed onderzoek?
Als komediant die zich van den domme houdt ben je de Queen!
Waarom zouden de waarnemingen en gegevens in Nederland zo verschillend zijn als bij ons???
Het erge is dan nog dat als ze in Nederland (of andere buurlanden) wat strenger worden, hun schorremorrie ook naar hier afzakt....
Sorry voor de bronnen, de linken, de bewijzen...
Oud 17 oktober 2011, 18:55   #312
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wou het zo laten, maar als ge het toch zo letterlijk speelt, dan geef ik het u letterlijk:

Gezien ik al eerder schreef dat ik voorstander was alles te registreren suggereert alice hier dus dat het mijn mening is dat de registratie beter niet gebeurt (ik zou het liever niet hebben).

Nu, wat zegt Wiki hierover?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering

Perfect volgens de definitie dus.
Let trouwens ook op de haakjes bij deze definitie die aangeeft dat karikaturaal niet noodzakelijk is.

Dit is het laatste dat ik hierover kwijt wil.
U blijft onzin verkopen.

Niemand weerlegt hier een variant van uw standpunt. U zei dat het om een hypothese ging waarop alice repliceert dat registratie feiten weergeeft.

Dat u het over een hypothese heeft terwijl het om feiten gaat, wekt inderdaad de schijn dat u het liever niet over feiten hebt, gezien u het een hypothese noemt.

Paulus.
Oud 17 oktober 2011, 18:55   #313
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tuurlijk wel

Ruim twee jaar geleden werd ze door Justitie minister Marc Verwilghen gevraagd een onderzoek te doen naar het aandeel van allochtone jongeren in de jeugdcriminaliteit. Ze verzeilde in een labyrint van politieke intriges en werd binnen de kortste keren door alles wat politiek correct is gedemoniseerd. Als geen ander weet zij hoe diep de kloof tussen burger en overheid kan zijn.

'Tijdens de verkiezingen had Verwilghen zich geprofileerd met de melding dat, als hij minister zou worden, er een onderzoek zou komen "naar de relatie tussen etniciteit en criminaliteit".
Etniciteit is een beladen begrip in België.

Wie dat in de mond neemt, wekt de suggestie dat hij schedels wil lichten.

Na zijn beëdiging werd Verwilghen meteen geïnterpelleerd door de oppositie; hoe het zat met dat onderzoek?

Mij was door de minister gevraagd een voorstel van onderzoek neer te leggen. Zo gezegd, zo gedaan.
In het eerste deel van het onderzoek zou ik kijken naar de cijfers; het tweede deel zou gaan over de beeldvorming van de criminaliteit in twee oude stadswijken; in deel drie zou ik mij aan een daderstudie wagen.
Zo genuanceerd bracht Verwilghen het niet: hij bleef het parlement voorhouden dat er een onderzoek zou komen naar de relatie tussen etniciteit en criminaliteit.

‘Gevolg; ik werd door de wetenschap en een aantal politieke partijen tot persona non grata verklaard.

Ze hadden het over een onderzoek op het randje van racisme. Ik werd als een tweede Filip Dewinter neergezet.
Terwijl het onderzoek heel onschuldig was. Kort gezegd, stelde ik een differentiële betrokkenheid vast van allochtone jongeren bij jeugdcriminaliteit.
Om maar iets te noemen: Marokkaanse jongens scoorden twee keer hoger dan Turkse jongens. De Oost-Europeanen bleken vooral actief te zijn in vermogensdelicten.
Aziatische jongeren waren in de criminaliteitsstatistieken een onbeschreven blad. Kortom, ik toonde aan dat criminaliteit geen eenheidsworst is.
En brak daarmee het cliché van de gangbare publieke opinie die, aangevuurd door Dewinter, het tot die tijd altijd had over criminaliteit van migrantenjongeren.

Marion Van San had kunnen weten waaraan ze begon. Het taboe op asielzoekers, jeugdcriminaliteit in allochtone wijken en het gebrek aan integratielust is in België in beton gegoten. ‘Cijfers over criminaliteit onder allochtone jongeren waren er wel, maar ze mochten niet kenbaar worden gemaakt. In de jaren tachtig verbood de toenmalige premier Martens elke cijfermatige publicatie over deze gevoelige en ideologisch geladen problematiek.

Ik wist dat de rijkswacht in het bezit was van statistieken, maar het heeft me zweet en tranen gekost om de hand te leggen op deze wetenschappelijke grondstof.
Ik werd aan alle kanten tegengewerkt. Prominente wetenschappers aan de Belgische universiteiten waren de eersten om mij af te schieten. Wellicht opdat zij zichzelf gepasseerd voelden en meer nog uit ideologische pleinvrees.

Gaandeweg werd duidelijk dat minister Verwilghen steeds meer tegenzin kreeg om de resultaten van het onderzoek te presenteren. Geen excuus was te gek.
De houding van Verwilghen was ongekend laf.
Ik had geleerd uit de commotie rond de uitspraken van Jacques Wallage na een rapport over asielzoekers in Groningen dat hij vervolgens niet vrij wilde geven.
Ik eiste een presentatie van mijn onderzoek en een boek.
Verwilghen ging onder druk van de pers door de knieën, zij het dat het een presentatie en sourdine moest worden.

De demonisering werd almaar heviger. Marion van San werd ziek. ‘Ik durfde de lift niet meer in, zat angstig in het café. Ja, ik ben een paar keer bedreigd.
Nog steeds haal ik de telefoon uit de stekker als ik ga slapen. Het heeft een halfjaar geduurd voor ik er weer bovenop was.
Het was een Kafkaiaanse opdracht, een ander woord is er niet, zegt ze alweer geheel strijdvaardig.
De legendarische guerrilla tussen de partijvrienden Verhofstadt en Verwilghen – die onverminderd voortduurt – zorgde voor spookrijders op de weg.

‘De topadviseur van Guy Verhofstadt, professor Brice de Ruyver, bleek zich ook met het onderzoek te bemoeien. Tijdens een etentje zei hij me: “Ik heb u de opdracht gegeven omdat ik het mijn collega’s aan de universiteit niet gunde.” Vervolgens heeft hij er alles aan gedaan om mij in mijn werk te boycotten. Sterker nog! De Ruyver wilde mij liquideren.
Achter de rug van Verwilghen probeerde hij mijn opdrachtomschrijving te wijzigen. Waarom?
Misschien zoals u zegt, omdat het tussen Verhofstadt en Verwilghen al jaren koude oorlog is. Het is natuurlijk onvoorstelbaar dat een topadviseur van de premier een onderzoek naar een van de belangrijkste pijnpunten in de samenleving dwarsboomt.
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-52.html
Het erge is dat mensen zoals Arti enz dat ook allemaal weten: ze zijn blijkbaar ganse dagen met niets anders bezig!
En dan toch blijven die ergelijke komedie spelen over die multiculstront waar niets mee aan de hand is, nietwaar?
Oud 17 oktober 2011, 19:02   #314
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of bang is ze te ontdekken.
Dat ze de waarheid niet kennen geloof ik niet!
De waarheid blijven ontkennen, tegen beter weten in, dat zal het zijn zeker!
Daarom dat je ze om het even wat mag voorschotelen, ze doen gewoon voort met komedie spelen en de mensen voor domme onnozelaars aanzien!
Blijven vechten voor de goede multiculzaak waar niets verkeerd mee is, tenzij ons racisme....
Oud 17 oktober 2011, 19:05   #315
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat het antwoord u niet aanstaat, of dat ge het niet begrijpt, dat het geen antwoord is, Paulus.

Ik schreeft toch 'ik sta open voor argumenten'?
Wat begrijpt ge niet aan die zin?
Arti is ook zo'n straffe in het verwijzen naar antwoorden die ze niet gegeven heeft en vervangen door nietzeggende rond-de-pot-draaierij!
Oud 17 oktober 2011, 19:29   #316
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De cijfers van de gevangenispopulatie tonen duidelijk aan dat het probleem zit bij de mannen, niet de allochtonen.
Lijkt me duidelijk.
Citaat:
Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.
Don't preach what you practice...

Typisch...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 oktober 2011 om 19:29.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:32   #317
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar al onderzoek je nu nog verder over welke allochtonen het gaat en nog verder en nog verder, tot bij de stamboom van het individu als je wil.....

Het blijft een feit dat zij oververtegenwoordigd zijn.

Paulus.
Heb je er iets op tegen dat andere factoren dan origine worden geregistreerd?
En dat ook daar onderzoek naar wordt gedaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 19:34   #318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Een stropopredenering is een drogreden waarbij men niet het standpunt van de discussiepartner weerlegt, maar wel een karikaturale versie er van.

De enige karikatuur die ik hier zie, is niet in een tekst te vinden,maar in een persoon.

Paulus.
Hoe mogen we het noemen, wanneer iemand niet het standpunt van de discussiepartner weerlegt, maar een standpunt aanhaalt, die niet het standpunt is van de discussiepartner?
Oud 17 oktober 2011, 19:37   #319
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je er iets op tegen dat andere factoren dan origine worden geregistreerd?
En dat ook daar onderzoek naar wordt gedaan?
Nee, waarom zou ik?

Paulus.
Oud 17 oktober 2011, 19:39   #320
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig om het standpunt te funderen dat het vooral vreemdelingen zijn.

Paulus.
Jij wil geen objectief wetenschappelijk onderzoek, jij zoekt de waarheid niet; jij wil je eigen mening gefundeerd zien.

Wat schreef jij hier
Het is onmogelijk om rederlijke wijze te discussiëren met iemand, die de waarheid niet zoekt, maar meent deze reeds te kennen

Paulus.
http://forum.politics.be/showthread....28#post5747228
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be